Lisäravinteet ja työpaikka

En tiedä onko tällaista keskustelua käyty ennen (tsekkasin hetken hakua, mutta ei iskenyt silmääni). Kysymys kuuluu, että käytätkö työpaikallasi lisäravinteita? Uskoisin että ainakin tietyissä tehdasmiljöissä saattaa ilmaantua kummastusta, jos kaivaa kahvitauolla sheikkerin esiin ja ottaa niitä "hera-hormoneja" ;) Jos näitä käytät duunissa kaikkien nähden, niin millä lailla ylipäänsä jengi on suhtautunut/kommentoinut?

Entä miten olet ottanut näitä? Onko esimerkiksi prodepatukka piilotettu tavallisen suklaapatukan papereihin tai protsku-drinksu naamioitu pelkäksi kaakaoksi tms. Vai oletko vaan pistänyt menemään, mahdollisista kommenteista piittaamatta.

Niin ja vastata voi varmasti myös kesätyöpaikkoihin liittyen :)

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Siinnä missä työkaverit ottaa saarioisten pizzoja ja munkkeja, niin iten otan hera/raejuusto/rahka + kaurahiutaleet. Enkä todellakaan "peittele" syömisiäni. Enemmän mua hävettäisi vetää niitä pizzoja päivästä toiseen.

Kyllä joskus on jotain juttuakin kertynyt asiasta, mutta ei paljon jaksa kiinnostaa näiden henkilöiden mielipiteet, varsinkaan negatiiviseen suuntaan. Joskus toteaa vaan, että "Näytän 10 kertaa paremmalta alasti kuin sinä". :piis:

Minä hyödynnän aamupäivien palaveriajat hörppimällä samalla protskua. Kyllä työkaverit aluksi vähän naureskelivat, mutta aika vähälle huomiolle se on jäänyt. Tänään jäi sheikkeri tuolin viereen lattialle, ja työkaveri kiikutti sen kahvihuoneeseen: "Hei, sun tuttipullo jäi tuonne" :-)

Mä olen duunissa nykinyt sen verran rahkaa et "rahkakombo" on jo täysin vakiintunut käsite työkavereille ja vittuiluakaan ei enää juuri kuule. Ihmettelevät vaan et miten mä en kyllästy siihen. Ja mä vastaan vaan et Rahkaa Beibi RAHKAA !!! (muljauttelee rintalihaksia) :david: :lol2:

Syön ruokavalioni mukaan myös töissä.

Drinkitkin on valmiiks pussitettuina annoksiin ja muovikassillinen on siellä keittiön päydällä.

Kerran pääsi käymään niin että protskupussi loppui juuri sunnuntaina, joten en päässyt tekemään palautusjuomaa varlmiiksi himassa.
Ruokatunnilla sitten kävin ostamassa parit säkit lisäravinteita ja erehdyin omalla paikallani annostelemaan niitä sheikkeriin. Eikös siihen saatana liimautunut sitten juuri koko työpaikan kyylä ja lopun voi vaan arvata. Eli sitten supistiin vanhmpien ihmisten kesken aina kun käveli ohi. Onnekski meillä on töissä myös täysjärkisiä ja nuorempia ihmisiä...

No tottakai käytän. Joku on ihmetelly mitä mustia purnukoita mulla on hyllyssä, toinen humalassa avautui että ei saa loukkaantua vaikka aina keljuileekin minulle mun proteiinijuomista. Omituista kyllä, ei se ole kertaakaan sanonu niistä mitään, ehkä on sitten jääny ajatuksen asteelle se keljuileminen.. :)

Joo tuli tehdasmiljoossa vedettya jos jonkinnakoista roheiinia mutta onneks noin 80% tyontekijoista oli kauheita paritaloja jo valmiiksi. Kommentit liikkuivat pitkalti "Jaaha, taytyy Pullalle hommata uus tuoli. Harjateraksesta." -osastolla.

Gazza sanoi:
Parempi kun ei hirveästi esittele jauhoja, niin ei tarvitse selitellä ainakaan kenellekkään mitään.
Mä sovelsin intissä hieman erilaista taktiikkaa. :jahas:

Mulla oli heti palvelukseen astuessani kassi täynnä isoja mustia muovipurnukoita täynnä heraa ja maltoa (olin ostanut intin varalle 25 Ultra Whey -säkkiä edellisellä viikolla). Purnukat itsessään olivat jo sen verran kookkaita että näyttivät hieman epäilyttäviltä, mutta purkkien kylkeen olin varmuuden vuoksi printannut tarrat, joissa luki kissan kokoisilla kirjaimilla "HORMOONEJA".

Henkilökohtaiset tavarani tarkistanut ylikersantti sentään piti pokkansa nähdessään purkit, samat tavarat huumekoiran kanssa penkoneista poliiseista en tiedä kun jouduimme poistumaan huoneesta tutkinnan ajaksi.

Palvelusaikanani sen sijaan saimme tupakavereiden kanssa monet kunnon naurut aina kun joku johtajista sattui tupaan samaan aikaan kun mulla oli kaappi auki ja steroidijauhopurnukat kunniapaikalla. :lol2:

Muutaman kerran ovat työkaverit nähneet protskujuomat sheikkerissä, olen selittänyt että se on urheilujuomaa ja sillä on selvitty, en ole ainakaan kuullut että olisi kauhisteltu selän takana. Kylläkin työkaverit aina pyytävät kantamaan kun jotain isoa pitää siirtää.

Vuosi sitten silloinen tuotekehitysjohtaja yllätti minut keittiöstä raejuustopurkin kanssa. Keskustelen kulku:

Tuotekehitysjohtaja: Miksi sä noin syöt?

ALi: pitää syödä proteiinejä ja näin sitä saa helposti ja ilman ylimääräistä lihomista.(viimeisen lauseen lisäsin hänen mielikseen, aikaisemmin kun hän oli kehottanut minua laihduttamaan)

TKJ: ÄÄh-syö oikeeta ruokaa vaan, jos haluat vatsalihakset näkyviin niin mee salille tekemään vatsoja, se on ainoa tapa!

ALi: (ihan kuin en tekisi vatsoja monta kertaa viikossa!!) Joo...

TKJ: Ihan tosi, se auttaa tosi moniin vaivoihin kun vähän tekee vatsoja lisäpainoilla, minulle kerran lääkäri määräsi selkävaivoihin vatsoja...

ALi: Täytyy kokeilla....

Kaapissa on proteiinipurkki. Joskus on mukana patukoita tms. Aluksi ihmettelivät mutta eivät enää.

Protskut on sekoitettu aamulla valmiiksi mehusekoitukseksi pulloon, jota pidän työhuoneessani laatikossa. Hörppäilen sieltä pitkin päivää. Tuskin kukaan edes huomannut, vähemmällä pääsee, nauraisivat vain tämmöisen hankihyttysen vouhotukselle... Vaan eivätpä naura kauaa, jahka saan tarpeeksi lihasta aikaiseksi... ("Toivossa on hyvä elää" sanoi lapamato ;) )

Töissä kukaan ei ihmettele. Ovat aika urheilullista porukkaa kaikki. Tosin kisadietillä päivittäiset vitamiinit ja fatburnerit saivat aikaseksi aina leikkimielistä doping juttua, ja mun "Sport vitamins" on jo vakiintunut käsite :D

(Tuo Sport Vitamin juttu lähti alunperin siitä, kun yksi työkaveri oli ollut futisporukan kanssa jollain urheiluopistolla samaan aikaa jonkun puolalaisporukan kanssa. Puolalaisille oli aamulla jaettu puuron viereen joka jannulle oma pillerisatsi purkista, johon oli käsin kirjoitettu "Sport Vitamin". Yksi näistä puolalaisista oli ensin kieltäytynyt ensin ottamasta omaa satsiaan, ja niinpä ravintovalmentaja oli kutsunut painalle joukkueen johtajan, joka oli sanonut pari valittua sanaa, ja tämän jälkeen sporttivitamiinipillerit oli otettu kiltisti.)

Itse en ole uskaltanut varsinaisia lisäravinteita (jauhoja) enkä öljyjä työpaikalla syödä. Reissuhommissa menee proteiinipatukoita, mutta nehän näyttävät muutenkin suklaapatukoilta.

Pääkonttorin kahvihuoneessa tulee kuitenkin noudatetua normaalia bodysafka linjaa eli rahkaa, tonnikalaa yms. tulee säännöllisesti syötyä. Tämän tietysti aloitin heti kun olin uuden työpaikkani saanut ja aina kahvitauon tullessa kaivan rahkapurkin jääkaapista. Muutaman ensimmäisen viikon uudet työkaverit katselivat vain hymisten kunnes eräs nainen otti asian puheeksi.

- Eräs nainen: Miksi sinä tuota rahkaa syöt? (muut naiset ja pari miestä tuijottaa ihmetellen pullanmurusia ja sokeria suupielissä)
- Minä: No haluan syödä terveellisesti ja monipuolisesti.
- EN: Onko rahka muka terveellistä, mitä vikaa pullassa on?
- Minä: No rahka sisältää proteiineja ja mausteena käyttämissäni marjoissa on vitamiineja yms.
- Kanalauma innostuu: PROTEIINEJA? Oletko semmoinen bodaaja? Nehän syö kaikkia proteiineja ja muita hormooneja!
(Itse en kerkeä edes vastaamaan kun keskustelun aloittanut nainen jatkaa)
- EN: No onhan se hyvä että syö edes rahkaa jos aikoo niitä proteiineja syödä. Olen kuullut että jotkut bodaajat syövät niitä JAUHOJA!
- kanalauma: On ne hulluja! Jauhoja.. Ajatella..
- Vanhempi mies innostuu mukaan keskusteluun: Kaikkihan muistaa miten kävi sille TONY HALMEELLE! Varo ettei ole aseita lähettyvillä höhööhöhöö. Varsinkaan jos ottaa sitä VIINAA höhöhööö.
- Minä: Hmm joo jos tästä lähtis vaikka takaisin sorvin ääreen..

:offtopic: Olen huomannut että vanhemmat (yli 40v.) ihmiset ihmettelevät ja ovat yleensäkin epätietoisia proteiini-sanasta. Yleensä ymmärtävät suurinpiirtein mitä on valkuainen, mutta proteiini menee jo sanana jonnekkin "kielletyn" puolelle. Tälläisen vanhemman ihmisen tunnistaa myös siitä käyttääkö hän kaiuttimesta sanaa "kovaääninen".

Töissä pojat vaan irvistelee hyi saatana tyylin kun sekotan rahkan veteen ja juon sen, meillä on niin nuorta porukkaa töissä ettei ne välitä. On siellä niitä vanhoja panttereitakin jotka kyselee miks noita myrkkyjä pitää syödä...oon yleensä vaan lyöny vastapalloon, not!

Alussa työpaikalla porukat ihmetteli ja jakso vääntää vitsiä joka kerta kun aloin tekee drinkkiä, mutta nykyään jaksaa enemmänkin olla kannustavia asiassa.. Sain jopa järjestettyä työpaikalle oman pikku salinkin jonne oon saanut raahattua osan työpaikan porukoistakin :)

Gazza sanoi:
Parempi kun ei hirveästi esittele jauhoja, niin ei tarvitse selitellä ainakaan kenellekkään mitään.

Samaa mieltä. Tosin joudun silloin tällöin selittelemään ihan normaalia terveellistä ruoka-annostani (kanaa/kalkkunaa, kasviksia ja ruisleipää): "taidat olla jollain dieetillä?" johon vastaan että ehei, mä olen vaan laiska laittamaan ruokaa. Ja kyselijät itse popsii jotain saarioisten pahvipizzaa joka maistuu samalta kuin se pahviläpyskä siellä pizzan alla :rolleyes:

Joskus muutama vuosi sitten kesätyössä tehtiin paljon ylitöitä, aamukuudesta iltaseitsemään kolme viikoa putkeen. Paikasta ei saanut tarpeeksi vahvaa kahvia, joten otin kofeiinitabletin sillointällöin. Ja huumehörhön leima iskettiin otsaan saman tien :jahas: Yritin selittää että on ihan samaa tavaraa kuin teillä siellä keittimessä, mut ei auttanut.

Syön työpaikalla lisäravinteita ja rahkamössöä, olen niin tehnyt aina. Ei tule mitään kyselyitä enää. Joskus ihmettelivät, mutta lyhyen (asiallinen, mutta kohtelias) selostuksen jälkeen eivät enää. Hyvä fraasi on "tiivistettyä ruokaa". Sehän pätee niin protujauhoon, vitamiinipillereihin, maltoon kuin kreaankin.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom