Lisää massaa ja jykevyyttä

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
8 kk salia takana, ehkäpä elämäni paras päätös. Olen aina ollut helvetin epäathleettinen henkilö, mutta sali muutti näkökantani ainakin kehonrakennuksen kannalta. Yksi massaohjelma käyty läpi, toinen menossa. Salia kolme kertaa viikossa.

Pituutta 192 cm
Painoa 69 kg
Ikä 17
(Kuullostaa helvetin kauhealta. Se on nimenomaan sitä)
No ainakin rasvaprosentti on kohdallaan :D

Valitettavasti en syönyt tarpeeksi ensimmäisten 4 kk:n aikana, enkä usko että syön vieläkään. Yleensä tulee syötyä semmoset 3 lämmintä ateriaa + aamu-, päivä- ja iltapalat. Palautusjuomana Fastin Massaa (salia 3 x viikossa).

8 kk:n aikana painoa tullut lisää noin 4,5 kg :itku:
Lihakset on kyllä kasvanu silmissä.
No nyt tammikuussa olisi tarkoitus pistää elämä ja syöminen kuntoon.

Eli säännöllinen ruokavalio, jossa noin 4800-5000 kcal päivässä, sisältäen 3 x fastin massaa päivässä + tietysti mukavat määrät tavallista ruokaa. Yöprotskua unohtamatta. Niin ja unesta, ainakin noin 8-9 tunnin pituiset yöunet ja ehkä vielä päiväunet koulun jälkeen.

Kreatiinia on käytetty, ihan mukavasti luultavasti auttanut.
+ Oon alkanu nappailemaan magnesiumia ja multitabsia tabletin päivässä.

Lähtotasoni oli jotain niin kauheaa, että melkein oksettaa.
(Tyyliin penkki 25 kg, ylätalja 15 kg yms, kyykky tangolla :D)

Nykyään asiat ovat jo kummasti paremmin.
Penkki 85 kg
Ylätalja 10 x 45 kg
Kyykky 85 kg
jne

Onko kehitys ollut kohdallaan?

Sanoisin ettei 20 kiloakaan lisää painoa tekis mulle pahaa.
Mielipiteitä ja "uusia"vinkkejä massan saamiseksi?

Hyvät joulut kaikille :joulu6:

En nyt muuten tiedä, koska olen käynyt noin puolet vähemmän salilla, mutta tuo kyykky ihmetyttää. Miten kyykkäät samanverran kuin penkkaat? :eek: Että jalkoihin kokoa/tai muuta. Ja tuo huonosti syöty jakso näkyy, punnerrat penkiltä vähemmän kuin kuin minä 4kk:n jälkeen, eli ruokaa naamariin :thumbs:

Hyvää kehitystä on tullut, sitä painoa kannata liikaa tuijottaa. Ruokailutkin näyttäis olevan kohdallaan.
Sulla taitaa olla uskomattoman nopea aineenvaihdunta, mikä on tuossa iässä monesti normaalia. Kasvanutkin olet varmaan tässä viime vuosina törkeesti pituutta, joten siitä tuo paino/pituussuhde on munillaan. Jatka vain treenaamista ja koita saada proteiinia semmoinen 200 grammaa vuorokaudessa. Juo paljon vettä ja hoida vitamiinit kuntoon.
Sulla on kropan anabolisin vaihe meneillään muutaman vuoden nyt, joten käytä se hyväksi treenaamalla tehokkaasti.

No penkki on ainakin jees. Montako leukaa menee? Mun silmissä ainakin kehitys ollut hulppeaa.

60 kg penkki noussu 8kk:ssa se on erittäin hyvin....:thumbs:

En tiiä sit tosta fast massa 3xpäivässä...se voi olla liikaa lompakolle ja mahalle ....tai en tiiä kyl mimmonen aineen vaihdunta sul on.....vedin sitä ite 2xpäivässä joskus ja tuli painoo 15kg josta 5 ehkä lihasta:D

Ja massaan sen verran et toistot 8-12 ja paljon ruokaa meinaa....
jos sä oot pitkä 192 ja painat 69 ni oot varmaa aikalailla niukoissa rasvoissa:D

Helvetin hyvää kehitystä! Itse olen käynyt suunnilleen yhtä kauan salilla ja en ole saanut läheskään yhtä hyvin tuloksia nousemaan. Alussa penkki ja kyykky oli varmaan 35-40kg:n tienoilla ja nyt ~65kg. Massaa tosin on tullut puolet enemmän kuin sulla, mikä onkin päätarkoitus. Ja leukoja saan ~12.

183/70

Omat vinkkini

Jos sitä pihviä haluat rakentaa olisi hyvä että ymmärtäisit yhden jutun: kehon lihasmassasta ylivoimaisesti suurin osa (60-70 prosenttia) sijaitsee reisissä ja selässä. Treenaamalla jotain rintaa ja käsiä et voi ikinä saada kovinkaan monta kiloa lisää painoa sillä se massa tulee selästa ja jaloista.

Treenaa koko kroppaa suhteellisen tasapuolisesti mutta pistä silti pääpaino jalka- ja selkäpäiville. Kyykkyä, maastavetoa. Prässiä, leukoja ja soutuja.

Ruokapuolella ei kannata vetää mitään Fastin Massaa muulloin kuin heti treenin jälkeen sillä sen sisältämät nopeat hiilarit pistävät melko varmasti kaiken tuotteen avulla saamasi painon läskiksi. Juo mieluummin vaikka pelkkää protskua sekoitettuna veteen ja rypsiöljyyn. Päälle ruisleipää tai hedelmiä, näin verensokeri pysyy paljon tasaisempana ja on myös suurempi todennäköisyys että saamasi paino on lihasta.

Tohon Hulkin postauksen perään ei paljon lisättävää ole, mutta jos oot 8 kuukaudessa saanut 4,5 kiloa lisää ja rasvat ei oo nousseet niin ei se oo todellakaan mitenkään huonosti!! Monella se paino on noussut tuplatenkin tossa ajassa mutta saattaa olla että on rasvoihin mennyt hyvä osa...

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Juu olen samaa mieltä edellisten kanssa: Ei noita massanlisääjiä kannata niin kamalasti litkiä. Syö enemmin vaikka kaurahiutaleita heramaidon kanssa ja hedelmiä.

Minä olen suunnilleen samaa luokkaa mitä toi kaveri eli mittaa saman verran ja painoa ~70kg. Mut ongelma on siinä että minulla on läskiä mahassa.. Syö miestä rotan lailla ku yrittää syödä niin kaikki valahtaa mahaan ja kyllä minä lenkkeilen, punttia teen ja käyn pelaamassa jääkiekkoa.. :) Enemmän vatsalihasliikkeitä vai missä vika?

Minä olen suunnilleen samaa luokkaa mitä toi kaveri eli mittaa saman verran ja painoa ~70kg. Mut ongelma on siinä että minulla on läskiä mahassa.. Syö miestä rotan lailla ku yrittää syödä niin kaikki valahtaa mahaan ja kyllä minä lenkkeilen, punttia teen ja käyn pelaamassa jääkiekkoa.. :) Enemmän vatsalihasliikkeitä vai missä vika?

Geeneistähän se on kiinni minne se rasva menee. Joillakin mahaan ja toisilla esim. reisiin :)

Heh. Hyvä nosto. :thumbs:

Valahtaa vatsaan miten? Jos syöt niin, että läskiä kertyy ihan oikeasti (eikä vain jotain sellaista pöhöä ja ihan normaalia pikkukahvaa kylkiin), niin kyllä silloin treenatessa lihastakin pikkuhiljaa tarttuu. Hankit sitten vain lihasta sellaiseen paikkaan, että pieni massa vyötäröllä ei näy niin paljon. Kehitä esimerkiksi leveyttä hartialinjalle ja selkään, niin ei tarvitse niitä vyötärön normaaleja pikkukahvoja niin ihmetellä.

Useimmilla miehillä vyötärö ja alaselkä keräävät ne rasvat, joten sieltä ne myös aina lähtevät viimeiseksi. Tosin rehellisesti sanottuna vaikea uskoa että tuolla pituudella ja painolla siellä olisi mitään todellista rasvaa.

Jos vatsoja haluat treenata, niin älä jätä sitä treeniä sellaiseen tyypilliseen 100-toistoa-joka-päivä istumaannousuvitkutteluun. Tee monipuolista perustreeniä joka ottaa keskikehoon (maastaveto ja kyykyt) ja ota lisäksi painot mukaan istumaannousuihin (+lyhyemmät sarjat), tee jalkojen nostoja, Janda-rutistuksia ja/tai voimapyörää. Muista kuitenkin että vatsalihastreeni ei polta rasvaa tai "kiinteytä" paikallisesti mitenkään siitä vatsan seudulta. Syvien vatsalihasten hyvä kunto auttaa pitämään pömpötyksen kurissa.

Ja lopuksi, threadin otsikko oli massaa ja jykevyyttä - siihen kuuluu joskus vähän enemmänkin sitä rasvaa lihasten lisäksi. :)

Tämä on niin uskomaton foorumi :) Menee hetki niin saa loistavia neuvoja ja kannustuksia :kippis1: Kyllä sitä rasvaa oikeesti on mahassa ja monet kaverit naureskelee että mahaa on, mut mitä muuta on - ei mitään :D Pitää kyllä alkaa treenaamaan vielä kovempaa! :whip:

Mulla on nyt tullu noin 1-1,5 kg viikossa lisää painoa. Ihan hyvin, mutta se vauhti hidastuu jossain vaiheessa, toivottavasti ei vielä pitkään aikaan...

Mulla on nyt tullu noin 1-1,5 kg viikossa lisää painoa. Ihan hyvin, mutta se vauhti hidastuu jossain vaiheessa, toivottavasti ei vielä pitkään aikaan...

"rantakuntoon 2678?" :D

e: kilo viikossa = 4 kiloa kuukaudessa = 52 kiloa vuodessa = 250 kiloa 5 vuodessa. aika massiivista!

Juu toivottavasti nyt vähän kuitenkin alkaa hidastumaan. Se 1 kg/kk on varmaan semmonen "sopiva" nousu. Itellä kyl on tullu tässä muutamana viime kuukautena 1,5-2 kg/kk ja kyllä sitä tohon mahan seudullekin alkaa kertymään. Mutta onpahan se lihaskasvukin ravinnon puolesta sitten kai lähes maksimaalinen.. :rolleyes:

No, ehkä vähän liitoittelin. Mutta kuukaudessa painoa oli tullut jotain 3-4 kg.

Mutta kaikkein paras oli se kun olin ekan kerran salilla, vedin koko kropan mielestäni loppuun asti, ja oikein syöneenä painoa oli tullut 800g lisää :) Päivässä :D

Back
Ylös Bottom