palautusjuoma kannattaa sekottaa veteen
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
hernekeppi sanoi:ainii,unohtu semmonen vielä,että miks se kannattaa justiinsa laittaa ultraa 50g ja maltoa 30g? miksei vois laittaa vaikakka ultraa 50 ja maltoakin 50g?ajattelin vaan että saisko vähän enemmän massaa tällä tyyliillä?
Mike sanoi:Itse olen pärjännyt vähemmällä hiilarilla, vaikka painoa on se 90+ niin otan vain 20-40g treenistä riippuen, jalkatreeniin eniten.
Pertti 123 sanoi:Odottelen edelleen Miken vastausta, mutta...
Kuinka se palautumis juoma voisi olla välttämätön, kun heti treenin jälkeen voi kuitenkin saada protskua ja hiilaria muistakin lähteistä. Nyt sanotaa, että "no kun se imeytyy nopeammin ja katabolia peikko ajetaan nopeasti pois palkkarilla". Jos ennen treeniä syödään järkevästi ja heti reenin jälkeen otetaan vaikka se banaani ja kananmunia. Banaanista saadaan nopeasti hiilareita. Ok protskut ei imeydy munasta yhtä nopeasti kuin hera jauheesta, mutta kuinka suuri se aika ero on. Jos hera drinkin ottamisesta menee joku 10 min että protskut alkaa siirtymään imeytymis vaiheeseen, niin kanan munalla ei varmaan mene 30 minuuttia kauempaa, vai???
Eli voisi kuvitella, että palautumisjuoman ottamisesta saadaan MAX joku 20-30 minuutin ero muuhun safkaan nähden.
Eli jos tuo parikymmentä minuuttia on se ero minkä takia palkkari kannattaa ottaa, niin ei luulisi hyödyn olevan järin valtava.
Jos on synyt jotain proteiini pitosta ennen reeniä, niin luultavasti suolessa on vielä sitä imeytymässä!?!?!?!?!
PS: korjatkaa mua jos olen väärässä, en väitä olevani välttämättä oikeessa
MuscleMemory sanoi:Tämän hetkisten? tutkimustulosten perusteella ei voida kuitenkaan sanoa onko heraproteiini + malto anabolian kannalta parempi kuin esim. banaani ja rahka.
Siksipä laitoin tuohon kysymysmerkin. En minäkään uskalla palautumista hoitaa pelkällä banaanilla.Omskakas sanoi:Väittäisin, että voidaan. Itse en jaksa lähteä kaivamaan viitteitä, mutta Anssi tai Jhulmi varmasti osaisivat antaa tähän hyvän vastauksen.
MuscleMemory sanoi:Kyllähän sinä aikalailla oikeassa olet. Treeniä ennen on tosiaan hyvä nauttia jotain proteiinipitoista, kuten myös jälkeen. Tämän hetkisten? tutkimustulosten perusteella ei voida kuitenkaan sanoa onko heraproteiini + malto anabolian kannalta parempi kuin esim. banaani ja rahka. Kokonaisuus ratkaisee, ts. riittävästi kaikkia makroravinteita.
Palautusjuoman puolesta puhuu sen kätevyys ja myöskin nopeampi imeytyminen. Kiinteän ruuan nauttiminen treenin jälkeen saattaa tuottaa vaikeuksia, joten tässäkin palautusjuoma on varsin kätevä.
Omskakas sanoi:Oletko kokeillut suuremmalla määrällä? Mitä tapahtui?
Omskakas sanoi:Muistelen, että heraproteiini (riippuu toki myös herasta) alkaa imeytyä puolisen tuntia nauttimisesta.
ressukka sanoi:Kandeisko siis alkaa särpiä palautusjuomaa jo siinä treenin kestäessä, olisko haittaa ?) Varsinkin jos tuppaa treenit kestämään 1,5 tuntia.. hörppäis puolet juomasta siinä tunnin paikkeilla ja loput sitten heti treenin jälkeen. Pari kertaa kokeillut ja ei se ainakaan huonoa ole tehnyt, oisko peräti antanut vähän potkua treenin loppuun.
Omskakas sanoi:Muistelen, että heraproteiini (riippuu toki myös herasta) alkaa imeytyä puolisen tuntia nauttimisesta. Kananmunalla sitten meneekin jo 1-1,5 tuntia
Pertti 123 sanoi:Käsittääkseni banaani imeytyy erittäin nopeasti. Sehän on yleisurheilijoiden perus hiilari tankkaus. Esim. alkuerien ja finaalin välillä voi rauhassa mussuttaa banaania, koska katoaa vatsasta hetkessä. Vai oonko mä unta nähnyt.