Liikakilot pois niin lihaksista kuin läskeistä?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja anidabi
  • Aloitettu Aloitettu
Tervehdys taas! :)

Tuolla yhdessä ketjussa tuli jo ilmi että harrastan kiipeilyä pääasiassa ja olen tällä hetkellä urheiluvammainen sormen sanottua sopimuksen irti. Lähtökohtainen ongelmanihan on se että kehoni on ihan liian hyvä hyödyntään ravintoa. Tästä seuraa se että aivan sama mitä urheilua harrastan niin lihakset sen kuin turpoaa ja voimaa tulee niin perkeleesti. Painan 80kg ja se on ihan liikaa nykyisessä harrastuksessani(osasyy sormen hajoamiselleni). Olen huomannut reenatessani että vaikka itse kehityn nopeasti ja pystyn aina vain tiukempia liikkeitä tekemään, ovat sormeni liian suuressa paineessa pysyäkseen kehityksessä perässä. No nyt ainakin tuli raja vastaan kun sormi sano POKS.

Jalat muunmuassa ovat edelleen vanhojen kyykkysessioiden jäliltä ihan liian isot painolastit. Siksipä tarvisinkin neuvoja että miten nyt saan ainakin sen 10kg pois, sekä rasvaa että lihaksia? Rasvaa ei hirveästi ole, mut hieman sitäkin vielä lähinnä tossa vatsan kohdalla on. 70kg siis tämän hetken tavoite ihan vain jo pelkästään urheiluvammojen riskin vähentämiseksi.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Lisää aerobista harjoittelua ja karsi turhat kalorit poies ruokavaliosta. Kasvaako lihasmassasi tosiaanki vaikka harrastaisit kestävyysjuoksua?
Minulla on yksi tuttava nainen, joka harrasti pitkän matkan juoksua ja sillä kasvoi kaikki lihakset valtavasti ja rasvat oli tosi alhaalla. En tiedä sitten minkä takia hän meni lääkäriin, mutta häneltä löydettiin aivoista hyvänlaatuinen kasvain, joka eritti runsaasti kasvuhormonia.

Ei nyt sentään ihan tuollaista tapausta. En ole muutamaan vuoteen jakanut lenkkeillä sen tylsyyden ansiosta, mut mitä nyt aiemmilta vuosilta muistan niin ei ne reidet juuri pienentyneet vaikka kovasti pitkää matkaa juoksin. Siis omasta mielestä liian vähän ja siks vähän mietinkin että jakssako siihen prosessiin edes ryhtyä. Mut ilmeisesti pitää kun nyt en voi käytännössä kuin treenata jalkojani kiipeilyä varte. :rolleyes:

Esimerkkitapaus kuinka kehoni toimii:

Pari kuukautta sitten ennen kyproksen reissua painoin 75kg. Viikko tuli all inclusivesta nautittua ja hyvin syödyn viikon jälkeen paino olikin sen 80kg. Ravinto oli kaikkea hiilariroskaa pizzasta burgeriin kuten lomilla on tapana. Mitään en senkään jälkeen tehnyt ja jotain puoltoistaviikkoa kokonaisuudessa kunnes seuraavan kerran kiipeilin. No 5kg:n painonlisäyksen kyl huomasin heti mahallani. Loman jälkeen jatkoin harrastustani normaalisti ja tähän päivään asti ei ole paino tippunut. Vähän huonommin syönyt kylläkin, mutta loman jälkeinen läski kadonnut mut voimaa ja lihasta vaan tullut tilalle. Fakta vaan on se että vaikka voima on hyvästä niin ei näköjään mun keho kestä niitä määriä mitä joutuu käyttään kun kunnolla puristaa. Luonnollisesti kyvyempänä ei tarvi samalla tavalla maksimejä repiä kehon kustannuksella.

Tuntuu että elimistöni osaa hyödyntää ravintoaineet vaikka kiviä syömällä. 3g per painokilo jos erehtyy protskua syömään niin lihakset alkaa turpoaan kuin pullataikina. Tällä hetkellä vedänkin alle gramman per paikilo, hyvin vähän vaikutusta on, tai siis kasvua ei onneksi ole, mut eipä kyllä tunnu kutistuvankaan. No päivityksenä voisin sen verran mainita että nyt olen viikon vetänyt aika tiukalla linjalla ravinnon suhteen ja paino tippunut jotain 1-2kg viime viikosta. En nyt sitten tiedä onko vain nestettä, mut katotaan miten tämä kehitys etenee.

No onpas tosiaan ongelmat. Lihakset turpoaa mielettömästi jos syö proteiinia.... Eiköhän suhun tehoa samat laihdutuskeinot ku muihinkin. Ja treenaappa niitä ranteita, eiköhän siinä vahvistu nivelet myös.

Kokeile elää vaikka kuukausi vegaanina.

Tiedetään kyllä, että vegesafkallakin voi päästä isoon ja kovaan kuntoon mutta jätät vielä nuo vegaanienkin suosimat prodelähteet vähemmälle. Suurimmaksi osaksi pelkkää rehua ja hiilaria naamaan (kohtuumäärinä toki) nii jo on perkele jos et ala kuihtua :) Muistat myös pitää huolen mm. riittävästä B12-vitamiinin saannista.

Mielestäni voit hyvin vetää niitä protskuja sen 2g/kg. Jätät vaan sen hiilarin pois, niin saat nestettä lähtemään ja pidät kalorit miinuksella niin eiköhän sitä painoa ala lähtemään niin nesteen, rasvana ja valitettavasti (tai pitäisikö sanoa onneksesi?) lihaksenakin. Kyllä sitä laihtuu jos alle kulutuksen syö :)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom