Lisäravinteet ja kalkki

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Kride
  • Aloitettu Aloitettu
Ikä
36
Onkos näissä maitoproteeinilisäravinteissa kalkkia? Siis hommahan on niin, että olen antibiootti-lääkityksellä(hyvästi natutreenaus :rolleyes::lol2:) tammikuuhun asti ja maitoa ei saa juoda tuntiin ennen tai jälkeen tabletin ottamista sen sisältämän kalkin takia. Niin voinko lisäravinteita vedellä hyvällä omatunnolla?
Lääkärillä ei siis ollut mitään tietoa lisäravinteista ja niiden sisällöistä(?)

Kiitoksia :worship:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Tästäpä tuli mieleen jatkokysymys, onkos raejuustossa paljonkin tätä kalkkia? Se nyt tuntuu aika hyvältä vaihtoehdolta aamupalaksi, mutta pastöroitu maito aineksena huolestuttaa, meni jogurtista maha sekaisin lääkkeen kanssa. :urjo:

En osaa äkkiseltään vastata, että onko kalkkia muta jos ei purkin kyljessä lue niin valmistajalta voisi varmaan yrittää selvittää. EDIT: siis lisäravinteiden osalta

Mutta jos toi aika ei ole kun tunti molempiin suuntiin, niin helpoin vaihtoehto varmaan on, että ajoittaa lääkkeen oton niin, ettei ota proteiinia siitä tunnin sisään.

Originally posted by Juha1
Siis tääh? Mä olen aina vetänyt maitoa antibiootin kanssa ja elossa ollaan..

Taitaa olla antibiootti-kohtaista. Tai ainankin lääkäri vartavasten sanoi minulle, että maitoa ei saa juoda, se häiritsee antibiootin toimintaa.

Orginally posted by Bulldozer
En osaa äkkiseltään vastata, että onko kalkkia muta jos ei purkin kyljessä lue niin valmistajalta voisi varmaan yrittää selvittää. EDIT: siis lisäravinteiden osalta

Mutta jos toi aika ei ole kun tunti molempiin suuntiin, niin helpoin vaihtoehto varmaan on, että ajoittaa lääkkeen oton niin, ettei ota proteiinia siitä tunnin sisään.

Joo, eihän tuo tunti paljonkaan tunnu, mutta aamupalalla olisi hyvä saada syötyä edes jotain proteiinipitoista ilman maidon pelkoa. Ja siis hauskintahan tässä on se, että käsittääkseni maidonkaan kyljessä ei lue kalkin määrää, niin siitä on huono lähteä arvioimaan.

Ei mulla ainakaan oo koskaan kielletty maidon käyttää antibioottien aikana, siinä vaan oli joku tunnin tai kehden aika jolloin ei tulis maitoo käyttää...mutua...

Originally posted by KäveleväRuumis
Ja siis hauskintahan tässä on se, että käsittääkseni maidonkaan kyljessä ei lue kalkin määrää, niin siitä on huono lähteä arvioimaan.

Kalkki = Kalsium ja se lukee varmasti maitopurkin kyljessä.. Yleensä 120 mg/100g. Maitoproteiineissä on myös kalkkia. Erään valmistajan maitoproteiini sisältää kalkkia 1200 mg/100g.

Originally posted by Kime76
Kalkki = Kalsium ja se lukee varmasti maitopurkin kyljessä.. Yleensä 120 mg/100g. Maitoproteiineissä on myös kalkkia. Erään valmistajan maitoproteiini sisältää kalkkia 1200 mg/100g.

Joo kiitoksia tästä tiedosta! Rupesin itsekkin miettimään, että se saattaa olla kalsium tai kalium, mutta halusin tähän vahvistuksen.

Orginally posted by timba79
Ei mulla ainakaan oo koskaan kielletty maidon käyttää antibioottien aikana, siinä vaan oli joku tunnin tai kehden aika jolloin ei tulis maitoo käyttää...mutua...

Nyt on minun selitystaidossani tai sinun luetunymmärtämisessä vikaa; tarkoitin juuri, ettei maitoa saa juoda siinä tunnin säteellä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom