Liikaa proteiinia, liian vähän hiilihydraatteja?

Mentori näyttää luottavan näihin tiettyihin internetissä oleviin "totuuksiin" hiilihydraattien merkityksestä eikä omakohtaisia kokemuksia ole laisinkaan. Sitten on helppo lytätä brosciencet ja muiden mielipiteet ja pidättäytyä noissa itselle mieluisissa linkeissä. Kannattaa muistaa että tutkimuksia on paikat pullollaan ja kaikkeen ei kannata luottaa ihan sokeasti.

Samaa mieltä sun kanssa olen kuitenki siitä että "roska" ruoka ei ole roskaruokaa siinä mielessä että siitä saa kuitenkin kaloreita ja se antaa energiaa, mutta bodaajalle ne on edelleen epäpuhdasta ravintoa jota pyritään välttämään ja energia ottamaan "puhtaammista" ravintoaineista jotka lihakset osaa tehokkaasti hyödyntää.

Mä en mikään ruokaguru ole joten esitän asiat ihan yksinkertaisuudessaan.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Tuokin on täyttä paskaa, mitä monet täällä palstalla selittää, että ajoituksella ei olisi mitään väliä. Jos vedät sen karkkipussin niin mihin kohtaan haluat sen saatanan ison insuliinipiikin? Treenin jälkeen vai lepopäivän iltana?

Mentori näyttää luottavan näihin tiettyihin internetissä oleviin "totuuksiin" hiilihydraattien merkityksestä eikä omakohtaisia kokemuksia ole laisinkaan. Sitten on helppo lytätä brosciencet ja muiden mielipiteet ja pidättäytyä noissa itselle mieluisissa linkeissä. Kannattaa muistaa että tutkimuksia on paikat pullollaan ja kaikkeen ei kannata luottaa ihan sokeasti.

Minä uskon tutkimuksiin. Eikä nämä ole mitään "mieluisia" linkkejä. Se on aika jännä ettei kukaan kuitenkaan ole viellä pystynyt noita tutkimuksia mitenkään kumoamaan missään ketjussa mihin tuota olen viljellyt vaikka niitä päinvastaisia tuloksia tarjoavia tutkimuksia on "paikat pullollaan."

Ysikymppinen on tehnyt todella hyvää ja perusteellista työtä tuon ketjun perustaessaan.

On pystytty todistamaan että proteiinia tarvitaan lihaskasvuun eikä siihen tarvita omakohtaista kokemusta. Miksi sitä tarvitsisi jos voidaan tutkimuksella todistaa myös että kehonkoostumukseen ei ole vaikutusta söi sitten suurimman osan hiilareistaan nopeita tai hitaita.

Tiedemiehet ovat myös todistaneet että maapallo kiertää aurinkoa eikä aurinko maapalloa jne.

Edit: Ja minä voin vaihtaa kantaani täysin päinvastaiseksi jos pystyt osoittamaan että tämän sivun tutkimukset ovat täysin huuhaata. http://www.pakkotoisto.com/ravinto/91255-dieettaaminen-asiat-joilla-ei-ole-merkitysta/

Mutta tähän loppui minun offtopic tässä ketjussa.

No kyllä joo, mutta täytyy muistaa kuinka valtavasti lääketieteessä tehdään tutkimusta, joka on keskenään ristiriidassa tulostensa osalta. Sillä rintamalla ns. yleinen tieto muuttuu varsin hitaasti ja tähän on hyvät syyt. Lisäksi sokeriaineenvaihduntaan liittyvciä tutkimuksia tulee nyt runsaasti käsiin räjähtäneen diabetesepidemian ja muun vastaavan takia. Ehkä parinkymmenen vuoden päästä sitten nähdään, mitkä tutkimukset olivat niitä laadukkaimpia.

Everybody, hold your horses ´till the fat lady squats!

No johan on keskustelua pukannut! Kiitoksia jälleen.

Niin, kyllä hiilihydraattien ja kaiken energian olisi kohdallani hyvä tulla järkevistä ja suojaravintoaine-rikkaista lähteistä, en mielelläni vetäisi mitään "roskaa" napaan. Joidenkin ihmisten kohdalla ymmärrän sen pullan tai karkin suuremman kuluttamisen, varsinkin jos yksi Ehrmanni saa jo olon ihan ähkyiseksi, mutta kun itse tosissaan voin vetää ruokaa hyvinkin suuria määriä kerralla ilman että tuntuu missään.

Hiilihydraatteja vaan enemmän ruokavalioon pikkuhiljaa, ja mukavat insuliiniaallot voi maksimoida lykkäämällä vaikkapa maltoa enemmän palkkariin. Proteiinin saanti olkoon korkeaa kunhan vain ei todellakaan lipsuisi sinne 4g/per painokilo päivässä.

Samaa mieltä sun kanssa olen kuitenki siitä että "roska" ruoka ei ole roskaruokaa siinä mielessä että siitä saa kuitenkin kaloreita ja se antaa energiaa, mutta bodaajalle ne on edelleen epäpuhdasta ravintoa jota pyritään välttämään ja energia ottamaan "puhtaammista" ravintoaineista jotka lihakset osaa tehokkaasti hyödyntää.

Mä en mikään ruokaguru ole joten esitän asiat ihan yksinkertaisuudessaan.

Ei keho edelleenkään osaa valikoida mikä ruoka on "puhdasta"(mitä helvettiä tuo ikinä onkaan). Edelleenkin jatkat saman broscience paskan suoltamista. Voisitko antaa sitten jonkun linkin joka kumoaa jo mainitut tutkimukset, jos niitä kerta on paikat pullollaan?

Ei keho edelleenkään osaa valikoida mikä ruoka on "puhdasta"(mitä helvettiä tuo ikinä onkaan). Edelleenkin jatkat saman broscience paskan suoltamista. Voisitko antaa sitten jonkun linkin joka kumoaa jo mainitut tutkimukset, jos niitä kerta on paikat pullollaan?

Onko, Mr. kikulinreikae, olemassa yhtäkään ketjua pakkisella (tai missään muuallakaan tässä todellisuudessa), jossa et hokisi joka välissä "broscienceä"?

Ketjun alottajalle tsempit jos saa tästä sotkusta selvää. Sanottakoon, että jos treenipainoissa tapahtuu kehitystä eikä reeneissä väsy liika nopiaa, hiilaria tuloo tarpeeksi :)
Ehdotan myös Onko kalori kalori? -ketjun avaamista.

En jaksa pahemmin etsiä, mut kuinka moni on päässy vitun kovaan kuntoon tuolla IIFYM-touhulla?

Ekana tulee mieleen esim. Chris Lavado, Josef Rakich ja Matt Ogus. Kaikki kolme sanovat olevansa naturaaleja (esim. Matt ja Chris kilpailevat natu-sarjoijssa), mutta ei siitä sen enempää :D

Monilla tuntuu olevan sellainen mentaliteetti, että mitä vaikeampaa ja tiukempaa ruokavaliota noudattaa, niin sen parempia tuloksia saa (Joka kolmas tunti täysjyväriisiä ja kanaa vihanneksilla tupperwaressa ja se nostaa myös HCBB-imagoa). Samat ihmiset uskovat usein sellaisiin myytteihin, että jos syö yli 30g proteiinia niin loput menee hukkaan, tai jos syö ennen nukkumaanmenoa hiilaria niin kasvuhormonitasot nollaantuvat.

Sehän on aivan sama syökö 100% "puhdasta" ruokaa vaiko "epäpuhdasta" ruokaa, kunhan varmistaa makro-ja mikroravinteet (samalla välttäen transrasvaa). Onneksi oon ymmärtänyt tämän ja se on tehnyt bodailusta helpompaa ja nautinnollisempaa :D Dieetillä tosin syön melkein täysin "puhtaasti", ihan vain sen takia, että nälkä pysyisi poissa.

Taitaa tosin taas mennä ihan offtopicicsi :D

Ekana tulee mieleen esim. Chris Lavado, Josef Rakich ja Matt Ogus. Kaikki kolme sanovat olevansa naturaaleja (esim. Matt ja Chris kilpailevat natu-sarjoijssa), mutta ei siitä sen enempää :D

Monilla tuntuu olevan sellainen mentaliteetti, että mitä vaikeampaa ja tiukempaa ruokavaliota noudattaa, niin sen parempia tuloksia saa (Joka kolmas tunti täysjyväriisiä ja kanaa vihanneksilla tupperwaressa ja se nostaa myös HCBB-imagoa). Samat ihmiset uskovat usein sellaisiin myytteihin, että jos syö yli 30g proteiinia niin loput menee hukkaan, tai jos syö ennen nukkumaanmenoa hiilaria niin kasvuhormonitasot nollaantuvat.

Sehän on aivan sama syökö 100% "puhdasta" ruokaa vaiko "epäpuhdasta" ruokaa, kunhan varmistaa makro-ja mikroravinteet (samalla välttäen transrasvaa). Onneksi oon ymmärtänyt tämän ja se on tehnyt bodailusta helpompaa ja nautinnollisempaa :D Dieetillä tosin syön melkein täysin "puhtaasti", ihan vain sen takia, että nälkä pysyisi poissa.

Taitaa tosin taas mennä ihan offtopicicsi :D
tuo iifym paske on vain tekosyy syödä paskasti

tuo iifym paske on vain tekosyy syödä paskasti

Itse ainakin nautin. Viime diettikin sujui oikein hyvin IIFYM tyyliin (Pizzaa/karkkia ym. kerran pari viikossa. Ei sitä paskaa viitsi väkisin syödä jos ei tee mieli eikä siitä kannata turhaan luopuakaan kun ei näköjään haittaakaan ollut)

Itse ainakin nautin. Viime diettikin sujui oikein hyvin IIFYM tyyliin (Pizzaa/karkkia ym. kerran pari viikossa. Ei sitä paskaa viitsi väkisin syödä jos ei tee mieli eikä siitä kannata turhaan luopuakaan kun ei näköjään haittaakaan ollut)

Miten toi pizza nyt taas liittyy tähän? Toi perustuu siihen, että hiilarit on kaikki muka samanlaisia. Ei ne transrasvat ja lisäaineet sieltä pizzasta silti hyväksi muutu.

Mikäs muukaan se sitten on? Hyvä tekosyy syödä pizzaa, kebua, limua, karkkia ja muita hiilarimättöjä. Kyllähä se elimistö paremmassa kunnossa säilyy sillä kanalla ja parsakaalilla.

Nimensä mukaisesti If It Fits Your Macros tähtää pääasiassa tiettyyn makrotavoitteeseen ilman suurempaa "laadullista" tarkkailua. Tuo poistaa aika paljon niuhotusta ja stressiä ruokavaliosta, mutta väittäisin, että jos makrot on aseteltu oikein, niin ei ole oikeastaan varaakaan koostaa valtaosaa ruokavaliosta roskaruuasta

Mikäs muukaan se sitten on? Hyvä tekosyy syödä pizzaa, kebua, limua, karkkia ja muita hiilarimättöjä. Kyllähä se elimistö paremmassa kunnossa säilyy sillä kanalla ja parsakaalilla.

:david:

Kerroppas seuraavaksi miksi esim. pizza tai "muut hiilarimätöt" eivät kelpaa syötäväksi ruuaksi? Mitä mahdat tarkoittaa tuolla paremmassa kunnossa säilymisellä?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom