Lisää painoa ja lihasta

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Rec
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl

Rec

Joo elikkäs olen aivan alipainoisen teini iän rajalla ja tarvitsisin lisää lihasta kehooni kun olen niin ruipelo ja mieluusti lisää painoakin.
Olen siis 183cm pitkä ja painan n. 61kg, eli tosta voi hyvinkin jo päätellä miten ruipelo olen kehostani. Olen käynyt nyt muutaman kuukauden salilla noin 2-3 kertaa viikossa aina ja tuloksia ei meinaa näkyä millään. Omasta mielestäni syön todella paljon. Tosiaankin välillä kunnon Fudis treenin jälkeen ei ruoka maistu kunnolla ja tulee lykättyä sitä ruokaa sitten myöhemmälle.
Saisko tähän jotain liikkeitä ja tyylejä miten painon saisi nousemaan ja miten saisi lihaksia (etenkin käsiin ja rintalihaksiin)? Peruskunnolta olen aika hyvä kun menee coopperissakin aina yli 3000 helposti.
Jalkapuolelle en usko niinkään paljoa treeniä tarvita kun Fudis treeneissä ne kehittyvät.

Kiitos.

Et todellakaan syö tarpeeksi. Olin itsekin samoissa mitoissa aloittaessani. Tuon kokoisella painon tulisi saliharrastuksen alussa nousta ihan selkeästi, jopa useampia kiloja kuukaudessa.

www.kalorilaskuri.fi laske päivän sapuskat tuolla. Pyri saamaan treenipäivänä ainakin 3000kcal. Proteiinia 2grammaa/painokilo ja rasvaa 1g/painokilo vähintään. Loput kalorit sitten käytännössä omien mieltymysten mukaan, mutta ei tietenkään bissellä/limulla/mässyllä.

Jalkojen treenaamatta jättäminen olisi virhe useista syistä, kuten lihasepätasapaino joka saattaa pahimmillaan johtaa virheasentoihin ja lopulta tuki- ja liikuntaelinvammoihin. Ne vahvat jalat auttaa sua myös sitten futiksessa, usko pois. Kovin vahvoja jalkoja sulla ei voi noilla mitoilla yksinkertaisesti nyt olla.

Vähän oma-aloitteisuutta ja perusasioiden opiskelua niin hyvä tulee. Treenaamisesta ja ruokavaliosta voit opiskella paljon perustietoa esimerkiksi täällä-> http://www.pakkotoisto.com/faq.php

Sulla on luultavasti paljon paremmat lähtökohdat kuin uskotkaan. Olet urheilullinen ja rasvaa ei kehosta juurikaan taida löytyä. Oot varmaan aina ollut aika laiha kaveri? Näin ollen sitä rasvaa ei yleensä ihan yhtä helpolla tartukaan lihaksia kasvattaessa. Hyvästä peruskunnosta taasen on paljon hyötyä punttailussakin. Kun panostat tarpeeksi niin yllätät itsesikin esimerkiksi vuoden päästä. Eli ei muutakun tsemppiä treeneihin!

Et todellakaan syö tarpeeksi. Olin itsekin samoissa mitoissa aloittaessani. Tuon kokoisella painon tulisi saliharrastuksen alussa nousta ihan selkeästi, jopa useampia kiloja kuukaudessa.
Näin.

Se saattaa olla että joudut lataamaan ruokaa ihan jäätävät määrät, niinku mulla ja monella monella muulla on ollut.
Ja kuinka monikaan vois sanoa täällä että pahin virhe on ollut, kun syö alussa liian vähän.
Siis paljon on usein PALJON.

Joo kiitos näistä tiedoista. Mutta montakos kertaa se salilla käynti riittäisi viikossa ku tuntuu nuo fudis treenitki painavan päälle ja niitä on nykysin 3-4kertaa viikossa?

Joo kiitos näistä tiedoista. Mutta montakos kertaa se salilla käynti riittäisi viikossa ku tuntuu nuo fudis treenitki painavan päälle ja niitä on nykysin 3-4kertaa viikossa?
Joku 1-jakoinen vois olla järkevä ( 3 kertaa viikkoon ) Esim Arnoldin kultainen kutonen (G6) tai starting strenght.IMO g6 on parempi, etenkin kun lihasmassaa yritetään hankkia.

SS paljon mieluummin. G6 on niin epätasapainoinen ohjelma keholle ettei mitään mieltä. SS:ään kannattaa mielestäni tosin lisätä joku soutuliike, ihan lapalihasten terveyden takia.

Olen käynyt nyt muutaman kuukauden salilla noin 2-3 kertaa viikossa aina ja tuloksia ei meinaa näkyä millään. Omasta mielestäni syön todella paljon.

Muutaman kuukauden treenin jälkeen on turha odottaakaan mitään dramaattisia muutoksia (eikä niitä ei oma silmä herkästi ikinä huomaa) varsinkin jos olet treenannut jollain ihan-miten-sattuu -ohjelmalla. Painon sen sijaan olisi pitänyt nousta useammalla kilolla tuona aikana. Eli et siis syö tarpeeksi.

Ota ohjelmaksi joku valmis 1-jakoinen (koko kroppa kerralla läpi 3x viikossa) ohjelma tältä sivustolta ja katso myös ravintopuolelta ohjeita siihen miten syödään. Myös tuo kalorilaskuri.fi on erinomainen apuväline. Muutenkin tää ketju on varmaan viidestuhannesensimmäinen aiheesta "olen alipainoinen teini, miten saan lihasmassaa??" , joten vähän oma-aloitteista pakkiksen kahlaamista ja searchin käyttöä niin kyllä sitä informaatiota löytyy.

PS. Mistä lähtien fudista on pelattu käsillä ja rintalihaksilla? (Sori, oli ihan pakko :))

SS paljon mieluummin. G6 on niin epätasapainoinen ohjelma keholle ettei mitään mieltä. SS:ään kannattaa mielestäni tosin lisätä joku soutuliike, ihan lapalihasten terveyden takia.
Oot sä nyt ihan tosissas? Molemmat noista ohjelmista on yhtä huonoja. G6 on ehkä vähän huonompi mutta ei se tosiaan tee SS yhtään sen parempaa.

Oot sä nyt ihan tosissas? Molemmat noista ohjelmista on yhtä huonoja. G6 on ehkä vähän huonompi mutta ei se tosiaan tee SS yhtään sen parempaa.

Ootko sie ihan tosissas? Molemmat on todella hyviä aloittelijan ohjelmia. Lähtötaso näyttäs olevan aika puhdas 0, joten 1-jakosella saa todennäköisemmin parempia tuloksia alkuun ku useampijakosella.

En mä nyt sanoisi. G6:ssa penkit/hauikset kolme kertaa viikkoon, kun taas on vaan yksi kunnon vetoliike. Ja sitten vatsoille jotain ihmeen runkkailua.

Normi-SS on aivan loistava, tasapainoinen jako: Yksi jalkaliike, yksi veto- ja yksi työntöliike per kerta. Ja myös painojen lisääminen kertaa kohti on nopeampaa.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
En mä nyt sanoisi. G6:ssa penkit/hauikset kolme kertaa viikkoon, kun taas on vaan yksi kunnon vetoliike. Ja sitten vatsoille jotain ihmeen runkkailua.

Normi-SS on aivan loistava, tasapainoinen jako: Yksi jalkaliike, yksi veto- ja yksi työntöliike per kerta. Ja myös painojen lisääminen kertaa kohti on nopeampaa.
Se on varmaan aivan loistava jos tavoitteena on saada kova penkki ja kyykky. Harmi vaan että esimerkiksi selässä niin paljon erilaisia lihaksia että tasapainoinen treenaaminen on tästä kaukana.

1-jakosella saadaan varmasti parempia tuloksia noihin liikkeisiin mitä tehdään mutta eipä esimerkiksi yläkropan treenaaminen ole noin yksinkertaista.

Se on varmaan aivan loistava jos tavoitteena on saada kova penkki ja kyykky. Harmi vaan että esimerkiksi selässä niin paljon erilaisia lihaksia että tasapainoinen treenaaminen on tästä kaukana.

1-jakosella saadaan varmasti parempia tuloksia noihin liikkeisiin mitä tehdään mutta eipä esimerkiksi yläkropan treenaaminen ole noin yksinkertaista.

Millään hifistelyllä jää vähäisetkin lihakset saamatta. Kyykky, mave, penkki, leuat + pari täsmäliikettä ja paljon ruokaa. Yhteistulokseen 200 kg lisää niin varmasti on eri näköinen kaveri sen jälkeen vaikka yhtään tuntumapumppailua ei tekisi. Sarjat voi silti olla pitkiä vaikka tehdään vain isoja liikkeitä.

Millään hifistelyllä jää vähäisetkin lihakset saamatta. Kyykky, mave, penkki, leuat + pari täsmäliikettä ja paljon ruokaa. Yhteistulokseen 200 kg lisää niin varmasti on eri näköinen kaveri sen jälkeen vaikka yhtään tuntumapumppailua ei tekisi. Sarjat voi silti olla pitkiä vaikka tehdään vain isoja liikkeitä.
Ai että tulokset on heikompia jos treenataan myös lihaksia jota ei treenata 1-jakoisella? Ei se sun penkkipunnerruksesta esimerkiksi pois ole jos treenaat selkää enemmän, päinvastoin.

Back
Ylös Bottom