Linssikeitto

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Elkku82
  • Aloitettu Aloitettu
Ikä
42
Aattelin vaan kysellä että onko kukaan tehnyt kyseisestä aineesta ikinä ruokaa. Ja miten se soveltuu wannabe bodarin ruokavalioon? Oon ymmärtänyt että se on suhkot terveellinen ja proteiinipitoinen raaka-aine, ja aattelinkin että täältä löytys ihmisiä, jotka on siitä jotain väsännyt.

Maistoin linssikeittoa kaverin luona ja se oli mielestäni tosi hyvää...Sen proteiinipitoisuutta vois varmaan nostaa jollain soijarouheella tai vastaavalla.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Linssistä voi tehdä vaikka mitä (kuten lihasta) ja proteiinia löytyy noin 1/3 kaloreista. Googlella löytyy vaikka mitä ohjeita.

kallionkunkku sanoi:
Tyhmä kysymys:

Mikä on linssikeitto ja miltä se maistuu ??!

Kiitos ja anteeksi!

Tuohon on yhtä vaikea vastata kuin kysymykseen "miltä liha maistuu". Se maistuu siten kuten maustetaan. Pääasiassa.

luumu sanoi:
Tuohon on yhtä vaikea vastata kuin kysymykseen "miltä liha maistuu". Se maistuu siten kuten maustetaan. Pääasiassa.

Siks se olikin tyhmä kysymys... :thumbs:
Koska en oli ikinä kuullut mistää linssikeitosta, en tiennyt et onko se lintu vai kala vai jotain siitä välistä...

Yksinkertaisimmillaan voi keittää vedessä vaikka 1dl linssiä ja sekoittaa sen tonnikalaan ja sekaan vielä vaikka jäävuorisalaattia ja ananaksenpaloja ja maustetta sitten sen mukaan mistä tykkää. Joku taisi täällä mainita grillimausteen.

Linssi ei ole mitenkään "eksoottinen" tuote. Sitä löytyy ihan tavallisista lähikaupoistakin ja viimeistään siitä vähänkään isommasta kaupasta. Ja se on halpaa.

Well, maku muistutta vähäsen hernekeittoa, helposti sulatettava. Proteiinei 25g /100g, rasvaa 1g/100g, hiilarei 60g/100g eli ihan kelpo ruoka. Intiassa söin paljon linssei, ainut haitta saata olla ilmavaiva, eli ei kyykypäivinä :D .

MrIks sanoi:
Mikä vittu on linssi?... kyl mä tiiän et sellanen on silmälaseissa, mut kyse ei varmaan oo samast...

Tätä minäkin mietin ja heti pojat aloitti haukkumisen....:D

Ehkä se tekee sen ku on kasvatettu jossain maalla missä ikkunat on vielä ollu metsään päin ku ei tiedetä mistään lissikeitoista!!:piis:

Palkokasvi.
Se on niinku pieni papu. Sellanen hiutale.
Vegetaristit käyttää tosi paljon. Ei tartte liottaa vedessä montaa tuntia, niikuin papuja.

Kiitti Luumu! Taidankin koittaa ehdottaasi sörsseliä. Tulee varmaan hyvää, kun oon niin kaikki ruokanen:hyper:

Elkku82 sanoi:
Kiitti Luumu! Taidankin koittaa ehdottaasi sörsseliä. Tulee varmaan hyvää, kun oon niin kaikki ruokanen:hyper:

Hae ihmeessä googlella äläkä lähde tuohon mun "tonnikalan sekaan voi sitä heittää" noloilulinjaan. Linssiruokia on ziljoona erilaista. Monet helppoja. Koittele ihmeessä noita keittojakin.

criticalmass sanoi:
Palkokasvi.
Se on niinku pieni papu. Sellanen hiutale.
Vegetaristit käyttää tosi paljon. Ei tartte liottaa vedessä montaa tuntia, niikuin papuja.

Aijjaa, siis se on jonkinsortin kasvi. Minä jo luulin, että täällä on alettu ihmisen silmiä popsimaan. :D

Varmaan siitä saa hyviä aminohappoja, vaikkei kaikkia tarvittavia olisikaan mukana.

Linssikeitto on yksi lempparisafkani :)! Itse käytän vain punaisia linssejä, koska niiden keittoaika on melkein puolet lyhyempi kuin vihreiden linssien. Linssejä tulee laitettua keiton lisäksi myös kastikkeisiin ja jopa salaatteihin. Suosittelen kaikille!

GoMan sanoi:
Unkarissa söin törkeen hyvää tomaatti-linssikeittoo! :D
Pelkästään vedessä keitetyt linssit on aika tylsän makuisia, mutta niistä saa hyvää keittämällä ne omaan makuun sopivassa liemessä.

Oma suosikki juurikin tuo mainittu tomaatti-linssikeitto: vettä, yrttitomaattimurskaa, sipulia, valkosipulia, punaisia linssejä, suola, mausteet

Nälkä lähtee koko päiväksi, ei siis bulkkiruokaa.

Kauaks niitä pitää keittää? Oon luullut et joutuu liotteleenki tuntikaupalla ni siks en ole ikinä ostanut.. Mut linssikeitto ON hyvää mitä joskus olen jonkun toisen laittamana maistellut :)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom