Liikaa reeniä?

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Tosiaan oon siis 18v kaveri ja käynyt salilla puolisen vuotta ja nyt olis tarkotus kerätä massaa niin paljon kuin on mahdollista. Olen alottanut käymään 6 krt viikossa salilla jaolla:1. jalat, 2. rinta-ojentaja-olkapäät ja 3. selkä-hauis sekä vatsoja kotona n. 3 krt viikossa ja nämä em. sarjat teen kaksi kertaa viikossa ja sitten yksi lepopäivä. Puolen vuoden hakemisen jälkeen ohjelmat ja tekniikat tuntuvat olevan ok eli ne toimii. Syön paljon ja monipuolisesti sekä juon palautusjuomaa ja lisäproteeinia ja myös lihashuollosta pidän kiinni (venyttely jne). Lihakset palautuvat hyvin ja reeni tuntuu hyvältä. Kysymykseni on että onko ko. 6krt viikossa kannattavaa vai onko ihmisen keholla jokin tietty määrä potentiaalia kasvattaa lihasta tietyssä ajassa eli onko 6krt/vk mahdollisesti liikaa keholle jotta maksimaalinen kasvu tapahtuisi vaikka en kuitenkaan rasita liikaa samoja lihaksia? Toiseksi Pahat Pojat leffan jostain lehtijutusta luin että ne näyttelijät hankki ennen kuvaamista kaikki ittelleen 10kg lihasta lisää 13 kuukaudessa eli onko tommonen mahdollista mulla ko. reenauksella, oikealla ravinnolla ja palautuksella? Ittestäni vielä että oon joku 187cm//69kiloo :( eli lihasta ei vielä ole liikaa. Eli jos jollain on tietoa ko asiasta niin oisin kiitollinen vastauksesta...

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Olet viel kuitenkin kasvavassa iässä. Koita liikkua mahdollisimman monipuolisesti ja pidä huoli myös yleiskuunostasi. Mikäs siinä jos6 kertaa viikossa tuntuu hyvältä, mutta kyllä se vaikuttaa liialta. Ehdottaisin siirtymistä 4-jakoiseen ohjelmaan, jossa treenataan kroppa kerran viikos läpi. Kokeile sitä vaikka vähän aikaa ja kuullostele miltä tuntuu.

Alkuvaiheessa kyllä kehittyy aika nopeasti, reenasipa sitten melkein miten tahansa suht järkevästi. Aika pian varmaan kannattaa harkita siirtymistä kolmi- tai nelijakoiseen. Ja niitä aikansa tahkottua voikin sitten jo alkaa kuulosteleen tarkemmin omaa roppaansa ja sitten tekemään jotain hienosäätöjä treeneihin.

Ampiainen sanoi:
Toiseksi Pahat Pojat leffan jostain lehtijutusta luin että ne näyttelijät hankki ennen kuvaamista kaikki ittelleen 10kg lihasta lisää 13 kuukaudessa eli onko tommonen mahdollista mulla ko. reenauksella, oikealla ravinnolla ja palautuksella?

:offtopic: Luin muistaakseni MeNaiset-lehdestä (joo, mun tärkein tietolähteeni), että Terminator 3 elokuvan naispääosanesittäjä, siis se naisterminaattori, oli saanut huippukovalla treenillä kahdeksan viikon aikana viisi kiloa lihasta. Aika kone. :rolleyes:

Kimple sanoi:
:offtopic: Luin muistaakseni MeNaiset-lehdestä (joo, mun tärkein tietolähteeni), että Terminator 3 elokuvan naispääosanesittäjä, siis se naisterminaattori, oli saanut huippukovalla treenillä kahdeksan viikon aikana viisi kiloa lihasta. Aika kone. :rolleyes:

Jos toi on totta ni on eukko kyllä aika hyvin jaksanu treenata.
Rankka nainen :rock: omalle eukolle pitää antaa vinkki :D

Niin mutta siis edelleen onko toi liikaa? Se ei ainakaan tunnu liian raskaalta ja lihakset ei oo enää kipeet ku teen samat lihakset 3 päivän välein eli ne on vissii palautunu?

Ja sit unohdin viel mainita et mul on niin aika v***n nopee aineenvaihdunta et mahtaakohan vaikuttaa ko aiheeseen...

Ampiainen: Itse olen treenannut melkein samanlaisella ohjelmalla kuin sulla, mutta vain kolme kertaa viikossa eli yksi kierto on kestänyt viikon. Manantaina ojentajat, rinta ja olkapäät, keskiviikkona hauis, selkä ja hartijat, perjantaina jalat ja vatsat. Tällä ohjelmalla olen saanut 14kk aikana noin 10 kiloa lihasmassaa lisää. Itsellänikin on nopea aineenvaihdunta, joten läskiä ei ole tullut melkeinpä yhtään.

elasto: millasen setin vedät esim rintaohjelmas? ja jos aattelis esim et joku reenais vaiks pelkkää ojentaja-rinta-olkaa ja tekis sen kerran viikos ni sithä se olis kaikkien mielestä liian vähä (?) ees kasvattaa sitä aluetta?

Zone-sarja -42%
Rinnalle teen yleensä 4x6-10 penkkipunnerrusta ja sitten 4x8-12 rintalihaksia käsipainoin. Ja kyllä se lihas siitä kasvaa jos saa ärsykettä kerran viikossa.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Ampiainen sanoi:
elasto: millasen setin vedät esim rintaohjelmas? ja jos aattelis esim et joku reenais vaiks pelkkää ojentaja-rinta-olkaa ja tekis sen kerran viikos ni sithä se olis kaikkien mielestä liian vähä (?) ees kasvattaa sitä aluetta?

Ampiainen sun kannattais koittaa reenata vaikka tolla elaston setillä, jos et oo tyytyväinen tuloksiin palaat vanhaan. Yleisesti taitaa olla sellainen käsitys että toi kerran viikossa/lihas on sopiva määrä, kuitenkin tohon vaikuttaa niin monet jutut että sitä on paha mennä kenenkään sanomaan.

liikaako?

mitä mieltä ootte onko liikaa jos treenaa hauista näin:

4x8-12 käsipainoilla vuorotahtiin
4x8-12 tangolla taljassa
4x8-12 käsipainoilla (hammer)
ja lopuksi 3x leuanveto niin monta kuin menee

eli miten on?

Grafic sanoi:
mitä mieltä ootte onko liikaa jos treenaa hauista näin:

4x8-12 käsipainoilla vuorotahtiin
4x8-12 tangolla taljassa
4x8-12 käsipainoilla (hammer)
ja lopuksi 3x leuanveto niin monta kuin menee

eli miten on?

Otappa vaikka puolet vähemmän sarjoja ja tee ne kovaa. On se hauis sen verran pieni lihas, että sille riittää mainiosti vaikka 4-6 sarjaa.

Kimple sanoi:
Joo, no ei toi ainakaan natuna ole mahdollista naiselle.

Tajusin sen kyllä. Vaikka tyhmä oonkin niin en noin tyhmä :D

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom