Lisää tehoja salille? Apuja kaivataan!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mari91
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Kiitos edelleen vastauksista. :)

Mäkin mietin itseasiassa just pitäiskö pull overin kanssa vaikka vuorotella ylätaljaa. :D Ei kai se haittaa jos tekee vähän eri liikkeitä eri kerroilla?
Palaan asiaan kun tiiän miltä toi uusi jalkatreeni tuntuu. Askelkyykky on joo "yhdellä jalalla", oon tehny aiemmin myös muita variaatioita Saman verran noissa on liikkeitä kun mun edellisessä ohjelmassa ja sen tein yleensä vajaassa 1, 5 tunnissa. Riippuu varmaan myös sarjojen määrästä per liike.

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Tuo "sivukyykky on kai nimeltään kasakkakyykky? Tuubista mallisuorituksia hakusanalla "cossack squat". Ehdottomasti hyvä liike pitää mukana. Pienillä variaatioilla, kuten suoran jalan jalkaterää kääntämällä, sekä siirtokorkeutta muuttamalla, saa ihan hyviä tuntemuksia eripuolille. Liikkuvuudelle myös hyvä.

Joo ilmeisesti kyseessä on about sama liike. Tosin mä ymmärsin että ei tarvii mennä ihan noin spagaattimaiseen asentoon kun parissa videossa mitä äsken katoin, vaan että syvyys ois ehkä samaa luokkaa kun normaalissa askelkyykssä (jos näitä nyt voi verrata). Ja tanko niskassa.

Joo ilmeisesti kyseessä on about sama liike. Tosin mä ymmärsin että ei tarvii mennä ihan noin spagaattimaiseen asentoon kun parissa videossa mitä äsken katoin, vaan että syvyys ois ehkä samaa luokkaa kun normaalissa askelkyykssä (jos näitä nyt voi verrata). Ja tanko niskassa.

Mjoo tangolla tuo ei olekkaan tuttu liike mulle, kahvakuulapuolelta kyllä. Voisin kuvitella että tanko antaa aika hyvin haastetta liikeratoihin, mutta tietysti tangolla tekee siinä liikeradassa minkä voi turvallisesti ja hyvin tehdä. Tai sitten voi kokeilla ottamalla vaikkapa kiekon syliin ja sen kanssa humputellen, tai käsipainon, ellei esim. kahvakuulia ole saatavilla.

^^ On meillä kahvakuuliakin ja just kahvakuulatunneilla oon tota aikasemmin tehnyt. Jostain syystä vaan ohjaaja näytti ton mulle tangon kanssa. Oisko sitten ideana että painoa on helpompi säätää tms.? Meillä on tuolla salilla käytössä sellasia varsinaista painonnostotankoa kevyempiä tankoja, eli ei ole pakko olla heti sitä kahtakymmentä kiloa vaan voi alottaa pienemmällä vastuksella tarvittaessa.

Ohjaaja voi olla ajatellut myös, että (varsinkin aloittelevalla) iso kuula voi olla käsille (ja miksei alasmenossa selälle/kyljillekin) aika haaste, lisäksi alkaa samalla tehdä noita kasakan syviä. Eli tangolla ja lyhyemmällä liikeradalla alkuunsa? Tuota täyspitkää kasakkaa on kyllä hankala kuvitella muutenkaan tehtävän millään julmetulla painolla, mutta koordinaatiota, liikkuvuutta, keskivartalopakettia, ja sellaisia jalkojen / hanurin osia, mitä muuten ei saa reenattua, tuo kyllä harjoittaa aika hyvin.

Tänään tein ton uuden version mukaan jalkajumpan ja tällä kertaa oli kyllä ihan tarpeeksi epämukavuusastetta. :D Kyykyt vaatii vielä vähän ehkä tekniikan hiomista mutta eiköhän se siitä kehity. :)

Mitäs mieltä olette, jos tossa alakroppapäivässä esim. vaihtelis jalkaprässiä ja sjmv:tä?
Ja onko vatsoille hyvä yhdistelmä esim. vinot rutistukset + voimapyörä (tällä ainakin sain viimeksi vatsalihakset todella kipeeks seuraavaks päiväks :D)?
Entäs noiden kyykkyjen järjestys? (Korjasin nyt allaolevaan lainaukseen järjestyksen nykyisen ohjelman mukaiseksi.) Askelkyykky varmaan ekana, koska se on vähän niinkun puoliks lämmittelyä vielä (mulla on paska tasapaino niin en vielä uskalla ottaa siihen kovin isoja painoja), mutta tulisko sitten perus- vai sivykyykky?

Alakorppa:
--
Uusi versio: askelkyykky takajalka boksilla, sivukyykky (se missä leveässä haarassa kyykätään vuorotellen kummankin jalan "päälle", en tiedä nimeä), takakyykky, jalkaprässi, takareidet taljassa, pohkeet varpailleennousuna ja vatsat.

Itse en lähtisi vuorottelemaan, kumminkin niin eri liikkeet. Jalkaprässin jättäisin ehkä kokonaan tekemättä jos ei oikeasti vain jaksa, ei siellä salilla ketään haluta tappaa. Yleensä kuitenkin jaksaminen on kiinni vain omasta päästä. Silloin kun aloittelin voimanostoo niin tein 4x3 takakyykkyä ja siihen pumppaava 1x10 jalanojennusta, niin seuraavana päivänä en olisi halunnut kävellä. ja juu, massaakin sain tällä jalkoihin.
Tällä halusin vain kertoa _mielipiteeni_ siitä ettei niitä jalkaliikkeitä tarvitse olla niin montaa, varsinkaan aloittelijalla.

Jos vatsat saa sillä tuhottua niin mikäs sitä muuttamaan :) vatsaliikkeitä kannattaa kierrättää, vatsalihakset tottuvat samaan veivailuun yllättävän nopeasti.

Peruskyykky ensin IMO

Mielipiteitä mä just kyselinkin. :) Ehkä en vaan osaa tehdä tarpeeks kovaa että joku pari liikettä riittäis. Meinasin nyt palkata pt:n kattomaan nää asiat kuntoon ihan kädestä pitäen. :D

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Mielipiteitä mä just kyselinkin. :) Ehkä en vaan osaa tehdä tarpeeks kovaa että joku pari liikettä riittäis. Meinasin nyt palkata pt:n kattomaan nää asiat kuntoon ihan kädestä pitäen. :D

Liikkeiden määrä ei ole niin olennainen, kuin sarjojen määrä. Kuitenkin jokseenkin samoja lihaksia noissa ekoissa liikkeissä treenataan. Minkälaisia sarjoja teet tällä hetkellä?

Zone-sarja -42%
Jos haluat kierrättää liikkeitä, kaksijakoisessa voi hyvin tehdä erilaisia treenejä. Esimerkiksi toinen voima- ja toinen pumppipainotteinen, tämänhetkisillä liikkeilläsi:

Treeni 1:
Askelkyykky jalka penkillä (olkoon tämä vielä lämmittelyä) 3 x
Takakyykky 4-5 x 5-6
Sjmv 4-5 x 6-8
Jalkaprässi 4 x 6-8

Treeni 2:
Askelkyykky jalka penkillä 3 x
Kyykky/Jalkaprässi 4 x 10-12
Sivukyykky 4 x 10-12
Reiden koukistus 4 x 10-12

Sitten pohkeet ja keskivartalo noiden lisäksi. Painot toistojen mukaan eli ekassa vähän enemmän. Molemmissa voi tietysti tehdä kymppejä tms., idea lähinnä siinä että joka treenissä ei tarvitse tehdä vähän kaikkea :)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom