Lisäravinteet ja antibioottikuuri

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja JeZZe-
  • Aloitettu Aloitettu
Elikkäs: Lääkäri määräsi akneeni puolen vuoden antibiootti kuurin. Antibiootti tapu pitäisi ottaa 2-3 kolme tuntia ruokailun jälkeen, ja tapun oton jälkeen saisi syödä vasta tunnin kuluttua. Tämä vaikeuttaa elämääni jo muutenki, ku joutuu ajoittamaan ruokailut aivan uudella tavalla.

Asiaan---> olen juuri aloittanut painojennostelun ja hommannut Fastin MASS2:sta. Onko mahdollista käyttää tätä MASS2:sta päällekkäin antibioottien kanssa?? Normisti olen vetänyt harkkaa siinä illalla suur. piirt. klo 19.00, mut nyt jos syön ruoan klo17, jonka jälkeen täytyisi odottaa se 2-3 kolme tuntia ennen antibiootin ottoa, nii missä ihmee välissä minä saan vedettyä treenini MASS:n kanssa?:( MASSalla pystyy kumminki korvaamaan "terveellisen ruoan" eli sekin käsitetään "syötäväksi", jota ei siis antibiootti tapuja ennen (ja jälkeen) saa ottaa...

Oli aika kohtuullisen epäselvä sepustus:), mut toivottavasti saitte selvää ja pystytty kertoon jos on kokemusta tai tietoo:thumbs:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Syöt klo 17, vedät tabun naamaan ennen ku meet klo 19 reenaan, vedät tunnin reenin ja sen jälkeen palkkari naamaan?

No eipä tullu mieleen -.- Mutta kiitos. helpotti kummasti, ku löyty ongelmaan ratkasu. Melkein tekis kyllä mieli poistaa koko threadi, ku tuntu olevan nii lapsellisen helppo vastaus :DD Mutta joillakin se aivo toiminta nyt vaan on hitaampaa.

Kiitos ny vielä kerran.

P.S. Onko täysin turvallista käyttää MASS2sta ja antibiootteja yhtäaikaa, ettei niistä ole toisilleen mtn haitta vaikutuksia??

Nyt on pakko udella, mihin ihmeen lepraan saa 6kk antibioottikuurin? Oo

Muutaman päivän kuurillakin saa jopa vuodeksi elimistön oman bakteerikannan solmuun...

Muutaman päivän kuurillakin saa jopa vuodeksi elimistön oman bakteerikannan solmuun...

Mä jouduin vetään puolisen vuotta kans aikoinaan kurkun takia antibioottia + penisilliiniä. Elokuussa 2005 alkoi kurkku vaan muurautua umpeen ja kuurilla parani, mutta pari päivää siitä ja taas kurkku otti damagea. Joku kolme kuuria vedettiin vähän väliä ihmetellen ja mietittiin nielurisaleikkausta (vai kumpi se isompitöinen olikaan). Yksi lääkäri puolsi, toinen kielsi ja kolmannen tai neljännen kohdalla saatiin lähete eteenpäin. Tammikuussa 2006 oli leikkaus jonka jälkeen ongelmat katosi.

Tosiaan syys/lokakuusta annettiin jatkuva penisilliinikuuri (eihän se tosin antibioottia ole mutta jonninmoista myrkkyä kuitenkin) jota vedin leikkaukseen asti, mutta elokuusta asti lähes tauotta.

No toivottavasti ei lepraan! :eek: Akneenhan noita kuureja yleensä vedetään. Tetrasykliini ilmeisesti kyseessä, kun on nuo ruokailurajoitukset. Pahoinvointia tuo voi myös aiheuttaa, mutta yleensä aknen hoidossa annostus on kuitenkin niin pieni, että säästyt varmaan siltä.

Juu, Akneenhan mä niitä vedänki. Apocykliini lukee purkin kyljes. Yksi 500mg tapletti kaks kertaa päiväs... On ollu jo kerran ennemminki antibioottikuuri joka kesti 3 kk. tulokset oli ihan hyviä. sitte menin kesän alus uudestaan lääkärisedälle valittelemaan huonoa ihoani siinä toivossa, että saisin antibiootti kuurin, mutta tämä poika lykkää käteen jotain "Uutta, hyvää ja tehokasta" mömmöä, jota vedeltiin naamalle iltaisin, mutta arvaahan sen ny jo melkein, ku uus lääke ja sitä kokeilumieles piti kokeilla, että eihän se auttanu. menin sitte viikko sitte uudestaan lääkärsedän luo ja kerroin 3kk antibiootti kuurin hyvät tulokset, nii se löi mulle sitte käteen puolen vuoden kuurin johon sisältyy 400 tapua. No jos tosta laskee kaks päivää kohde, nii nuohan kyllä kestää yli puoli vuotta.

...että näin...

En kyllä itse ottaisi tetrasykliinejä (esim. apocyclin) samaan aikaan mass2:sen kanssa. Mass2:sen sisältämä kalsium estää tetrasykliinejä imeytymästä. Eli mass2:sen voi ottaa pari tuntia ennen tai jälkeen tetrasykliinin nauttimisen.
Toinen korjaus, penisilliini on antibiootti. Antibiootti alun perin tarkoittaa mikrobin tuottamaan antimikrobista ainetta, ja tähän kuvaukseen nimenomaan penisilliini sopii.

Ootko kokeillu Roaccutan -lääkehoitoa? Kuulemma tehoaa akneen todella hyvin, mutta on kyllä aika radikaali lääke. Maksa-arvot yms tulee mittauttaa ennen kuurin aloittamista.

Itse joudun syömään kanssa tetrasykliiniä, juuri nyt apocyklin-nimistä lääkettä. Muita rajoituksia en kuullut paitsi, että maidon juomisen ja napin ottamisen välillä pitäisi pitää taukoa pari tuntia. Eli näköjään kyse on sitten tuosta kalsiumista, kuten ANW jo mainitsi.

Itse syön kanssa, toista 6kk:n kuuria. Välillä jää ottamatta mutta sen kyllä sitten huomaa ihossakin :D

Hyvin toiminut itellä, kunhan kiskoo aktiivisesti.. olen pysynyt 1kpl 500mg tabussa, riittänyt tähän asti.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom