Lisäravinteet ensimmäistä kertaa

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja cimoh
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Ikä
38
Moro.

Elikkäs aatteena on ostaa lisäravinteita. Olen 175/70 ja tarkoituksena olisi saada palautusjuoma. Ajattelin ostaa N-Largea ja Ultra Wheytä. Missäköhän suhteessa näitä pitäisi sitten sekoitella keskenään?

Sitten olisi vielä kysymys, että onko Glutamiinin ja Kreatiinin ostaminen lisäksi hyvä? Ja jos ostan niitä, millaista olisi niiden käyttäminen?

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Suimo sanoi:
Moro.

Elikkäs aatteena on ostaa lisäravinteita. Olen 175/70 ja tarkoituksena olisi saada palautusjuoma. Ajattelin ostaa N-Largea ja Ultra Wheytä. Missäköhän suhteessa näitä pitäisi sitten sekoitella keskenään?

Sitten olisi vielä kysymys, että onko Glutamiinin ja Kreatiinin ostaminen lisäksi hyvä? Ja jos ostan niitä, millaista olisi niiden käyttäminen?

N-Large on jo valmiina palautusjuoma. Perus protskuna toi Ultra Whey on varmaan hyvä. Kreatiini on mulla ainakin toiminu(ja varsinkin voimaa on tullut lisää) ja sitä voit ottaa n.5g päivä. Glutamiinista en oo huomannu itse apua, ja sentakia en ookkaan enää sitä syöny. Suosittelen että ainakin palautusjuoma ja joku protskupussi kannattaa ainakin ostaa.

Tuli tässä muten mieleen.. Tuleeko glutamiinista jotain hupaisia vaikutuksia, kuten kreatiinista? Mulla kreatiini tuntuisi aiheuttavan hyvin runsasta kasvua selässä ja naamassa. Eli akne hyökkää helvetin kiukkusena, jos erehdyn kreatiinia nappaamaan. Kyllähän krea nyt ainakin jonkinlaisen plasebovaikutuksen mulle muutenkin tuo ja sarjoihin voi normipainoilla lisätä toiston tai pari.

Joona sanoi:
Tuli tässä muten mieleen.. Tuleeko glutamiinista jotain hupaisia vaikutuksia, kuten kreatiinista? Mulla kreatiini tuntuisi aiheuttavan hyvin runsasta kasvua selässä ja naamassa. Eli akne hyökkää helvetin kiukkusena, jos erehdyn kreatiinia nappaamaan. Kyllähän krea nyt ainakin jonkinlaisen plasebovaikutuksen mulle muutenkin tuo ja sarjoihin voi normipainoilla lisätä toiston tai pari.

Ei ainakaan mulle mitään "hupaista" tuonu. Meni vaan kivasti rahaa :curs: Sen pitäis edistää palautumista mutta ei mulla toiminu. Kokeile jos riittää rahaa :thumbs:

Suimo sanoi:
Moro.

Glutamiini on yksi tärkeä aminohappo kehonrakentajan ruokavaliossa. Edistää palautumista, se kannattaa ottaa mukaan ruokavalioon kun alkaa viilaamaan kunnolla, ilmankin kyllä pärjää vallan hyvin.

Ota palkkarissa 60g N-Largea ja 30g Ultraa, tähän lisäksi 5g glutamiinia ja 5g kreatiinia.

Itsellänikin pitäisi ja olisikin jo aika hankkia lisäravinteita, mutta minkäs teet kun vanhukset pitävät kukkaron nyörejä käsissään. Elämä on epäreilua :itku: .

Emmä kyllä noista ymmärräkkään yhtikäs mittää... Hyvä minä :rock: .

lisäravinteista senverran kysyisin; voiko proteiinia syödä liikaa. Entä mitkä ovat mahdolliset haittavaikutukset?

Hanz sanoi:
lisäravinteista senverran kysyisin; voiko proteiinia syödä liikaa. Entä mitkä ovat mahdolliset haittavaikutukset?

Kyllä sitäkin voi liikaa syödä. Liiasta määrästä kärsii munuaiset ja maksa, samoin voi tulla hellasäröä kun kaasuttelee menemään. Tosin aikapaljon saa vetää, että nyt mitään radikaalia muutosta elimistössä tapahtuu.

Joona sanoi:

Mitään haittavaikutuksia en oo glutamiinista huomannu tulevan. Sen sijaan kreatiini pisti vatsan oikein kunnolla sekaisin. Avokki uhkaili jo eroanomuksella kun eräskin yö olin taas päästänyt pahat henget ilmoille eikä makkarissa pystynyt kuulemma oksentamatta hengittämään :urjo: . Vitutti kyllä itseäkin kun vatsa oli jatkuvasti kuin ilmapallo ja 5 minuuttia kauempaa ei pystynyt pidättämään persposkien välistä tunkevaa mätäpilveä. Kolmisen viikkoa kestin piinaa ennen kuin pistin krea-purkin takaisin hyllylle ja oireet hävisivät seuraavan päivän iltana. Kyllä kreasta apua oli sen 1-2 lisätoiston verran joissakin harjoitteissa, mutta nyt pitää vetää pelkällä sisulla ne plussatoistot kun en ihan heti uskalla kokeilla uudestaan.

Ilmeisesti monella muullakin on tuo Wrangen kreatiini aiheuttanut vastaavia oireita. Täältä pakkikseltahan tämän syyllisen keksin. Kiinnostaakin siis, että jos jollakulla muullakin on ollut kyseisestä kreasta oireita, niin onko teillä jonkun toisen jälleenmyyjän kreatiini toiminut ilman oireita? En haluisi kuitenkaan luopua kokonaan.

Se mun krea on Fastia ja vatsa ei mennyt sekaisin. Toisaalta mun vatsa ei yleensä tahdo muutenkaan sekoilla, joten ei ole vertailukelpoinen tulos.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Itsekin olen aloittelija näissä lisäravinne asioissa. Salilla on tullut käytyä jo lähemmäs 1,5v enemmän ja vähemmän aktiivisesti. Nyt hieman vähemmän selän ja koulun takia.
Kumminkin tuntuu että kroppa toimii säästöliekillä eli ravintoa ei vain yksinkertaisesti tule syötyä tarpeeksi.

Oma tietämys lisäravinteista on aika rajoittunut eli kaipaisin tietoa ylipäätäänkin siitä että mistä kannattaa aloittaa? Proteiinia ja hiilareita varmaankin ja niistä juoma vai jo valmiita juomia? Lisäinfo olisi paikallaan. Lähinnä voisitte suositella jotain sopivia yhdistelmiä?
Ikää on 18 vuotta ja elopaino n.60kg eli painoa pitäisi saada reilusti lisää.

Iceman_2288 sanoi:
Oma tietämys lisäravinteista on aika rajoittunut eli kaipaisin tietoa ylipäätäänkin siitä että mistä kannattaa aloittaa?

Haarukan liikkeestä suuhun :)

Ensin ruokailu kuntoon (ei mitään "voileivällä liikenteeseen ja jugurttia iltapäivällä"). Proteiinipitoista ruokaa pitkin päivää ja runsaasti. Rahkaa, kanaa, lihaa, raejuustoa jne.

Sitten voi harkita lisäravinteita. Ekana palautusjuoma treenin jälkeen, johon perusheraa vaikka 40 g (noin 1 desi) ja maltodekstriiniä ehkä joku 40-50 g (vajaa desi), vettä sekaan ja kurkusta alas. Molempia jauhoja löytyy pakkotoiston kaupasta (tai mistä vaan lisäravinnekaupasta), pakkiksen markkinointilortot varmaan suosittelee sulle merkkiä :D Tai sitten selaat aloittelijoiden palstaa, aihetta on käsitelty paljon.

Jos tuntuu että proteiinia ei ehdi ruoasta ottamaan niin tollainen desi heraa kerran tai pari päivässä auttaa, mutta sun kokoisen pitäisi kyllä saada oikeasta ruoasta tarpeeksi. Sitä ruokaa vaan pitää syödä enemmän kuin nyt, ja oikean tyyppistä :)

JSmith sanoi:
Haarukan liikkeestä suuhun :)

Ensin ruokailu kuntoon (ei mitään "voileivällä liikenteeseen ja jugurttia iltapäivällä"). Proteiinipitoista ruokaa pitkin päivää ja runsaasti. Rahkaa, kanaa, lihaa, raejuustoa jne.

Kyllä sitä on yritetty saada ruokapuoli kuntoon, mutta kun olen huonosyömään aina ollut. Aamulla lautasellinen weetabixia, päivällä ruokailu ja iltapala. Tuohon sitten jugurtti yleensä välipalana. Näillä eväillä en ainakaan ole mihinkään kehittynyt enää puoleenvuoteen ja enempää tuskin tulee syötyä ainakaan säännöllisesti. Tuntuisi vain helpommalta lisätä ravinnon saanti lisäravinteilla kuin nykyistä syöntiä lisäämällä.
Eikai tuosta nyt haittaakaan ole jos vitamiinit yms tulevat jo nykyisestä syönnistä?

Raejuustoa olen kokeillut ja maku ei vain ollut kovin houkutteleva.

Öh, jos söisin kolme ruokailua päivässä niin en minäkään kehittyisi mihinkään suuntaan. Joka ruokailulle esim lasi maitoa mukaan. Yks ruokailu vähintään lisää. (itellä viis ja paino pomppas kolmeen kuukauteen 6kg heti kun aloitti syömään vaan kunnolla) Joka ruokailuun 20-30g protskua pyrkimys. Lasket vaikka niitä kaloreita että 3000 tulee täyteen treenipäivänä. Välipäivänä jos et paljoa aerobista harjoita voi kalorit olla siellä jossain 2500 paikkeilla. Noin on minulla ja noin tuli painoa ja paino oli saman verran kuin sinulla. Yksilökohtaisia eroja on aina mutta kuhan vaan syöt ja treenaat ja lepäät hyvin. edit: jos söisin kolme ruokailua päivässä kuihtuisin kuin kehitysmaa lapsi :(

No joo ehkä ilmoitin syöntimääräni hieman alakanttiin. Riippuu paljolti siitä mikä lasketaan ruokailuksi, välipaloja tulee kyllä syötyä. Ongelma kuitenkin on selvästi tarvittavan ravinnon saannissa. Täytyy kokeilla miten asiat lähtevät sujumaan lisäravinteiden kanssa.

Ihan sama miten ootte ruokailunne ilmoittaneet, jos ei paino nouse ja kehitystä tapahdu niin syömiset on liian pienet. Lisää protskupistosta safkaa koneeseen niin kasvaa varmasti.

Iceman_2288 pakota ittes muutaman viikon ajan syömään kunnolla niin sitten alkaa jo ruoka maistua enemmän kun tottuu syömään paljon.

Zone-sarja -42%
Iceman_2288 sanoi:
No joo ehkä ilmoitin syöntimääräni hieman alakanttiin. Riippuu paljolti siitä mikä lasketaan ruokailuksi, välipaloja tulee kyllä syötyä. Ongelma kuitenkin on selvästi tarvittavan ravinnon saannissa. Täytyy kokeilla miten asiat lähtevät sujumaan lisäravinteiden kanssa.

Mitä ne välipalat sitten ovat, jos ne eivät ole ruokailua?

Fakta on kuitenkin se, että syöt liian vähän jos et kehity ja saa painoa lisää.

Iceman_2288 sanoi:
Riippuu paljolti siitä mikä lasketaan ruokailuksi, välipaloja tulee kyllä syötyä.
Kaikki mikä menee suuhun ja sieltä edelleen vatsaan lasketaan. Jokainen pastilli, jokainen kulaus juomaa. Mutta: lähes jokainen, joka ei laske orjallisesti syömisiään, luulee syövänsä paljon/"tarpeeksi ihan satavarmana". Sitten kun lasketaan, huomataan, että "kele määhän syön ku biafralainen pakolainen", eli useimmiten yliarvioidaan kalorimäärä about tuhannella. Joten laskemaan siitä. Tasan kaikki mitä syöt ja/tai juot, ainakin pari viikkoa.

ljm sanoi:
Iceman_2288 pakota ittes muutaman viikon ajan syömään kunnolla niin sitten alkaa jo ruoka maistua enemmän kun tottuu syömään paljon.

On tässä jo tullut tuotakin kokeiltua mutta ongelma tulee siinä kun homma pitäisi muuttaa säännölliseksi.

Myönnän että tarvittavan ravinnon määrässä ongelma nimeenomaan on, eihän sitä lisää massaa tyhjästä ilmesty. Nykyinen syönti riittää suurinpiirtein pitämään yllä nykyistä tilaa, mutta kehitykseen energiaa ei riitä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom