Lisävarusteet! Mitä kadutte kun ei tullut valittua!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja zoxe
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Nahkapenkit ja vakionopeudensäädin. Muutamat sakot varmasti oisin välttäny tolla ja penkit ois helpompi pitää puhtaana. Seuraavaan sit:)

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Heh. En mäkään automaattia vastaan ole. Kyllähän sellasella ajelee jos sellanen alle laitetaan. Jostain syystä olen vaan enemmän sinne manuaaliin kallistuva. En oikeasti tiedä miksi. Se vaan tuntuu jotenkin "luonnollisemmalta" tai jotain. Eikä mua se kepittäminen häiritse yhtään, vaikka kaupungissakin saa olla koko ajan veivaamassa.

Itse voisi kuvitellakkaan urheiluautoa automaattilaatikolla, mutta en toisaalta haluaisi perheautoa ilman automaattia. Onhan tuo automaatti tosi leppoisa ajaa ja steptronicilla voi vekslata manuaalisestikkin, mutta ei siitä urheilullista saa millään.

Vaimo on paras takinkääntäjä vaihteistoissa. Autoa hankkiessa (BMW e39 528iA farmari) hän oli ensimmäisenä varusteissa tinkimässä automaatista..."eihän sitä nyt tarvii, voihan niitä vaihtaa itekkin", mutta kun puoli vuotta myöhemmin oli hetken manuaalilaatikkoinen saabbi sijaisautona niin ensimmäisenä kuului liikkeelle lähdettäessä "V*ttu näitäkin p*rkeleen tikkuvaihteita" :)

Ja varusteista harmittaa, etten ottanut sporttipenkkejä.

M-Sport paketti
Ilmastoidut penkit
Webasto
Shadowline paketti (esim. typerät kromilistat mustiksi)

Vetokoukku ois ollu hyvä. Ei sitä ois monesti tarvinnu mutta silloin ku tarvii, niin v-tuttaa.
Samalla tuon vetokoukun vois irrottaa kaikilta niiltä urpoilta, jotka ei osaa peruuttaa sen kans. Mukava suoristella aina lähtiessä etukilpeä..

Ja peruutustutkaa en ottas mistään hinnasta. Silmä kertoo, että tilaa on mutta piipitys tekee olon epävarmaksi. Eikä se paljoa vaadi, että alkaa turhasta varotteleen.

Zone-sarja -42%
Henkilöautossa pakolliset (enkä muita varusteita juuri otakaan):

- sport-penkit
- sport-alusta
- vakionopeussäädin
- nahkaratti

Ja noista 2 ensimmäistä ei päde nykyiseen autoon (Outlander) koska niillä ei siinä mitään tekisi eikä siihen sellaisia saakaan. 2 edellistä autoa sen sijaan olivat kriteerien mukaiset paitsi A4:ssa jätin tyhmyyksissäni ruksaamatta sport-tuotteet ja se kadutti sen koko 3 vuotta.

Niin, ja esim. autom.ilmastointi on nykyään jo keskiluokan perheautoista alkaen perusvaruste, joten se ei mun mielestä kuulu lisävarusteisiin.

Nahkapenkit on pirun kätevä tapa pitää auto siistinä. Mulla on aivan pirusti härpäkkeitä ja kaikkea roskasälää mutta tarpeellisia eli xenoneja en ottanut, se harmittaa.

Ainoa asia mikä nykyisessä autossa harmittaa on se, että siinä on automaattivaihteet. Ärsyttää tankkaa useammin sen takia, et auto vie enemmän bensaa jonkun vaihteiden takia.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
nojoo olishan ne sähköikkunat kätevät..loppuis se veivaaminen. ai niin ja ohjaustehostin olis aika kiva, salilla raudan vääntäminen riittää:evil:
noni perhana..uuden auton myötä parantui varustelut radikaalisti, mutta jos jotain kaipaisi lisää niin se vakionopeudensäädin olisi aika kiva kun tulee pitkää matkaa ajettua. tosin se mihin olen tyytyväinen on tuulilasin lämmitin.tämä heppu ei paljoa skrabaile talvipakkasilla:hyper:

edit: autoahan en ostanut uutena joten valikoimaan ei älyttömästi päässyt. niin ja ne xenonit..tosin ne nyt saa jälkiasennuksena vaikka itse laitettua.

Ainoa asia mikä nykyisessä autossa harmittaa on se, että siinä on automaattivaihteet. Ärsyttää tankkaa useammin sen takia, et auto vie enemmän bensaa jonkun vaihteiden takia.
Komppaan

En vielä itekään omaa autoa ole hankkinut, mutta porukoiden ns. ykkösautossa (V70 2.4T) on automaattivaihteet ja voin sanoa ihan rehellisesti, että mua varten ei ole se, että joku päättää mun puolesta, millä vaihteella ajan. Eniten ärsyttää jossain hiljaisella nopeudella risteyksiä lähestyttäessä, jos loota heittää just lopussa vaikka 2->3 tai jotain muuta vastaavaa. Eihän siitä tietenkään itselle mitään haittaa koidu, mutta ärsyttää se, että loota vaihtelee turhaan vaihteita. Toinen, mitä kaipaan, on moottorijarrutus, koska automaattivaihteinenhan liikkuu kuin lulla kaasun nostamisen jälkeen. Toisaalta ylivertaista on tietenkin risteyksissä se, että ylämäessä auto ei lui'u ja vakionopeudensäädin toimii paremmin, kun se voi vapaasti vaihdella vaihteita.

Itse en kuitenkaan ainakaan vielä ostaisi automaattivaihteista autoa. Ehkä se tulee sitten eteen, kun ikää on se +40v.

Voihan automaatissakin käsivalinnalla tiputta pykälää nii saa lievää moottorijarrutusta

Tämä on taidettu todeta jo monta kertaa että johonki urheilulisempaan autoon ehdottomasta manuaali mutta perhetiisseli lintaan automaatti.

xenonit oisivat olleet kivat mutta ei minulla ikinä ole varaa uutta autoa ostaa että kaikkea ei voi saada.

Tärkeimmät varusteet.
-penkinlämmittimet
-vakionopeudensäädin
-webasto
-ilmastointi
-nahkapenkit(ehkä epämielyttävämmät mutta helppo pitää puhtaana ja hienomman näköiset)
-automaatti(käyttöperhetiisselilinttaan)
-sähköikkunat
-lämpiävätpeilit(mielellään napista taittaa linkkuun)
-tuulilasille joku lämmitys systeeki tai niinkuin volvossa se tuulilasille puhallus härdelli

Ja kyllä ajan mittaan se veivaaminen alkaa vituttaa ja huomaa ne automaatin ilot.
Ei mua ainakaan huvittas tuolla ruuhkassa tommosta nuhapumppudiisseliä hinkata jostain kepistä, vetäisin ranteeni auki jossain liikennevaloissa. Eri asia tosiaan joku urheilu(llinen)auto jota kehtaa jo hämmentääkin kun siitä on oikeasti iloa.

-nahkapenkit(ehkä epämielyttävämmät mutta helppo pitää puhtaana ja hienomman näköiset)
Onko nahkapenkit muuten oikeasti helppo pitää puhtaana? Töissä yhden asiakkaan kanssa tuli nahkapenkeistä puhetta, niin tokaisin myös ton, että on ainakin helppo pitää puhtaana. Asiakas oli eri mieltä. On kuulemma sairaan vittumaiset kun saa olla jatkuvasti hinkkaamassa. Oli siis vaaleat nahat.

Siitä taas tuli mieleen kun itsellä oli joskus valkoinen nahkasohva, ja sitä sai toisaan hinkata koko ajan. Farkut muuttaa sen muutamassa viikossa ihan siniseksi ja kaikki paska tarttuu aika helposti. Kangaspäällysteestä tollasta ei edes näe. Eri asia sitten jos kippaat vaikka kaljat siihen penkille, niin onhan ne nahkapenkistä kai helpompi pyyhkiä pois eikä imeydy. Mutta näillä tiedoilla olen sitä mieltä, että nahkapenkki ei missään nimessä ole helpompi pitää puhtaana, varsinkin jos on vaalea.

No automaatillahan noista nuhapumppu-diiseleistä vasta nuhapumppuja tulee. Kaverilla vastaava Passat 110hv manuaalilla ja on tosi pirteä mun automaattiin verrattuna. Jos jollain 8-10k arvoista dieselfarkkua manuaalilla ja haluis automaatin, ni voin koska vaan vaihtaa. :D

Onko nahkapenkit muuten oikeasti helppo pitää puhtaana? Töissä yhden asiakkaan kanssa tuli nahkapenkeistä puhetta, niin tokaisin myös ton, että on ainakin helppo pitää puhtaana. Asiakas oli eri mieltä. On kuulemma sairaan vittumaiset kun saa olla jatkuvasti hinkkaamassa. Oli siis vaaleat nahat.

Siitä taas tuli mieleen kun itsellä oli joskus valkoinen nahkasohva, ja sitä sai toisaan hinkata koko ajan. Farkut muuttaa sen muutamassa viikossa ihan siniseksi ja kaikki paska tarttuu aika helposti. Kangaspäällysteestä tollasta ei edes näe. Eri asia sitten jos kippaat vaikka kaljat siihen penkille, niin onhan ne nahkapenkistä kai helpompi pyyhkiä pois eikä imeydy. Mutta näillä tiedoilla olen sitä mieltä, että nahkapenkki ei missään nimessä ole helpompi pitää puhtaana, varsinkin jos on vaalea.
Meillä on tossa Volvossa aivan vaaleat nahkapenkit ja kyllä ne ainakin tähän mennessä on pysynyt erittäin hyvin puhtaana ja muutenkin hyvin kuosissaan, ei ole venynyt. Farkuista voi jäädä pieniä sinisiä jälkiä, mutta mun mielestä niitä ei kyllä huomaa. Suurimmat jäljet aiheuttaa farkuissa rahapussin kohta, jos pitää sitä takataskussa, mutta nekään jäljet ei juurikaan näy.

Monet taksikuskit on sitä mieltä, että nahkapenkit on aivan ehdottomat taksissa oksennusten takia. Oksennukset nyt ei välttämättä liity peruspuhtaanapitoon, mutta muuten kyllä kaikki nestemäiset aineet on helppo putsata pois.

Meillä on tossa Volvossa aivan vaaleat nahkapenkit ja kyllä ne ainakin tähän mennessä on pysynyt erittäin hyvin puhtaana ja muutenkin hyvin kuosissaan, ei ole venynyt. Farkuista voi jäädä pieniä sinisiä jälkiä, mutta mun mielestä niitä ei kyllä huomaa. Suurimmat jäljet aiheuttaa farkuissa rahapussin kohta, jos pitää sitä takataskussa, mutta nekään jäljet ei juurikaan näy.

Samaa mieltä. Kohta 5 vuotta käytetty ja kuin uusi sisältä. Voin joskus laittaa kuvan imuroinnin jälkeen, ei ikinä uskoisi olevan 5 vuotta vanhan auton sisusta.

Ja kaupungissa ajaa mielellään automaatilla. Ei tartte ylämäkeen säätää kytkinten kanssa (no nykyään on mäkilähtöavustin) mutta silti. Kaasua vaan ja auto kulkee eikä vahingossakaan liu'u taaksepäin.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom