Lisäravinteista

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Fixxxer
  • Aloitettu Aloitettu
lisäravinnehormooneista

Elkää ottako tota otsikkoo tosissanne kuitenkaan!
Saattaa kuulostaa tyhmältä mutta pitääkö siitä sen enempää välittää.

Siis mitä hyötyä nuista lisäravinteista on noin yleensä?
Onko ne tosiaankin lisänä semmoisille ihmisille jotka eivät syö oikeanlaista ruokaa vai mitenkä hä?

En noita kysymyksiä osaa selitellä tänne mutta kaitpa te älysitten pääkysymyksen MITÄ HYÖTYÄ ON LISÄRAVINTEISTA!?

Kaikki asiat vaan peliin!
PS. Ihan vaan uteliaisuudesta vaan kysyn kun salilla näkee "ylipainosia" nuoria treenaajia jotka ovat syöneet päivän ateriansa mutta sitten vielä juopi näitä LISÄ?!ravinteita...

:wall: no tulipa tämäkin tehtyä nyt sitten

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
No pointtihan näissä protskujauhoissa yms. lähinnä on tosiaan paikata niitä puutteita mitä ruokavalioon jää, esim. liian vähän proteiinia. Tietenkin ton voi tehä myös ihan oikeeta ruokaa syömällä, mutta noi protskujuomat on huomattavasti kätevämpiä ja osaavatpa olla vielä kohtuullisen makusiakin, että voi vaikka pirtelön sijasta vetästä sellasen.

Uskaltasin väittää et ns. tavisruokavaliosta EI saa tarpeeks proteiinia, kun sitäkin pitäis kuitenkin saada n. 2g/kg.

Sellasta.

nimensä mukaan, lisäravinteita, esmes palautumis juomana, tai muuten vaan täydentämään päivittäistä proteiinin saantia jota lihas kasvu vaatii.
terv, :david:

No siinä sitä tuli jo jotain asiaa.
Kiitos niistä! :kippis1:

Mitä muuta lihas kasvuun tarvitaan kun proteiinia?
No vesi-threadista sai jotain suuntaa kanssa.

Paras ja mahdollisimman halvin protsku-tuote on?
Minkä mahdollisesti ihan perus-kaupastakin voisi saada!

Itse käyttelen lisäravinteita vain palautumisjuomassa, paitsi tietysti kreatiinia. Olen ottanut ns. lisäravinteeksi rahkan, jota syön muutaman purnukan päivässä. Tällä olen saanut proteiinin määrän tuohon suositeltavaan 2-3g/painokiloon.

Palautumisjuomaan on hyvä laittaa nopeasti imeytyvää proteiinia ja hiilihydraattia. Voihan sitä ihminen tietysti ottaa treenin jälkeen myös pari purkkia tonnikalaa ja muutaman banaanin, mutta onhan se nyt paljon mukavempaa juoda maukas pirtelö kuin käydä rankan tykityksen jälkeen lusikoimaan kalaa naamariin.

Kreatiini on mainio lisäravinne, sen eduista löydät mukavasti juttua vanhemmistakin topiceista.

Lisäravinteet täydentävät päivän aikana syötyä ravintokoostumusta.

Palautusjuoma on mun mielestä ehdoton. Siinä on nopeassa muodossa hiilaria ja heraa. Ruoasta on vaikea saada näitä kovin nopeasti ja minä en ainakaan heti treenin jälkeen oikeen saa sapuskaa alas, mutta se palautusjuoma menee muutamassa sekunnissa. Proteiinia tulee otettua lisäks jauhoista jos ei sitä 2-3 grammaa per painokilo saa muuten täyteen sapuskasta. Mutta ylimäärästä malton läträämistä en ymmärrä, hiilareita kun saa niin helposti vaikkapa kaurahiutaleista tai ruisleivästä ja huomattavasti paremmassa muodossa.

Lisäks kreatiinia käytän ja jonkni verran vitamiini ja mineraalitabuja.

Ai että, kun tekee palautusjuoma gutaa rankan treenisession jälkeen. Keitto vaan huiviin niin johan mielikin siinä piristyy ja jaksaa sentään kotiin asti raahautua. Mitkään banaani/rahka/raejuustosörsselit ei ehkä helpoimmasta päästä ole upotettavaksi heti salilta ulos astuttua.

Itellä menee kyllä ruoka alas heti reenin jälkeen ja aika varmasti tulee noita proteiini g/paino kg ihan tarpeeksi.

Ja on lihakset kasvanu ihan mukavasti!

Mutta omalta kohalta kuiteski pitänee kattoo muutama päivä - viikko, että mites ne ravintoarvot täyttyy. Jos vaikka pitäis itekkin rueta ainaki protskua ottamaan vähän lisää, mutta en nyt tähän hätään kyllä usko.

Kannattaa muuten laskeskella! Itse kävin tuossa kuukausi sitten katselemaan omia ruokailutottumuksia kun oli päässyt "vähän" heikentymään kontrolli ja ihmetytti kun ei edistystä tule.

Ja tuloksena oli, että olin melkein pari viikkoa elellyt 2100 kcal/vrk -annoksilla!

Nyt on sitten ollut bulkki päällä (noin 3900 kcal/vrk), ja voin sanoa että on kannattanut. Treenifiilikset on ihan eri luokkaa, kun tietää, että perusasiat on (ainakin melkein) kunnossa.

Ei teillä muuten olis mitään herkullisia :kuola: rahkareseptejä, kun ihan raakana se ei tykkää alas mennä.

Ja minkäs laista kalorimäärää suosittelette 87 kg painoselle miehelle, rasvaprosentti on vielä aika korkea, olen nyt viikon ollut dieetillä ja paino laski jo 4 kg, tais olla kehossa aika paljon ylimääräsiä nesteitä. Tarkoitus olisi pudottaa painoa n 0,5 kg/viikko. Liikunnat on 3 kertaa viikossa sali + pyöräilyt kouluun ja salille, eli n. 4 km päivässä. Jotkin laskurit kun antaa aika ristiriitasia lukuja peruskulutukseksi.

lej sanoi:
Ei teillä muuten olis mitään herkullisia :kuola: rahkareseptejä, kun ihan raakana se ei tykkää alas mennä.

Fun lightia tai ananasta, banaania yms.

Ehrmannin rahkavalmiste uppoaa kyllä ihan sellaisenaan - sisältää kyllä tosin hiilihydraattia (laktoosia?) enemmän kuin muut.

Fixxxer sanoi:
No siinä sitä tuli jo jotain asiaa.

Paras ja mahdollisimman halvin protsku-tuote on?

Mä suosittelen kokeilemaan tuota Pure Wheytä
Siinä on helvetin hyvänmakunen ja todella laadukas protskujauho esim. palautumisjuomaan tai ihan välipalaprotskuksi.

lej sanoi:

Ainakin valiolta saa noita sokerittomia mehukeittoja, useita eri makuja. Niiden kanssa on suorastaan loistavan makusta! Mullakaan ei mene kyllä pelkiltään kun väkisin...

rafael30 sanoi:
...juoda maukas pirtelö kuin käydä rankan tykityksen jälkeen lusikoimaan kalaa naamariin.

Jaa tykittely on niin rankkaa että vedät päälle palautusjuoman :lol2:

Sori, oli ihan pakko... :nolo:

Suositut

Back
Ylös Bottom