Liikaa syömistä?

Elikkä olen vasta aloittanut saliharrastuksen ja ajattelin samantien laittaa ruokavalion kuntoon. Viimeaikoina paino on noussut aika mukavasti ja heräsi ajatus että tuleeko fläsää liikaa, eli syön seuraavanlaisesti:

Aamupala:
250g Ehrmann
2dl Valio vaniljajogurttia
35g Neljän viljan hiutaleita

Välipala:
Ruisleipää 2 palaa
kinkkua + juustoa
2dl maitoa.
Banaani

Välipala 2:
Sama setti kun välipala, ilman banaania.

Iltapala:
200g Raejuustoa
2 kanamunaa

Noista tulee ~1300 kcal, 112g proteiinia, 143g hiilaria, 29g rasvoja. Syön noitten lisäksi kaks lämmintä ateriaa päivässä (kouluruoka+kotiruoka)

Eli voiko tuossa olla liikaa tavaraa? Pituutta on 180 cm ja painoa juuri punnittuna 68.2kg

Kiitokset jo etukäteen:worship:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
:confused: Et sitten kertonut millä vauhdilla sitä painoa tulee lisää? Eiköhän joku maltillinen 1-2 kg/kk vauhti ole tarkoituksenmukaisinta kuten dietillä painoa pudotettaessa.

Tuossa on vielä se että onko se paino lihasta/fläsää vai paskaa mahassa? Kun tuntui siltä että kun salitauon jälkeen kun alko käymään taas puntilla ja syömään "kunnolla" niin tuli hujahtaen noin 6kiloa lisää. Melkein alipainoinen olin siis kun oli tauko päällä. En tiedä sitten. Niin. Ei kyllä liity tähän oikeastaan varmaan mitenkään.

Tällä hetkellä olen suurinpiirtein saman painoinen (en kyllä tiedä tosiaan sitä sillä vaa'asta patterit loppu -.-) ja pituus178...

Joo tärkein pääsi unohtumaan kun kopsasin muualta tota ruokavaliota. No pari kiloa reilussa viikossa on IMO aika saatanasti, tosin punnitusaika ei ole ollut sama. Ajattelin että aluksi paino voikin vähän hypähtää, mutta en uskonut että noin paljoa.

Ajattelin että nyt joka aamu otan painon ja seuraan siitä ja koitan jotain johtopäätöksiäkin vetää. Se vaan arveluttaa kun oon katellut täällä suunnilleen samankokoisten tyyppien syömisiä ja omat tuntuu vielä niihin verrattuna aika vähältä.

Miten ihmeessä noilla kaloreilla voi paino NOUSTA?
Sun kokoisella pitäs peruskulutuksen melkein sohvalla maatenkin olla 2000kcal pinnassa!

Nyt on kyllä jossain matoja.

Noista tulee ~1300 kcal, 112g proteiinia, 143g hiilaria, 29g rasvoja. Syön noitten lisäksi kaks lämmintä ateriaa päivässä (kouluruoka+kotiruoka)

Siis pystyykö joku oikeasti elämään noin pienillä kaloreilla?? :wtf:

Miten ihmeessä noilla kaloreilla voi paino NOUSTA?
Sun kokoisella pitäs peruskulutuksen melkein sohvalla maatenkin olla 2000kcal pinnassa!

Nyt on kyllä jossain matoja.

Hyvin te jätkät luette :hyvä:

Tuossa on vielä se että onko se paino lihasta/fläsää vai paskaa mahassa? Kun tuntui siltä että kun salitauon jälkeen kun alko käymään taas puntilla ja syömään "kunnolla" niin tuli hujahtaen noin 6kiloa lisää.

Tuon vuoksi sitä painoa kannattaisi seurata vähän pidemmällä aikavälillä. Eli ainakin kuukauden seuraa, että mihin suuntaan se menee. Aamupainot vaan exceliin ja kuvaajaa niistä, niin johan näkee mihin suuntaan ollaan menossa.

Elikkä olen vasta aloittanut saliharrastuksen ja ajattelin samantien laittaa ruokavalion kuntoon. Viimeaikoina paino on noussut aika mukavasti ja heräsi ajatus että tuleeko fläsää liikaa, eli syön seuraavanlaisesti:

Aamupala:
250g Ehrmann
2dl Valio vaniljajogurttia
35g Neljän viljan hiutaleita

Välipala:
Ruisleipää 2 palaa
kinkkua + juustoa
2dl maitoa.
Banaani

Välipala 2:
Sama setti kun välipala, ilman banaania.

Iltapala:
200g Raejuustoa
2 kanamunaa

Eli voiko tuossa olla liikaa tavaraa? Pituutta on 180 cm ja painoa juuri punnittuna 68.2kg

Kiitokset jo etukäteen:worship:

Tuo "kotiruoka" ja "kouluruoka" on kuin yö ja päivä. Isot annokset molempia ->paljon kaloreita.

Viimeksi muokattu:
No saman verran (ainakin) syö peruspunttimimmit ilman kovinkaan suurta fläsän kertymistä. Jos arvioidaan, että koulu + kotiruoista tulee 1000-1500 kcalia, jää päiväsaldo 2300-2800 mikä ei liene miehelle liian paljon. Minä syön 2000-2300 (arviolta) enkä myönnä läskiä kovinkaan paljon keränneeni.
Eli kysymykseesi simppeli vastaus: tuskin on liikaa ruokaa urheilevalle nuorelle miehelle.

Juu en uskonut että tossa ois liikaa, mut toi painon hyppäys ihmetytti vaan. Vois vaikka lukottaa nyt.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom