lisäravinteista tietoa tietämättömälle?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Hanz sanoi:
mitäs noista pakkiksen proteiineista suosittelisitte aloittelijalle?
Esim.Evolutionin Ultra Whey on tosi hyvä ja halpa vaihtoehto peruslisäproteiiniksi.

Kipi I sanoi:
Ite otan glutamiini+whey3 sekotuksen treenin jälkeen ja siitä n.½tuntia kreatiinia+35g dextroossii!

Nyt tulee vähän :offtopic: mutta onko tuosta "perinteisen" palautusjuoman ja tässä viestissä mainitun "proteiini heti, hiilarit puolentunnin päästä" välisestä mittelöstä ollut viime aikoina mitään puhetta? Ei oo mun silmiin osunu mutta tosin en kyllä seuraa ihan jokaista alan julkaisua. Ihan mielenkiinnosta vaan kysäsin....

X-man sanoi:
Nyt tulee vähän :offtopic: mutta onko tuosta "perinteisen" palautusjuoman ja tässä viestissä mainitun "proteiini heti, hiilarit puolentunnin päästä" välisestä mittelöstä ollut viime aikoina mitään puhetta? Ei oo mun silmiin osunu mutta tosin en kyllä seuraa ihan jokaista alan julkaisua. Ihan mielenkiinnosta vaan kysäsin....

Onhan siitä joskus ollut puhetta! Tiedä sitten kumpi toimii paremmin?

Mike sanoi:
Perusruoka riittää määrättyyn pisteeseen asti. makaronilaatikkoa ei kannata kiskoa kokoajan.

edit: hidas

Höh ja just luki oliko se nyt B&K:ssa tai Bodareissa, et Mikko Hämäläinen (voimanosta hirmu) vetää Makaronilaatikkoa 24/7 :arvi:

OFF-TOPIC: Kyselisin vaan että paljon tommonen normi malto about. painaa?
Eli paljon esimerkiksi desille kertyy painoa?

minkä ikäsenä voi ruveta käyttämään kreatiinia ja proteiinia voiko siinä olla jotain haittaa jos rupee murrosiässä käyttämään nuita kyseisiä aineita

roope.b sanoi:
minkä ikäsenä voi ruveta käyttämään kreatiinia ja proteiinia voiko siinä olla jotain haittaa jos rupee murrosiässä käyttämään nuita kyseisiä aineita

Ei pitäisi haitata. Jokaisen ihmisen ruokavaliossa on proteiinia. Toisilla enemmän, toisilla vähemmän. Sitä saa lähes kaikesta eläinkunnan tuotteista (liha, kala, kana + munat, maitotuotteet) ja tietty palkokasveista.

Pertti 123 sanoi:
Odottelen edelleen Miken vastausta, mutta...

Kuinka se palautumis juoma voisi olla välttämätön, kun heti treenin jälkeen voi kuitenkin saada protskua ja hiilaria muistakin lähteistä. Jos ennen treeniä syödään järkevästi ja heti reenin jälkeen otetaan vaikka se banaani ja kananmunia. Banaanista saadaan nopeasti hiilareita. Ok protskut ei imeydy munasta yhtä nopeasti kuin hera jauheesta, mutta kuinka suuri se aika ero on.

Eli voisi kuvitella, että palautumisjuoman ottamisesta saadaan MAX joku 20-30 minuutin ero muuhun safkaan nähden.

Eli jos tuo parikymmentä minuuttia on se ero minkä takia palkkari kannattaa ottaa, niin ei luulisi hyödyn olevan järin valtava.

Vielä tulee aika jolloin pera, banaani ja kolmannes kilo lämpimiä kananmunia lentää niska-perseotteella pukuhuoneesta haisemasta ja kanssaeläjät vuotavat helpotuksen kyyneleen.

...mutta vakavasti ottaen kyllä sen kiinteän ruuan sulaminen ottaa aikansa. Eivät ne vatsahapot ja ruuansulatuksen entsyymit mitään rikkihappoa kuitenkaan ole. Valmiiksi nestemäiset ravinteet ovat suoraan valmiita siirtymään vatsalaukusta eteenpäin entsyymien pilkottaviksi.

Palautumisjuoman proteiineilla haetaan nimenomaan suurta määrää tarvittavia aminohappoja verenkiertoon täyttämään elimistön tarpeet treeninjälkeisessä anabolisessa tilassa. Sekä estämään elimistön omien aminohappojen käyttö kyseisen treenin rasittamien lihasten rakentamiseen(=katabolia).

Maltolla haetaan puolestaan verensokerin nopeasta noususta seuraavaa insuliinipiikkiä. Insuliini on anabolinen hormoni joka "kuljettaa" proteiineja lihaksiin. Näin sekä malto ja hera(tms.) tukevat toisiaan ja niiden käyttö on mielestäni perusteltua.

