lisäravinteet eivät toimi

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja anskupa
  • Aloitettu Aloitettu
Osaisko kukaan neuvoa onko mussa jotain vikana kun tuntuu ettei mitkään lisäravinteet toimi? Olen käyttänyt heraa, maltoa, cla:ta, kofeiinitabletteja, kreatiinia, fatburnereita, vihreä tee kapseleita, bcaa:ta ja erilaisia vitamiinilisiä. En ole kuitenkaan MINKÄÄN lisäravinteen käytössä huomannut minkäänlaisia vaikutuksia. Onkohan mussa jokin vikana vai mikä on.....:hyper: Toisaalta ihan jees, ettei tarvi käyttää rahaa kalliisiin lisäravinteisiin, mutta olis kiva jos edes jotenkin sais tehostettua palautumista yms. Edes kofeiini ei piristä mua.... Muistan ihmetelleeni tätä jo nuorena kun litkin energiajuomia, eikä niillä ollut minkäänlaista vaikutusta. Ruokapuoli mulla on kunnossa.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mitä vaikutusta sä luulet jollain heralla näkyvän? Heräät seuraavana päivänä Arskan lihoissa? Ei ne mitään ihme kamaa ole vaan ravintoa kätevämmässä muodossa. Taas vaikuttaa siltä, että on menty perse edellä puuhun ja valikoimassa on jo fatburnerit, cla:t, vihreät teet sun muut hifistelytuotteet vaikka perustieto tuntuu olevan ihan hakusessa.

Treeniä on kyllä jo useampi vuosi takana ja viimeisen vuoden aikana olen vasta alkanut käyttää erilaisia lisäravinteita. Ja juu en mä mitään vaikutusta sanonutkaan heralla NÄKYVÄN. Mutta kyllähän palautusjuoman (yleensä mulla heraa ja maltoo + kreatiinia) pitäisi nopeuttaa palautumista vai mikäs sen tarkoitus on?? CLAta ja vihreetä teetä mulle kuntosalin pt suositteli ja fatburnereita halusin joskus viime talvena muuten vain koittaa.

Ja korvat heiluu.
Epäilen kyllä vahvasti, jos ei ole edes lisäravinteista tuon vertaa tietoa.

No kerroppas sitten kaikki mitä mun pitäis tietää :) :) Ihan terveellisesti syön 5 kertaa päivässä puhdasta ruokaa. Herkkuja ehkä kerran kuukaudessa.

Osaisko kukaan neuvoa onko mussa jotain vikana kun tuntuu ettei mitkään lisäravinteet toimi?

Millä tavalla?

Onko lihakset kasvaneet ennen ja nyt ei kasva?

Millä tavalla palautuminen on muuttunut tai millä tavalla ei?

Mitä on perusruoka sinulle?

No jätä sitten ne lisäravinteet syömättä jos ei toimi. Turha niihin on rahaa työntää, jos ei koe niistä olevan mitään hyötyä.

Millä tavalla?

Onko lihakset kasvaneet ennen ja nyt ei kasva?

Millä tavalla palautuminen on muuttunut tai millä tavalla ei?

Mitä on perusruoka sinulle?

Niinkuin sanoin aloituksessa, että en edes huomaa kofeiinitableteissa mitään vaikutusta. Kummastuttaa kun monet kehuu niitä kuinka ne piristää, mutta mää en kyllä oo koskaan huomannut mitään vaikutusta :D En juo kahvia ja otin sitä ennen treenejä 200mg kerralla.

Kyllähän sitä kehitystä on ihan tasaisesti tapahtunut, mutta en oo nähnyt mitään kehittymisen nopeutumista kun olen lisäravinteet ottanut käyttöön. Samanlailla siis kuin ennenkin. Palautuminen on myös samanlaista kuin aina ennenkin. En nyt osaa sanoa onko se nopeaa vai hidasta, mutta ajattelisin ihan normaalia olevat. Salin jälkeen pari päivää lihakset melkosen kipeenä.

Perusruoka on mulle normaalia ja terveellistä kotiruokaa. Käyn harvoin ulkona syömässä. Aamupalaksi menee useinmiten puuroa ja raejuustoa, lounaaksi lihaa/kanaa/kalaa ja perunaa tms tai sit joku salaatti. Välipalaksi maitorahkaa tai pala ruisleipää ja päivälliseks samantyyppistä kuin lounaalla. Iltapalaks oon syönyt esim jugurttia tai maitorahkaa marjoilla. Sitten treenipäivinä vielä se palautusjuoma.

