Liikaa lenkkeilyä?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jaffa82
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Miten paljon ois varaa käydä lenkillä viikossa ettei lihasmassa häviä, tarkoitan montako kertaa.. tarkoitus olisi vähä pois ottaa rasvoja. Salilla tietenkin käyn ohjelman mukaan. Mikä olisi maximi määrä että lihas massa ei kärsisi, vai kärsiikö se ollenkaan. Proteiinia syön tarpeeksi.. :)

Kuulin jonku huhun että jos käy liikaa lenkillä nii lihas massa kärsii, vaikka söisikin oikeen..

http://www.pakkotoisto.com/vbulletin/showthread.php?t=13927 lukaseppa toi läpi aluks :) Pitäisi löytyä parempi vastaus ku esim multa mutta koitetaan.

Ainahan sitä lihasmassaakin palaa, mutta sitä voi minimoida treenaamalla ja syömällä oikein. Varmaan toi riippuu paljolti kaloreista ja lenkkeilyvauhdistakin.
Syömiset kuntoon ja kattoo sen kanssa tippuuko paino ja sitten ku rupee hidastuu ni lisätään aerobista :) Rauhassa vaan niin ei lihakset katoa niin helpolla :)

tätä just itekki oon miettiny. pitääpä tehä noin niiku mike sanoo että reipasta kävelyä vaan. itellä on just se ongelma että ku lenkille lähtee nii se menee sitte liian lujaks ja monesti tulee vejettyä sitte ihan piippuu.

HIIT lenkkejä aamusta niin ei paljon aika tai lihat kulu ja on paljon kävelyä mielekkäämpää

Huh, kaikki tuntuvat täällä kammoavan viimeiseen asti lihakatoa. Itse nautin suuresti noin tunnin pituisista JUOKSUlenkeistä. Ja kun kunto kohoaa, ei sykekään nouse niin helposti.

Ja lenkin pituudella nyt ei ole kauheasti tekemistä sykkeen kanssa, rauhallisesti ja pitkäkestoisesti, rasva siinä palaa. Jos lihaskato pelottaa, niin mättää sitä proteiinia sitten ennen ja jälkeen lenkin ja hyökkää vielä illalla salille (provoa :D )

Lenkille mars! :whip:

Itse käyn noin 15km lenkkejä, kaloreita kuluu sykärin mukaan rapiat 1000. Eli ruokaa saa mättää ennen ja jälkeen pirusti, jos haluaa kilot säilyttää. Kaippa ne lihakset tollasesta treenistä aina kärsii, ainakin jos rasvaa polttelet, koska elimistö "syö" energiaa rasvan lisäksi myös lihaksista.

se varmaan riippuu vähän kunnosta. en mä ainakaa saa kävelyllä mitään järkevää aikaseks. juostaki pitää aika pirun kovaa että syke kunnolla nousis.

joo ruokaa saa kisko helkutisti.
mä jo menin kaverille lupaamaan puolikkaan (n.21 km juoksun)
siihen on kuukaus aikaa. pitäis varmaan pikku hiljaa ruveta treenaamaan siihen:D

Eipä ne lihat mihinkään lähde, kun on vaan kokonaiskalorit riittävän korkealla. Jos päätavoite on kuitenkin lihaksen kasvatus, liian kovasykkeinen lenkki tosin haittaa palautumista.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Juu tässä aattelin itsekkin että eipä se kävely oikeen tunnu missään, ja juosta aina kumminki tekee mieli.. lenkki pohjaa on ennestään (viime syksyltä) jolloin oli kyllä kova kunto, mut sitten aloin nosteleen puntteja ja jätin lenkkeilyn... massaa on tullut syksystä melko reippaasti 74kg -> 91kg.. en vaan haluaisi hukata todella kovan työn tuloksia, ja mennettää lihas massoja... ekait semmonen 5 km:n lenkki, max 3 kertaa viikossa haittaa..?

Jaffa82 sanoi:
ekait semmonen 5 km:n lenkki, max 3 kertaa viikossa haittaa..?

ei todellakaan.

itestäni tiiän hyvin, että ei kuihduttais yhtää 3 x 10 km viikossa. olemme tietenkin yksilöitä.

e: toki sillä on hieman väliä kui pitkä se aerobia on. en mitää 2h lähtis vetää. ei suoraan sulle koska varmasti jos kuntoo on ni toi 5km menee n 22-25min melko rennosti

bustedi sanoi:
se varmaan riippuu vähän kunnosta. en mä ainakaa saa kävelyllä mitään järkevää aikaseks. juostaki pitää aika pirun kovaa että syke kunnolla nousis.
Sama on mun syke: ei nouse millään yli 150 vaikka kuinka painaa vaan jää n.140. Yksilöllistä, mutta valehtelisin jos sanoisin että kunto on paska.

HIIT ei ainakaan mulla tuota palautumiseen ongelmia (vielä, 3x vasta juostu)

se riippuu ihan ihmisest ja siit mikä on rasvan määrä, jos ei oo mitää poltettavaa nii sit se lenkki alkaa "syödä" lihasta mut jos sitä rasvaa on, nii ei se lenkkeily, aeroobinen ole todellakaan pahitteeksi, mut kuten sanottu, myös salilla ku kasvattelee niit lihaksii nii siinäkihän se rasva palaa :) ja lihas vaa kasvaa :) rasvamassa muuttuu lihasmassaks.. ja ruokavalio... TOSi tärkee. ja varsinki pitää muistaa se et ei kaikille sovi sama määrä proteiineja ja hiilareit, kaikki riippuu ihmisest, kannattee aina kysyy asiantuntijoilta apua :)

Since 1988 sanoi:
HIIT lenkkejä aamusta niin ei paljon aika tai lihat kulu ja on paljon kävelyä mielekkäämpää
Kysynpä tässä samassa threadissa palkkarista HIIT:in jälkeen

Olen harkinnut, että menisin tekemään aamu HIIT:in tyhjällävatsalla ainakin kerran viikossa. Miten sen jälkeen palautiminen? Onko ihan hyvä idea ottaa hera + malto drinkki suorituksen jälkeen vai kenties normaali aamupala? Drinkki on varmaan huono vaihtoehto dietillä, mutta bulkilla ihan jees?

magiceyes sanoi:
se riippuu ihan ihmisest ja siit mikä on rasvan määrä, jos ei oo mitää poltettavaa nii sit se lenkki alkaa "syödä" lihasta mut jos sitä rasvaa on, nii ei se lenkkeily, aeroobinen ole todellakaan pahitteeksi

pakko itestä kyllä sanoa että sitä rasvaa ei tod ole mainittavia määriä. ne aerobiset on silti mulle todella tärkeitä kunnon, jaksamisen ja sen rasvankin kannalta.

magiceyes sanoi:
se riippuu ihan ihmisest ja siit mikä on rasvan määrä, jos ei oo mitää poltettavaa nii sit se lenkki alkaa "syödä" lihasta mut jos sitä rasvaa on, nii ei se lenkkeily, aeroobinen ole todellakaan pahitteeksi, mut kuten sanottu, myös salilla ku kasvattelee niit lihaksii nii siinäkihän se rasva palaa :) ja lihas vaa kasvaa :) rasvamassa muuttuu lihasmassaks.. ja ruokavalio... TOSi tärkee. ja varsinki pitää muistaa se et ei kaikille sovi sama määrä proteiineja ja hiilareit, kaikki riippuu ihmisest, kannattee aina kysyy asiantuntijoilta apua :)
No tiedän sen että tarvii sen 2g/rasvaton painokilo... eli tarvin sen ainaki sen ehkä noin. 170g päivässä.. Jos se rasva siitä lähtee käveleen ensin, niin mikäs siinä.. lenkiä lisäilen sitte vaan... tulee nii mahtava olokin kun vähä pääsee juoksentemaan.. :hyper:

Jaffa82 sanoi:
No tiedän sen että tarvii sen 2g/rasvaton painokilo... eli tarvin sen ainaki sen ehkä noin. 170g päivässä.. Jos se rasva siitä lähtee käveleen ensin, niin mikäs siinä.. lenkiä lisäilen sitte vaan... tulee nii mahtava olokin kun vähä pääsee juoksentemaan.. :hyper:

Ehdottomasti kannattaa juoksennella kunnon lenkkejä. Sitä paitsi hyvä aerobinen kunto on hyvä asia olla olemassa yleensäkin.

Triv sanoi:
Kysynpä tässä samassa threadissa palkkarista HIIT:in jälkeen

Olen harkinnut, että menisin tekemään aamu HIIT:in tyhjällävatsalla ainakin kerran viikossa. Miten sen jälkeen palautiminen? Onko ihan hyvä idea ottaa hera + malto drinkki suorituksen jälkeen vai kenties normaali aamupala? Drinkki on varmaan huono vaihtoehto dietillä, mutta bulkilla ihan jees?

Itse en bulkilla edes tekisi HIIT-lenkkejä. Jos haluaa lisää massaa, niin tuntuu hieman turhalta samaan aikaan tehdä aerobista, joka taas kuluttaa kaloreita.

Dietillä HIIT on hyvä vaihtoehto kävelylle. Puolet ideasta on kuitenkin lenkin jälkeinen "jälkipoltto" eli elimistö polttaa rasvaa vielä noin tunnin sen jälkeen kun olet lenkin tehnyt. Siis, jos käyt tekemässä HIIt-lenkin, niin odottelet lenkin jälkeen tuommisen tunnin ja sitten syöt normaalin aamupalan. Palkkaria ei kannata tähän väliin sotkea.

No kysytäänpäs nyt sitten tällaista, että kumpi olisi dietillä fiksumpaa

a) tehdä lyhyitä aerobisia harjoituksia esim. joka päivä
b) tehdä muutama selvästi pitkäkestoisempi aerobinen harjoitus viikossa?

Vai onko asialla ylipäätään mitään merkitystä?

Suositut

Back
Ylös Bottom