Liian raskas ohjelma? ...monestiko on järkevä treenata viikossa?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja jazzo
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Tuli eteen tälläinen pulma.
Kaveri kyseli että rupeaisinko taas pelaamaan amerikkalaista jalkapalloa (pelasin aikanaan sitä). Nyt himottaisi aloittaa laji uudelleen, mutta harrastan kickboxingia sekä käyn salilla. Yleensä käyn 3-4 kertaa viikossa kickboxingissa sekä 2-3 kertaa salilla, kuitenkin pidän 1-2 lepopäivää. Amerikkalaisessa jalkapallossa olisi treenit 2 kertaa viikossa. Alla vähän ohjelmaa mitä suunnittelin:

Ma: Amerikkalainen jalkapallo (1800-1930)
Ti: Sali (puoliltapäivin) sekä sähly (2000-2130)
Ke: Amerikkalainen jalkapallo (1730-1900) sekä kickboxing (2000-2130)
To: Kickboxing (2000-2130)
Pe: Sali (iltapäivällä)
La: Lepo
Su: Lepo tai kickboxing (1700-1830)

Onko ohjelma liian raskas? Olen harrastanut urheilua säännöllisesti kauan, viimeiset puoli vuotta noin 5-7 kertaa viikossa (5 kertaa kickboxing + salilla).
Onko yksi lepopäivä viikossa liian vähän vai pitäisikö esim. perjantain salikerta jättää pois?

Miten tuollaiseen kysymykseen pystyisi joku muu antamaan sulle vastauksen?

sammyx sanoi:
Miten tuollaiseen kysymykseen pystyisi joku muu antamaan sulle vastauksen?

Kyllähän mä tiedän että se on henkilökohtaista miten raskasta se on, mutta minulla ei ole kokemusta kahden urheilulajin harjoittelemisesta yhtäaikaa. Ajattelin että täällä foorumeilla sattuisi olemaan henkilöitä jotka harrastavat useampaa eri urheilulajia samaan aikaan.

jazzo sanoi:
Kyllähän mä tiedän että se on henkilökohtaista miten raskasta se on, mutta minulla ei ole kokemusta kahden urheilulajin harjoittelemisesta yhtäaikaa. Ajattelin että täällä foorumeilla sattuisi olemaan henkilöitä jotka harrastavat useampaa eri urheilulajia samaan aikaan.

Itse käyn salilla, harrastan itsepuolustusta ja lenkkeilen.
Itsellä ainakin on niin, että yksi laji on jätettävä vähemmälle huomiolle. Omalla kohdallani se on tuo lenkkeily, eli teen sitä silloin kun jaksan.

Mitään säännöllistä treeniä vaativaa kolmatta lajia en ottaisi ohjelmaani. Tämä kuitenkin pätee vain minuun.

Riippuu täysin sun tavoitteista. Jos haluat muutakin kuin yleiskuntoa sun on pakosti karsittava jostain muusta ku salitreenistä. Kerta salia viikossa on juuri sitä yleiskuntoa ei paljon muuta. Mieti vielä tarkkaan mitä haluat ja kannattaako aloittaa uutta lajia.

Parempi pyy pivossa kuin 10 oksalla!!!

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom