Lisää lihasmassaa

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Chrisuu
  • Aloitettu Aloitettu
Elikkä olen 17v pituus 181cm paino 74kg käyn 4 kertaa viikossa salilla tarkoitus olisi saada lisää painoa ja siten lihaksia paljonko mun pitäis syödä päivässä kcal? ja mitä ruokia kannattaisia syödä?:rolleyes:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Elikkä olen 17v pituus 181cm paino 74kg käyn 4 kertaa viikossa salilla tarkoitus olisi saada lisää painoa ja siten lihaksia paljonko mun pitäis syödä päivässä kcal? ja mitä ruokia kannattaisia syödä?:rolleyes:

Syö hyvin ja säännöllisin väliajoin, tarkkaile ruuan laatua, paljon proteiinia (vaikka 2g painokiloa kohden päivässä) ja osta vaikka joku palautusjuoma salin jälkeen nautittavaks nii hyvä tulee :puntti:

Koitappa nostaa päivittäiset kalorit tonne 3000:n paremmalle puolelle ja proteiinit väh 200g/vrk ni eiköhän se siitä ala pikkuhiljaa nousemaan.

Ite saman ikänen ja 180cm/87kg. Paino lähtee mulla nousuun vasta kun päivittäin tulee 3500-4000kcal. Kokeilemallahan sen näät, millon lähtee nousuun.

Ruoista en osaa sanoa muuta kuin, että prodea kannattais vetää 2-3g/painokilo/pv. Tai näin ainakin sanoi eräs lihaksikkaampi bodari.

Jos olet uusi lajin parissa niin älä turhaudu ja heitä hanskoja naulaan kun jengi puhuu jostain käsittämättömistä kaloreista. Alottelijan ei oo todellakaan välttämätöntä laskea niitä, vaan tuloksia saa kun vaan tietoisesti lisää syömänsä ruoan määrää. En sano että kalorien laskeminen ois turhaa, mutta jos viitseliäisyys ei siihen riitä niin kyllä ilmankin pärjää. :thumbs:

Et tossa kertonut nykyisistä ruokailutottumuksistasi joten vaikea tehdä siihen lisäyksiä, mutta päivittäinen syöminen olisi hyvä jakaa useampaan (5-6) ateriaan, joista osa on tietysti kevyempiä välipaloja. Syö paljon protskua (lihaa, kanaa, kananmunia, maitotuotteita, kalaa, tonnikalaa...) ja ota kasvuun tarvittavat lisäkalorit hyvistä rasvoista. Esim. rypsi/oliiviöljyä ruoan tai salaatin sekaan tai lusikalla suoraan pullosta. Pidä kuitenkin järki ja kohtuus mukana tossa ruokamäärän lisäämisessä niin ei tuu turhaa läskiä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom