Liniment

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Thyroid
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Originally posted by Tommy
Hevoslimentti auttaa hyvin lihaskipuihin.

Kokeilin tässä hevoslinimenttiä olkapäähän... Poltti alkuun ihan sairaasti, tosin taisin laittaa sitä hieman liikaa.:itku: Oli pakko ottaa pakastimesta sekavihannespussi ja sulatella se olkapäätä vasten...

Hevoslinimentit ovat kyllä tehokkaampia ja halvempia kuin apteekin Hot Power, mutta niissä määrissä pitää ilmeisesti olla tarkempi... Tää hevoslinimentti haisee ihan heinälle, tulee maanviljelijäajat mieleen.:whip:

Onko kukaan kokeillut tota Boxing creamia? Kantsisko ostaa?
http://www.p-store.fi/product_info.php?products_id=398

Saakohan tätä mm. Bisleyn suosittamaa Tensolvetia ( www.pakkotoisto.com/vbulletin/showthread.php?t=39024 - "Tensolvettia sinne missä kipu on." / www.voimaharjoittelu.net/phpBB/viewtopic.php?t=2947&start=20 - "hevoslinimentti" ) enää vain eläinlääkäriltä, Yliopiston Apteekista löytyy nimike mut ei ite tuotetta, muualtakaan en löytänyt?

Ite oon käyttänyt Treenimenttiä (pari putelia), Pharma Heateria (muistaakseni) ja nyt on menossa Horse powerin Double Effect ( www.agrimarket.fi/main.cfm?iA=250074 ). Tää nykyinen tuntuis noista parhaalta, teho tuntuu olevan samaa luokkaa Treenimentin kanssa mutta tää on geelimäisempää ja helpompi levittää, Treenimentti meinasi välillä karata käsistä etenkin lämpimänä. Pharma Heater oli aika turhaa kamaa IMO, se oli liian laihaa (valui pitkin), ei tehonnut ainakaan paremmin kuin nää toiset ja reisiin tuli siitä jopa ihottumaa (oon ehkä allerginen jollekin ainesosalle).

Seuraavaksi kiinostais kokeilla myös Arnika-geeliä ( www.agrimarket.fi/main.cfm?iA=250078 / www.harminfarmi.com/shop/index.php?productID=1760 ), onko kokemuksia?

Arnikista:
http://www.yrttitarha.com/kanta/etelanarnikki/
http://www.tohtori.fi/?page=5184117&id=2710061
http://www.terveydenhoitouutiset.fi/thu0105/5.htm

Eikös tän vois muuten heivata vamma- ja lihashuoltopuolelle, ehkä?

Jahas, linimentit kiinnostaa näköjään kiviäkin. :rolleyes:

No ostin ite ehkä viikko sit Horse Powerin Arnica Geliä ja oon nyt luttaillut sitä ja Double Effectiä hartioihin, olkapäihin, selkään, forkkuihin (pientä tenniskyynärpään tyyppistä häikkää, tietokonepöydän ergonomia sux) ja polviin (ks. http://www.pakkotoisto.com/vbulletin/showthread.php?p=1668648 - Juoksu sattuu polviin, sopisiko potkulautailu.. ) likimain joka päivä. Mitään sivareita en oo havainnut vaikka on jossain määrin herkkä iho (nöösinä tuli nokkosihottumaa vähän milloin mistäkin ja villavaatteita ei kestänyt pitää). Ainakin polvet tuntuu paremmalta, jos muutos tosiaan johtuu tästä geelistä (mitään muuta uutta en oo polville tehnyt kuin lätkinyt Arnicaa) niin eipä yhtään hullumpaa ainetta.

Olen tehnyt niin, et levitän kohdealueille ensin Arnicaa ja annan hieman kuivahtaa ja sitten vedän päälle Double Effectiä. Tämän jälkeen sit lämmintä päälle kunnolla jos en ala sporttailemaan. Joskus kokeilin polviin pelkkää Double Effectiä ja se ei oikein missään tuntunut.

Normaali kyykkyyn meneminen sattuu huomattavasti vähemmän kuin ennen. Sissy squattia pystyi kokeiluluontoisesti tekemään, ennen ei (polvia vihloi). Jos alkaa laskeutua 1 jalalla kyykkyyn niin polven kulman ollessa ~135 astetta alkaa juilia sen verran että ei pääse alemmas, tässä ei oo jostain syystä tapahtunut muutosta käytön aikana.

Itse suosittelen Capsicamia:rock: Virosta sitä saa johonki vajaseen 50 krooniin per tuubi muistaakseni?

Tuota hevoslinimenttiä löytyy kotoa joku 100 litran purkkia, hyvän poltteen saa aikaan mutta en tiedä sitten vaikuttaako mitenkään. Itse juuri en eroa ole huomannut.

Tuota hevoslinimenttiä löytyy kotoa joku 100 litran purkkia, hyvän poltteen saa aikaan mutta en tiedä sitten vaikuttaako mitenkään. Itse juuri en eroa ole huomannut.
Ei taida kaikki 100 litraa mennä omaan kroppaan :D

Tämmöisenkin havainnon vielä tein: Kun polvet kerran ärtyi jopa ihan kevyestä 100-200 m hölkästäkin ja pyörästäkin puhkesi takakumi (ei eräänä yönä väsyttänyt joten päätin lähteä joskus aamuyöllä pitkästä aikaa kunnon pyörälenkille, no siitähän sitten tietty petti kumi jonnekin 10 km päähän kotoa :jahas::dance:) niin koitin epätoivoissani harrastella hieman semmoista ylinopeaa kilpakävelyäkin (onneksi on jo iltaisin sen verran pimeää ettei naapurit nää, semmoinen perse keikkuen viipottaminen ei jotenkin tunnu kovin heterolta toiminnalta..:nolo:). Siinä taas rupeaa jo 50 askelta otettua takareidet ja etenkin sääret polttelemaan aika kivasti ja sääret sitten kipeytyivätkin.

Olin joitakin päiviä levittänyt tuota Arnicaa (ja Double Effectiä) polviin siten, että laskin vaan housut nilkkoihin ja levitin sit geeliä polviin ja säärten paljaana olevaan yläosaan. Nyt sitten eilen tai toissapäivänä huomasin, että säärten alaosa on huomattavasti arempi kuin yläosa. Eilisiltana levitin Arnicaa (ja Double Effectiä) myös säärten alaosaan ja nilkkoihinkin ja nyt säärten alaosatkin on lähes kivuttomat. I like. :)

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%

Ei sillä mitään ihmeitä tehdä, mut kyllä se vähän tuntuis auttavan kun laittaa sitä esim. illalla ennen nukkumaan menoa kunnon kerroksen jonka sit antaa kuivahtaa ja sitten pistää kunnolla vaatetta sen käsitellyn alueen päälle et se pysyy lämpimänä. Toi lämpö tuntuu olevan aika oleellinen juttu, jos vetää esim. selkään sitä linimenttiä ja sit vaan istuksii pari tuntia t-paidassa niin vaikutus voi jäädä olemattomaksi.

Saakohan tätä mm. Bisleyn suosittamaa Tensolvetia ( www.pakkotoisto.com/vbulletin/showthread.php?t=39024 - "Tensolvettia sinne missä kipu on." / www.voimaharjoittelu.net/phpBB/viewtopic.php?t=2947&start=20 - "hevoslinimentti" ) enää vain eläinlääkäriltä, Yliopiston Apteekista löytyy nimike mut ei ite tuotetta, muualtakaan en löytänyt?

Tämä kiinnostaisi itseänikin. Tuote on ilmeisesti poistumassa apteekeista, koska eivät saa sitä enää tilattua tukkuliikkeistä.

Eli saako Tensolvetia vielä jostain?

Jos moderaattorit on kuulolla niin ketjun voisi varmaan heivata urheiluvammat ja lihashuolto -puolelle.

Juu kyllähän nuo capsicam ja finalgon sen ihon hikoilun tarttee jotta rupeevat kunnolla vaikuttaan. Itsellä ollu aivan korvaamaton apu mm. penikoitten ja osgood schlatterin kanssa. Kerran en ollu vissii pessy kunnolla käsiä finalgonin laiton jälkee ja sit kun laitoin piilolinssit päähä, nii voiha helevetti!!, että meinasin kuolla kun poltti silmiä :D

Kaikenlaisia linimettejä kokeilleena voin todeta, että hot/cool powerit on ihan p..seestä.. Jos jotain laadukasta tai toimivaan haluaa, niin ryssäläiset kuten Capsicam yms. tai jenkkiläinen Counter Pain (sisältää myös tulehduskipulääkettä) ovat parhaita. Itse olen tyytynyt Counter Pain:in puutteessa Capsicamiin, koska sitä on parhaiten saatavilla ja se on (halpaa 2-3euro tuubi)
Counter Pain:ia saa valitettavasti vain Jenkeistä/
Thaimaasta/Briteistä..

Ostin Counter Pain tuubin thaimaasta, aivan loistavaa kamaa! Sitä kun vetää vaikka "puujalkaan" ja lähtee seuraavaksi kyykkäämään, ni hyvin sujuu! :rock: Haju on kyllä aivan järkyttävä, eikä sitä meinaa saada millään pois käsistä. Ja sen lisäks koko sali haisee.

Counter painia näkyy olevan ihan ebayn sivuilla myynissä eikä ees maksa paljon luulis saavan tullista läpi. Tensolvetiä ei saa suomesta koska maahantuoja puuttuu. Olen sitä itse joskus käyttänyt pullollisen eikä se mielestäni ollut mitenkään erikoista.

Testasin tuota IcePower Hottia eilen ennen saunaa ja tänään ennen treenejä. Yksistään ja kylmiltään se ei tunnu miltään, mutta kuten ohjeissa sanotaan: ihon lämpeneminen voimistaa geelin vaikutusta erittäin voimakkaasti. Saunan jälkeen tuntui aika kovat poltteet, mutta parhaimmat tuli kunnon hikimättötreeneistä. Selkään jäi kivat punoitukset ja poltteet vielä toviksi treenien jälkeen.

Niin ja vaikkei nämä linimentit sun muut niin tehokkaita olisikaan, niin ainakin ite saan siitä viilentävästä tunteesta kummia kiksejä.. ;)

Koskapa Tensolvetia ei ikinä löytynyt (valmistus ilmeisesti lopetettu) kokeilin tossa taannoin semmosta, et ostin tavallisen 20 ml muoviruutan, pistin sinne 3 x 500 mg Aspirinia ja vähän vajaan ruutallisen heppalinimenttiä. Imin ruiskuun vähän ilmaa ja ravistin sekaisin.

Heppalinimentti (kaikki mitä oon kokeillu) menee ihan litkuksi. Aspirin ei sula kokonaan vaan ilmeisesti jtn sideainemuruja jää jäljelle.

Levittelin tota selkään, niskaan ja polviin. Ero pelkkään linimenttiin on kyllä IMO huomattava, vaikutus tehostuu. Oon pari viikkoa tota luttaillut parin päivän välein ja hyvin tuntuis toimivan. Mitään negatiivisia vaikutuksia en oo huomannut

Kokeilin pariin otteeseen jauhaa Asipirinit ens kunnolla paskaksi et ei jäänyt niitä muruja mut siitä ei IMO ollut havaittavaa hyötyä (ne murut on kyl vähän ärsyttäviä mut kettumaista on se jauhaminenkin, ne murut on aika sitkeitä).

Kokemusteni pohjalta suosittelen kokeilemaan (omalla vastuulla toki, en ole mikään huippukemisti joten en tiiä onko tässä jotain piileviä riskejä sairastua vuosikymmenien käytön johdosta johonki persesyöpään tai jtn ;)).

e: MODET HOI, eikö tän vois siirtää tonne urheiluvammaisosastolle?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom