lisäravinteet eivät toimi

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja anskupa
  • Aloitettu Aloitettu
Moni luulee oikeesti että noi lisäravinteet toimii siten että seuraavana päivänä herää hirveiden lihojen kanssa. Mulla on ollut niin loistava tilanne tutkia kehitystä lisäravinteiden kanssa treenaavien suhteen ja ilman treenaavan suhteen. Vuosi sitten kun aloitin salilla, mun kanssa alotti myös kaksi kaveria ja yksi oli käynyt jo puolitoista vuotta aikasemmin. Se, mikä yhdisti noita kaikkia kolmea oli se, että lisäravinteita kiskottiin oikein kaksin käsin. Kaverit multakin kyselee että "koska sä alat käyttään lisäravinteita" mutta kun vastaan että ei mun tarvitse, koska saan ruuasta kaiken tarpeellisen, niin vastaukseksi tulee vaan että "paskat".
Nyt kuitenkin voin ite haistatella vuorostani paskat heille, sillä olen vuodessa mennyt kaikkien kolmen ohi reilusti. Palkkarinikaan ei koostu mistään lisäravinteista, vaan plussa maidosta ja kaakaosta, siinä missä kavereilla jostain anabol true hardcore arnold recovery powdereista. Kavereille oon koittanut puhua bulkkaamisesta ja selittää miksi kannattaa mutta kuuroille korville menee. Sen sijaan lisäravinteita lähtee taas tilaukseen kuulemma jollain parilla sadalla eurolla, koska ei pelkkä ruoka vaan auta...

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Tämä ketju oikeastaan kuvastaa sitä tilannetta joka markkinoille on luotu. Trainerit uskottelevat asiakkailleen että tuloksiin tarvitaan kymmenen eri purkkia ja kovaa treeniä mutta samaan aikaan unohdetaan se peruskivi, eli ihan normaali ruokailu. Sanoisin että aika harva hyötyy merkittävästi muusta kuin treenin jälkeisestä palkkarista ja kreatiinista. Kumpaakin on tutkittu paljon ja kumpikin on todettu monessa eri tutkimuksessa toimivaksi. Palautusjuoma voi olla myös ihan vaikka ruokaa, toki nestemäinen imeytyy nopeammin, mutta se voi olla muutakin kuin perinteisiä jauhoja.

Ei talokaan pysy pystyssä myrskyssä jos perustukset tehtiin huonosti, vaika ikkunakarmit olisikin tehty kullastanja ja ovenkahvat timanteista.

Hauska ku jokainen haukkuu tääl lisäravinteet iha paskaks, mut varmaa 90% haukkujista on omat kaapit täynnä megatesto69 ja muita lisäravinteita

Hauska ku jokainen haukkuu tääl lisäravinteet iha paskaks, mut varmaa 90% haukkujista on omat kaapit täynnä megatesto69 ja muita lisäravinteita

Mitä nyt nopeasti vilkaisin niin eihän täällä kukaan hauku lisäravinteita vaan sanoo että ne on normaalia ruokaa käytännöllisemmässä muodossa ja se on totta.

Tämä ketju oikeastaan kuvastaa sitä tilannetta joka markkinoille on luotu. Trainerit uskottelevat asiakkailleen että tuloksiin tarvitaan kymmenen eri purkkia ja kovaa treeniä mutta samaan aikaan unohdetaan se peruskivi, eli ihan normaali ruokailu.

Joku uskottelee, joku ei! Aloittelija ei tarvitse ihmeemmin mitään lisäravinteita todellakaan. Palautumisjuomasta on nyt etunsa harjoittelun jälkeen, mutta siihen se pitkälti jää. Kilpaurheilu on sitten erikseen ja siellä tietyistä tutkituista lisäravinteista voi olla etuakin. Muutenkin markkinoilla on paljon kaikkea mitä ei oikeasti tarvitse. Nimikin kertoo jo kaiken LISÄ.. Tukee vain siis normaalia terveellistä ravitsemusta, mutta ei korvaa sitä. Eikä lisäravinteiden varaan pitäisi rakentaa ravitsemusta. Perusteet kunnolla kuntoon niin niillä pääsee pitkälle oli tavoitteet sitten millaiset tahansa.

Lisäravinteissa kannattaa luottaa pitkälle tutkittuihin juttuihin mistä on jotain tieteellistä näyttöä. Kaikki muu on sitten mutua johon en itse ainkaan alkaisi luottamaan. Niilläkin rahoilla jotka laittaa kalliisiin tuotteisiin saa kilotolkulla puhdasta ravintoa kaupasta jolla sitä kehitystäkin sitten saadaan aikaan yhdessä tavoitteellisen harjoittelun kanssa ;)

Rahaa noihin saa menemään aika helvetisti, kuten sanottua hurja bisnes tuo lisäravinne puoli. Treeniboosteri ~30€-40€/prk, aminohapot ~30€/prk, beeta-anaali ~20€, L-Glutamiini ~30€, Krea 20-40€, Sitrulliinimalaatti ~40€/prk, Hera 16,25€/kg, Omegat ~20€ ja vitskut ~20€. Tuossa monen normi jampan jauhot ja napit. Toiset nappaa lisäksi fat burneria 20-40€/prk, Cissusta nivelille 30€/prk, Testoboosteri ~80€/kk satsi (TF2). Järkyttävä määrä rahaa ja purkkeja. Kokemusta on kaikista, osa sopii hyvin koville treenijaksoille, varsinkin jos veivaa pari kertaa päivässä ja elää bodymunkin tavoin. Mutta ihan perus treeniä 3-4krt/vko, niin miettisin kyllä kaksi kertaa. Moni sanoo, että menee sitä rahaa turhempaankin, mutta suuri osa noista on turhaa.

Itsellä tuli karsittua merkittävästi purnukoita ja homma skulaa varsin hyvin näinkin. Jos on tiedossa special kova treenijakso ja on lomaa, niin sitten asia erikseen. Jossain vaiheessa nimittäin tuli sorruttua tähän lisäravinnehelvettiin ja ostettua kaikenlaista. Toki treeniäkin on takana yli 10v, joten halusi kokeilla kaikenlaista. Marginaalista hyötyä sanoisinko, toki jotain huomaa, mutta pistää miettimään onko sen rahan arvoista. Jossain vaiheessa rupesi lisäksi vituttamaan se kymmenten erilaisten purkkien kanssa riehuminen. Kannattaa kokeilla pidempi aika ilman ja katsoa/tunnustella miten homma skulaa. Jatkossa rahat menee mielummin kuteisiin ja kaikkeen muuhun turhaan. :evil:

Eksyin Suoli24:selle ja törmäsin tuollaiseen linkkiin, mielenkiintoista luettavaa ja jälleen mietittävää monelle:
Top 12 Strength Training Supplements Dissected | StrongLifts StrongLifts

Joku uskottelee, joku ei! Aloittelija ei tarvitse ihmeemmin mitään lisäravinteita todellakaan. Palautumisjuomasta on nyt etunsa harjoittelun jälkeen, mutta siihen se pitkälti jää. Kilpaurheilu on sitten erikseen ja siellä tietyistä tutkituista lisäravinteista voi olla etuakin. Muutenkin markkinoilla on paljon kaikkea mitä ei oikeasti tarvitse. Nimikin kertoo jo kaiken LISÄ.. Tukee vain siis normaalia terveellistä ravitsemusta, mutta ei korvaa sitä. Eikä lisäravinteiden varaan pitäisi rakentaa ravitsemusta. Perusteet kunnolla kuntoon niin niillä pääsee pitkälle oli tavoitteet sitten millaiset tahansa.

Näin juuri. Eli perusteet kuntoon ja vasta sitten säätämään hienouksia. Aloittelijalle oikeastaan tärkeintä on säännöllinen harjoittelu ja ruokailu kuntoon. Palkkaria suosittelen itse asiakkaille jos ruokaa ei saada kovan treenin jälkeen nopeasti, mutta tällöin perusteet on jo korjattu.

Ei se ruoka + ravinteet + säännöllinen harjoittelukaan välttämättä, vaan se harjoittelun laatu... Aika paljon näkee melko huonosti ja laiskasti treenaavia, jotka keskittyy sen Fastin sheikkerin heilutteluun ja seurusteluun.

Tahtotilaahan siinä vaaditaan myös, että voi kehittyä. Jos ajattelet "en kehity voivoi" niin ei se ainakaan paranna kehitystä. Kyllä tästä hommasta aika iso osa on myös psyykkistä tsemppaamista. Kunnon maukkaalla ruualla sitä voi paremmin myös psyykkisesti, ei hyvää ateriaa napit ja litkut korvaa.

Suurin osa ihmisistä on vaan yksinkertaisesti vitun tyhmiä mitä tulee ihan normaaliin biologiaan ja kehon toimintaan, puhumattakaan sitten siitä mitä lihaskasvu teoriassa ja käytännössä tarkoittaa. Mutta sitähän se on kun harrastuksen ympärillä pyörivä habitus nousee, niin otanta ihmisistäkin laajenee.
Tässäkin asiassa olisi fiksua hieman ensin tutustua teoriaan ja sitten vasta alkaa miettimään käytännön toteutusta niin säästytään "mun palari ei toimi" tyyppisiltä aivopieruilta.

Viesti ei ole osoitettu kellekkään erikseen.

Mä oon sitä mieltä, et kannattaa syödä ihan kunnon ruokaa ja paljon! Palautusjuoma on hyvä ottaa treenin jälkeen ja tietysti kreatiinia. Kalanmaksaöljyä kannattaa ottaa myös. Mä jos treenaan vedän 10 raakaa kananmunaa kerralla joka päivä ja mun mielestä se on erittäin hyvä proteiinin lähde! Mä kun aloitin joskus aikoinaan vetää kreatiinia, huomasin parin viikonpäästä, että toistoja tuli lisää hyvin...
Jouduin linnaan ja olin vedelly piriä ni olin ihan kukkakeppi kunnossa, enkä saanut ku 130kg penkistä, mutta aloin treenaa ja joka ruokailussa pyrin santsaamaan, 10 raakaa kananmunaa ja soijarotskua ja maltoa treenin jälkeen ni vajaas puoles vuodessa sain 200kg penkistä ja paisuin ku pulla taikina... jätkät tuli ostaa multa hormooneita ku eivät uskoneet, et kukaan pystyy liikuttelee niit painoja ilman hormooneita niiku mä. Enkä tosiaan vetänyt hormooneita ku mulla ei ollu sitä mahdollisuutta. Noi testobuusterit on ihan rahan hukkausta! Ja muut hifistely ravinteet! Sit ehkä jos ollaan huipulla kisaamassa voi tosiaan hifistellä yrittäen kaiken maailman aineil saada lisää lihaa kroppaan.

magnesium ja D-vitamiini on ehdoton, jotta lihakset palautuu

ja rehuja ja paljon

viljassa ei oo muuta ku hiilaria

Ihan höpöhöpöjuttuja. D-vitamiini ei lihasten palautumiseen suuremmin vaikuta mutta muita hyviä vaikutuksia sillä toki on.

Viljoissakin on paljon muutakin kun hiilareita kyllä.

Samaa mieltä! Voihan sit ottaa multivitamiini tabletin joka päivä ni se on kyl ihan riittävästi! Magnesium on hyvä jos lihakset alkaa kramppailee! Joku neljänviljan tai ruispuuro on hyvä vetää aamusin! Siihen viel sekoittaa sekaan pari raakaa kananmunaa!

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom