Liikkeiden nimet ?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jusba
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Hmm ensimmäinen viesti tälle foorumille minulta. Kaippa sitä vois itestään jotain historiaa kirjotella. Eli oon oikeestaan alottanu tässä aktiivisen treenaamisen vasta noin 2 viikkoa sitten. Entinen urheiluhistoria on jotain monien vuosien takaa jääkiekon peluu mutta siitäpä ei taida olla mun kehossa enää juurikaa mitää vaikutusta. Treeniä oon nyt pitäny tahdilla joka toinen päivä salilla ja joka toinen päivä lenkillä viereisellä pururadalla. Sikäli oon onnekkaassa asemassa että omistan noin 5-10 kaveria jotka on käyny jo useamman vuoden aktiivisesti salilla ja pääsin näiden sällien mukaan pyöriin touhuihin. Pituutta on noin about tarkalleen 175cm ja painoa 86.7kg (kylläkin hieman epäluotettavan digivaa'an mukaan). Eli siis rapakunnossa ollaan ku ottaa huomioon että varmasti iso osa painosta koostuu puhtaasta läskistä.
Innostus reenaamiseen lähti just tästä rapakunnosta ja 2 viikkoa on mennyt ilman mitää innostuksen lakkaamista, pikemminki toisinpäin. Syömistä oon muuttanu iteltäni rajusti esimerkiksi lakkaamalla syömästä kaiken grilliruuan jne epäterveelliset sokeri/rasvapaskat (3 viikkoa lakkoa takana). Oon lueskellut paljo eri threadeja mutta en ole oikeen löytänyt vastausta tähän kysymykseen: threadeissa puhutaan kaiken aikaa erinlaisista saliliikkeistä joista suurimman osan tunnistankin, mutta oliski jollakin heittää pientä vinkkiä, esim jotain urlia mistä löytäisin opastuksen näihin liikkeisiin. Eli mikä liike on kyseessä sekä miten se suoritetaan puhtaasti?
Kiitos jo etukäteen kaikista hyvistä, sekä vähemmän hyvistä vastauksista. Myös kaikki muu oheismatsku rasvanprosentin alentamiseen /syömiseen / treenaamiseen on tietysti aina enemmän kuin tervetullutta.

Edit: Mainittakoon vielä, että en tee salilla jalkoja ollenkaan koska tahdon säästää niitä lenkkipolulle (tärkeimpänä tavoitteena tässä alussa nostaa peruskuntoa). Onko tässä mitään järkeä?

Jusba sanoi:
Edit: Mainittakoon vielä, että en tee salilla jalkoja ollenkaan koska tahdon säästää niitä lenkkipolulle (tärkeimpänä tavoitteena tässä alussa nostaa peruskuntoa). Onko tässä mitään järkeä?

Ei ole. Lenkkeily ei tuo jalkoihin massaa. Ajattele miltä näytät sitten kun sulla on yläkroppa kuosissa ja jalkoina riisitikut? :D Treenaa vaan niitä jalkoja kunnolla salilla, kyllä mä ainakin pystyn käymään lenkillä vähän kipeimmilläkin jaloilla, mutta en silti menisi heti suraavana päivänä. Siis jos jalat olis vaikka maanantaina ni ei välttämättä kannata heti tiistaina rynnätä lenkille, mutta uskoisin, että keskiviikkona voi jo vetää lenkkiä kunhan ei mitään maratonia juokse.

-edit- Näin siis vain itselläni, mutta älä nyt hyvä mies niitä jalkoja jätä treenaamatta lenkkeilyn takia. Väittäisin, että lenkillä voi kuitenkin käydä aika hyvin, vaikka treenaisikin jalkoja kunnolla.

Hyvän peruskunnon tyyliin cuupperin 3000m voi hyvinkin saada vaikka suhtkoht isot jalat olisikin, lenkkipolkua kulutat vaikka vähän rennommin lähellä jalkapäivää ja sit kauempana taas kovempaa? :)

Angel of Death sanoi:
Ei ole. Lenkkeily ei tuo jalkoihin massaa. Ajattele miltä näytät sitten kun sulla on yläkroppa kuosissa ja jalkoina riisitikut? :D Treenaa vaan niitä jalkoja kunnolla salilla, kyllä mä ainakin pystyn käymään lenkillä vähän kipeimmilläkin jaloilla, mutta en silti menisi heti suraavana päivänä. Siis jos jalat olis vaikka maanantaina ni ei välttämättä kannata heti tiistaina rynnätä lenkille, mutta uskoisin, että keskiviikkona voi jo vetää lenkkiä kunhan ei mitään maratonia juokse.

-edit- Näin siis vain itselläni, mutta älä nyt hyvä mies niitä jalkoja jätä treenaamatta lenkkeilyn takia. Väittäisin, että lenkillä voi kuitenkin käydä aika hyvin, vaikka treenaisikin jalkoja kunnolla.

Totta puhut.
Jaloissa kun sattuu vielä olemaan kehon isoimmat lihakset, joten niitä kasvattamalla myös rasvanpoltto tehostuu (lihas kun tarvitsee ylläpitoonsa huomattavasti enemmän energiaa kuin rasva).
Eli kyllä se kunnollinen jalkatreeni kannattaa kerran viikkoon tehdä.

Alkuperäisestä viestistä sain sellaisen käsityksen, että treeni tahti on joka toinen päivä salilla ja joka toinen lenkillä?
Tuo on kyllä liian kova tahti. Missä vaiheessa ehdit palautumaan?

Kiitos paljon vastauksista. Elikkä tänään tulee olemaan siis jalkatreenipäivä :)

Taas edit: Olisiko jollain suositella jotain hyvää jalkatreeni sarjaa aloittelijalle?

Jusba sanoi:
Kiitos paljon vastauksista. Elikkä tänään tulee olemaan siis jalkatreenipäivä :)

Taas edit: Olisiko jollain suositella jotain hyvää jalkatreeni sarjaa aloittelijalle?

Tämmönen perusohjelma varmaan sopii suurimmalle osalle:
Kyykky 3-4
Jalanojennukset 3-4
SJMV/Hyvää Huomenta 3-4
Jalankoukistukset 3-4
Pohkeet 3-4

Pohkeet joka toisella kerralla istuen ja joka toisella seisten. Sarjapituudet kyykyssä ja sjmavessa voivat vähän lyhyempiä, mutta niin, että tekniikka pysyy kasassa alusta loppuun.

Tässä yksi jalkapäivä. Nuo toistot voit määritellä itse, mutta varmaan jossain 8-15 paikeilla on ihan hyvä. Jalkakyykky on hyvä liike, mutta opettele tekemään se ensin pienellä painolla ja hyvällä tekniikalla ennenkuin alat lastaamaan tankoon vähän enemmän painoa.

Etureidet:
Reisiojennus 3x10-15
Jalkakyykky tai jalkaprässi 3x8-12

Takareidet:
Reisikoukistus 3x8-12
Suorin jaloin maastaveto tai reisihais istuen 3x8-12

Pohkeet:
Pohje seisten 2x10-15
Pohje istuen 2x10-15

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Sanoisin että ainakin kyykkyä vain lyhyet sarjat 2 x alussa, muuten voi tulla rasitusvammoja. Vasta parin kk:n päästä 3 x sarjoihin.

Itselläni on ainakin nyt lenkki paussilla kun nivunen ja polven seutu kipeytyivät ilmeisesti noiden liikkeiden + juoksussa mulle sopimattomien lenkkarien johdosta sillä tavalla, että juuri kun pääsin 10 kilsaan lenkissä niin nyt sitten ollaan vietetty huomenna viikko paussia sekä lenkistä että jalkaliikkeistä. Shit for breakfast.

Noh, nyt sitten hinkataan vaan yläkroppaa niin peijoonisti - aina voi jotain kuitenkin tehdä! Masennus on silti melkein jatkuvasti ovella kun ei tiedä kuinka kauanko kestää saada tuo koipi taas reeni / juoksukuntoon ja kuinka vaikeata on taas lähteä juoksuun tauon jälkeen.

Back
Ylös Bottom