Ei siis ollut tarkoitus vittuilla, en vaan voinut vastustaa pientä huumoria. :nolo:

Sanokaapas millä suhteella sekotan heraa ja dextroa, että siitä tulis sopiva palari? tai et sais vähä enemmän massaa? :D

Minä vannon sen XL-proteiinin nimeen.
On vähälaktoosista, hyvänmakuista, ja hyvästi protskua.
Ei tee edes suklaata mieli, kun juo suklaanmakuista XL:ää muutaman kerran päivässä.
Ja se on aikamoinen saavutus mulle, kun olen aika perkeleenmoinen suklaaholisti.

Ja itseni kohdalta olen huomannut, ellen sitten ole itse kehittänyt päässäni hirveää placebo-efektiä, että jos vedän jotain banskua ja vaikkapa puoli litraa mölöä, niin se oli melkeen sama kuin ei olisi ottanut mitään palauttavaa.

Tai verensokeria sai hivenen ylös, mutta DOMS oli aika saatanallinen seuraavana päivänä.
En tiedä onko tää ees hyvä kriteeri, mutta palkkaria ottaessa on DOMS vallan pieni.
Itsellä 40/40 on ollut ok suhde hiilarien ja proden välillä,
tosin en kykene sanomaan tuoko se mulle fläsää lisää,
kun tästä fläsävuoresta sitä ei oikeen näe...

Lisään vielä, tämä nykyinen fläsävuori ei ole palkkarilla hankittua, vaan suklaalla, sipseillä, kekseillä, jäätelöllä, ja kaikella sen sellaisella mitä aikanaan kaamosmasennusta "lääkitessä" tuli vedettyä tajuttomia määriä.

lobotomy sanoi:
Vielä tulee aika jolloin pera, banaani ja kolmannes kilo lämpimiä kananmunia lentää niska-perseotteella pukuhuoneesta haisemasta ja kanssaeläjät vuotavat helpotuksen kyyneleen.

...mutta vakavasti ottaen kyllä sen kiinteän ruuan sulaminen ottaa aikansa. Eivät ne vatsahapot ja ruuansulatuksen entsyymit mitään rikkihappoa kuitenkaan ole. Valmiiksi nestemäiset ravinteet ovat suoraan valmiita siirtymään vatsalaukusta eteenpäin entsyymien pilkottaviksi.

Palautumisjuoman proteiineilla haetaan nimenomaan suurta määrää tarvittavia aminohappoja verenkiertoon täyttämään elimistön tarpeet treeninjälkeisessä anabolisessa tilassa. Sekä estämään elimistön omien aminohappojen käyttö kyseisen treenin rasittamien lihasten rakentamiseen(=katabolia).

Maltolla haetaan puolestaan verensokerin nopeasta noususta seuraavaa insuliinipiikkiä. Insuliini on anabolinen hormoni joka "kuljettaa" proteiineja lihaksiin. Näin sekä malto ja hera(tms.) tukevat toisiaan ja niiden käyttö on mielestäni perusteltua.

Ei siis ollut tarkoitus vittuilla, en vaan voinut vastustaa pientä huumoria. :nolo:
Niin ja luin muistaakseni Body-lehdestä, että aineenvaihdunta ei toimi kunnolla heti kovan treenin jälkeen ja näin ne kananmunat ja banaanit lilluisivat siellä mahan pohjalla tavallista pitempää, jos puhun ihan kakki puhetta niin let me know.

NGV sanoi:
Niin ja luin muistaakseni Body-lehdestä, että aineenvaihdunta ei toimi kunnolla heti kovan treenin jälkeen ja näin ne kananmunat ja banaanit lilluisivat siellä mahan pohjalla tavallista pitempää, jos puhun ihan kakki puhetta niin let me know.

Kyllä mä olettaisin, että aineenvaihdunta toimii ihan normaalisti, mutta kananmunat ei ole se nopein tapa saada prodet kiertoon. Jos koko aineenvaihdunta tökkii niin miten sitten jauhot imeytyvät?

Ei kai toi palkkari nyt ole välttämättömistä välttämättömin, osalle ihmisistä kovan treenin jälkeen ei vaan maistu heti kiinteä ruoka. Itse en ainakaan kuvittelisi ottavani paria kolmea kovaa munaa suuhun :jahas: heti kovan jumpan jälkeen.

Jakob sanoi:
Itse en ainakaan kuvittelisi ottavani paria kolmea kovaa munaa suuhun :jahas: heti kovan jumpan jälkeen.

Yksikin olisi liikaa..

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom