Lisävarusteet! Mitä kadutte kun ei tullut valittua!

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja zoxe
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Seuraavaan autoon on pakko saada sähköllä säätyvä kuskinpenkki jossa on muistipaikat säädöille.

EDIT: varusteita mistä ihan helpolla en luopuisi:

-automaattinen ilmastointi
-automaattivaihteisto
-tuulilasin lämmitys
-eberi/webasto
Tuo tuulilasin lämmitys ón kyllä kätevä. Ei taida juuri muilla merkeillä kun fordilla olla moista?
 
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Tuo tuulilasin lämmitys ón kyllä kätevä. Ei taida juuri muilla merkeillä kun fordilla olla moista?

Ononon.. Volkkaria (taitaa uudessa Passatissa tulla jo vakionakin), Opelia, Bemaria.. Joissain ollut jo kymmenen vuotta saatavilla. Jopa kaikkien vihaamassa Opelissakin.
 
nojoo olishan ne sähköikkunat kätevät..loppuis se veivaaminen. ai niin ja ohjaustehostin olis aika kiva, salilla raudan vääntäminen riittää:evil:
 
Tuntuu automaatit yleistyvän kovaa vauhtia. Itse kuitenkin jostain syystä kuljen vastavirtaan. Automaattia en voisi ajatellakaan omaan autoon. Tuntuu jotenkin luonnollisemmalta kepittää itse. Manuaali myöskin auttaa taloudellisessa ajossa jos tietää mitä tekee.

Itse en varmaan manuaalia enää mielellään ottaisi muuhun kuin urheiluautoon. Tulossa olevassa autossa on DSG-automaatti enkä kyllä keksi, mitä etuja manuaalilla tuohon nähden saavuttaa, kun kulutuskin alkaa olla jokseenkin samoissa lukemissa. Ja jos haluaa valita vaihteen itse, sekin onnistuu.
 
Tulossa olevassa autossa on DSG-automaatti
Hehe. Mä joudun olemaan tästäkin eri mieltä. Anopilla on DSG, ja sillä autolla joskus joutunut ajamaan. Viimeksi eilen. Se DSG on kyllä helvetistä. Siinä kun moottorijarrutus on samanlainen kuin manuaalissa, niin mulla ainakin menee aina hermot siihen, kun se heittää pienempää vaihdetta, niin nopeus hidastuu odottamattomasti. Ei siis ikinä tiedä milloin se heittää pienempää moottorijarrutuksissa, ja se isompi hidastuvuus tulee aina vähän puun takaa. Manuaalilla sitä pystyy helposti säätelemään.

Toinen taas kiihdytyksissä. Siinä kun on tehokas vääntävä turbokiisseli, ja kun hidastat vaikka risteykseen ja lähdet taas kiihdyttämään, niin joskus mennään hetki liian isolla vaihteella. Ja kun se tajuaa heittää pienempää, niin sitten lähdettiin vähän turhankin liukkaasti.

Lyhyesti sanottuna ajo tolla DSG:llä on helvetin nykivää. Mutta kai siihenkin tottuisi pidemmän päälle. Jos pitäisi ottaa autoon automaatti, ottaisin ehdottomasti perinteisen. Tosin automaattia en ole harkinnut kuin aina jalkatreenin jälkeen, kun kytkimen painaminenkin saa koko äijän tärisemään.
 
Taisi olla niin,että Fordilla oli ekana tuo tuulilasin lämmitys? Muistselisin kaverin vanhempien Sierrassa olleen moisen aikoinaan, ja silloin se oli kova juttu. Nyt joissain autoissa nuo vastukset laitetaan lasiin siksi, kun puhaltimet on autossa tehty päin persettä ja sulat jäätyvät muuten lasiin kiinni :D Mutta kyllä mulle nuo lämmittimet kelpaisivat kans.
 
Hehe. Mä joudun olemaan tästäkin eri mieltä. Anopilla on DSG, ja sillä autolla joskus joutunut ajamaan. Viimeksi eilen. Se DSG on kyllä helvetistä. Siinä kun moottorijarrutus on samanlainen kuin manuaalissa, niin mulla ainakin menee aina hermot siihen, kun se heittää pienempää vaihdetta, niin nopeus hidastuu odottamattomasti. Ei siis ikinä tiedä milloin se heittää pienempää moottorijarrutuksissa, ja se isompi hidastuvuus tulee aina vähän puun takaa. Manuaalilla sitä pystyy helposti säätelemään.

Toinen taas kiihdytyksissä. Siinä kun on tehokas vääntävä turbokiisseli, ja kun hidastat vaikka risteykseen ja lähdet taas kiihdyttämään, niin joskus mennään hetki liian isolla vaihteella. Ja kun se tajuaa heittää pienempää, niin sitten lähdettiin vähän turhankin liukkaasti.

Lyhyesti sanottuna ajo tolla DSG:llä on helvetin nykivää. Mutta kai siihenkin tottuisi pidemmän päälle. Jos pitäisi ottaa autoon automaatti, ottaisin ehdottomasti perinteisen. Tosin automaattia en ole harkinnut kuin aina jalkatreenin jälkeen, kun kytkimen painaminenkin saa koko äijän tärisemään.

No joo, DSG:n kanssa vaihteiden käsin vaihtaminen täytyy korvata tarkemmalla kaasupolkimen käytöllä. Tuollaisella kun enemmän ajelee, laatikon ohjausjärjestelmä oppii kuskin tavoille, ja samaten niinkuin nykyaikaisissa automaateissa aina, jos osaa pelata oikein kaasun kanssa, voi vaihteiden vaihtoa ja muutenkin laatikon toimintaa ohjata sopivilla kaasupolkimen liikkeillä.

Itsekin olin aikanaan vannoutunut manualisti, mutta juuri sen tehokkaahkon vääntävän turbokiisselin yhteyteen en kyllä manuaalia halua, vaihdekeppiä saa kaupunkiajossa vatkata vähän turhan usein. Maantieajossa ohituksissa on tietysti lähes sama millä vaihteella lähtee, vetoa riittää kierrosluvusta riippumatta aikalailla hyvin.
 
Anopilla on DSG, ja sillä autolla joskus joutunut ajamaan.

Jos anopillas on erilainen ajotyyli niin vie hetken ennen kuin laatikko tottuu sinun kaasujalalle. Muistan kyllä hetket kun olin lainannu autoa eukolle, niin johan oli laatikko hukassa. Ja kiihdyttäminen mallia munmo.

Nyt on omassa pirssissä manuaali ja seuraavaan ei sitä tule, ainakaan jos pysyn dieselissä. Jiiiii jo mainitsikin tuosta kaupunkiajosta diesel-manuaalilla, ei mitään mukavaa. Tietenkin jos jostakin syystä vaihtaisin esim. Kia:n niin se nelilovinenmaatti jäisi kyllä kaupan hyllyyn.

Jos olis 300+ heposta ja takatuuppari bensa-auto niin manuaali menis. :D
 
Mites on noissa DSG autoissa, että kun on useampi avain autoon, niin muistaako auto eri asetukset laatikolle? Siis samaan tyyliin kuin esim. sähköpenkit ja peilit säätyvät autoissa eri avaimien (=eri käyttäjien) mukaan.
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Mites on noissa DSG autoissa, että kun on useampi avain autoon, niin muistaako auto eri asetukset laatikolle? Siis samaan tyyliin kuin esim. sähköpenkit ja peilit säätyvät autoissa eri avaimien (=eri käyttäjien) mukaan.
Ai Skodassa Bemarin ominaisuudet? Kandee ostaa Bemari jos moisia tahtoo :lol2:
Mutta vakavasti: Onko noita muistitoimintoja edes "kaikilla" merkeillä?

Toi muistitoiminto on kyllä aivan huippu (jos kuskeja on enempi kuin yksi)
 
Jos anopillas on erilainen ajotyyli niin vie hetken ennen kuin laatikko tottuu sinun kaasujalalle.
Poistaako toi laatikon oppiva ominaisuus sen yllättävän moottorijarrutuksenkin? Se siinä kai ärsyttävin on, kun painat tasaisesti jarrua ja laatikko heittää pienempää, niin hidastuvuus moninkertaistuu hetkessä. Eikä mulla ole mitään sinänsä DSG:tä vastaan. Nää on vaan sellaisia hiukan ärsyttäviä asioita mitkä saa mut miettimään toisenkin kerran sen hankintaa.
 
Juuh en voisi kuvitella manuaalia enään kuin urheiluautoon. Olen tottunut automaattiiin ja on se vaan NIIIIIIIN paljon mukavampi ajaa.
 
Isovanhemmat eivät ottaneet ilmastointia entiseen autoonsa(meikän nykyiseen), vaikka se olisi ollut vakiovarusteena... Marttakerho nimittäin kertoi että siitä saa flunssan. Kukaan ei vaan viittinyt kertoa että sitä ei oo pakko pitää kokoajan päällä :wall:
 
Isovanhemmat eivät ottaneet ilmastointia entiseen autoonsa(meikän nykyiseen), vaikka se olisi ollut vakiovarusteena... Marttakerho nimittäin kertoi että siitä saa flunssan. Kukaan ei vaan viittinyt kertoa että sitä ei oo pakko pitää kokoajan päällä :wall:



Haha. :D Voihan siinä mummolla olla talvella vähän kylmä ilmastointi päällä.
 
Isovanhemmat eivät ottaneet ilmastointia entiseen autoonsa(meikän nykyiseen), vaikka se olisi ollut vakiovarusteena... Marttakerho nimittäin kertoi että siitä saa flunssan. Kukaan ei vaan viittinyt kertoa että sitä ei oo pakko pitää kokoajan päällä :wall:

Ei voi olla totta :hyper:. Onko toi edes mahdollista, että autosta saa vakiovarusteen karsittua pois?
 
Zone-sarja -42%
Ei voi olla totta :hyper:. Onko toi edes mahdollista, että autosta saa vakiovarusteen karsittua pois?

Totta kai saa. Ei ehkä enää, mutta silloin sai kun ilmastointi oli Suomessa "uusi juttu". Eli jossain 2000 vuoden kieppeissä. Ihan samalla tavalla työkaverin omakotitaloon tuli liian vähän pistorasioita. Kun sen vaimon sisko kertoi pistorasioista tulevan sähkösäteilyä.
 
Totta kai saa. Ei ehkä enää, mutta silloin sai kun ilmastointi oli Suomessa "uusi juttu". Eli jossain 2000 vuoden kieppeissä. Ihan samalla tavalla työkaverin omakotitaloon tuli liian vähän pistorasioita. Kun sen vaimon sisko kertoi pistorasioista tulevan sähkösäteilyä.

Joo. No mulla ei pahemmin kokemusta ole noista pakasta vedetyistä autoista, jostain kumman syystä :D.
 
Tuskinpa. Ite en tuollaiseen ole kiinnittänyt huomiota, mutta minä olenkin automaatin puolella. :)
Heh. En mäkään automaattia vastaan ole. Kyllähän sellasella ajelee jos sellanen alle laitetaan. Jostain syystä olen vaan enemmän sinne manuaaliin kallistuva. En oikeasti tiedä miksi. Se vaan tuntuu jotenkin "luonnollisemmalta" tai jotain. Eikä mua se kepittäminen häiritse yhtään, vaikka kaupungissakin saa olla koko ajan veivaamassa.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom