Liikkeistä

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
niklas86 sanoi:
Minä kuulun näihin, jotka uskovat myös punnerrusten, kuten penkkauksen ja pystypunnerruksen, etc. riittävän etuolkapäille. Laitan kuitenkin linkin, jossa on asiaa tästä, vaikka siinäkään ei nyt muistaakseni elämää suurempia perusteluja ole.

http://www.teenbodybuilding.com/callum8.htm

Lisäksi loppuun pieni lainaus tekstistä:
"Stop all specific front delt work. Your front delts get destroyed when you do your chest session so hitting them again in your delt workout will not allow then to recuperate and as a result you whole delt region won't grow."

Jep tätä olen saanut kuulla ihan kasvotustenkin saleilla kun joku on ihmetellyt hinkuani tehdä vipareita eteen punnerrusten päälle. Näin se siis menee:

Punnerrukset tehdään yleensä homokovaa jolloin etuolkapäät saavat jopa liikaakin rasitusta. Tämä rasitus ei ole kuitenkaan etuolkapäitä kasvattavaa(kaikilla ihmisillä kuten minulla) vaan enemmänkin repivää ja traumatisoivaa, josta voi seurata vieläpä mukavat jumit pidemmän päälle. Eli siis punnerrukset antavat jopa LIIKAA rasitusta, mutta vääränlaista! Otan yleensä punnerrusten päälle suht kevyesti nämä viparit ja haenkin tällöin lähinnä pumppailevaa fiilistä.

Omana olkapää päivänä sitten riehutaan enemmän. Saatan napata 25kg:lla kässäreillä muutaman 8 toiston sarjan(kunnon lämmittely ehdoton edellytys!)
ja ah parin päivän päästä etuolkapäät on silmin nähden isommat. Penkkiä hinkkaamalla vuosikaudet en moista kehitystä koskaan saanut ja syy on luultavasti siinä, että romut tuppas oleen aina hiukan liian isot harteiden resursseille. Jos tekee maltillisemmalla innolla punnerrusliikkeet saattaa ärsyke olla sopivakin ja kasvua tapahtuu. Näin siis minulla.

Pyranha sanoi:
eli sulla on metrin korkeudella oleva penkki johon mennään vatsalleen makaamaan, penkissä kavennus käsien kohdalla. Sitten tanko sinne penkin alle ja siitä soutamaan, eipä saa alaselällä huijattua.

Arvelinki jotai tuon suuntasta. eli salilla ei oo tuommosta.
Pitänee kokeilla tuota soutua seisten.

Tuossa videossa tuo ukko taas nytkäyttää alussa, eli niinkö ei passaa tehdä..?
Eli siis vedetään tanko kaulaan niin ylös kuin saa, pitäen samalla kyynärpäät suoraan sivulle?

Kiitän vastauksista. :worship:

Siis itse teen SJMV:tä niin ottaako se paremmin selkää kuin tavallinen mave? Miten muuten tavallinen Mave tehdään, osaan vain SJMV:n. Ja kyllä se minusta vähän selkää ottaa. Ja laitetaanko selkä ja pehva samalla tavalla kulmasuotu kp:llä kuin tangolla??

Mavea on aika vaikea yrittää selostaa, mutta yritetään.
Pylly kunnolla taakse, polvet koukkuun, selkä joko "etunotkolle", tai suoraksi, ei kuitenkaan yhtään kissanselälle. Siitä sitten vain lantiota ylöspäin ja jalat suoriksi. Helpommin sanottu kuin tehty, tiedän. :D
Kavereille oon neuvonu näin: Alkuasennossa polvet koukkuun ja vatsa reisien päälle ja siitä ylös.

toolate sanoi:
Itse olen tässä käyttänyt tosiaan vinopenkkia alimmassa mahdollisessa kulmassa (eli ei siis maan suuntaista vaan siitä seuraavaa. Penkin pitää olla sellainen jossa se selkätuki ei tule liikkeen tielle). Tuntuma löytyy melkein väkisin kun käyttää todella leveätä otetta (itse käytän maksimi leveyttä sellaisella kapealla tangolla) ja tekee toooosi hitaan negatiivisen.

Olen kokeillut nyt jonkin aikaa tehdä näitä scott tangolla niin, että pidän kiinni pikkulevyistä sormin. Sitten kyynärpäät ihan ulos sivuille ja yrittää keskittyä mahdollisimman paljon hitaaseen laskuun ja tuntumaan. Mulla aktivoi jonkin verran selkää, mutta kyllä se takaolkapäissäkin tuntuu mukavasti. Painoa vaan ei saa lastata liikaa tai menee selälle.

edit: siis ei penkissä, vaan seisten tuolla lailla kulmassa kuten exrx esimerkissäkin.

NGV sanoi:
Siis itse teen SJMV:tä niin ottaako se paremmin selkää kuin tavallinen mave? Miten muuten tavallinen Mave tehdään, osaan vain SJMV:n. Ja kyllä se minusta vähän selkää ottaa. Ja laitetaanko selkä ja pehva samalla tavalla kulmasuotu kp:llä kuin tangolla??

Mave on alaselkäliike, SJMV on takareisien liike -> mave ottaa paremmin selkään. Jos SJMV ottaa selkään, vähennä painoja ja kiinnitä huomiota tekniikkaan. Jos mave ottaa takareiskoille, koukista lisää polvia.

Ellet sitten halua sen ottavan molempiin. :rolleyes:

timse sanoi:
Mave on alaselkäliike, SJMV on takareisien liike -> mave ottaa paremmin selkään. Jos SJMV ottaa selkään, vähennä painoja ja kiinnitä huomiota tekniikkaan. Jos mave ottaa takareiskoille, koukista lisää polvia.

Ellet sitten halua sen ottavan molempiin. :rolleyes:
Itse asiassa minulla käy molempiin..:hyper:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom