Liian pitkä treenikö?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja TeePee80
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Mikähän mahtaa olla kun tulokset ovat jääneet junnaamaan paikalleen, treenaan suurinpiirtein näin:

ma:
pyörällä 10min alkulämpö
miinus-penkki 4x8-10 (eli 4 sarjaa, 8-10 toistoa)
olkapäät smithissä 3x8-10
penkki kp 4x8-10
vipunosto sivuille 3x8-10
perhonen (se rintalihas kone) 3x8-10
ojentajat myötäotteella 3x8-10
hauis 4x8-10
ojentajat ojentajat vastaotteella 3x8-10
vatsoja ja kylkiä
pyörällä 10min jäähdyttely

ke:
pyörällä 10min alkulämpöö
mave 4x8
kulmasoutu smithinssä 4x8-10
pullover 4x8-10
prässi 3x12
ylätalja 4x8-10
pohkeet 3x15-20
sisäreidet 3x10-12
hauis 4x8-10
ojentajat 3x8
hauis 4x8-10
vatsoja ja kylkiä
pyörällä 10min jäähdyttelyä

perjantaina sama kun maanantaina. Kierto niin, että ma ke ja pe, ja nuo kaks eri treeniä! Onko tässä siis mitään järkeä? Kehitys tuntuu hidastuneen, mutta johtuuko se liian pitkästä treenistä, vai olisiko syytä muuttaa koko treeniä????

Ohan tossa aika paljon! Tässä tällänen ehdotus.

1.Rinta,Etureidet,Olkapäät,Ojentajat
-Kyykky/Prässi 3x
-Ojennus 3x
-Penkki 3x
-Vinopenkki 2x
-Pystypunnerrus 2x
-Viparit sivulle 2x
-Taljapunnerrus 3x

2.Selkä,Hauis,Takareidet,Pohkeet,forkut
-Kulmasoutu 3x
-Leuat 3x
-SJMV 3x
-Koukistus 2x
-Hauiskääntö tanko 3x
-Pohkeet istuen 4x
-Hauiskääntö vastaote/Rannekääntö 3x
+vatsat 3x

3.Rinta,Etureidet,Olkapäät,Ojentajat
-Kyykky/Prässi 3x
-Hack kyykky/Askelkyykky 3x
-Penkki/Vinopenkki 3x
-Viparit maaten/Peck deck 2x
-Pystypunnerrus smith 2x
-Pystysoutu 2x
-Ranskalainen punnerrus 3x

4.Selkä,Hauis,Takareidet,Pohkeet,epäkkäät
-Maastaveto 3x
-Ylätalja/Alatalja 3x
-Koukistus 3x
-Hauiskääntö kp/scott 3x
-Pohkeet seisten 4x
-Kohautukset 3x
+Vatsat 3x

Miltäs tämmönen kuulostaa? toistot siellä alkuviikolla 6-8 ja loppu viikolla 10-12

Haittaako tuo jotain jos pääsen vain käymään ma, ke ja pe? Eli tuleeko liian pitkät tauot? Olisko mitään ehdotusta selkeään 2 tai 3 jakoseen?

kyllä tuo ekan postauksen mukaan mennään ihan perse edellä päin metsää. mä menisin tolla aivan piippuun ekan viikon jälkeen.
kokeile esim:

ma:rinta,hauis
ke:olkapää,ojentaja
pe:selkä
la:jalat

tuolla tyylillä annat itsesi palautua kunnolla treeneistä. tolla sun ohjelmalla sä et palaudu ja kehitystä ei tapahdu kun ei anna lihastan palautua ja käy vaan ylikierroksilla. eli tulokset junnaa paikallaan ja melkeinpä huononee.

siihen lihas ja voiman kasvuun ei mun mielestä vaikuta treenin määrä vaan se miten ne liikkeet suorittaa ja mikä on treenin intensiteetti;) tsemiä!

ja yksi asia minkä moni unohtaa, niin moni alkaa heti kaivamaan vikoja treeniohjelmasta, ja ajattelee, että mikä kusee kun menee päin vittua, mutta todellinen syy löytyykin aivan eri asiasta, eli: RUOKA JA LEPO. tsekkaile vähän ruokailuita, proteiinien,hyvien hiilareitten ja rasvojen määrää esim

ja yksi asia minkä moni unohtaa, niin moni alkaa heti kaivamaan vikoja treeniohjelmasta, ja ajattelee, että mikä kusee kun menee päin vittua, mutta todellinen syy löytyykin aivan eri asiasta, eli: RUOKA JA LEPO. tsekkaile vähän ruokailuita, proteiinien,hyvien hiilareitten ja rasvojen määrää esim
:offtopic:
tuo on niin totta:D Itsekin tuli laitettua aina kehittymättömyys huonon treeniohjelman piikkiin.
Sitten vähän aika sitten tajusin että ei sitä taida miinuskalorisella paljoo kasvaa:rolleyes:

Sitten vähän aika sitten tajusin että ei sitä taida miinuskalorisella paljoo kasvaa:rolleyes:

Kasvaa sitä. Ainakin itse olen kehittynyt mukavasti 5kk:ssa, vaikka olen ollut -300 - -600 kcal/päivä. Rasvaa hävinnyt kivasti, lihakset kasvaneet ja ennen kaikkea voimistuneet.

Antaahan se isompien lihasten illuusion kun rasva lähtee pois päältä.

Nooh... alkupaino 66, nyt 62. Ei minulla käsissä juurikaan rasvaa ole ollut. Kun syöt, liikut ja lepäät oikein, ei lievällä dietillä ole hirveästi merkitystä. Tietenkin lihasten kasvu on hitaampaa.

Ottakaapa mittanauha hyllyltä pölyttymästä vaihteeksi :) Se on parempi ainakin vasta-alkajille kuin vaaka kertomaan tuloksista. Miinuskaloreilla tulee itsekin vedettyä treenejä silloin tällöin, ja alussa useamminkin - kuitenkin esmes. käsiin tuli kivasti alkuun senttejä lisää, vaikkakin hitaammin kuin nykyään, kun treeniopit alkavat mennä vihdoin perille :D

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Mikähän mahtaa olla kun tulokset ovat jääneet junnaamaan paikalleen,
....

vai olisiko syytä muuttaa koko treeniä????

olisi. tai ainakin osaa siitä. ei mitään treeniohjelmaa kannata ikuisesti vetää, kaikkien kanssa tapahtuu toi sama.

Kasvaa sitä. Ainakin itse olen kehittynyt mukavasti 5kk:ssa, vaikka olen ollut -300 - -600 kcal/päivä. Rasvaa hävinnyt kivasti, lihakset kasvaneet ja ennen kaikkea voimistuneet.

Aloittelija (alle 2v treeniä) nyt kasvaa automaattisesti, kunhan vähän käy salilla tekemässä jotain. Jossain vaiheessa sekin piste tulee vastaan, kun pelkkä treenaaminen ja 2g proteiinia per kg ei enää riitä.

No kun mulla on rasvat sellasta 7prossan luokkaa niin ei sieltä pahemmin oteta lisä energiaa.
Ja kyllä sitä hermotus voi parantua ilman kunnon ruokaa. Ja onkos se "mukavaa kehitystä" jos paino putoo 66-62?

Ja onkos se "mukavaa kehitystä" jos paino putoo 66-62?

On se minun tapauksessani. 5kk "diettaamista" ja 4kg pois on hidas tahti. Rasvaprosentti alussa 17%, nytten alle 14%. Ja olen harrastanut vasta hieman yli vuoden eli olen todella alussa. Ei tämän vuoden alussa ollut teitoakaan vatsalihaksien näkyvyydestä, hyvä että tuntuivat edes. Nytten näkyy jo ihan kivasti. Sitten kun saan rasvat vielä hieman alemmaks alan tietenkin syklittää plussa- ja miinuskalori kuukausia.

kyllä tuo ekan postauksen mukaan mennään ihan perse edellä päin metsää. mä menisin tolla aivan piippuun ekan viikon jälkeen.
kokeile esim:

ma:rinta,hauis
ke:olkapää,ojentaja
pe:selkä
la:jalat

Tuntuu aika mielettömältä tehä jalat heti selkäpäivän jälkeen. Kyykky kulkee tunnetusti hyvin kun on maven runnoma selkä tukemassa liikettä..

Tuntuu aika mielettömältä tehä jalat heti selkäpäivän jälkeen. Kyykky kulkee tunnetusti hyvin kun on maven runnoma selkä tukemassa liikettä..

Kyllä se siihe tottuu, ainakin minulla on hyvinkin tottunut. Ei jää alaselästä kyykky kiinni ja kyllä ihan niin alas menen ku kroppa antaa myöten. Tosin teen kyllä 2-jakosella enkä koskaan vedä mavea täysin viimeseen asti.

Oma mielipiteeni on että ei diettiä ennen kun ollan päälle 75-80kilosia. Annetaan vielä aloittelija vaiheessa painon nousta minkä nousee.

166cm 75kg saa olla jo aika massoissa :)

Kyllä se siihe tottuu, ainakin minulla on hyvinkin tottunut. Ei jää alaselästä kyykky kiinni ja kyllä ihan niin alas menen ku kroppa antaa myöten. Tosin teen kyllä 2-jakosella enkä koskaan vedä mavea täysin viimeseen asti.

Toki niin ettei treenaa kyykkyä eikä mavea täysillä niin voi vetää vaikka viikon jokasena päivänä. Jännä juttu kun aina puhutaan siitä, että pitää olla ojentajatreenin jälkeen tarpeeksi väliä penkkipäivään, mutta näissä vähemmän RHP liikkeissä on sitten varaa joustaa. Eipä siinä kukin tyylillään. Väitän kyllä että on valtavasti haittaa kehitykselle.

Back
Ylös Bottom