Lisäravinteiden vaikutus nuorella

Ikä
35
Elikä olen tällänen 15v, 163cm ja 55kg... kasvuennuste on alunperin 177cm, mutta sinne tuskin päästään, kuhan nyt semmonen 170 ja risat (nyt kuitenkin tulee pituutta 1cm kuussa ja painoa 2-5kg). Olen vedellyt proteiinijuomia nyt jo toista kuukautta (puoli vuotta treenanneena), kaverit paheksuvat niitä mutta se ei haittaa koska tiedän että ne eivät ole ravintona lihapullia kummempaa kamaa. Mutta sitten: mitkähän lisäravinteet voivat oikeasti haitata kasvua, kehitystä, hormoonitoimintaa jne? Kaupassa joskus kysäisin onko kreatiinin ostoon ikärajaa. "Ei" kuului vastaus ja heti sen perään: "mutta tosta et enää kasva jos sitä nassuus väännät". Eli jos jollain on asiasta selvää tietoa tai kokemusta niin pliis tänne päin ajatuksia lisäravinteiden mahdollisista haitoista tälläiselle kasvavalle nuorelle.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
mun ymmärtääkseni mistään lisäravinteesta ei pitäisi olla vaikutusta kasvuun tai hormoonitoimintaan. kehitystä se voi edistää kun saa tarpeeksi protskua :rolleyes:

ps. oliko jossain maassa vedetty joitain lisäravinteita pois kaupoista kun niistä oltiin löydetty steroidi ylijäämiä tai jotain?

TomBombadil sanoi:
mutta se ei haittaa koska tiedän että ne eivät ole ravintona lihapullia kummempaa kamaa.

Eivätkä ne vaikuta sinun kasvuusi sen enempää tai vähempää kuin normaali ruokakaan.

TomBombadil sanoi:
"Ei" kuului vastaus ja heti sen perään: "mutta tosta et enää kasva jos sitä nassuus väännät".

:anssi: , ei se kreatiini sinun kasvuasi pysäytä.

Näin mäkin oon vähän miettiny että se on ihan :anssi: ... sitten taas toisaalta menin nettiin tutkimaan vähän jotain kreatiinin vaikutuksia lihaksistossa ja ilmeni, että se keskittää lähes kaiken kasvun sinne, esim. hiukset, kynnet ja ehkä se tärkein eli pituuskasvu ainakin hidastuvat... mut en tiedä... paha sanoo :( .

Kreatiinilla ei ole mitään mekanismia jolla se pysäyttäisi kasvun.
Käsittääkseni. Ja proteiini lisä on hyvästi olkoon 15v tai 55v.

No... vetäisen sitten johtopäätökseksi sen että kaikki kasvuhaitta hommat ovat :anssi:.

Taidankin tästä aloittaa uuden threadin johon saattekin keksiä minulle kunnon lisäravinne armadan käyttöön... :rock: suksikaa sinne ja vastailkaa.

Suositut

Back
Ylös Bottom