Liikkeet HST treeniin

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Rellu
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
niklas86 sanoi:
Se on moninivelliike ja viparit on eristävä. :) Mä en ainakaan kyllä itse oo saanu pystysoudulla muuta ku olat rikki ni itse tosiaan teen vipareita.

Tsekkappa joskus peilistä miten se olkapää työskentelee kun vetää ne sivuviparit kovaa. Se on ihan sama onko se nyt moninivel liike vai ei, mutta takuulla menee perille. Eipä sitä sitten hauiksellekaan ole olemassa edes perusliikettä, jos se perusliikkeen määrite on että pitää useampi nivel työskennellä. ;)

Timba79 sanoi:
Tsekkappa joskus peilistä miten se olkapää työskentelee kun vetää ne sivuviparit kovaa. Se on ihan sama onko se nyt moninivel liike vai ei, mutta takuulla menee perille. Eipä sitä sitten hauiksellekaan ole olemassa edes perusliikettä, jos se perusliikkeen määrite on että pitää useampi nivel työskennellä. ;)

Leuat, kulmasoutu?

Timba79 sanoi:

Missä vaiheessa sanoin ettei sivuviparit menisi perille? :confused: Ja habankorppu vastasikin jo tohon hauis juttuun. Täällä kysyttiin massaliikkeitä sivuolkapäille ja mä kerroin oman mielipiteen. Se on sitten eriasia jo kumpi noista on tehokkaampi, sitä ei tietääkseni kukaan kysynyt alunperin. ;)

Edit: Ja tosta perille menosta vielä. Tietenkin eristävät liikkeet menee paremmin "perille" jos sillä tarkoitetaan tuntumaa. Mä saan hyvin harvoin esim. sjmv:sta takareisiin tuntuman mutta luulis kasvavan silläkin, ainaki domssit tulee ja painot nousee jos ei muuta. Koukistuksista tuleekin sitten aina hirmu tuntuma.

Habankorppu sanoi:
Leuat, kulmasoutu?

Niillä nyt ei kuitenkaan ole tiettävästi kenelläkään tarkoitus hauista treenata?

Ja turha tästä on sen enempää kiistellä, mielipide-eroja nämä hyvin pitkälti on ja toimivia ja hyviä liikkeitä on niin helvetin paljon, ettei niitä kukaan pysty samaan ohjelmaan sovittamaan. ;)

Ja hyvä pointti tuo SJMV ja tuntuma takareisiin, itsellä täsmälleen samat havainnot siitä liikkeestä.

Kiitoksia kaikille vinkeistä!

Mutta sitten vielä muutama mieltäni askarruttanut asia:

1.Elikkäs kun olen nyt tuolta Hst:n kotisivuilta ohjeita lukenut huonolla enkullani on minulle jäänyt epäselväksi, että mitkä liikkeet kannattaisi tehdä 1sarjalla ja mitkä 2:della?Sillä itse ajattelin että teen kaikki kahdella sarjalla.

2.Maksimiviikoista sen verran, että kannattaako/pitääkö ne maksimit sitten tehdä kaikissa esim. hauiskääntö, pohkeet? Kun itse en ainakaan ole koskaan kenenkään nähnyt tekevän maksimia hauiskäännössä tai vaikkapa pohkeissa.

Ja kysymyksethän ovat todella tyhmiä, mutta kun en huonolla enkulla kaikkea tuolta tajunnut, niin koittakaa kestää.:nolo:

Maksimiviikolla kaikki maximeilla ja mä teen aina 2sarjalla, liike kun liike

yksinkertainen:

-Penkki rinnoille
-Kulmasoutupenkki yläselälle
-Scott hauiksille
-Ylätalja ojentajille
-Prässi etureisille
-SJMV takareisille

Rellu sanoi:
1.Elikkäs kun olen nyt tuolta Hst:n kotisivuilta ohjeita lukenut huonolla enkullani on minulle jäänyt epäselväksi, että mitkä liikkeet kannattaisi tehdä 1sarjalla ja mitkä 2:della?Sillä itse ajattelin että teen kaikki kahdella sarjalla.

2.Maksimiviikoista sen verran, että kannattaako/pitääkö ne maksimit sitten tehdä kaikissa esim. hauiskääntö, pohkeet? Kun itse en ainakaan ole koskaan kenenkään nähnyt tekevän maksimia hauiskäännössä tai vaikkapa pohkeissa.

1. Siellä sivuillahan suositellaan tekemään ekalla viikolla kaksi sarjaa jokaisessa liikkeessä ja sillä jälkimmäisellä, kovemmalla viikolla yksi.

2. Millä maksimiviikoilla? En ainakaan itse ymmärtänyt missä kohtaa HST:tä on maksimiviikot? Vai tarkoititko kenties niitä maksimikokeiluja eli toistomaksimikokeiluja? Nehän tehdään tietenkin kaikissa liikkeissä jos asian haluaa tehdä ilman arvailuja. Kyllä kai sä nyt olet jonkun nähnyt ottavan vaikka 10 toiston tiukan sarjan hauikselle... sehän on silloin 10 toiston maksimin kokeilu.

Itse tein ensin fiksusti niin, ekun aloin kokeilla kesken jäänyttä ensimmäistä HST-sykliä, että otin tällasen ohjelman:
Kyykky
Trässi
Reisikoukistus
Pohe seisten
KP Alaviistopenkki
KP Penkki
:david: :n soutukone
Ylätalja eteen kapealla vastaotteella
Viparit koneessa (kun löyty niin saakelin hyvältä tuntuva kone)
KP Shrugsit

Eli annoin selkä- ja rintaliikkeiden pitää huolen myös hanskoista, ei mitään vain hanskoille tähdättyä harjoitusta .

Ei skulannut, heti kun mentiin kymppien toiselle viikolle, niin jumankekka kunkin lihasryhmän toinen liike oli aina tuskaa.

Se HST-sivulla annettu ohje että kunkin sarjamäärän
kevyemmällä eli ekalla viikolla voi tehdä 2 sarjaa/liike,
mutta tokalla kannattaa jättää yhteen sarjaan/liike tuntuisi pitävän hiton hyvin kutinsa.
Ja tosiaan yks liike per lihasrypäs.

Sanon vaan jos alussa tuntuu siltä että eihän tää oikeen tunnu, että jos vaikka ottais toisen liikkeen mukaan isoilla lihasryhmille....

Täytyy sitä HST:tä vissiin joskus kokeilla uudestaan, hieman tarkemmin ohjeiden mukaan.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom