Liikaa proteiinia, liian vähän hiilihydraatteja?

Hiilareiden syklittely tuntuu sopivan minulle parhaiten, eli suurin osa niistä vedetään treenin ympärillä ja eritoten treenin jälkeen.

Tämä IIFYM-asia tulee minulle nyt aika uutena, kun on ollut poissa harrastuksen parista sen jonkin aikaa. Olen toki itsekin sitä mieltä, että joskus on hyvä "tankata" sitä roskaakin, ettei mene touhu liian rajoittavaksi - ja onhan sitä aineenvaihduntaakin muistaakseni ihan viisastakin (?) joskus shokeerata syömällä jotain arjen ruokarytmistä poikkeavaa. Sen sijaan tiedän tapauksia jotka käyvät salilla, ja heillä keskeisin ateria päivässä on jotain pikaruokaa suoraan Mäkistä tai jostain muusta vastaavasta ravintolasta. Joka kerta sitä ininää tuloksettomasta treenistä kuunnellen tekisi mieli itkeä verta.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Tai no, jos joka päivä syö neljä kertaa päivässä makkaraa ja ranskalaisia, saahan siinä todennäköisesti kaikki makrot täyteen jotta lihas kasvaisi. Pidemmän päälle en kuitenkaan suosittelisi, kun vitamiinien ym. kivennäisaineiden saanti jää puutteelliseksi ja siitä kärsii sitten muu kroppa ja mahdollisesti pollakin. Lopulta voi kärsiä myös treeni, keho kun sattuu olemaan kokonaisuus.

Aikalailla täydellinen video. IIFYM mielletään yleensä jonkinlaiseksi 'pelkästään 100% roskaruokaa' dietiksi mutta tässä tuli hyvät pointit sille miksei sellainen olisi edes mahdollista. Samaistuin myös tuohon syömishäiriöjuttuun ja tunnen itseni terveeksi syömällä iifymmillä :)
Ei se suklaapatukka joskus ja karkkipussi kerran kuussa muuta loppupeleissä yhtään mitään.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Tai no, jos joka päivä syö neljä kertaa päivässä makkaraa ja ranskalaisia, saahan siinä todennäköisesti kaikki makrot täyteen jotta lihas kasvaisi. Pidemmän päälle en kuitenkaan suosittelisi, kun vitamiinien ym. kivennäisaineiden saanti jää puutteelliseksi ja siitä kärsii sitten muu kroppa ja mahdollisesti pollakin. Lopulta voi kärsiä myös treeni, keho kun sattuu olemaan kokonaisuus.

:david:

Etpä ole kovin hyvin sisäistänyt IIFYM:n ideaa.

- - - Updated - - -

Mikäs muukaan se sitten on? Hyvä tekosyy syödä pizzaa, kebua, limua, karkkia ja muita hiilarimättöjä. Kyllähä se elimistö paremmassa kunnossa säilyy sillä kanalla ja parsakaalilla.

Edelleen odottelen vastausta, miksi pizzan syönti vaatii "tekosyyn"?

Paskat rasvat, yleensä tehty jostain eineslihasta täytteet, lisäaineet. Siis ei vittu tätä pakkista... aikuiset ihmiset selittää, että pizza on terveellistä. Jotain rajaa nyt.
Itsetehdyssä- ja ruokaravintolan pizzassa tuskin on moisia, yleensä melko laadukkaat raaka-aineet.
Se on tietenkin eri, jos tilaa sen halvimman pizzaläävän 4-juuston metukkapekoni pizzan. Suolat ja rasvat vähän heikommasta päästä

Paskat rasvat, yleensä tehty jostain eineslihasta täytteet, lisäaineet. Siis ei vittu tätä pakkista... aikuiset ihmiset selittää, että pizza on terveellistä. Jotain rajaa nyt.

Pizzapohja (Hiivaa,jauhoja,vettä)
Tomaattikastike
Jauheliha
Sipuli
Paprika
Juusto

Hirveen epäterveellistä, hyi kamala sentään.

Pizzapohja (Hiivaa,jauhoja,vettä)
Tomaattikastike
Jauheliha
Sipuli
Paprika
Juusto

Hirveen epäterveellistä, hyi kamala sentään.
Onhan sitä alkoholitonta oluttakin, mutta jos sanon, että meen parille kaljalle niin mitä tulee ekana mieleen? Jos mulle sanotaan, että syödään pizzaa niin ei todellakaan tule ekana mieleen, että tehdään itse pizzapohja ja täytteissä ei ole einestä ja lisäaineita.

Onhan sitä alkoholitonta oluttakin, mutta jos sanon, että meen parille kaljalle niin mitä tulee ekana mieleen? Jos mulle sanotaan, että syödään pizzaa niin ei todellakaan tule ekana mieleen, että tehdään itse pizzapohja ja täytteissä ei ole einestä ja lisäaineita.

Vähän vaikea sitä pizzaa on mahduttaa makroihin, ellei sitä tee itse. ;)

Hiilareita runsaasti ja rasvaa riittävästi, niin ei tarvitse proteiinia syödä niin kauheasti. Kyllä ruoka joka sisältää runsaasti hiilareita ja rasvaa, niin pitää kylläisyyden hyvin. Pystyis helposti olemaan syömättä 4h, mutta jos rasvaa karsii liikaa, niin ei pysy kylläisyys aianakaan minulla edes 3 tuntia. Hiilareita tarvitaan taas harjoitteluun. Treenin jälkeen ei paljoa rasvaa, niin hiilarit ja aminot menee nopeammin perille.

Treenin jälkeen ei paljoa rasvaa, niin hiilarit ja aminot menee nopeammin perille.

No jaa eipä ole mikään pakko vältellä hirveästi sitä rasvaa treenin läheisyydessä.

Rasva ei kun ei hidasta glykogeenisynteesiä. Effect of coingestion of fat and protein with carbohydrate feedings on muscle glycogen storage

Eikä proteiinisynteesiä. Muscle protein synthesis and balance... [J Clin Endocrinol Metab. 2009] - PubMed - NCBI

Löytyy jopa tutkimus jossa täysmaito oli hieman parempi proteiinisynteesin kannalta kuin rasvaton maito vaikka kalorimäärät olivat samat. Milk ingestion stimulates net muscle pr... [Med Sci Sports Exerc. 2006] - PubMed - NCBI

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom