Lisää ruokahalua???

Hello!

Kertokaahan miten sais järkevästi ruokahalua lisättyä, jotta jaksais syödä enemmän, että kasvaisi isoksi ja vahvaksi

Nykyiisin painonnousu onnistuu vain lisäravinteiden avulla, kun ei kertakaikkiaan saa syötyä eikä ole ruokahalua...:curs: Pistäkäähän keinoja ja tapoja miten sais syötyä enempi normaalia ruokaa....

Tyttöystävänikin syö joskus enemmän:confused:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Itellä on joskus ollut sama ropleema. Ongelma korjaantui kun rupesin juomaan 3-4 litraa vettä päivässä ja yksinkertaisesti pakotin itseni syämään n.3 tunnin välein jotain pientä välipalaa.
Nälkä kasvaa syödessä nääs :)

meinaan nykyään tulee prrkeleen nälkäseksi&vihaseks jos joutuu olemaan syämättä yli 3 tuntia

Olen yrittänytkin syödä pientä välipalaa
n kolmentunnin välein mutta ne syömiset tuntuu olevan
aina pois sitten "pääruokailuista" tuota veden juontia pitää
varmaan koittaa lisätä..... muita keinoja?

btw:eikös veden juonti oikeastaan joidenkin ohjeiden mukaan
taas laihduta >>vie nälkää pois kun täyttää vatsaa...?

Syöt vaan väkisin paljon. Alussa tekee tiukkaa mutta siitä se lähtee kun mahalaukku alkaa venymään. Tuo syöminenkin on nääs taitolaji.;)

Itse syön aika rajoitettua ruokavaliota suurimman osan aikaa, välillä hiilareita tankaten. Oon huomannut että verrattuna aikaisempaan "normaaliin" ruokavalioon nuo tankkaukset tahtovat mennä aika hilllittömiksi. Eli jos ruokaa ei meinaa mennä alas niin suosittelen jaksottamaan syömistä niin että välillä syödään alikaloreita. Kun sitten taas pääsee notkuvan pöydän ääreen niin syömisestä ei tahdo tulla loppua.

Jossain vaiheessa oli vähän tämän tyylinen ABCDE dieetti tapetillakin, tiedä sitten mitä siitä tuli tuloksia kun en ikinä kokeillut.

Joskus vuosia sitten en yleensä syönyt aamupalaa ollenkaan, kun ruoka suorastaan etoi aamutuimaan. Nykyään herään joka aamu mahan kiukkuiseen murinaan, kun olen tottunut aloittamaan päivän sellaisella 500-600Kcal Rahkahässäkällä™

Kahvin litkittäminen useita kertoja päivässä vie takuuvarmasti nälän tunnetta ja on sen takia mainio keino dietata jos haluaa painoa tiputtaa. Ja sitten vielä se että kahvin kanssa tulee hyvin herkästi syötyä se yksi pulla tai viineri ym. jotka vievät sitä nälän tunnetta vielä enemmän pois.

Eli juo kahvia vain ja ainoastaan ennen treenejä.

Samoin kolajuomat ja karamellit kannattaa jättää tyystin pois.

Syöminen kyl vaatii vähän tottumista. Toimistossa työtä tekevänä pistin kellon hälyyttämään 9.30 ja 14.00 et muisti syödä välipalaa. Nykyään suunnilleen venaa et koska saa taas syödä. Sit ku rytmiin pääsee ni kyl tulostakin tulee.

Syö sellaisia ruokia 2,5 tunnin välein mitkä menee helposti alas ja niitä on joka paikasta saatavilla....

Itse nostin helposti 10 kiloa painoa kun söin kaiken normaalisyömisen päälle 3-4 kiloa jogurttia päivässä ( kannattaa käyttää rasvattomia tuotteita, muuten tulee hurjat määrät huonoja rasvoja ).

Esim. ingmanin rasvattomassa jogurtissa on 700kcal kilossa. Kilo menee kerralla aika helposti alas....Proteiinejakin tuossa on n. 40g ja hurjasti hiilareita.

Originally posted by Omna
Esim. ingmanin rasvattomassa jogurtissa on 700kcal kilossa. Kilo menee kerralla aika helposti alas....Proteiinejakin tuossa on n. 40g ja hurjasti hiilareita.

Eikös juuri tuossa Ingmannin jogurtissa ollut aika paljon sokeria?

Originally posted by Tomppa*76*

noin 15g hiilaria per 100g. Valion rasvattomissa on vain ~5g.

Originally posted by slade
noin 15g hiilaria per 100g. Valion rasvattomissa on vain ~5g.

... itse asiassa noissa Valion rasvattomissa jogurteissa on n. 7 g hiilaria/100 g ;) Tämä siis maustetuissa, rasvattomassa LUONNONjogurtissa tuo 5 g pitää paikkansa.

Originally posted by Tomppa*76*

Onhan niissä, mutta lisämassaahan tässä oltiin hakemassa eikä mitään kiristettyä kuntoa....Vähän kuin noi Massajuomat, paljon sokeria ja kohtuullisesti proteiinia...

Originally posted by jeremias
btw:eikös veden juonti oikeastaan joidenkin ohjeiden mukaan
taas laihduta >>vie nälkää pois kun täyttää vatsaa...?

Käsittääkseni vedenjuonnin "laihduttava vaikutus" perustuu siihen, että vedenjuonti kiihdyttää aineenvaihduntaa.. Ei se vesi vatsaa täytä tai ei ainakaan kauaksi aikaa.

Originally posted by Phat
Vesi ei laihduta.
Laihduttaa se, sitä enemmän mitä kylmempää se on ihan kirjaimellisesti. Mä en tarkoita että noin ois järkevää dieetata, mutta väitteesi on väärä.

Kysyinkin tätä jo tuossa toisessa threadissa, mutta kysynpä tässäkin. Eli mikä on tarkka vaikutusmekanismi vedellä laihdutuksessa.

Originally posted by Dopey
Laihduttaa se, sitä enemmän mitä kylmempää se on ihan kirjaimellisesti. Mä en tarkoita että noin ois järkevää dieetata, mutta väitteesi on väärä.
Jos ruvetaan viilaamaan pilkkua niin "laihduttavat aineet" yleensä lisäävät kulutusta eivätkä laihduta. Ne vain helpottavat kulutuksen saamista yli saadun energian ja se laihduttaa ;)

Mihin tässä nyt viitataan? Vesi ei kuluta energiaa kulkiessaan kehon läpi. Jos aineenvaihdunta on terve ei vesi siihen vaikuta.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom