Liikuntakielto ja sen kiertäminen

BCAA-valmisjuoma

Pineapple Lemonade, 24 tlk

-40%
Pari viikkoa sitten lumessa peuhatessa sain polveeni kunnon tärskyn. Naaman tikkailun ohessa suuren ruikuttamisen jälkeen KYSillä viitsittiin jopa vilkaista sitä, jolloin kommenttina oli "turvotus lähtee viikossa, mee polven ehdoilla". Noh.. viikko sitten turvotus oli melkein kokonaan veke ja kävin heittämäs parit kevyet hölkkälenkit (unohtamatta shoppailua Tallinnassa :D).

Maanantaihin mennessä polveen oli kertynyt nestettä (verta seassa), jonka kävin tänään poistattamassa kolminkertaisella punkteerauksella. Samalla kuuntelin marmatukset siitä miten olin niin tyhmä, että hölkkäsin tällä ("Voi laps parka siun kanssas..."). Lopuksi täti tökkäs mulle mukaan kainalosauvan ja liikuntakiellon.

Olen kuitenkin ulkoilmaihmisiä ja tiedän, että pää hajoo sisällä. Viime syksynä 3vk liikuntakielto teki tiukkaa, vaikka olin ollu pari viikkoo vuodepotilaana sitä ennen. Eli nyt kaipaan MITÄ TAHANSA vinkkejä endorfiinipaukkujen saamiseen. Koska pakkohan tässä maailmassa on olla tapoja liikkua, jotka ei rasita polvea. Mä en nyt vaan keksi yhtään käyttökelposta ideaa.

Ei kai fillarointi hirveästi ota polveen? Kannattaa kysyä lekurilta mitä voisi tehdä. Juoksu on kyllä viimeisiä asioita mitä risalla polvella kannattaa tehdä.

No tällä hetkellä mulla on siinä polvessa kolme reikää, et koitan välttää infektioriskiä...

Ja uskomatonta mutta totta: pitkän tauon jälkeen sain toissakesänä toisen polven turvoksiin uinnilla :D Ei ollut näköjään fiksua räpiköidä 3km polven vihoittelua vastaan.. Mun tekniikassakaan minkään ei pitäs kuitenkaan pahemmin mättää, ainakin yläasteella ja lukiossa sain aika usein olla uinnissa demonstrointikaniini.

Lisää ideoita?

Pyörätuolikelaus? :whip:

Kai sä voit jotain leukoja ja istuen tehtäviä yläkroppaliikkeitä tehdä? Sotilastyylin penkkikään ei liene ongelma jos et nyt mitään voimanostokaaria kärsisi pitää. Vai onko pakko olla aerobista? Hölkkääminen nyt oli paskalla polvella aika :david: teko (ei pahalla voisin kuvitella tekeväni itse täysin saman) joten voihan se olla että täti lykkäs kainalosauvan vaan pelotteeks. En silti lähtis pyörän selkään kokeilemaan onneani.

No mä vieritän vastuuta tosta lenkkeilystä kyssin hoitsulle. Se anto ymmärtää, että kun turvotus on veke, eikä polveen satu niin kaikki on kunnossa. Ja koska mun aerobinen kunto on noussu syksyn aikana kohisten, niin en halunnu kaiken valuvan hukkaan.. Lisäksi tiedossa oli 400km edestakanen automatka vkl:na niin pakkohan sitä oli ulkoilla ettei ois loppureissusta hyppiny seinille. Meinasin muuten maanantaina hinautua 2h aerobicciin, mut kerrankin tais laiskuus kääntyä onneks :D

Ja jos joku ei tiedä niin olen täysi aloittelija näis salijutuissa. Kotosalla on jumppakuminauhan (älkää naurako... mobilatin mainossälää, eli en oo ostanu sitä) lisäks vaan säädettävät käsipainot (yht. jotain 17kg?) joilla on saanu hien pintaan, sillonku on jaksanu tehäkki jotain. Mut keskitynks mä sit kuukauden ajaks vääntää ojentaja-, hauis-, ja vatsalihasliikkeitä? (kuulostaa teinipojalta salilla :D) Koska mä nyt ymmärsin, et tolle polvelle ei sais mielellään ees varata painoo.

Ja se tais kiinnittää huomion mun ilmeeseen, kun mainitsi tosta kepukasta. Alko motivointi, että nopeemmin paranet kun käytät tätä tikkua (joka saa käyttäjänsä näyttämään 60-vuotiaalta).

Mut tosi turhauttavaa: hyvin alkaneen kuntojakson jälkeen iski ensin flunssa ja nyt tämä.

Adhd? ;)

No lapsena ehkä olin, tosin se kulkee suvussa sekä isän et äiskän puolelta isovanhempia myöten :D Mut emmä enää oo, ainakaan omasta mielestä. Telon itteeni ehkä kerran vuodes, mutta en ikinä kännissä.. mun tapauksessa suojatumuilla on aivan oma merkitys ;).

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-15%
Ihan varsinaisen kyssärin ulkopuolelta mulle tulee mieleen et onko se polvi ihan kunnossa. Mulla oli nuorempana oikeassa polvessa irrallaan rustonpala ja sit siellä oli jotain tulehtunutta rasvakudosta. Noi aiheutti vuosia turpoilua ja ongelmia. Punkteeraus tuli hyvin tutuksi. Vasta asiansa osaava ortopedi lähetti magneettikuvaukseen jonka jälkeen polvi puhdistettiin tähystyksessä ja nyt pelaa hyvin.

Tommoset tarinat alkaa pelottaa.. Jos saa kysyä, miten pahasti pitää ittesä teloa, että saa ruston palan irti?

Mä kuitenkin oletan, et täs ei oo mitään pahempaa vialla, koska viikon "levon" jälkeen toi tuntu ja näytti olevan ihan jees. (Mutta kuten tuli todettua ei se viikko sit riittänykkään) Lisäksi toi nestemölliskä oli kerääntyny polven "yläpuolelle" tai siis siihen yläosaan, mikä musta vaikuttaa jotenkin vähemmän vakavalta.

Suositut

Back
Ylös Bottom