Kehitys ei tule aineilla, jos ei doupingia lasketa. Oikea treeni, kunnollinen lepo ja ravinto sen määrää kuinka kehittyy. Minkäänlaisia lisäravinteita ei edes välttämättä tarvitse jos kaiken tarvittavan saa oikeasta ruoasta.

Ehkä olet sekoittanut lisäravinteet ja "lisäravinteet". Toisia saa marketista ja toisia ei. Toiset tekee ihmeitä ja toiset ei.

Mitkäs noista niitä "lisäravinteita" on ja mitkä lisäravinteita.................. kaikkea mä marketista oon ostanut

Kehitys ei tule aineilla, jos ei doupingia lasketa. Oikea treeni, kunnollinen lepo ja ravinto sen määrää kuinka kehittyy. Minkäänlaisia lisäravinteita ei edes välttämättä tarvitse jos kaiken tarvittavan saa oikeasta ruoasta.

Jos kaikki tarvittava tulee oikeasta ruuasta, niin onko erilaiset lisäravinteet sitten ihan hyödyttömiä muka... Kyllähän niillä silti pitäisi vaikutusta olla, vaikka niitä ei välttämättä tarvitsisikaan.

Kuinka tärkeä palautusjuoma sitten on, jos treenaa salilla 3-4kert viikossa ja siihen päälle aerobiset?

Jos kaikki tarvittava tulee oikeasta ruuasta, niin onko erilaiset lisäravinteet sitten ihan hyödyttömiä muka...

Outo tapa ajatella. Ajattelet ennemmin vaikka sen heran yhtenä proteiinipitoisena ruokana, sitä se on eikä mitään kummempaa. Ei se mun mielestä siitä hyödytöntä tee, onhan se helvetin käytännöllinen tapa saada protskua vaikka treenien jälkeen tai vaikka lisänä ateriaan jossa proteiinia ei ole muuten riittävästi.

Jos säännöllisesti aamupainoa tarkkailet, niin kreatiinin luulisi huomaavan ainakin siitä että paino nousee hiukan kun aloitat käytön kun nestettä kertyy hiukan enemmän. Jos ei kerry, niin silloin sulla on luontaisesti (ja ruokavalion ansiosta) tarpeeksi korkeat kreatiinitasot etkä hyödy kreatiinista lisäravinteena.

Kofeiinin vaikutuksen kyllä luulisi huomaavan varsinkin kun et kahvia juo. Ei mullakaan 200mg varmaan minkäänlaista huomattavaa vaikutusta toisi, mutta toisaalta juon kahvia aika reilusti. En oo kofeiinia lisäravinteina käyttänyt muuta kuin joskus intissä leirin aikana kokeillut 400mg joka aiheutti jo aika selvää levottomuutta, tosin takana oli useampi yö 0-3h unilla ja paljon fyysistä rasitusta.

Mutta et sä tosiaan noiden vaikutusta käytännön suorituskykyyn mitenkään voi ainakaan lyhyellä aikavälillä havaita. Sanotaan nyt vaikka että sä olet parantanut vuodessa maastavedon tulostasi 30 kilolla. Mistä sä tiedät, olisiko se parantunut vain 25 kiloa ilman lisäravinteita, vai 35 kiloa jos olisit kiinnittänyt ruokailuun vielä enemmän huomiota? Et mistään.

Nojoo oli vähän huonosti muotoiltu toi mun eka lause. En mä esim heraa ajattele yhtää hyödyttömänä lisäravinteena, mutta palautumisen kannalta heralla+maltolla ei oo ollut mulla mitään huomattavaa vaikutusta. Toki se on hyvä protskunlähde!

Oon mä huomannut kreatiinin hieman lisäävän aamupainoa, mutta treeneissä en oo vaikutusta huomannut. Joten en nyt tiä onko se hyvä juttu jos pelkästään paino nousee, mutta mitään muuta ei tapahdu.... Ja joo toi kofeiini mua tosiaan eniten mietityttää... En juo siis mitään kofeiinipitoisia juomia, mutta noita tabletteja joskus popsin ennen treenejä, eikä MITÄÄN vaikutusta. Pari kertaa otin kai 300 tai 400mg kerralla mutta ei siltikään..... :D

Lisäravinteiden hyöty = käytännöllisyys, halpaa vrt. normiruoka. Jos oletat, että salin jälkeen palautusjuoman vetämällä jotenkin tulokset nousisi vrt. normi safkan syömiseen olet saanut väärän kuvan. Kyse on siis LISÄravinteesta, eli käytännön normi "ateria", nopeesti imeytyvää protskua ja hiilaria.

Tää on just tätä ku mietitään päät putki mitä kaikkee jännää ja kivaa sit nyt ostetaan kun samalla unohdetaan ne perusasiat pitää kunnossa. Utin kaltaset friikit jotka tekee kaiken niin vitun tarkkaan ja loppuun asti mietitysti voivat alkaa hifistelemään.

Kyllä minäkin olen vetänyt jo pitkään D-vitaminia, magnesiumia ja sinkkiä, mitään vaikutusta en ole huomannut, mutta oisinko huomannu jos en olisi? En usko, että koskaan pystyt vertailemaan itseäsi lisäravinteilla tai ilman. Jotkut väittää huomaavansa kuinka jotkut lisäravinteet "potkii" välittömästi, mutta en minä ainakaan kokeilemistani ole. En kreatiinista, glutamiinista, bcaa:sta, karnosiinista enkä arginiinista. Ihmiset on sen suhteen varmasti hyvinkin erilaisia, vaikuttaako tai tunteeko vaikutuksia. Ei se kuitenkaan tarkoita etten uskoisi niiden hyötyihin. Nimensä mukaisesti ovat lisäravinteita, ei mitään ihmeentekijöitä.

lol. Moni luulee että lisäravinteiden pitäs jotenkin potkia kunnolla eteenpäin. EI! Moni ostanu just jotain Black testoo ja luulee että nyt patti kasvaa :D

Oon mä huomannut kreatiinin hieman lisäävän aamupainoa, mutta treeneissä en oo vaikutusta huomannut.

Jos teet vaikka penkissä 3 x 10 etkä tee koskaan failureen et tule mitään kreatiinissa huomaamaankaan, mutta jos olet tottunut treenaamaan kovaa sarjat failureen asti, huomaatkin että entinen 10 toistoa vaihtuu kreatiinin avulla nopeasti 12:sta toistoksi.

Niitä ylimääraisiä toistoja ei huomaa kreatiinin käytönkään aikana, jollei edes yritä vetää enemmän kuin ennen. Sitä paitsi monen uskomuksista huolimatta se 5g kreatiiniä päivässä ei riitä alkuunkaan ja sitä pitää ottaa myös välipäivinä että tasot pysyvät ylhäällä, sen sijaan ajankohdalla ei mitään merkitystä.

Kreatiini toimii vain kun tasot ovat riittävän korkealla, laturissa siitä ei ole sen enempää hyötyä kuin muutenkaan.

Suunnattomasti naurattaa muutenkin nää nykyisten lisäravinteiden nimet mitä markkinoille lykätään. Mutant Massit sun muut Anadrolit(Oikeasti sen niminen lisäravinne löytyy :D). Mutta oikeesti.. Lisäravinteet on nimensä mukaisesti LISÄravinteita eikä mitään taikajuomia jolla patti kasvaa hetkessä. Paljon niistä toki apua on, mutta normi/puhdas ruoka tulee aina ykkösenä ja sillä sitä kehitystä eniten kropassa tapahtuu. Ja lääkkeet tietysti on ihan oma maailmansa.

Laitan nyt vaan omat näkemykseni asiasta.. palkkarin tarkotus on antaa elimistölle sellaset ravinnot jotka pysäyttää katabolian, tähän yleensä tarvitaan just noita proteiiniä ja hiilareita, sen takia monet menee hera+malto kombolla.. itte käytin maitokaakaota, ei se sen suuremmin siitä eronnut, proteiiniä vaan sai vähän vähempi. hera+malto yhdistelmä on nopea ja helppo jos verrataan siihen että tekisi ruualla samat arvot. sitä palautumista edesauttaa venyttely ja kalorit
voit koittaa toimiiko ne kofeiini tapletit vaikka niin että 10min ennen sänkyyn menoa otat pari naamaan ja koitat sitten nukkua, tai jos valvot vaikka 20tuntia ja sitten koitat popsia niitä. ei ne mitään piriä ole..
kreatiini sitoo vettä, jos vedät vaikka 20g kreatiiniä ennen treeniä ei se paranna sitä sun suoritusta, vaan kun tankkaat sitä päivittäin ja juot enemmän vettä niin että se vesi sitoutuu elimistöön, sen myötä tulee tuloksia parantava vaikutus, sama asia kun söisit itsesi lihavammaksi, sarjapainoja saa luultavasti nostaa jos treeni on oikean moista... noi vitamiinit ja aminot on vaan tukemassa treeniä, pitämässä terveenä.. virheet teet ja muut kuuluu mun mielestä kategoriaan uskokoon ken haluaa, liikunnalla ja kalorivajeella poltetaan rasva..

ps, mitähän tuloksia sä nyt noilta ostamiltasi aineilta odotat..

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom