Liikaa proteiinia

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja TilDaa
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Suosittelen tosiaan lähestymään jotain oikeaa ammattilaista jos jotain muutakin sairautta on kuin ibs. Toisekseen eikö energiaa kannattaisi rasvasta ruveta ottamaan jos haluaa välttää isointa rasitetta suolistolle? Se kun ei massaa kerrytä.
Eeee, tää on silti hyvä ja kärsii itekki suolisto-ongelmista, mutta en mä nyt näillä tiedoilla lähe yli 3g vetään protskua. Rasvan lisäämistä itekki aattelin mut ku vedän nyt 1g/painokilo, et ei kai sitäkää voi oikein lisätä.
Todellakin on haittaa munuaiset ei tykkää
Tämä! En itse edes ajatellut että protsku kuormittaa maksaa. Tämän ainaki sanon koutsille. Eiköhän se sit ite tiiä sitä 🤔

Miten niin ei voi 1g/painokilosta lähteä lisäämään? Yleensä nyrkkisääntönä on että 1g on minimi miehillä ja 1,2g naisilla. Se että rasvan nostaisi 1,5g/painokilo niin se toisi jo satoja kilokaloreita.

Miten niin ei voi 1g/painokilosta lähteä lisäämään? Yleensä nyrkkisääntönä on että 1g on minimi miehillä ja 1,2g naisilla. Se että rasvan nostaisi 1,5g/painokilo niin se toisi jo satoja kilokaloreita.
En tiedä, koutsi sanoi... voisin sitten kyllä lisätä 1,2g rasvoja. Tai ihan vaan vaihtaa koutsia..

Lasketaanko protsku rasvatonta painokiloa kohti vai kokonaismassaa ? Näyttää olevan kumpikin tapa käytössä porukalla. Minä olen aina laskenut kokonaismassaa kohden. Rasva prosenttini on ainakin 20 nyt niin ero on merkittävä kummalla tyylillä laskee.

Tässä oli ihan mielenkiintoista asiaa.

During a cut, bodybuilders should shoot for ingesting 2.3-3.1g/kg of protein (7), and can even go up to 4.4g/kg as this has been shown to be an effective method for replacing other macronutrient calories and not causing fat gain (3). This greater protein intake doesn’t always appear to lead to more lean mass gains than ~2.2g/kg (1,2,3) but it does seem to help body re-composition efforts. Which, frankly, most bodybuilders are interested in – gaining muscle and losing fat at the same time.

However, we do see some evidence of greater protein intakes leading to more lean mass gains. One such study found that consuming 2.7g/kg per day was more effective for gains than 2.3g/kg per day (25), however, the 2.7g/kg group achieved their higher protein intake through consuming a protein shake before and after training. This practice has also been shown to be more effective for gains than taking protein shakes at other times during the day (5), so this doesn’t perfectly isolate the greater protein intake as the main variable.

In addition, we also see studies showing huge lean mass gains from a massive bulking diet which included 3.3g/kg of protein per day (17). The best part about this study is that participants didn’t even train! Two things can cause an increase in muscle protein synthesis (which is necessary for growth): food and training (16). Therefore, optimizing both is necessary for maximum gains. The numbers from these studies probably represent some freedom for finding your optimal protein intake. Some people may grow great on 2.2g/kg, but others might have to bump it up a bit to see greater gains.

Lasketaanko protsku rasvatonta painokiloa kohti vai kokonaismassaa ? Näyttää olevan kumpikin tapa käytössä porukalla. Minä olen aina laskenut kokonaismassaa kohden. Rasva prosenttini on ainakin 20 nyt niin ero on merkittävä kummalla tyylillä laskee.
Riippuu millä kertoimella tietty mutta noin 2g/rasvaton painokilo, eihän sitä omaa rasvatonta massaa kukaan tiedä.
Helpoin ehkä ottaa kokonaismassa ja pienempi kerroin

Eeee, tää on silti hyvä ja kärsii itekki suolisto-ongelmista, mutta en mä nyt näillä tiedoilla lähe yli 3g vetään protskua. Rasvan lisäämistä itekki aattelin mut ku vedän nyt 1g/painokilo, et ei kai sitäkää voi oikein lisätä.

Tämä! En itse edes ajatellut että protsku kuormittaa maksaa. Tämän ainaki sanon koutsille. Eiköhän se sit ite tiiä sitä 🤔
1,5g/painokilo voi huoletta nostaa rasvan kunhan katsoo kokonaiskaloreita.
Sitä rasvaa ei tarvii pelätä kuten täälläkin suurin osa tekee

Kummasti itselläkin patti kasvaa vaikka hiilareita vuosi sitten karsin paljon sekä rasvaa nostin ja tällä menty koko ajan.
Itse asiassa suurin määrä lihaa tullut nyt tehtyä kun kaikki ollut niin balanssissa.
Iso mieskin voi saada 300-400g hiilarilla tuloksia siinä missä yli 500g ahtamisella.

Ensimmäisessä on vaan huomattavasti helpompi olla kun ei pöhötä, väsytä eikä ole vatsavaivoja

Miten lasketaan rasvaton painokilo? Mäki laskenu kokonaismassasta.
1,5g/painokilo voi huoletta nostaa rasvan kunhan katsoo kokonaiskaloreita.
Sitä rasvaa ei tarvii pelätä kuten täälläkin suurin osa tekee

Kummasti itselläkin patti kasvaa vaikka hiilareita vuosi sitten karsin paljon sekä rasvaa nostin ja tällä menty koko ajan.
Itse asiassa suurin määrä lihaa tullut nyt tehtyä kun kaikki ollut niin balanssissa.
Iso mieskin voi saada 300-400g hiilarilla tuloksia siinä missä yli 500g ahtamisella.

Ensimmäisessä on vaan huomattavasti helpompi olla kun ei pöhötä, väsytä eikä ole vatsavaivoja
Minäki hiukan tota rasvaa pelänny, mut jos muutki sitä vetää yli 1g niin kyllä mäki sit. Se ei kuiteskaa kuormita mun käsittääkseni maksaa/munuaisia? Eli ny kohta ku lopetan dieetin ja alan lisäämään ruokia, ei mun tarvis lisätä prodee eikä hiilaria ekana välttämättä ollenkaa, vaan jos alottas lisäämällä hiukan rasvaa ja kattos miten kroppa reagoi?

Miten lasketaan rasvaton painokilo? Mäki laskenu kokonaismassasta
Osa laskee niin että vähentää elopainosta rasva prosentin verran kiloja. Itse en ole koskaan jaksanut kikkailla noin. Protskua tartteisi syödä silloin paljon vähemmän jos on rasvaa kohtalaisen paljon. Oma elopaino 90kg. 2x omapaino olisi 180g protskua perinteisesti laskien. Rasvat vähennettynä ( 20% vähintään) elopaino olisi 72kg. Eli 2g painokilo olisi 144 g protskua.

Osa laskee niin että vähentää elopainosta rasva prosentin verran kiloja. Itse en ole koskaan jaksanut kikkailla noin. Protskua tartteisi syödä silloin paljon vähemmän jos on rasvaa kohtalaisen paljon. Oma elopaino 90kg. 2x omapaino olisi 180g protskua perinteisesti laskien. Rasvat vähennettynä ( 20% vähintään) elopaino olisi 72kg. Eli 2g painokilo olisi 144 g protskua.
Ei vaan sitä kerrointa muutetaan.
Ei protskua tarvii muuttaa dieetillä tai plussilla ollessa mihinkään.
Käytät vaan pienempää kerrointa kokonaismassan kanssa.

Miten lasketaan rasvaton painokilo? Mäki laskenu kokonaismassasta.

Minäki hiukan tota rasvaa pelänny, mut jos muutki sitä vetää yli 1g niin kyllä mäki sit. Se ei kuiteskaa kuormita mun käsittääkseni maksaa/munuaisia? Eli ny kohta ku lopetan dieetin ja alan lisäämään ruokia, ei mun tarvis lisätä prodee eikä hiilaria ekana välttämättä ollenkaa, vaan jos alottas lisäämällä hiukan rasvaa ja kattos miten kroppa reagoi?
Erilaiset rasvat ovat välttämättömiä ihmiselle. Rasvoja ei tarvitse vältellä lukuunottamatta uppopaistettua ym. roskaa. Eli pähkinöitä, oliiveja/oliiviöljyä, avokadoa/avokadoöljyä, merenelävät ja päälle muut rasvanlähteet joita ovat muut kasvikset ja eläinperäset ruuat. Ja ei kuormita maksaa eikä munuaisia. Järki toki päässä, kaikkea voi syödä/juoda liikaa. Eli ei mitään litraa rypsiöljyä päivässä. :unsure:

Mul oli kyllä rasvaa ennen dieettiä aika paljon vaikka hoikka oonki. Mut ehkä helpompi laskee kokonaismasasta ja voiha siitä sit vähentää vähä jos on paljo rasvaa😊
Erilaiset rasvat ovat välttämättömiä ihmiselle. Rasvoja ei tarvitse vältellä lukuunottamatta uppopaistettua ym. roskaa. Eli pähkinöitä, oliiveja/oliiviöljyä, avokadoa/avokadoöljyä, merenelävät ja päälle muut rasvanlähteet joita ovat muut kasvikset ja eläinperäset ruuat. Ja ei kuormita maksaa eikä munuaisia. Järki toki päässä, kaikkea voi syödä/juoda liikaa. Eli ei mitään litraa rypsiöljyä päivässä. :unsure:
Joo noita rasvoja käytänki.

2-2.5g per painokilo aika hyvä määrä ja tuossakin reilu vara. Pikkuisen isompi määrä kompensoi myös, ettei proteiinin ajoituksella ole niin merkitystä. Jos mennään jollain 1.5g niin muistaakseni ajoituksella alkoi tuntuvaakin rooliakin olla, että varmasti on treenin lähettyvillä protskua tarjolla.

Isommat tosiaan aina rasite munuaisille, vaikka keskiverto ihminen 4-5g päivässä kestäisikin. Mielellään se pienikin rasite pois jos mahdollista. Horkan käyttäjillä vielä merkittävämpää karsia noita pieniäkin turhakkeita pois kun lääkkeistä jo tulee oma rasite. Protsku maksaa todella paljon grammaa kohti verrattuna hiilariin niin senkin puolesta ei mitään järkeä.

Ei vaan sitä kerrointa muutetaan.
Ei protskua tarvii muuttaa dieetillä tai plussilla ollessa mihinkään.
Käytät vaan pienempää kerrointa kokonaismassan kanssa.
Kyllä se on rasvaprosentin kautta helpompi laskea, jos oman rasvaprosenttinsa tietää edes sinnepäin. Et sä tee koko kertoimella mitään jos jos ja kun protskut pidetään samassa riippumatta siitä ollaanko dieetillä vai plussilla, eli mikä on rasvan määrä kehossa. Sähän tiedät jo, että sun pitää saada esimerkiksi 140 g proteiinia. Sillä oletuksella tietenkin, ettet ole saanut huomattavasti lihasta. Silloinhan proteiinin määrä nousee. Ja koska proteiinin määrä ei muutu rasvaprosentin mukaan, tarkoittaa se, että proteiinin määrä lasketaan rasvattomasta painosta. Ja rasvattomasta painosta se lasketaan vähentämällä kokonaispainosta rasvaprosenttia vastaava määrä kiloja, ei mitään kerrointa arvaamalla.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom