Liikkeen/lihaksen päivittäisen treenaamisen vaikutus voimaan ja lihasmassaan

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja myo
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
No voihan siitäkin jotain päätellä, että isoja pohkeita näkee usein esimerkiksi pyöräilijöillä ja juoksijoilla, ja itse päättelisin sen johtuvan pitkälti siitä, että he käyttävät pohkeita treenatessaan vähän useammin kuin 1-2 krt viikossa.

Voisi kyllä käydä ostamassa leuanvetotangon ja kokeilla päivittäistä treeniä. Saman voisi tehdä etunojapunnerruksissa. Kuinkahan tuo sopii lisänä kaiken muun treenin päälle? Ei meinaan kiinnosta yhtään jättää punttitreenejä tuollaisen takia tekemättä.

Voisi kyllä käydä ostamassa leuanvetotangon ja kokeilla päivittäistä treeniä. Saman voisi tehdä etunojapunnerruksissa. Kuinkahan tuo sopii lisänä kaiken muun treenin päälle? Ei meinaan kiinnosta yhtään jättää punttitreenejä tuollaisen takia tekemättä.
Mä käyn siis ihan normaalisti 3-4 kertaa viikossa tekemässä 1-jakoisen kovaa salilla. En usko että tämmöinen kehonpainojumppailu on millään tavalla pois näistä treeneistä. Tosin sen näkee vasta kun projekti edennyt hieman pidemmälle.

Jostakin se täytyy aloittaa:

Tämän päivän punnerteluita boxille. Tarkoitus olisi ottaa matalampaa objektia alle kun näitä menee kevyesti 12-15.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Mullahan ei varmaan ole kokemusta niin paljon kuin monilla teistä... Testailin kuitenkin 2kk ajan jossain vaiheessa päivittäistä (tai ainakin lähes päivittäistä) punnertelua, kun piti saada lihaskuntotestiin lisää toistoja... Tuolloin en treenannut kovin kovaa ja muutenkin olin vähän heikossa hapessa, mutta punnerrukset kyllä kehittyivät aivan huikeaa vauhtia... Muuten oikeasti paskassa kunnossa oleva varsi pystyi tekemään noin 70 punnerrusta minuuttiin... Eipä tuo taida olla kova tulos hyvä kuntoiselle tällä palstalla, mutta tuolloin se kyllä oli, kun suhteutetaan, että esimerkiksi leukoja ei mennyt kovin montaa (olisiko kahdeksan täysin puhdasta?). Tuosta on nyt aikaa neljä - viisi vuotta ja tämän hetken kunto kaikinpuolin paljon kovempi, mutta en osaa yhtään sanoa paljonko täysin puhtaita punneruksia nyt minuuttiin mahtuisi, kun ei ole pätkääkään tullut edes punnerruksia treenailtua... Kokeilen tuossa muutaman päivän päästä, kun on rintatreeni, vaikka valitettavasti kroppa nyt muuten ei ole levännyt kuten tuolloin viisi vuotta sitten ja postaan sitten tänne miten kävi...

Vatsojen kanssa jossain vaiheessa treenailin myös päivittäin, mutta nykyään kun treenailee kahdesti tai kolmesti viikossa tuntuu kehitys olevan kyllä nopeampaa... Ainakin välillä kannattaa siis vatsojen kohdalla pitää välipäiviä... Lihaksethan ovat täysin erilaiset ja osa liikkeistä (kuten punnerrus) on osittain myös tekniikasta kiinni, joten paha sanoa mitenkään kokonaispiirteisesti, mikä on kokonaistulos tuolla usein treenaamisella vs. harvoin ja kovaa treenaamiselle (itsehän en siis usko, että yhtä kovaa voi päivittäin treenata, kun lepopäivien kanssa, sillä lihas yksinkertaisesti tarvitsee myös lepoa jaksaakseen).

Mullahan ei varmaan ole kokemusta niin paljon kuin monilla teistä... Testailin kuitenkin 2kk ajan jossain vaiheessa päivittäistä (tai ainakin lähes päivittäistä) punnertelua, kun piti saada lihaskuntotestiin lisää toistoja... Tuolloin en treenannut kovin kovaa ja muutenkin olin vähän heikossa hapessa, mutta punnerrukset kyllä kehittyivät aivan huikeaa vauhtia... Muuten oikeasti paskassa kunnossa oleva varsi pystyi tekemään noin 70 punnerrusta minuuttiin...

Älä ota tätä mitenkään henkilökohtaisesti, koska en todellakaan voi pelkästä tekstistä tehdä suoranaisia päätelmiä toisten suoritteista, mutta kyllä aina kun puhutaan esimerkiksi kehonpaino liikkeiden toistojen kasvattamisesta huomattavia määriä, niin kyllä sellainen tietty skeptisyys nostaa päätään. Tarkoitan vain, että en itse näe noita yleisimpiä kehonpaino liikkeitä todellakaan kevyinä liikkeinä, joita noin vaan äkkiä parannetaan monta kymmentä toistoa... Omasta mielestä kehonpaino toistomaksimien tulisi aivan siinä samassa kuin muutkin nostot, parantua hitaasti treeniKUUKAUSIEN/VUOSIEN aikana, ei päivien tai viikkojen.

Haen, siis sitä mitä olen ennenkin täällä jauhanut, siitä kuinka noissakin tuppaa toistoja tulemaan toistoja tekniikan kustannuksella, eikä välttämättä niinkään voimien/lihasmassan lisääntymisen seurauksena. Laitetaan tuolta toisesta ketjusta lainattu esimerkiksi provosoiva videolinkki 14-vuotias suomalaispoika vetää 49 leukaa - katso video! - Muut urheilulajit - Ilta-Sanomat
Tämä kaverihan saa monen kertaisesti leukoja vaikkapa mua enemmän, mutta epäilen ettei hän välttämättä ole mua monenkertaisesti vahvempi, no ainakaan absoluuttisessa mielessä, mutta ei edes kehonpainoon suhteutettuna. En ole vain ikinä edes koittanut tehdä leukoja tuon tyylisellä tekniikalla.

Nyt ennenkuin sanotte, että "nomutta, kun onkin vain tarkoitus tehdä maksimimäärä minkälaisia vain toistoja ja laskea määrät" Nojuu hyväksyn tämän, olettaen, että ne alkuperäiset enkat on tehty samalla tekniikalla..

Älä ota tätä mitenkään henkilökohtaisesti, koska en todellakaan voi pelkästä tekstistä tehdä suoranaisia päätelmiä toisten suoritteista, mutta kyllä aina kun puhutaan esimerkiksi kehonpaino liikkeiden toistojen kasvattamisesta huomattavia määriä, niin kyllä sellainen tietty skeptisyys nostaa päätään. Tarkoitan vain, että en itse näe noita yleisimpiä kehonpaino liikkeitä todellakaan kevyinä liikkeinä, joita noin vaan äkkiä parannetaan monta kymmentä toistoa... Omasta mielestä kehonpaino toistomaksimien tulisi aivan siinä samassa kuin muutkin nostot, parantua hitaasti treeniKUUKAUSIEN/VUOSIEN aikana, ei päivien tai viikkojen.

Haen, siis sitä mitä olen ennenkin täällä jauhanut, siitä kuinka noissakin tuppaa toistoja tulemaan toistoja tekniikan kustannuksella, eikä välttämättä niinkään voimien/lihasmassan lisääntymisen seurauksena. Laitetaan tuolta toisesta ketjusta lainattu esimerkiksi provosoiva videolinkki 14-vuotias suomalaispoika vetää 49 leukaa - katso video! - Muut urheilulajit - Ilta-Sanomat
Tämä kaverihan saa monen kertaisesti leukoja vaikkapa mua enemmän, mutta epäilen ettei hän välttämättä ole mua monenkertaisesti vahvempi, no ainakaan absoluuttisessa mielessä, mutta ei edes kehonpainoon suhteutettuna. En ole vain ikinä edes koittanut tehdä leukoja tuon tyylisellä tekniikalla.

Nyt ennenkuin sanotte, että "nomutta, kun onkin vain tarkoitus tehdä maksimimäärä minkälaisia vain toistoja ja laskea määrät" Nojuu hyväksyn tämän, olettaen, että ne alkuperäiset enkat on tehty samalla tekniikalla..

Siis jos videoon viittasit niin kisahyväksytyllä tekniikallahan varmaan kaverin kaikki edelliset ennätyksetkin tehty. Niinkun tossa videollakin.

Siis jos videoon viittasit niin kisahyväksytyllä tekniikallahan varmaan kaverin kaikki edelliset ennätyksetkin tehty. Niinkun tossa videollakin.
Kyllä, uskon sen, eikä ollut tarkoitus vähätellä esimerkiksi kyseistä suoritusta. Vertailun vuoksi vaan otin. Jos joku sanoo että hän teki ennen vain 8 puhdasta leukaa/punnerrusta ja muutaman viikon treenin jälkeen jo 20, niin uskotteko että nuo jälkimmäiset on yhtä puhtaita..? Okei, ihan aloittelija toki voi.moninkertaistaa toisto määrät nopeassa ajassa ehkäpä, mutta jos on vähänkin enemmän treenitaustaa niin kyllä siinä aika.paljon vaaditaan että oikeasti lihakset kehittyy.. Vai meinaako joku että natuna lihaa kertyy tosta vaan huomattavasti jollain viikko tai edes kuukausitasolla..?

Ihan perustreenin lisäksi päivittäin. Ei tarvii erikoisia muutoksia omiin treeneihin, paitsi että ihan selkätreenistä voisi varmaan jättää vertikaalivedot pois kokonaan :D Waterburykin taisi sanoa ettei vaikuta muuhun punttitreeniin.

Omaan kroppaa punnerrukset päivittäin toimivat hyvin, kun olin pari vuotta poissa salilta. Aloitin 20-30 kevyellä toistolla aina silloin tällöin pitkin päivää (siis toimistotyön ohessa meni myös hyvin), alkuun n. 150-200 toistoa per päivä. Tosi nopeasti alkoi toistot/pv olemaan 500-1000 kpl, n. 70 toiston erissä. Parhaimmillaan meni 110 toistoa ja näitä kun huitasee 10/pv niin tonni täynnä...
Eli puhtaita toistoja pystyy kyllä lisäämään reilusti, jos tämän tyyppinen treeni itselle sopii. Ja mulle tälläinen sopi silloin hyvin.

Nyt kun olen taas saleillut reilun vuoden, niin enpä ole tehnyt noita punnerruksia enää kuin silloin tällöin...kaksjakosella treenaan ja palautumisen kanssa joutuu pelaamaan sen verran, etten ole pystynyt niitä enää vetämään.

Myös leuanvetoja vetelin joskus päivittäin, ja se toimi siihen asti hyvin, kunnes kyynärpää otti itseensä ja ärtyi.... Se jäi sitten siihen.
Samoin penkkitulos parani aikanaan hyvin, kun päivittäin sitä tein (Täältäkin löytyy joku ketju tuosta, joku treenailu pitkin päivää tms).
Nyt ei ole penkkiä enää kotona, eikä aikaakaan tuollaiseen.
Ainakin vaihtelun vuoksi noita kannattanee itse kunkin joskun kokeilla:)

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Ihan perustreenin lisäksi päivittäin. Ei tarvii erikoisia muutoksia omiin treeneihin, paitsi että ihan selkätreenistä voisi varmaan jättää vertikaalivedot pois kokonaan :D Waterburykin taisi sanoa ettei vaikuta muuhun punttitreeniin.

Kyllähän nyt lisäpainoleuat pysyy ohjelmassa. Pitää hommata taas Iron Gym, kun edellisen annoin siskolle käytön puutteen takia. Saa neutraalinkin otteen mukaan.

Mun mielestä toi tavallinen punnerrus on kyllä ihan liian helppo liike jos menee yli 30 sarjoja sen pahemmin puuskuttamatta.
Jos on tavoitteena voima ja lihasmassaa tekisin vaikeampaa variaatiota tuossa vaiheessa. (Esim: yhdenkäden punnerrus.)

Kyllähän nyt lisäpainoleuat pysyy ohjelmassa. Pitää hommata taas Iron Gym, kun edellisen annoin siskolle käytön puutteen takia. Saa neutraalinkin otteen mukaan.

Oikeesti kuka vittu omistaa sellaset karmit Suomessa, että Iron gymiä pystyy käyttämään??? Oon aika monet ovet nähny ja yhteenkään ei voi laittaa.

Oikeesti kuka vittu omistaa sellaset karmit Suomessa, että Iron gymiä pystyy käyttämään??? Oon aika monet ovet nähny ja yhteenkään ei voi laittaa.

Mulla oli entisessä kämpässä just noin. Karmit oli jotain haperoa levyä ja aivan onnettomilla niiteillä kiinni seinässä. Nyt kuitenkin asun melko vanhassa kerrostaloasunnossa, jossa on parin sentin paksuinen lista ja jumalattoman tiukassa.

Tuohan on helppo itse korjata, metrin pätkä 1*2" listaa ruuveilla karmin yläpuolelle kiinni.

Joopa joo tai sitten poraa sen tangon suoraan seinään/karmeihin niin ei tarvitse iron gymiä. Mutta itse olen koko ikäni asunut vuokralla joten ei mitään ruuveja ja poraamisia voi harrastaa :(

Onhan siinä tiettyä ironiaa porata lankku seinään kiinni, jotta voi käyttää leuanvetotankoa, jota ei tarvitse porata ovenkarmeihin.

^Nojoo, mutta noita otevaihtoehtoja on kiva olla enemmän ku se pelkkä max 80cm pitunen suora tanko.. Ja on muuten hyvä idea tehdä noi hammer otteella, ainakin olkapääystävällisempi versio tehdä päivittäin.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom