Lisäravinteet kohilleen

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Eckert
  • Aloitettu Aloitettu
Kertokaas mulle mitä otatte päivän mittaan, että saatte kaiken hyödyn kovista reeneistä.

Proteiinit+kreatiinit+?+?

Mitä kaikkee kannattis ottaa, että saan kaiken hyödyn treeneistä??

Ja kuinka paljon ??

Ravinto mitä syön on kohillaan myös lepo ja treeni..

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
lisäravinteethan eivät ole ollenkaan pakollisia treenaamisen kannalta, ne vaan helpottavat ja parantavat kehitystä. Treenin jälkeen pitäisi nauttia palautusjuoma, jota olisi ilman proteiinia ja maltoa aika vaikea normaalista ruoasta valmistaa. Eli proteiinia ja maltoa sekoittamalla saat itsellesi ainoan oikeasti "pakollisen" lisäravinteen. Jos et sitten jaksa mättää raejuustoa/syödä tarpeeksi niin silloinhan lisäravinteet auttavat, sillä ne toimivat myös ateriankorvikkeina.

Laittakaa mitä otatte päivisin kun treenaatte ja lepo päivinä ja kuinka paljon ??

Hyvät proteiinit/hinta eli paljon ja halvalla (kuiteskin hyvää kamaa) ??

Taas jatkokyssää aiheeseen:

Ite aloin palautusjuomaa käytteleen just. Eli paljonkohan te laitatte palautusjuomaanne yleensä proteiiniä ja hiilareita? (Tarkoitan nyt että paljonko juomanne niitä sisältää...?)

Oma protskuni 81g/100g. Ajattelin laittaa 1,5dl eli ~40g, jossa olisi 32.5g protskua sitten. Onko se tarpeeksi? Minut voi luokitella aloittelijaksi, koska olen pitänyt salitreenistä kiitettävää taukoa ja alotin käymään uusiks kun on elämän muut asiat tarpeeks kondiksessa nyt.

Eli suosituksia "aloittelijalle" että paljonko laitan hiilaria/protskua palariin!

Painan ~73kg eli päiväs jotai ~120g protskuu on kohallani jees päiväs.

Tällä hetkellä tämmönen:

30 min. ennen treeniä Fast Whey3
heti treenin jälkeen Hera85

Hyvin toimii, insuliinipiikkejä ei matalahiilarisella dieetillä paljoa kaipaile.

Sitte tietty vitamiinit ynnä muut sörsselit aamuisin, C-vita vielä treenin jälkeen.

Ite käytän suhteena 1/2 desi protskua ja pari desiä maltoo....1/1 toimii ihan yhtä hyvin (ainakin itelläni) ja on parempi vaihtoehto jos jostain kumman syystä ei halua niin paljon kaloreita:D

Käytän myös greatiinia ja glutamiinia 10g molempia palautus juomaan (eivä ole missään nimessä pakollisia!)

Vitamiinit ja hiven aineet otan vitamaxista jota on 10g palautumisjuomassa ja 5g normissa protskudrinkissä(desi perus heraa rukalusikallinen kakao jauhetta+vitamax 5g)

Palautusjuomassa on desi maltoa ja desi heraa, 5 grammaa kreatiinia ja 10 grammaa glutamiinia...

Yks ateriankorvike päivässä on desi maltoa ja desi soijaproteiinia ja sitten illalla tulee vielä otettuu n. 20 grammaa rypsiöljyä ja n. 40 grammaa soijaprotskua...että tällaiset on täällä...pakko ottaa toi ateriankorvike kun ei toi rahka laske ei sitten millään ja raejuuston syöntikin on niin sika kallista...soija on halpaa ja makuunkin tottuu...

Originally posted by Zamp
...tarpeeksi niin silloinhan lisäravinteet auttavat, sillä ne toimivat myös ateriankorvikkeina.

Lisäravinne on LISÄ ei KORVIKE. Jos se toimii korvikkeena, niin miksi ihmeessä?

Originally posted by fysio
Lisäravinne on LISÄ ei KORVIKE. Jos se toimii korvikkeena, niin miksi ihmeessä?

No mulla on ainakin melko hankalaa raahata sitä sapuskaa töihin ja lämmitellä ja syödä kun ei yksinkertasesti ehdi, helppo ja nopea tapa on korvata se yksi ateria lisäravinteilla...en nyt äkkiä keksi mikä tässä ois niin huonoakaan, ainakaan verrattuna siihen että jäis koko ateria välistä??

Originally posted by timba79
... helppo ja nopea tapa on korvata se yksi ateria lisäravinteilla...en nyt äkkiä keksi mikä tässä ois niin huonoakaan, ainakaan verrattuna siihen että jäis koko ateria välistä??

Koko aterian poisjääminen on aina huono juttu. Siitä pisteet! :)

Mutta, pystyykö mielestäsi lisäravinteilla korvaaman "normaalin" monipuolisen aterian? Minä väitän että ei pysty, ainakaan pitkällä aikavälillä...

Originally posted by fysio
Mutta, pystyykö mielestäsi lisäravinteilla korvaaman "normaalin" monipuolisen aterian? Minä väitän että ei pysty, ainakaan pitkällä aikavälillä...

Ei varmasti pysty monipuolista ateriaa. Mutta normaalin aterian hyvin todennäköisesti kyllä. Ei tietenkään protsku/malto juomalla vaan siihen tarkoitetuilla ateriankorvikkeilla kuten MetRX, Myoplex jne. Hintavia ovat tietty mutta siitä nyt ei puhuttukaan.

Treenin jälkeen pitäisi nauttia palautusjuoma, jota olisi ilman proteiinia ja maltoa aika vaikea normaalista ruoasta valmistaa. Eli proteiinia ja maltoa sekoittamalla saat itsellesi ainoan oikeasti "pakollisen" lisäravinteen.

Hei onkos tässä jotain hyvääkin perustetta? Nimittäin periaatteessahan hiilihydraatti auttaa vain virkistymään(palautumaan), ettei ole niin väsynyt reenin jälkeen? Mutta eihän hh:n saamisella ole reenin jälkeen suurta merkitystä?

Jälleen sarjassamme tyhmät kysymykset.

Originally posted by timba79
en nyt äkkiä keksi mikä tässä ois niin huonoakaan, ainakaan verrattuna siihen että jäis koko ateria välistä??

Et saa tarpeeksi eri vitamiineja lisäravinteista(ainankaan niin suuressa määrässä), saati kivennäisaineita(?) ym. mitkä ovat mm. lihaskasvulle välttämättömiä.

Originally posted by KäveleväRuumis
Hei onkos tässä jotain hyvääkin perustetta? Nimittäin periaatteessahan hiilihydraatti auttaa vain virkistymään(palautumaan), ettei ole niin väsynyt reenin jälkeen? Mutta eihän hh:n saamisella ole reenin jälkeen suurta merkitystä?

Jälleen sarjassamme tyhmät kysymykset.

Miten mä olen sen käsittänyt, ja korjatkaa jos olen väärässä, treenin jälkeen alkaa keho aika piakkoin siirtyä kataboliseen tilaan, eli tilaan, jossa lihakset surkastuvat/murenevat pikkuhiljaa. Tämän tilan syntymisen saa estettyä palautusjuomalla. Ymmärtääkseni myös väsymys ja voimattomuus salitreenin jälkeen johtuu katabolisesta tilasta. Eli maksimaalisen kehityksen aikaan saamiseksi palautusjuoma olisi hyvä. Hiilarit tietysti antavat energiaa ja proteiinit rakennusainetta lihaksille.

Eli maksimaalisen kehityksen aikaan saamiseksi palautusjuoma olisi hyvä. Hiilarit tietysti antavat energiaa ja proteiinit rakennusainetta lihaksille.

Tästä herääkin jatkokysymys; kannattaako ottaa proteiinijuoma ennen vai jälkeen treenin? Ei ole oikein mahdollisuutta molempiin. Jotenkin kuitenkin tuo ennen treeniä otettu proteiinijuoma on itsellä tuntunut paremmalta, koska ennen salia on vähän väsynyt olo, niin pitää saada energiaa jostain välipalan lisäksi. Ja eikös joku tutkimus osoittanut proteeinin nauttimisesta ennen salia olevan paljon hyötyä?

Menee vähän off-topiciksi, mutta alkoi kiinnostamaan.

Itse mietin aikoinaan myös miksi ottaisin maltoa palautusjuomassa kun kuitenkin tunnin sisään palarista tulee syötyä ihan kunnon ateria. Jätin sitten maltot pois ja sillä tiellä ollaan edelleen.

Hiilarittomasta palautusjuomasta oli muuten muutama kuukausi sitten ihan hyvä ketju.

Tässä

Et saa tarpeeksi eri vitamiineja lisäravinteista(ainankaan niin suuressa määrässä), saati kivennäisaineita(?) ym. mitkä ovat mm. lihaskasvulle välttämättömiä.

No toi on kyllä totta, tulee kyllä otettua molempia aamusta vielä pillerimuodossa kun toi töissä ylimääräinen ruokailu on niin hankalaa järjestää jollei sitten pelkkää banaania tai vastaavaa syö...mutta hyviä ideoita otan mielelläni vastaan...toistaseks oon sen yhen aterian korvannu ihan omalla protsku malto sekotuksella ja sitten niitä vitamiineja ja muita vielä napeista lisänä...en tiiä onko paras mahollinen tapa mutta nyt ei tuu parempaakaan järjestelyä mieleen...

Tästä herääkin jatkokysymys; kannattaako ottaa proteiinijuoma ennen vai jälkeen treenin? Ei ole oikein mahdollisuutta molempiin. Jotenkin kuitenkin tuo ennen treeniä otettu proteiinijuoma on itsellä tuntunut paremmalta, koska ennen salia on vähän väsynyt olo, niin pitää saada energiaa jostain välipalan lisäksi. Ja eikös joku tutkimus osoittanut proteeinin nauttimisesta ennen salia olevan paljon hyötyä?

Menee vähän off-topiciksi, mutta alkoi kiinnostamaan.

hmm, enpäs ole kokeillut tuota protskun vetämistä ennen treeniä, pitää joskus testata, nyt vedän proteiinia palautusjuomassa salitreenin jälkeen kuten olen aina tehnyt.

20:1. Ton verran perusherassa on hiilareita, mitään maltoja sun muita en sekoita joukkoon. Palautumista varmaan edesauttais isompi hiilarimäärä, mutta peili tykkää enemmän ketogeenisestä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom