Liikkeistä

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Ikä
33
Miten tehdään nää liikkeet? :kuvia:

vipunostot maaten, vipunostot taakse???

Ja tarkottaa mave samaan kuin maastaveto

niin ja mitä nää "hanskat" on prkl?

Vipunosto taakse
http://www.exrx.net/WeightExercises/DeltoidPosterior/DBRearLateralRaise.htm

Ei tarvi kuitenkaan fuskata nykäisemällä selkää ylöspäin kuten tuossa.

Vipunosto taakse maaten
http://www.exrx.net/WeightExercises/DeltoidPosterior/DBLyingRearLateralRaise.html

Huomaa pikkurilli ylöspäin, mukavampi olkapäille.

Vipunosto eteen maaten ( = flyers käsipainoilla)
http://www.exrx.net/WeightExercises/PectoralSternal/DBFly.html

Muista vetää lavat mahdollisimman tiukasti yhteen.

MAVE = maastaveto
SJMV = suorin jaloin maastaveto

nii hanskathan on sama ku käsi. eli jos hanskan paksuutta mitataan nii yleensä hauksen paksuutta

vipareista vielä että monesti näkee kun jengi nostelee salilla vipareita kattoon asti, turhaa. ja pidä hartiat alhaalla ettei mene liike epäkkäille.

Onko tuosta "nykäsystä" haittaa? ite tuntuu menevän paremmin perille ku alussa vähän auttaa jaloilla; saa suuremmilla painoilla tehä ja ehkä siks menee paremmin perille...?
Tein alussa ihan suorilla käsillä ilman nykäsyä eikä painot kehittyny ollenkaa.
Nykyään teen "fuskaamalla" ja painot on noussu iha mukavasti..

niinno, mutta puhtaasti tekemällä en saanu ikinä olkapäitä kipeäksi.. tuntu vain voimat loppuvan kesken jostai muualta.
Ja se kans että onko viparit sivulle parempi tehdä ihan sivulta, vai etupuolelta vähän vartalo "mutkalla"?

Jufo sanoi:
niinno, mutta puhtaasti tekemällä en saanu ikinä olkapäitä kipeäksi.. tuntu vain voimat loppuvan kesken jostai muualta.
Ja se kans että onko viparit sivulle parempi tehdä ihan sivulta, vai etupuolelta vähän vartalo "mutkalla"?

öö...vartalo mutkalla? Siis tarkoitat että ylävartalo hieman etukenossa jotta käden pääsevät siirtymään munien eteen? Ihan suorana ei kannata jäkittää vaan voit ottaa pienen etukenon kunhan muistat ettet nykäise liikkeen alkuvaiheessa. Jos et ole saanut tuntumaan olkapäihin voit vaikka kokeilla miltä tämä tuntuu.

Tanssiva Rosvo sanoi:
öö...vartalo mutkalla? Siis tarkoitat että ylävartalo hieman etukenossa jotta käden pääsevät siirtymään munien eteen?

:thumbs: Jep, tuota yritin selittää.. :D

Tanssiva Rosvo sanoi:
..kunhan muistat ettet nykäise liikkeen alkuvaiheessa. Jos et ole saanut tuntumaan olkapäihin voit vaikka kokeilla miltä tämä tuntuu.

Siis miks ei sais nykäistä...?
Mihin tuo liike ottaa? näyttää ihan etuolkapää liikkeeltä. Niitä en treenaa erikseen, koska kaikki punnerrukset ottaa niihin..siis tarvisin ennemmin sivu- ja takaolkapää liikkeitä.

Pystypunnerrusta oon tietysti tehny joka kerta, siinä on tullu jonkunnäköstä kehitystä.

Täytyy kai yrittää tehdä viparit puhtaasti ens kerralla, eli varmaan takaisin alotuspainoihin. (n. pari-kolme kuukautta sitte alotin) :(

Jufo sanoi:
Siis miks ei sais nykäistä...?

Mihin tuo liike ottaa? näyttää ihan etuolkapää liikkeeltä. Niitä en treenaa erikseen, koska kaikki punnerrukset ottaa niihin..siis tarvisin ennemmin sivu- ja takaolkapää liikkeitä.

hirmunykäisy ei ole hyväksi koska, jos joudut kovasti nykimään sulla todennäköisesti on isot painot jota et muuten saisi täyttä liikerataa, tällöin niiden kontrolloitu alas lasku on mahdotonta ja liike ei ole niin tehokas ja olkapäät saattavat ottaa kipeää.

kannattaa niitä etuolkapäitä silloin tällöin tehdä että saavat omaa erillisrasitusta.

takaolkapäät saa hyvin jos istut penkille, painat leuan polviin ja teet vipareita niin että painot lähtevät perseesi alta. takaolkapääkone on kanssa mainio laite niille.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Takaolkapäille kannattaa kanssa kokeilla ristitaljaa selinmaaten. Takaviparit ovat loppujenlopuksi aika vaikea saada osumaan sinne minne ne kuuluukin. Kannattaa todella hyvin tunnustella että se osuu oikeaan paikkaan

Niin ja se todellakin on etuolkapääliike. Kyllä olkapäitä kannattaa rasittaa joka suunnasta vaikka ne epäsuoraa treenia saisivatkin

Ristitalja selin maaten on täälläkin ohjelmassa. Hyvä tuntuma/pumppi mut kannattaa hiukan kelata sitä tekniikkaa. Olka- ja kyynärvarren kulma kannattaa pitää suht vakiona koko liikeradan, koska muuten liike ottaa helposti ojentajille. Kokeilin jossain vaiheessa myös tuota viparia taakse mutta en saanut toimimaan (huono tekniikka enkä jaksanut syventyä korjailemaan)... jossain vaiheessa sitten :)

Tanssiva Rosvo sanoi:
Takaolkapäille kannattaa kanssa kokeilla ristitaljaa selinmaaten. Takaviparit ovat loppujenlopuksi aika vaikea saada osumaan sinne minne ne kuuluukin. Kannattaa todella hyvin tunnustella että se osuu oikeaan paikkaan

Niin ja se todellakin on etuolkapääliike. Kyllä olkapäitä kannattaa rasittaa joka suunnasta vaikka ne epäsuoraa treenia saisivatkin
Takaolkapäillekkin kannattaa kokeilla kunnon moninivelliikkeitä. Omien kokemuksien mukaan ehdoton ykkönen on maaten tehtävä tankosoutu vieden kyynärpäitä suoraan sivulle.

Minulla on kyllä vahva uskomus tuosta etuolkapäiden treenaamisesta. Varmaankin 95 % tapauksista se on aivan turhaa. Eri punnerrukset hoitaa ne sen verran tehokkaasti. Enemmän kannattaa kiinnittää huomiota vaikka takaolkapäihin.

toolate sanoi:
Takaolkapäillekkin kannattaa kokeilla kunnon moninivelliikkeitä. Omien kokemuksien mukaan ehdoton ykkönen on maaten tehtävä tankosoutu vieden kyynärpäitä suoraan sivulle.

Minulla on kyllä vahva uskomus tuosta etuolkapäiden treenaamisesta. Varmaankin 95 % tapauksista se on aivan turhaa. Eri punnerrukset hoitaa ne sen verran tehokkaasti. Enemmän kannattaa kiinnittää huomiota vaikka takaolkapäihin.

Itse lukeudun näemmä sitten 5% vähemmistöön. Yksi yleisimmistä uskomuksista on juurikin se, että etuolkapäät saa riittävästi rasitusta punnerrusliikkeissä. Itselläni on kuitenkin toisin; olen kerta toisen jälkeen huomannut, että vipunostot eteen saa vasta etuolkapäät selvästi kehittymään.

Teen muuten epäortodoksisesti viparit eteen hieman vinoon ikäänkuin kohden toista olkapäätä(käsi lähes suorana). Aavistuksen käännän koko olkapäätä vielä eteen ja keskelle jolloin liike tuntuu luontevammalta itselle. Ote on vasaraote, joka lisää vielä kohdistusta juuri etuolkapäälle. Normaalisti teen vielä liikkeen istuen jolloin huijaaminen kropalla vähenee. Normaalit vipunostot eteen aktivoi myös sivuolkapäätä, selän ja niskan lihaksia IMO reilusti enemmän.

Etuolkapäät tuntuvat kestävän aika paljon rasitusta ja raskaissa punnerruksissa sitä toki saa, mutta ainakin minulla tämä rasitus on enemmän jumittavaa kuin kasvattavaa laatua. Vipareilla kun pumppaillee saa myös kasvua aikaiseksi. Näin minulla... kuten toolate sanoikin niin varmaan monilla muilla punnerrukset jo kasvattaa etuolkapäätä.

Takaolkapäille tuo tankosoutu on todellakin mainio jos jaksaa keskittyä tuntemaan liikkeen oikeassa paikassa.

toolate sanoi:

Maaten tehtävä tankosoutu?
http://www.exrx.net/WeightExercises/DeltoidPosterior/BBRearDeltRow.html
Onko se vähän niinku tuo liike? ..siis sama periaate..

Entä se Ristitalja selin maaten...? Tuota tuskin voi tehdä meijän salilla, vaikka en nyt täysin käsitä, että mikä liike tuo on. :nolo:

Ite vedän kaksjakosella ja tuntuu ettei tuohon saa mahdutettua enää eristävää liikettä etuolkapäille..

Jufo sanoi:
Maaten tehtävä tankosoutu?
http://www.exrx.net/WeightExercises/DeltoidPosterior/BBRearDeltRow.html
Onko se vähän niinku tuo liike? ..siis sama periaate..

Entä se Ristitalja selin maaten...? Tuota tuskin voi tehdä meijän salilla, vaikka en nyt täysin käsitä, että mikä liike tuo on. :nolo:

Ite vedän kaksjakosella ja tuntuu ettei tuohon saa mahdutettua enää eristävää liikettä etuolkapäille..

Jep sama liike, mutta ilman tukea tuossa kuvissa... itse otan hiukan leveemmän otteen kuin tuossa malliesimerkissä.

Kokeile nyt vaikka tollain tangolla, yksikin hyvä(eristävä) liike riittää pitkän aikaa takaolkapäille.

Jos teet tosiaan kaksijakoisella ei kannata liikaa väkisin mahduttaa liikkeitä ohjelmaan. Jossain 4 tai 5 jakosissa eri asia sitten... kyllähän tota voi muutaman viikon joskus kokeilla, ihan vain vaikka 2 sarjaa punnerrusten jälkeen. Itsellä kulkee punnerruksetkin paremmin kun etuolkapäät saa lihaa.

Maaten tehtävä tankosoutu eli siis makuusoutu?

eli sulla on metrin korkeudella oleva penkki johon mennään vatsalleen makaamaan, penkissä kavennus käsien kohdalla. Sitten tanko sinne penkin alle ja siitä soutamaan, eipä saa alaselällä huijattua.

Ja toolate:n tekniikalla ei siis viedä kyynärpäitä vartalon viereen vaan suoraan sivuille. Eli juurikin tuon näköistä kuin Jufon linkissä paitsi makuusoutupenkissä.

foo sanoi:
Itse lukeudun näemmä sitten 5% vähemmistöön....
Siksi laitoinkin tuollaisen maininnan, sillä en voi mitenkään olla varma että kaikki saavat tarpeeksi rasitusta punnerrusliikkeistä. :)
Suuremmalla osalle se kuitenkin riittää.
foo sanoi:
Takaolkapäille tuo tankosoutu on todellakin mainio jos jaksaa keskittyä tuntemaan liikkeen oikeassa paikassa.
Itse olen tässä käyttänyt tosiaan vinopenkkia alimmassa mahdollisessa kulmassa (eli ei siis maan suuntaista vaan siitä seuraavaa. Penkin pitää olla sellainen jossa se selkätuki ei tule liikkeen tielle). Tuntuma löytyy melkein väkisin kun käyttää todella leveätä otetta (itse käytän maksimi leveyttä sellaisella kapealla tangolla) ja tekee toooosi hitaan negatiivisen.

Aikaisemmin itsellä oli paha ongelma etu ja takaolkapäiden tasapainon kanssa. Nyt kerran 2 viikossa tehtävä tankosoutu on räjäyttänyt takaolkapäät kasvuun ja eroa on kurotto jo paljon kiinni.

foo sanoi:
Itse lukeudun näemmä sitten 5% vähemmistöön. Yksi yleisimmistä uskomuksista on juurikin se, että etuolkapäät saa riittävästi rasitusta punnerrusliikkeissä. Itselläni on kuitenkin toisin; olen kerta toisen jälkeen huomannut, että vipunostot eteen saa vasta etuolkapäät selvästi kehittymään.

Minä kuulun näihin, jotka uskovat myös punnerrusten, kuten penkkauksen ja pystypunnerruksen, etc. riittävän etuolkapäille. Laitan kuitenkin linkin, jossa on asiaa tästä, vaikka siinäkään ei nyt muistaakseni elämää suurempia perusteluja ole.

http://www.teenbodybuilding.com/callum8.htm

Lisäksi loppuun pieni lainaus tekstistä:
"Stop all specific front delt work. Your front delts get destroyed when you do your chest session so hitting them again in your delt workout will not allow then to recuperate and as a result you whole delt region won't grow."

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom