"Lisäravinneohjelma"

Lisäravinnekaupassa myyjä teki minulle "ohjelman" jauhojen syömiseen. Pistäkääpäs viisaammat ja kokeneemmat kommenteja, näyttääkö tuo yhtään fiksulta!

AAMULLA

1 dl Maltoa
1 teelusikka kreatiinia
(nämä ovat sulkeissa, joten eivät kai aivan pakollisia)

45 MIN ENNEN TREENIÄ

1 dl Maltodextrin
2 mitallista Whey (heraproteiini, 1 mitta painaa 11 g)
1 teelusikka kreatiinia

TREENIN JÄLKEEN

2 - 3 dl Maltoa
4 mitallista Whey
1 kukkurallinen teelusikka kreatiinia

VÄLIPÄIVÄNÄ

1,5 dl Maltoa
3 mitallista Whey
(aamupalan ja lounaan välissä)

YÖTÄ VASTEN

3 mitallista Whey

Niin ja sanottakoon vielä, että aioin jatkossa tosiaankin panostaa ihan perusravinnosta saatavaan energiaan, mutta olisi kiva, että myös tämä lisäravinteiden kanssa nyhräys menisi suurin piirtein fiksusti :)

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
mitä vittua maltoa aamulla 1dl..siis jos sulla on tarkoitus bulkata reippaasti niin toimii varmasti..tuon malton jättäisin aamulla..ja välipäivinä pois..ota vaan reenin jälkeen tota maltoa.. :whip:

juu samoissa mennään mik99:n kanssa...riippuu tietty omista tavotteistasi, mutta ei oikeen o järkee ainakaan välipäivinä maltoo kiskoo (paitsi jos sikabulkki päällä), eikä kyllä juuri ennen treeniäkään ja tuo whey ei kovin hyvä ole yöksi kataboliaa ehkäisemään, paremman vaikutuksen saat kun tempaset purkin maitorahkaa(mielummin lidlin 0,5 kg :) ) tai purnukan raejuustoo ja vaikka rypsiöljyä ruokalusikallisen sekaan yötä vasten

jeps tai sit vaan ostat esim pakkiselta pro slowta joka sisältää muistaakseni 70% kaseeinia..sekoitat sen veteen ja pari ruokalusikkaa öljyä..niin sillä saat pitkän imeytymisen protskulle..ja tuota ennen treeniä voisit kokeilla tuolla wheyllä..ottamalla tuon mainitsemasi 2 mittaa lue siitä lisää proteeini ennen treeniä..söörtsillä löytyy..

Joo, maltot pois kaikesta muusta paitsi palautusjuomasta. Ja muutenkin lisäravinteiden käytöstä tehdään usein "liian vaikeaa", eli kannattaa vähän seurailla miten paljon päivässä tulee syötyä ja sitten lisätä niitä proteiinijuomia johonkin kohti päivää välipalaksi että saadaan tarpeeksi sitä protskua päivässä..Lisäravinteiden ideahan on (ylläri) täydentää ruokavaliota. Ja kuten Mik99 mainitsi, niin jotain kaseiinia sisältävää välmistetta kannattaisi illalla ottaa, se on jonkin verran halvempaa ja imeytyy hitaammin kuin heraproteiini. Ennen treeniä voit heraa ottaa, se on ihan jees.
Kreatiinista. Ota kreaa palautusjuomassa ja sitten yötä vasten ennemmin kuin aamulla. Näin kreasta saa paremman osan imeytymään (ainakin periaatteessa). :)

Täytyy kyllä sanoo että poikkeaa vähän siitä mitä mulle heitettiin kun kysyin "hifi" ohjelmaa. Vastaus oli sitten tälläinen. Välipalat on tästä jätetty pois, koska ne voi kuitata muullakin kuin lisäravinteilla. Ja tää on siis treenipäivä, ja treeni ajateltu vedettäväks duunin jälkeen n. klo 18. Myös tästä saa laittaa mielipiteitä.

AAMULLA
Hera 30 g
Kreatiini 5 g
Glutamiini 5 g
L-karnitiini 2 g
Arginiini 2 g
+ monivitamiini ja omega

45 MIN. ENNEN TREENIÄ (edellinen ruokailu n. 2-2,5 tuntii ennen tätä)
Hera 20 g
Kreatiini 5 g
Glutamiini 5 g
BCAA 10 g
L-karnitiini 2 g
Arginiini 2 g
Tauriini 5 g
Kofeiini 300 mg
C-vitamiini 500-1000 mg

HETI TREENIN JÄLKEEN
Hera (nopeeta) 40 g
Glutamiini 5 g
Kreatiini 5 g
Arginiini 2 g
BCAA 10 g

30 MINUUTTII EDELLISESTÄ
Malto/dextroosi 20-100 g (riippuen onko massa vai kiristely)
C-vitamiini 500-1000 mg
Mangnesium 200 - 400 mg
Sinkki (en muista paljon mut yks sinkkitabu)
Kromi (sama ku sinkin kohdalla)

ILTAPALA
Hidas proteiini 40 g
Mangnesium 200 - 400 mg
Sinkki

Tollasta pisti kaveri tulee. Aika mittavat varastot erilaisii tuotteita saa kaapissa olla jos tohon lähtee. Mut se sikseen. Onko järkee vai turhaa hifistelyy?

X-man sanoi:
Täytyy kyllä sanoo että poikkeaa vähän siitä mitä mulle heitettiin kun kysyin "hifi" ohjelmaa. Vastaus oli sitten tälläinen. Välipalat on tästä jätetty pois, koska ne voi kuitata muullakin kuin lisäravinteilla. Ja tää on siis treenipäivä, ja treeni ajateltu vedettäväks duunin jälkeen n. klo 18. Myös tästä saa laittaa mielipiteitä.

AAMULLA
Hera 30 g
Kreatiini 5 g
Glutamiini 5 g
L-karnitiini 2 g
Arginiini 2 g
+ monivitamiini ja omega

Hera 20 g
Kreatiini 5 g
Glutamiini 5 g
BCAA 10 g
L-karnitiini 2 g
Arginiini 2 g
Tauriini 5 g
Kofeiini 300 mg
C-vitamiini 500-1000 mg

HETI TREENIN JÄLKEEN
Hera (nopeeta) 40 g
Glutamiini 5 g
Kreatiini 5 g
Arginiini 2 g
BCAA 10 g

30 MINUUTTII EDELLISESTÄ
C-vitamiini 500-1000 mg
Mangnesium 200 - 400 mg

ILTAPALA
Hidas proteiini 40 g
Mangnesium 200 - 400 mg
Sinkki

Tollasta pisti kaveri tulee. Aika mittavat varastot erilaisii tuotteita saa kaapissa olla jos tohon lähtee. Mut se sikseen. Onko järkee vai turhaa hifistelyy?
Ihan järkevältä tuo näyttää.Jos raha ei tuota ongelmia niin antaa mennä vaan.

Taidan tietää mikä liike ton ohjelman laati....:lol2: IMO ihan törkee määrä Maltoa, ton kun vetäset niin sit ne laatii sulle helvetin hyvän ja "halvan" laihdutuslisäravinne ohjelman koska sen tarpeessa olet takuulla tolla Malto määrällä.

Siis sulle on ihan pokkana suositeltu, että vedä poika viisi desiä sokeria päivässä? Palkkarissa vetäisin, mutta en siinäkään yli desiä.

ringside sanoi:
Siis sulle on ihan pokkana suositeltu, että vedä poika viisi desiä sokeria päivässä? Palkkarissa vetäisin, mutta en siinäkään yli desiä.
Kyllähän sitä Maltoa/Dextroosia voi ja kannattaakin bulkilla palkkarissa vetää se 1g/painokilo, muuten ei! Olen nähnyt vieläkin hurjemmilla malto määrillä laadittuja "ohjelmia" juurikin tuon epäilemäni liikkeen puolesta. En kyllä ymmärrä mitä ne ajaa takaa tolla, järjetöntä lihottamista ilmeisesti, että saa sit myytyä helvetin kalliita ihme burnereita kaikilla lisukkeilla.

X-man sanoi:

AAMULLA
Hera 30 g
Kreatiini 5 g
Glutamiini 5 g
L-karnitiini 2 g
Arginiini 2 g
+ monivitamiini ja omega

Hera 20 g
Kreatiini 5 g
Glutamiini 5 g
BCAA 10 g
L-karnitiini 2 g
Arginiini 2 g
Tauriini 5 g
Kofeiini 300 mg
C-vitamiini 500-1000 mg

HETI TREENIN JÄLKEEN
Hera (nopeeta) 40 g
Glutamiini 5 g
Kreatiini 5 g
Arginiini 2 g
BCAA 10 g

30 MINUUTTII EDELLISESTÄ
C-vitamiini 500-1000 mg
Mangnesium 200 - 400 mg

ILTAPALA
Hidas proteiini 40 g
Mangnesium 200 - 400 mg
Sinkki

Oikein hyvältä näyttää jos ei rahasta ole kiinni.

Tuosta kromista tuli mieleen, että mikähän piru siinäkin on kun ainakin minun kromipurnukassani lukee, että 1 (50 mikrogramman) tabletti päivässä, annostusta ei saa ylittää.

Niin miksei saisi? Tutkimusten mukaan suomalaiset saavat ruuasta kolmisenkymmentä mikrogrammaa, mutta päiväsuositus on 50-200. Eli vaikka itse saisin ruuistani kaksi kertaa sen mitä keskivertosuomalainen, ja ottaisin sen lisäksi 2 noita tabletteja, ohjeen vastaisesti, jäisin silti vielä 40mcg:aa tuosta kahdestasadasta.

Edgar sanoi:
Tuosta kromista tuli mieleen, että mikähän piru siinäkin on kun ainakin minun kromipurnukassani lukee, että 1 (50 mikrogramman) tabletti päivässä, annostusta ei saa ylittää.

Niin miksei saisi? Tutkimusten mukaan suomalaiset saavat ruuasta kolmisenkymmentä mikrogrammaa, mutta päiväsuositus on 50-200. Eli vaikka itse saisin ruuistani kaksi kertaa sen mitä keskivertosuomalainen, ja ottaisin sen lisäksi 2 noita tabletteja, ohjeen vastaisesti, jäisin silti vielä 40mcg:aa tuosta kahdestasadasta.
:offtopic:
Taitaapi olla että joka ikisen lisäravinne purnukan kupeessa lukee sama teksti.
Se on vain suomen käytäntö......sinäänsä huono sellainen.
Sillä kun immeiset oppivat, että näitä voi vielä turvallisesti naukkailla vähintään tripla-annoksina, niin tämä sama luulo perityy helposti myös varsinaisten lääkkeiden annosteluun....joka taasen onkin jo huonompi asia.

Parempi olisikin jos näissä vitamiini- / hivenaine purnukoissa olisi selkeä annostelu suositus, sekä mahdolliseen (todennäköiseen) myrkytystilaan johtava annostus määrä, jos sellaista suinkin ko. tuotteella on mahdollista saada.

JOJ sanoi:
Lisäravinnekaupassa myyjä teki minulle "ohjelman" jauhojen syömiseen.
Olipas rankasti maltoa.
Itse olen aamupäivä treeneihin tempaissut n. 15 - 30 min ennen treeniä ½ dl maltoa + ½ dl heraa + kukkupäinen tl kreatiinia + sinkkiä + kromia + magnessiumia + b-vitamiiniä + c-vitamiiniä.
Tälle käytännölle ei ole sen syvällisempää tieteellistä pohjaa kuin että treeni tällöin on kulkenut paremmin, johtuen minun erityisen pitkistä treeniajoista.

iltatreeneihin olen ennen treeniä ottanut vain ½ dl heraa + hivenaine / vitamiini lisukkeita, koska päivän aikana olen kerennyt tankkaamaan hitaammilla hilareilla poveria riittävästi.
Tällöin otan aamu puuron / myslin kanssa kreatiiniannoksen.(ei tehokkain mahdollinen vaihtoehto mutta menettelee minulle)

Treenin jälkeen palautukseen 1 dl maltoa + 1 dl heraa + kukkupäinen tl kreatiinia.

Vuorokauden maltosaaliiksi tulee 1 - 1½ dl... ja hyvin olen pärjännyt.

Pii sanoi:
Olipas rankasti maltoa.
Itse olen aamupäivä treeneihin tempaissut n. 15 - 30 min ennen treeniä ½ dl maltoa + ½ dl heraa + kukkupäinen tl kreatiinia + sinkkiä + kromia + magnessiumia + b-vitamiiniä + c-vitamiiniä.
Tälle käytännölle ei ole sen syvällisempää tieteellistä pohjaa kuin että treeni tällöin on kulkenut paremmin, johtuen minun erityisen pitkistä treeniajoista.
Tuo menee teoriassa väärin, sillä reenin alkuun ei haluta insuliinpiikkiä aiheuttamaan nopeaa verensokerin laskua ja estämään kroppaa tyhjentämästä omia varastojaan. Mutta jos tuo juuri sinun tapauksessasi toimii paremmin kuin ilman maltoa, niin tyhmähän sitä on lopettaakaan.

Pii sanoi:
Vuorokauden maltosaaliiksi tulee 1 - 1½ dl... ja hyvin olen pärjännyt.
Etkä varmaan ole läskistynyt tuon maltomäärän johdosta? Koska tää ko. liike joka noita "ravinto-ohjelmia" laatii ajaa takaa sitä, että asiakas todellakin vetää järjettömän sikabulkin ja tuolla määrällä maltoa se on enemmän kuin mahdollinen. Thredin aloittaja voisi kertoa mitä ilmoitti tavoitteekseen kun jauhoja kävi ostamassa ja tollasen "ohjelman" käsiinsä sai.... Villi veikkaukseni on, että massaa :jahas: Ja tälläset "ravinto-ohjelmat" on heidän tyylinsä saavuttaa massaa. No toki onhan se läskikin massaa, mutta tuskin sitä kukaan ehdointahdoin jumalatonta määrää halua :eek:

Suositut

Back
Ylös Bottom