Lisää painoa, miten ?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja sd-
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl

sd-

Elikkä, nyt ei aleta laihduttamaan, vaan lihottamaan..
Tarvisin infoa mahd. paljon miten saisin painoa kerättyä itselleni, käyn salilla ja tahtoisin itelleni myös ylimääräistä samalla, etten olisi mikään luuviulu.

Jos jollain on ravinnosta jotain vinkkiä miten saa painoa lisää, niin tekstiä tulemaan, ja muutkin. :rolleyes:

Älä ala heti syömään ylettömiä määriä. Keho ei ota vastaan ja saattaa tulla turhaa läskiä liikaa. Aloita pikku hiljaa lisäämällä ruokamääriä.

Hesessä näyttäis olevan tarjouksessa XXL(nimikin jo sanoo..) ateria!!! niitä pari päivässä ja illalla kattelee jonkun paskan leffan sipsien ja kolmen dippipurkin kera, niin johan alkaa läskiä tuleen!

Syö syö ja vieläkerram syö

Ite mä oon 16v jätkä, oon 168cm/55kg... ja en tiedä mitä teen, koska haluun lisää massaa ja voimaa (lähinnä painoo), nii kertokaa miten kokohomma tehään?! Mulla ei nouse painoo helposti...

Ite alotin salilla käymisen tammikuussa tilanteesta 181cm/63kg, nyt 181cm/70kg, eli painoa on tullut aika mukavasti, vaikka ruokailutottumuksiani en ole juurikaan muuttanut, eli paljon perusruokaa vaan. Palautusjuomaa aloin juomaan parin viikon salilla käymisen jälkeen. Tietysti rasvaa käytän runsaasti jne.

id&t sanoi:
Hesessä näyttäis olevan tarjouksessa XXL(nimikin jo sanoo..) ateria!!! niitä pari päivässä ja illalla kattelee jonkun paskan leffan sipsien ja kolmen dippipurkin kera, niin johan alkaa läskiä tuleen!

Tässä metodissa on erittäin tärkeää varsinkin se, että leffa on oikeasti paska. Millään hyvällä leffalla ei ole mahiksia saada lisää painoa :)

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Elchubagabra sanoi:
Tässä metodissa on erittäin tärkeää varsinkin se, että leffa on oikeasti paska. Millään hyvällä leffalla ei ole mahiksia saada lisää painoa :)

Metodi perustuu siihen, että kun katsotaan paskaa leffaa vitutus nousee ja näin sitä voi syödä aivan vitusti sipsejä ja tyydyttää tällä vitutuksen.

PlaYMaN sanoi:
Ite mä oon 16v jätkä, oon 168cm/55kg... ja en tiedä mitä teen, koska haluun lisää massaa ja voimaa (lähinnä painoo), nii kertokaa miten kokohomma tehään?! Mulla ei nouse painoo helposti...

Kannattaa opetella perusasiat ravinnosta aivan ensin (siis jos ei vielä ole tarpeeksi tietoa). Kun perusasiat on hanskassa, eli tiedät mikä on proteiini ja mikä hiilihydratti, on hyvä alkaa tarkemmin katsomaan mitä sitä suuhun laittaisi. Omasta mielestä kannattaa painoa alkaa nostaaan suht maltillisesti. Opettele syömään kunnon body safkaa. Älä lähde millekään hamppari & lihis & rax sontalinjalle, massaa niillä saat mutta pehmoista semmoista. Ja sillähän ei tee mitään. Unohtaisin myös kaikki supermegamass8000 pulverit myös, kunnon safkalla 16v kasvaa varmasti, tarpeeksi protskuu ja vitamiinit kuntoon heti alkajaisiksi. Painoa tarkkaillen, ja myös peiliä.

Mut nyt ihan ekaksi mars lukemaan pakkiksesta vanhempia viestejä. Ravintoasioista on paljon puhuttu ja kaikkea tärkeetä ei pystyisi kirjottamaan edes koko yön aikana. Lisäksi et taida salilla vielä käydä, joten se asia kanssa kuntoon alkajaisiksi. Sitten vaan treeniohjeita lukemaan pakkikselle! Siitä se lähtee!

Omalla kokemuksella (from 58 kg --> 104 kg) antaisin tälläiset neuvot:

1. Opettele syömään säännöllisesti. Ehkä bulkatessa ei kannata syödä ihan 2 tunnin välein tai sitten osa aterioista on oltava nestemäisiä. Hiukan pidemmät välit eli 3-4 tuntia toimii ainakin mulla parhaiten ja ei ole ihan niin tukkoinen olokaan jatkuvasti.

2. Opettele syömään paljon! Itse muistan kuinka väitin junnuna eli noin 15v. aina syöväni hyvin ja ihmettelin kun paino ei noussut. Todellisuudessa tuossa iässä pitää syödä uskomattoman paljon jos painoa haluaa. Sitten kun viimein tuon opin lukio 1. luokalla niin ruokavalioni oli suunnilleen seuraava:

Aamupala

Puuroa reilusti eli noin 70-80 g hiutaleita --> ~250 kcal
Maitoa 2 dl --> 90 kcal
Jogurtti 4 dl --> ~350 kcal
Raejuusto 100 g --> ~80 kcal
Banaania 2kpl ~220g --> ~ 190 kcal
Yhteensä: ~960 kcal

Lounas: Kouluruokaa reilusti eli tyyliin 10+ perunaa, iso kasa makaronilaatikkoa jne. Niin paljon kuin lautaselle mahtuu + leipää + maitoa pari lasia. Kuvittelin tämän olevan noin 1000 +/- 200 kcal päivästä riippuen.

Iltapäivä välipala:
2 banaania ~190kcal
Jogurttia 4 dl ~350 kcal
yhteensä ~ 540 kcal

Päivällinen:
Kotiruokaa PALJON. 10+ perunaa+ lihaa, kalaa tai kanaa. Pastaa, mitä tahansa + maitoa 4-5 dl 1000+ kcal.

Iltapala:
jogurttia 4 dl 350 kcal
Leipää, kinkkua, juustoa yms. 200-300 kcal
yhteensä ~600-700 kcal.

Ja kokonaisenergia luokassa 3900-4400 kcal. :rock:

Tuon ruokamäärän syöminen ei välttämättä onnistu ihan ensi yrittämällä vaan määrää pitää lisätä pikkuhiljaa. Sitten kun tuohon oppii, niin paino tosiaan nousee. Itsellä tuli reilussa vuodessa tuolla syömisellä painoa 18kg eli 60 kg --> 78 kg. Ehkä siinä tuli aika kasa myös nestettä ja rasvaa, mutta tuossa iässä yllättävän suuri osa painosta tuli myös lihaksena.

Tietenkin jos ei halua läskiä, niin kannattaa hiukan toppuutella ruokamäärää ja syödä sen verran, että paino nousee hiukan hitaammin eli noin 500kcal yli kulutuksen. Vaikka ei tuossa iässä nyt ihan niin helposti tule läskiä kuin näin vanhemmalla iällä.

3. Treenaa ISOJA liikkeitä eli penkkiä, kyykkyä, maastavetoja, soutuja jne. Ja lepää riittävästi treenien välissä.

Tälläsiä threadeja lukiessa sitä toivoisi olevansa 15v nuorempi... Nyt kun joutuu tuota syömistä rajoittamaan ettei muutu hylkeeksi.

Syökää poijjaat syökää!

teemal sanoi:
Tälläsiä threadeja lukiessa sitä toivoisi olevansa 15v nuorempi... Nyt kun joutuu tuota syömistä rajoittamaan ettei muutu hylkeeksi.

Syökää poijjaat syökää!

Jep, nykyään noilla energiamäärillä saisi vain valtavan vyötärönympäryksen, vaikka painoakin on jo valmiiksi kymmeniä kiloja enemmän kuin tuolloin. Eikös painavampana pitäisi kuluttaakin enemmän... :jahas:

Minkäs sille voi kun on niin :wanha:

nyt kun on tullut salilla käytyä aktiivisesti 3x viikossa semmonen 10kk, niin paino on noussut 10kg. ei mitään jauhoja, olen ihan vain ruvennut syömään salaattini ja tuplamäärät muutenkin.

edit. ja ikää on siinä 16,7. pituutta 183cm ja painoa 85kg. painonnousu ei juurikaan näy. leuan alla, vyötäröllä ja reisilihaksissa. lihaksissa yleensä.

Näitäki topiccei tulee about 1 per päivä, vois vähä alka ettii.

No mut kumminki, omal kohal autto se et söin useemmin päivässä, tai oikeestaan se et otin yhen tai kaks välipalaa per päivä lisää.

Kuminaama sanoi:
Näitäki topiccei tulee about 1 per päivä, vois vähä alka ettii.

No mut kumminki, omal kohal autto se et söin useemmin päivässä, tai oikeestaan se et otin yhen tai kaks välipalaa per päivä lisää.

Eka viesti laitettu 01.02.2003, 00:40...

Yhdyn Larzaan täysin. Vasta kunnes itse aloitin syömään tajuttomasti, niin paino lähti nousuun.
ps. Tosin nykyisin en enää osaa syödä kunnolla :nolo: (tai siis kulutus on noussut entisestään ja muutenkin salil käynti ollut katkonaista) Muttä syökää! :hyper:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom