lisäravinteista tietoa tietämättömälle?

Ajattelin ostaa tuota Ultra Whey 800g suklaa proteiinia,koska se on suosituin ja se on niin halpa.ISÄNTÄ sano jyrkästi,että tuommosista ei oo mitään hyötyä sulle,menis vaan rahat hukkaan ja kunhan söis normaalia ruokaa enemmän nii se riittäis.ONKO TEIDÄN MIELESTÄ VÄITE TOTTA??Ikää alkaa olla 17 vuotta ja olen 172 cm pitkä ja 60 kg painoa löytyy.Elikkä massaa pitäis saada lisää.Treenitaustaa on n.1,5 vuotta ja en ole ikinä käyttänyt mitään lisäravinnetta.Jos sitä kannattais ostaa nii mitä merkkiä ja minkälaista?ja milloin sitä pitäis ottaa?ja mihin sekoittaa?Tuossa Ultra Whey:ssä olis 100 g tämmösiä:

78g proteiinia
5.5g hiilihydraatteja
8g rasvaa

onko ok? ja millon niitä hiilihydraatteja pitäis ottaa?harjoituksen jälkeen vai ennen?kiitoksia vastauksistanne jo etukäteen ja varmasti tästä on apua muillekki tietämättömille.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Homma on ihan susta kiinni. Kehityt (varmasti) yhtä hyvin syömällä tavallista safkaa (syö kuitenkin oikein). Jos haluat panostaa lisäravinteisiin, niiden syömisen helppouden ym. takia, niin mikäs siinä. Eli päätä ihan ite. Turha meidän on päättää sun puolesta.

Ultra Whey on ihan hyvä protsku välipalaksi tms.
Ja saa siitä halpaa peruspalautusjuomaakin jos sekoittaa esim 1:1 Ultra Wheyta ja maltoa
(Tai sitten 1:1 Ultra Wheyta ja Post Workouttia jos ei halua niin paljon hiilareita palautusjuomaan)
Eli hiilareita kannattaa ottaa lisäravinteista treenin jälkeen, jos ei harrasta mitään treeniä varten tankkailua.

Eikä sitä isäntää kannata kuunnella.. Periaatteessa normaalista ruuasta saatava proteiini riittää, mutta on paljon helpompi ottaa lisäproteiinia noista jauhoista, ja tehokkaan palautumisen kannalta ne nyt ovat melkein välttämättömiä..
Samaa mullekin porukat joskus sanoi kun olin nuorempi ja asuin vielä kotona..

Perusruoka riittää määrättyyn pisteeseen asti, eli jos on sohvaperuna ja treenaa kerran kuukaudessa, pärjää silloin kotiruoallakin. Jos taas treenaa lihaksen hankintamielessä, niin palautumisjuoma on välttämätön, muuten sitten riittää kotiruoka, sillä ehdolla että se on laadukasta, mitään makaronilaatikkoa ei kannata kiskoa kokoajan.

Lisäravinteet ovat siitä hyviä, että ovat helposti otettavissa ja varsinkin proteiinit ovat käytännöllisiä, voi hyvin täydentää normaalia syömistä proteiinijauheella ja näin taata päivittäisen tarpeen.

Ultra wheytä voit ottaa juuri palautumisjuomassa maltodextriinin kanssa. Ota 50g Ultraa ja 30g maltoa niin palaudut takuulla paremmin kuin vetämällä purkin raikkua salin pukkarissa.

edit: hidas

Mike sanoi:
Ultra wheytä voit ottaa juuri palautumisjuomassa maltodextriinin kanssa. Ota 50g Ultraa ja 30g maltoa niin palaudut takuulla paremmin kuin vetämällä purkin raikkua salin pukkarissa.

Siis onko noi jauheen painoja vai ihan proteiini/hiilari määriä? :david:

Palautusjuoma ois varmaan ihan hyvä. Muuten sitten pärjääkin ihan normaali ruualla kunhan sekoittelet niihin normaali ruokiin purkin raejuustoa ja vetelet välipalaksi rahkaa, tonnikalaa, kananmunia jne... Opettelet vaan ruokien ravintoarvoja sen verran, että osaat laskea päivän proteiinin saantisi jonka tulisi olla vähintään se 2g/painokilo, joka tekisi sinun tapauksessasi 120g.

Mike sanoi:
Perusruoka riittää määrättyyn pisteeseen asti, eli jos on sohvaperuna ja treenaa kerran kuukaudessa, pärjää silloin kotiruoallakin. Jos taas treenaa lihaksen hankintamielessä, niin palautumisjuoma on välttämätön

Välttämätön??? Montakohan grammaa jää saamatta lihasta vuodessa, jos ei ota palautumisjuomaa?

Jos vaihtoehtona on esim. se, että pukkarissa ottaa banaanin ja pari valmiiksi keitettyä kananmunan valkuaista

Onko tutkimuksia palautusjuomattomuuden haitoista? Jos on niin haluan ainakin kuulla, että niitä on, mielellään linkkejä kehiin.

Tuntuu, että toi "välttämätön" on sun mutua. Todista, että olen väärässä.

PS: Ei siis millään pahalla, mutta ei hyvälläkään ;) (pitää kyseenalaistaa)

Eihän se palautusjuoma nyt välttämätön taida olla, mutta on se mukavampi ottaa treenin jälkeen nestemäistä ravintoa, kuin mättää puolikiloa kanaa naamariin. Ja noita jauhoja on näppärä vetää välipalana, jos tulee äkkilähtö jonnekin, eikä ehdi normaalia ruokaa syödä.

Sano hernekeppi isännälle että tulee halvemmaksi ottaa tarvittavat proteiinit lisäravinteista kuin tavallisesta ruuasta. Jos se välttämättä haluaa tehdä (ja maksaa) laadukkaita pöperöitä, niin nauti tilanteesta. Mitkään uunimakkarat ja läskisoossit eivät sitten ole laadukkaita pöperöitä....

Muista kuitenkin että lisäravinne on lisäravinne. Se ei korvaa muita syömisiä, mutta on loistava lisä niille.

Kyllä mä miellän palautusjuoman aikalailla välttmättömäksi jos lihasta tosissaan hankkii, jos taas reenailee oman kunnon vuoksi niin varmasti riittää normaali sapuskakin. Ja kaikenlisäksi se palautusjuoma tulee todennäkösesti pajon halvemmaksi ja on pajon kätevämpi käyttää. Puhut nyt isännälle järkeä päähän, taikka sitten et vaan kuuntele sitä. ;)

Olen aika varma, että hernekepillä on nyt syöminen päin persettä ja auttaisi eniten jos opettelisi syömään kunnolla. Mutta onhan se palautusjuoma ihan hyvä asia ja lisäisi edes kaloreita.

Timba79 sanoi:
Kyllä mä miellän palautusjuoman aikalailla välttmättömäksi jos lihasta tosissaan hankkii, jos taas reenailee oman kunnon vuoksi niin varmasti riittää normaali sapuskakin. Ja kaikenlisäksi se palautusjuoma tulee todennäkösesti pajon halvemmaksi ja on pajon kätevämpi käyttää. Puhut nyt isännälle järkeä päähän, taikka sitten et vaan kuuntele sitä. ;)

Odottelen edelleen Miken vastausta, mutta...

Kuinka se palautumis juoma voisi olla välttämätön, kun heti treenin jälkeen voi kuitenkin saada protskua ja hiilaria muistakin lähteistä. Nyt sanotaa, että "no kun se imeytyy nopeammin ja katabolia peikko ajetaan nopeasti pois palkkarilla". Jos ennen treeniä syödään järkevästi ja heti reenin jälkeen otetaan vaikka se banaani ja kananmunia. Banaanista saadaan nopeasti hiilareita. Ok protskut ei imeydy munasta yhtä nopeasti kuin hera jauheesta, mutta kuinka suuri se aika ero on. Jos hera drinkin ottamisesta menee joku 10 min että protskut alkaa siirtymään imeytymis vaiheeseen, niin kanan munalla ei varmaan mene 30 minuuttia kauempaa, vai???

Eli voisi kuvitella, että palautumisjuoman ottamisesta saadaan MAX joku 20-30 minuutin ero muuhun safkaan nähden.

Eli jos tuo parikymmentä minuuttia on se ero minkä takia palkkari kannattaa ottaa, niin ei luulisi hyödyn olevan järin valtava.

Jos on synyt jotain proteiini pitosta ennen reeniä, niin luultavasti suolessa on vielä sitä imeytymässä!?!?!?!?!

PS: korjatkaa mua jos olen väärässä, en väitä olevani välttämättä oikeessa

Itse olisin myös ostamassa ensimmäiset palautusjuomat. Ajattelin ostaa juomaani seuraavat: Ultra Whey + Maltodextrine + Creatine monohydrate. Kertokaahan te konkarit, ovatko nuo hyvät ainekset palautusjuomaan?

Entäs palautusjuoman annostelu; 1:1 suhdeko protskuissa ja hiilareissa? Entäpä palautusjuoman määrä; onko se jotain 100g? Kreatiinista olen lukenut, että kannattaa laittaa about 5g. Tuossa mainitsemassani kreatiinissa on kuulema oma annostelumitta.

P.S. Verkkokaupan ostoskori näyttää kaikille tuotteille "väliaikaisesti loppu" -tekstiä. Bug?

Pertti 123 sanoi:
Odottelen edelleen Miken vastausta, mutta...

Eli voisi kuvitella, että palautumisjuoman ottamisesta saadaan MAX joku 20-30 minuutin ero muuhun safkaan nähden.

Eli jos tuo parikymmentä minuuttia on se ero minkä takia palkkari kannattaa ottaa, niin ei luulisi hyödyn olevan järin valtava.

Jos on synyt jotain proteiini pitosta ennen reeniä, niin luultavasti suolessa on vielä sitä imeytymässä!?!?!?!?!

Muistelen, että heraproteiini (riippuu toki myös herasta) alkaa imeytyä puolisen tuntia nauttimisesta. Kananmunalla sitten meneekin jo 1-1,5 tuntia. Tarkoitus tuolla nopealla proteiinilla on päästä imeytymään siinä "ikkunassa", jossa lihakset ottavat aminohappoja sisään kaikkein herkimmin. Pelkäänpä, että kananmuna + banaani -linja häviää palautumisessa huomattavasti hera + nopea hiilari -juomalle.

Mitähän proteiinipitoista syöt ennen treeniä ja kuinka kauan ennen?

Pertti se vain vetää kovankin jalkatreenin jälkeen innolla äidin tekemiä lihapullia naamariin kun niistä saa hyvin proteiinia ? Uppooko hyvin?

Playah sanoi:
Itse olisin myös ostamassa ensimmäiset palautusjuomat. Ajattelin ostaa juomaani seuraavat: Ultra Whey + Maltodextrine + Creatine monohydrate. Kertokaahan te konkarit, ovatko nuo hyvät ainekset palautusjuomaan?

Entäs palautusjuoman annostelu; 1:1 suhdeko protskuissa ja hiilareissa? Entäpä palautusjuoman määrä; onko se jotain 100g? Kreatiinista olen lukenut, että kannattaa laittaa about 5g. Tuossa mainitsemassani kreatiinissa on kuulema oma annostelumitta.

P.S. Verkkokaupan ostoskori näyttää kaikille tuotteille "väliaikaisesti loppu" -tekstiä. Bug?

Voi munat, tosiaankin siellä ei ole loppu juuri mikään, se oli asetusmoka.

Pertsa, eiköhän se ole kuitenkin kaikinpuolin helpompi ottaa juoma, vai saatko merkittävää hyötyä siitä kananmunien mussuttamisesta salin jälkeen? Saat valkuaisia vetää aika monta että saat edes 30g protskua.

Mike sanoi:
Voi munat, tosiaankin siellä ei ole loppu juuri mikään, se oli asetusmoka.

Pertsa, eiköhän se ole kuitenkin kaikinpuolin helpompi ottaa juoma, vai saatko merkittävää hyötyä siitä kananmunien mussuttamisesta salin jälkeen? Saat valkuaisia vetää aika monta että saat edes 30g protskua.

Ei kai sitä 30 grammaa tartte, eikös riitä kun on vaikka 15-20 grammaa. Mä ainakin syön yleensä niin pian treenin jälkeen, että toi annos riittäs varmaan siksi aikaa (voihan sitä syödä vaikka tonnikalaa ym. jos saa siitä helpommin tarvittavan protsku määrän)

Siis kyse ei ollut kananmunan edusta palkkariin nähden vaan toisin päin.

Mulla ainakin uppoaa aina safka reenin jälkeen. Tähän kyllä voi vaikuttaa se, että nekin "harvat" puntti reenit mitä mä teen, ei varmasti ole yhtä raskaita kuin teidän joidenkin.

Vaikka vääntäsinkin suht asenteella, niin väsyn, mutta ei mulle mikään huono olo tule.

No joops.. onhan tuo palautusjuomakin siellä pukkarissa vähän ympäristöystävällisempikin: Ei se varmaan omaan nenään tunnu, mutta kun se tonnikalan ja kananmunan haju oikein kunnolla lehahtaa sinne pukkariin :urjo:
Ja omasta mielestä se on ainaki paljon mukavampaa vetää palautusjuoma ennen vaikka suihkuun menoa, kun että söis purkin tonnikalaa tms. tai sitte kinkeis hirveellä tohinalla kotiin ja sitte ihan hikisenä ja likasena istahtaa pöydän viereen _nauttimaan_
No, kukin tavallaan.

Joo kiitoksia,alako pääasiat selevitä.Jos nyt ostaisin sitä ultra whey:tä ja maltoa ja teen niistä sekotuksen,eli 50g ultraa ja 30g maltoa,nii mihin oikein sekoitan ne jauheet?? maitoon,veteen vai kenties mehuun?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom