Lisäravinteista suolisto-ongelmia?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja ecdezi
  • Aloitettu Aloitettu
Ikä
36
Tervehdys!

Ajattelin kysyä pakkislaisten mielipiteitä tästä asiasta, eli homman nimi on se, että mulla tuli viime viikon maanantaina maha kipeäksi, ja ajattelin sen olevan jotain satunnaista mahakipua, mikä luultavasti katoaisi päivän tai kahden sisään. Näin ei kumminkaan käynyt, vaan kipu oli kovaa mutta siedettävää, ja maanantaina päätin sitte mennä lääkäriin, ja verikokeissa ilmeni että tulehdusarvoni olivat korkealla. Jouduin siitä sitten sairaalaan seurantaan ja totesivat kahden päivän testailemisen ja tutkimisen jälkeen, että kyseessä on yksinkertainen suoliston tulehdus, mikä on vain sairastettava.

Viikkoa-kahta viikkoa ennen kivun alkamista, olin ostanut Leaderin G-Mass massanrakentaja-tynnyrin, ja sitä sitten ottelin päivittäin. Ostin sen kaveriltani, joka myi sen minulle sen takia, kun häntä oli mahaan ruvennut koskemaan ja myöskin oksettamaan. Ajattelin, että jannun vatsa ei kestänyt tai hän otti yliannostuksen, mutta kun sama kävin nyt sitten itsellenikin, ajattelin että voiskos tuolla olla mitään tekemistä asian kanssa? Esim. jos se tuote olisi ärsyttänyt suolistoa ja sitten syntynyt tulehdusta (lääkäri kertoi että tämä voisi olla mahdollista, vaikkakin epätodennäköistä). Mutta ajankohta sopisi hyvin, joten ajattelin vain kysyä että onko tämä mahdollista? Itselläni ei oksentelua tai ripulia ollut.

Nyt on tulehdus menossa ohipäin onneksi, ja lääkäri sanoi että en käyttäisi lisäravinteita enää. Ei kyllä mieli tekis tuota vessanpönttöönkään kaataa tai olla ostamatta enää mitää.....

aika pitkä teksti tuli, mutta jos joku vois mielipiteensä kertoa, olis kiva. :)

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
mulla ei aikanaa maha kestänyt lainkaa niitä matti halosen sotkuja,pakoputken paukkulaakerit vaan poksu! mitä ne nyt olikaan...united jotaki..

Veikkaan, että on paskaa pulveria paketissa. Ei kun valitus menemään ja reklamoitte kaverin kanssa jotain muuta tavaraa ^~^. Jos ihan sairaalaan asti jouduit tuon vuoksi, niin on siinä aineessa ollut jotain ihan päin kuusia :D. Tuosta saat hyvät korvaukset kyllä. Tuskin on mitenkään yksilöllistä, että sait mahasi kipeäksi. Kokeile jotain toista ravinnetta, vaikka fastilta ihan perus heraa tai jotain sellaista.

Minulla on tullut ongelmia lisäravinteiden kanssa tässä näinä päivinä. Mullla on joku 39 astetta kuumetta ja keuhkoputkentulehdus. Ja kun nielaisin edes omaa sylkeäni se sattuu niin mahdottomasti eikä tee mieli syödä ja muutenkin paha olo, mutta pakko syödä lisäravinteita jotta saa protskut ja kannattaako syödä maitotuotteita?

NGV sanoi:
Minulla on tullut ongelmia lisäravinteiden kanssa tässä näinä päivinä. Mullla on joku 39 astetta kuumetta ja keuhkoputkentulehdus. Ja kun nielaisin edes omaa sylkeäni se sattuu niin mahdottomasti eikä tee mieli syödä ja muutenkin paha olo, mutta pakko syödä lisäravinteita jotta saa protskut ja kannattaako syödä maitotuotteita?

Kannattaa nyt varmaan sairastaa ihan rauhassa eikä miettiä optimaalisia protskumäärä. Tuo keuhkoputkentulehdus tuskin jauhoista johtuu!

noo itellä herkkä vatsa eikä tykkää oikein jauhoista siis sillon kun vielä otin pelkästää jauhoista jo sen 200-250g protskua( maha tuli kipeeks ja paska lensi).. nykyään en sitte nuita jauhoja niin juokkaan vaan yritän syyä maitorahkaa ynm. mutta ku ne tullee vaa nii pirun kalliiks.

arppa sanoi:
Kannattaa nyt varmaan sairastaa ihan rauhassa eikä miettiä optimaalisia protskumäärä. Tuo keuhkoputkentulehdus tuskin jauhoista johtuu!

joo ny menee taas NGV:ltä iha turhan hifistelyks :D

edit. ei siinä mitää, kuumeessa on tärkeetä yrittä syödä paljon kun keho kuluttaa kuumeessa enempi, mutta tosiaan se että sulta jää nyt 3 päivää ilman lisäravinteita niin tuskin vaikuttaa...

Niin no eihän tämä meikäläisen tulehdus nyt juuri välttämättä näistä jauhoista johdu, mutta...

Vanhaa tuo ei ainakaan ole, mutta tuo kuitu-juttu minkä VelttoV mainitsi, voisi olla tekemisissä ehkä asian kanssa, sillä mulle on muutki kertonu jotai että pitäis kuitua saada samassa yhteydessä lisäravinteiden kanssa jne jne...
Ei mulla kyllä tosin ikinä ennen oo tällästa ollut, mitä nyt ehkä joskus pikkasen ollu maha kipeenä. Ja voihan se toisaalta olla myöskin viallinen tuote.

Noh mistälie tullut minun tulehdukseni, mutta kyllä tässä on tosiaan paska lentäny ja ankarasti :D v**utti vaan ku meinasivat siellä sairaalassa leikata umpilisäkkeen ja sanoivat että ole syömättä! Ole siinä sitte 29 tuntia syömättä prkl (piti venailla ja jonotella ja odotella iha helvetisti) :itku: . Noh kyllä minä pari ruisleipää söin jossain siinä välissä. Kyllä olikin nälkä!!!

NGV: tautis ei tosiaankaan kyllä jauhoista johdu, mutta sen sinä varmaan itsekin tiedät. Mutta mul on itelläni ollu kans keuhkoputkentulehdus, viime uutenavuonna itse asiassa (PRKL!), ja kyllä oli kurkku myöskin sietämättömän kipee.... Noh lääkekuuri ja pikkasen aikaa ja kärsivällisyyttä ni siitä se ohi menee, yllättävän nopeasti, tulee vaa vähän taukoa treenistä :)

Mun serkku (ollut töissä keskusairaallassa) on törmännyt useisiin tapauksiin, missä esim laihdutustuotteita vedettäessä on tullut noita suolitulehduksia ja tukoksia. Eli ollaan vedetty vähän överiksi noiden jauhojen kanssa. Yleensä kyllä keski-ikäiset laihduttavat naiset... Oikeasti kannattaa vetää niitä rehujakin ja tietysti leseitä yms muuta shittiä. Jos syö puolisen kiloa rehuja päivässä ei se kenenkään dieettiä kaada, koska kaloreita tulee joku 150 ja kuitenkin ne auttaa myös tavaran työntämisessä pihalle. Ja toisaalta auttavat ruuan imeytymistä. Niin ja tulee niitä vitskuja. Eikä nitä tartte samaan aikaan vetästä mitä juo prodedrinkin. Kunhan päivän mittaa...

Maitohappobakteerit voivat myös auttaa. Itse otan niitä kapseleissa muutaman päivässä. Kuulemma myös parantaisivat ravinteiden imeytymistä, voihan se hyvinkin olla :anssi: mutta enpä siinä mitään menetäkkään kun ei tarvitse niitä edes itse maksaa. Tuon pelkän ravinteiden imeytymisen toivossa ehkä turha maksaa noista kapseleista.

arppa sanoi:
Ei tietenkään, mutta outo olo vaan tulee kun vetää heraa, mutta kaikessa pätee sanonta no pain no gain..:D

Juups no sitähän täytyy nyt sitten pitää taukoa noista lisäravinteista ainaki sen ajan että menee ohi tää tulehdus ja kattelee sitte uusiks. Oonki nyt syöny paljon kuituja, puuroa, leipää, mehukeittoja jne. Pitää katella noita maitohappobakteereja jospa hommais..

Kiitos vastauksista :)

Ittellä ainaski meni maha sekaisin Fastin palkkarista jossa oli kreatiinia(muscle+), epäilin aluksi laktoosi-intoleranssia, mutta palkkarin vaihto Reco2:seen auttoi!

Itsellä menee kans tosta muscle+ maha sekasin. Olisiko kans sitte kreatiinistä kyse, koska maitoa juon normaalisti eikä mitään ongelmaa ja mistään muusta ei mene maha sekasin. Pitääpä hommata toista palkkaria kun nämä saa vedettyä. Hera80 otan kans salipäivänä eikä siitä ole ollut mitään ongelmaa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom