Liikkeen/lihaksen päivittäisen treenaamisen vaikutus voimaan ja lihasmassaan

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja myo
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Ja on muuten hyvä idea tehdä noi hammer otteella, ainakin olkapääystävällisempi versio tehdä päivittäin.

Komppaan tätä täysin! Nyt olen tässäkuussa vetänyt 568 leukaa pitäen "vain" 8 vapaa päivääja. Selkeästi olen havannut,että ylivoimaisesti olkapääystävällisin on suorittaa hammer-otteella. Ja luultavimmin voi alkaa vetämään useammin ilman pelkoja, että rikkoo olkapään yhtäleveellä, mutta "normi" leuanvet otteella

Nyt tavoitteena 50 päivän aikana 1200 leukaa-- keskimäärin 24/päivä. Koskaan en ole yli 8 leukaa vetänyt kerralla, joten toi määrä tuntui hyvältä valita.

Voin heittää jotain päivitystä, jos joku innostunut...

Itse kokeilen juuri itsepäisille pohkeilleni testimielessä joka päivä tehtävää kehonpaino-treeniä, jonka spottasin t-nationin artikkelista.

Itse mietin, että pohkeille voisi toimiakin, johtuen lihassolujen tyypistä ja siitä yksinkertaisesta syystä, että pohkeet ovat tottuneet tyyliin päivän mittauseen rasitukseen.

Noh, pari viikkoa takana, ja onhan sen mukava pumppailla 100 toistoa pohjenostoja päivittäin ja saada vähän pumppia päivittäin, mut en ole ihan täysin vakuuttunut pohkeiden kasvamisesta. Täytyy raportoida tänne, jos muistan.

itse ajattelin ottaa penkissä ja kyykkyssä nyt 2viikon jakson missä teen ne molemmat 5 kertaa viikossa jos saisi niissä vähän rautaa lisättyä ja 2viikossa ei vielä niveletkään ylirasittuisi

Otin tänään 12x100kg penkistä niin nähdään sitten paraneeko horisontaalinen punnerrusvoima ollenkaan projektin aikana. Ykkösiä kokeilen sitten kun siltä tuntuu.

Päivitystä. Penkissä otin viimeeksi 10x107,5kg kevyehkösti ja tänään sitten 1x80kg pystärissä. Hieman pettynyt koska 85kg oli nyt tavoitteena.

Käsilläseisonta punerruksia on sitten parhaillaan mennyt 9toistoa noin 3/4 liikeradalla.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Itselle tehnyt tosi hyvää tuo joka päivä (tai melkein joka päivä, 5-6x viikko) treenaaminen. Pavelin Program Minimumilla* mennään. Tosin voimatasojen ja lihasten kasvu parissa kuukaudessa selviää sillä että nuorempana (vajaa 10v sitten) tuli punttia nostettua enemmän ihan tavoitteellisesti. Eli en varmaan vieläkään ole lihaksilta tai voimilta siinä kunnossa mitä parhaimmillaan olin ja kaikki kasvu noiden suhteen on vanhojen palautumista. Mutta kun joka treeni alkaa etukyykyillä kahvakuulien kanssa, niin tuntuu lihakset ottavan nuo pienemmätkin painot hyvin vastaan.

* Joka treenissä teen lisäksi renegade row:t selälle. Lisäksi 1-2x viikkoon punnerrukset, ja yhdet sarjat hauis-kääntöä ja ojentajaa (seisoen skullcrusher tai ranskalainen, en muista nyt nimeä). Joka toisessa treenissä vuorottelen vielä yhden jalan jullea ja sumo-maastavetoa. Eniten ohjelmassa harmittaa se että yläselkään ei tunnu saavan tarpeeksi osumaa. Käsiin tuntuu tulevan ihan riittävästi osumaa, vaikka suoria sarjoja tulee viikossa maksimissaan 2x ojentajille ja 2x hauiksille. Miettinyt että jos kävisi salilla kerran viikossa tekemässä kunnolla maastavedon, kyykyn, ylä- ja alataljan sekä penkin, niin voisi jättää kädet pois kokonaan treenistä ja jos saisi tuota selkää kasvuun, vaikka dieetillä mennäänkin.

Suurin ero on tullut forkkuihin, jotka on melkein aina ollut itsellä hyvässä kunnossa, nyt tuntuvat oikein pullistelevan läskin alla. Mutta nämä isot kokonaisvaltaiset liikkeet tuntuvat sopivan itselleni.

Leuanveto-threadissa voimailu puolella laittelin jo kyssäriä, mutta siellä on sen verta hiljaisempaa, ja sopii tää mun kyssäri tähän ketjuun, kuin nappi otsaan luulisin.

Eli omaan päähän iki ajatus ottaa kokeiluun leuanveto päivittäin, sillä löysin kämppäni häkkivarastosta edellisen asukin leuanvetotangon, jonka oli ilmeisesti sinne unohtanut... :D
Nyt olen viikon verran tehnyt 5 toiston sarjoja 5 kappaletta vastaotteella ja 5 kappaletta myötäotteella. Nyt sitten viikon jälkeen olisi tarkoitus tehdä 6kpl sarjoja vastaotteella ja 5 kappaletta myötäotteella, ensi viikolla sitten 6kpl molempia jne. Eli pikkuhiljaa volyymia kasvattaen ja helpohkoja sarjoja ainakin näin alkuun tulisi pitkin päivää vedeltyä. Oma toistomaksimi leuoissa on jotain 14-15 luokkaa vastaotteella. Tavoitteena olisi leuanvedon vahvistaminen ja muutenkin mahdollinen selän kasvatus/voimistuminen, sekä onhan tuo ihan kiva vedellä leukoja silloin tällöin.
Miltä vaikuttaa kokeneempien henkilöiden mielestä? Salin puolella sitten pistää selkää treenatessa pääpaino maastavedolle ja kulmasouduille/pendlay-soudulle. Tavoitteena olisi nostaa päivittäiset sarjat ehkä mahdollisesti 5x10 molemmilla otteilla, sitten lisätä lisäpainoa ja aloittaa alusta 5x5 sarjoista.

Lisää toki toistoja myös.

Oho perhana, olin kirjoittanut väärinpäin, siis tarkoituksena oli tehdä 5 sarjaa ja niihin sarjoihin lisätä toistoja aina viikottain.
Eli joka viikko jompaan kumpaan, joko vastaotteella, tai myötäotteella 1 toisto sarjoihin lisää. Aloitus 5 sarjaa molempia 5 toistolla, joka on nyt tehty, nyt sitten tästä eteenpäin 6 toistoa vastaotteella ja 5 myötäotteella per sarja, sitä seuraavalla viikolla molempia 6 toistoa per sarja jne.

Hyvä minä, ei osaa edes kirjoittaa...

Itselle tehnyt tosi hyvää tuo joka päivä (tai melkein joka päivä, 5-6x viikko) treenaaminen. Pavelin Program Minimumilla* mennään.
Itsellä samansuuntaiset kokemukset. Kahvakuulalla heiluria ja turkkilaista lähes päivittäin. Aikaisemmin tein levytangollakin vastaavan tyylistä ohjelmaa (PTTP). Sitten toi Program minimum ja nyt on menossa S&S, jossa heiluri ja turkkilainen on samassa treenissä. Yllättävän hyvin on voimat ja patti kasvanut näinkin.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Tukevana ohjelmana ottakaa käyttöön Waterbury PLP. Kaikki mitä netissä ovat puhuneet ohjelmasta on käynyt ainakin itellä toteen, pikku skinifat/pöhö hävinny kokonaa eli päkki näkyy taas kokonaan. Sitten esimerkiksi leuanveto sarjakestävyys noussu ihan ällikällä, ennen maksimi 14-15 toistoa ja nyt ohjelman 50. päivänä vedän nyt 3 sarjaa 14-15.. kyynärvarret/hauikset alkaa tosin ottamaan jo hittiä. Salilla käytännössä käyny tänä aikana vaan kerran viikkoon vetämässä raaka-riveä ja penkkiä. Aerobista ei ole tullut harrastettua ollenkaan tänä aikana. Eli toimii ainakin itelle ,mutta varmaanhan tää kaikki riippuu ihan puhtaasti miten vahva on/kauanko on harjoitellut/miten?/yms.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom