liian pitkä kehonrakentajaksi

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Hulkki sanoi:
Edit. Siis puhutko nyt elintärkeän rasvan (sisäelimiä suojaavan rasvan) suhteessa pienemmästä osuudesta suurempikokoisilla henkilöillä?

Jep. Eli jos ronnien elintärkeät rasvat, eli vaikka 3kg puhdasta laardia on vain jäljellä, onhan rasvaprosentti ronniella huimasti alhaisempi, kuin jos 50kg teinipojalla on samat 3kg elintärkeitä rasvoja enää jäljellä.

JWO sanoi:
:lol2: ei mitenkään...tarkoitin vaan sitä että tuon vuoksi TODELLA iso kokoinen köriläs voi periaatteessa saada helpommin alhaisemman rasvaprosentit kuin 50kg talitintti jolla lihaksia ei ole kropassa juuri laisinkaan, ja siksi pienikin määrä rasvaa tekee jo korkean prosentuaalisen osuuden. :D

kyllä veikkaisin että esim ronnie colemanilla on vähemmän kuin 5-6kg rasvaa vartalossa kisalavalla, ja se lyö tauluun korkean lihasmassan vuoksi todella alhaisen rasvaprosentin. Ymmärsiköhän nyt kukaan mitä yritän selittää....:rolleyes:

Kyllä meitsi ainaki hokas. Jos siis sanotaan , että alhaisin rasvamäärä kehossa vaikka 180cm miehellä on se 5kg jota alle se EI VOI tippua, niin tällöinhän enemmän lihasmassaa omaavalla henkilöllä on mahdollista olla prosenttuaalisesti vähemmissä rasvoissa vaikka hänelläkin on tuo sama 5kg rasvaa kehossaan...

JWO sanoi:
Älkää siis pakkiksen lukijat nyt luulko että rasvaprosentti on sama asia oli sitten henkilöllä 50kg tai 100kg painoa.

Kyllä se suhteellinen rasvan osuus painosta säilyy aika vakiona, että ei pidemmällä kaverilla ole rasvaprosentin pudottamisen suhteen etulyöntiasemaa. Tuleehan kaksvuotiaan pojanklopinkin kroppaan kertymään normaalisti rasvaa pituuskasvun myötä. Absoluuttisen lihasmassan kasvatuksella on toki rasvaprosenttia pienentävä vaikutus. Aika vaikeeta tosin.

Edit. Toki jos saavutettuja tuloksia vertaillaan niin you got it right, man. Blaah.
Edit2. Heh, huippu toi huippuesimerkki! Treeniliikeohjeetkin pitäs saada noin kansantajusiks! :D

Wildemar sanoi:
Kyllä se suhteellinen rasvan osuus painosta säilyy aika vakiona, että ei pidemmällä kaverilla ole rasvaprosentin pudottamisen suhteen etulyöntiasemaa. Tuleehan kaksvuotiaan pojanklopinkin kroppaan kertymään normaalisti rasvaa pituuskasvun myötä. Absoluuttisen lihasmassan kasvatuksella on toki rasvaprosenttia pienentävä vaikutus. Aika vaikeeta tosin. :D

Tää meni ihan höpinöiksi, mutta siis tottahan on että isomalla kaverilla elintärkeitä rasvoja on aina enemmän. Ammattilaisilla kuulema viellä enemmän, sillä eikö hormoonien käyttö juuri lisää näiden (viskaalisten? tai jotain) rasvojen määrää sisuskalujen ympärillä?

Yritin vain yksinkertaistaa tuota hieman että menee jakeluun. :D

Huippu esimerkki loppuun :david: :

Jos mikolla on rahaa 1€ ja hän ostaa rahoillaan yhden omenan joka maksaa yhden euron, kuluttaa hän 100% rahoistaan tähän.

Jos taas tepolla on 10€ ja hänkin ostaa tuollaisen 1€ omenan, kuluttaa hän kokonaisrahoistaan vain 10% sillä hänelle jää viellä 9€ jäljelle. :lol2:

Mitäs mieltä olette varsinaisesta kysymyksestä? Ei siis postaajan bf%:sta :jahas:

Milloin on liian pitkä kehonrakentajaksi?
Onko pitkää kroppaa (esim. 195) mahdollista saada näyttävään ja kilpailukykyiseen kuntoon natuna? (classic bb).

Itseänikin tämä aihe kiinnostaa kun pituutta löytyy aika paljon.

EDIT: Jos unohdettaisiin avauspostin "ristiriitaisuus"/asiavirheet ja aloitettaisiin varmasti monen mielestä kiinnostavan aiheen käsittely.

On kyllä niin ristiriitaista juttua tossa avauspostissa, että hup heijaa. Kaikkee sitä näkee kun aikansa pakkista selailee :)

mr.perfeckt sanoi:
motivaationpuutteesta kärsin kun kaikki teletapit ajaa ohi.Treenikaveritki reenaa niin omilla ajoilla etteivät siedä kilpailua.Mistä motivaatio jatkoon? ja kannattaako edes jatkaa???

Joo kyllä kannattaa varoa jos se kolmiopäinen teletappi käy takaapäin ajamaan!!! :D :D :D :D

Ja eikös noita 190+ kehonrakentajia löydy kuitenkin. Muistelisin että on ollu juttua aiemminkin...???

Arc sanoi:
Mitäs mieltä olette varsinaisesta kysymyksestä? Ei siis postaajan bf%:sta :jahas:

Milloin on liian pitkä kehonrakentajaksi?
Onko pitkää kroppaa (esim. 195) mahdollista saada näyttävään ja kilpailukykyiseen kuntoon natuna? (classic bb).

Itseänikin tämä aihe kiinnostaa kun pituutta löytyy aika paljon.

itse väitän tuohon että lyhyempi kilpailija joka kuitenkin saa painaa 6kg päälle pituus -100 eli esim 180cm -100 = 80 + 6 = 86kg näyttää massiivisemmalta kuin 190+ pitkä kaveri samalla paino pituus suhteella. Pitemmillä kavereilla ei tuossa painossa viellä mielestäni näytä lihakset paksuilta ja pyöreiltä vaan pitkiltä ja laihoilta. korjatkaa toki jos olen väärässä.

JWO sanoi:
itse väitän tuohon että lyhyempi kilpailija joka kuitenkin saa painaa 6kg päälle pituus -100 eli esim 180cm -100 = 80 + 6 = 86kg näyttää massiivisemmalta kuin 190+ pitkä kaveri samalla paino pituus suhteella. Pitemmillä kavereilla ei tuossa painossa viellä mielestäni näytä lihakset paksuilta ja pyöreiltä vaan pitkiltä ja laihoilta. korjatkaa toki jos olen väärässä.
Kyllä tuo pitää paikkansa, eli esim. Classic BB:n säännöt suosivat pituussarjojen lyhyimpiä kilpailijoita.

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
toisaalta täytyy muistaa ettei kyllä aika varmasti kukaan yli 178cm kilpailijoista (ainakaan) tule painamaan saletisti tiukkana tuolla kisoissa lähellekkään tuota max painorajaa. Tuohon maximiin on annettu meille alan harrastajille viellä vuosiksi kehittymisvaraa.

Itse haaveleilen että saisin painon kisoissa välille 83-84kg missä kunnossa olisi kyllä kiva kävellä ensimmäisiin kilpailuihin. Saletisti kuitenkin painan skaboissa jonkun 70kg :lol2:

Nyt esim paino luokkaa 88kg ja rasvaa on ihan saakelisti viellä, nyt jos olisi pakko aloittaa dietti, painaisin tiukkana varmaan jonkun 78kg luokkaa. :david:

toisin sanoen, massaa aion hankkia viellä vuoden aikana (tiukkaa lihaa) 5-6kg! :david: :lol2:

JWO sanoi:
toisin sanoen, massaa aion hankkia viellä vuoden aikana (tiukkaa lihaa) 5-6kg!
Vuoden aikana? Aiotko siis kilpailla ensimmäisen kerran vasta keväällä 2007? Syksyn kisoihin on kuitenkin aloitettava dieetti viimeistään reilun puolen vuoden päästä, joten ennen syksyn kisaa on aikaa kasvattaa lihasta korkeintaan tuo puoli vuotta.

Joka tapauksessa aivan helvetin kova suoritus, jos kykenet vielä natuna kaapimaan 5-6 kg tiukkaa pihviä vuodessa. Toisaalta jos kenenkään geeneillä tuohon pystyy, niin sinun. Meikäläinen saa rukoilla kehonrakennusjumalia ja uhrata kyykkyneitsyitä alttarilla joka keskiviikko ja sunnuntai, jos haluan kasvattaa edes 2 kg lihasta vuodessa.

Hulkki sanoi:
Vuoden aikana? Aiotko siis kilpailla ensimmäisen kerran vasta keväällä 2007? Syksyn kisoihin on kuitenkin aloitettava dieetti viimeistään reilun puolen vuoden päästä, joten ennen syksyn kisaa on aikaa kasvattaa lihasta korkeintaan tuo puoli vuotta.

Joka tapauksessa aivan helvetin kova suoritus, jos kykenet vielä natuna kaapimaan 5-6 kg tiukkaa pihviä vuodessa. Toisaalta jos kenenkään geeneillä tuohon pystyy, niin sinun.

Niin joo, siis viellä vähemmän aikaa....:( Mä oon laskeskellut kun nuo jalat kehittyvät ja ottavat nyt massaa/lihaa hyvin vastaan, voisin saada kyllä niihin ainakin muutaman kilon ennen kisoja. Jos yläkroppaan tulisi 1kilo, se tekisi jo 3kg joka olisi hieno tulos. :rock:

Mulla on jalat kuitenkin viellä vähäisen treenin vuoksi jäljessä, mutta ovat innostuneet ihan samalla tavalla treenistä kuin ylävartalo aikanaan.

JWO sanoi:
Mulla on jalat kuitenkin viellä vähäisen treenin vuoksi jäljessä, mutta ovat innostuneet ihan samalla tavalla treenistä kuin ylävartalo aikanaan.
Niin, kierrä vielä vain sitä veistä haavassa. :evil:

T. Hulkki, "jalat prioriteettina jo vuodesta 2000 saakka ja ensimmäisiä kehityksen merkkejä odotellaan vieläkin" :wall:

mr.perfeckt sanoi:
Olen harrastanut kehonrakennusta...

No näin ulkopuolisen simmuun tuo 191 on ihan saakelisti pituutta poudailua ajatellen. Mutta, eihän kukaan periaatteessa voi olla liian pitkä, jos massaa on siten niin perkeleenmoisesti, sen varmaan itsekin tiedät. Se, paljon massaa pitäisi olla, riippuu sitten tavoitteesta. Jos tavoitteena on bf, niin varmaan vähempikin riittää, mutta jos Mr Olympia -kilpailuuni mielit, niin sitten sitä massaa pitäisi olla varmaan 180 kg offilla ja 150-160 tiukkana...
Mut tosiaan, koska olet pituudeltasi kuin übermensch, sinun pitäisi myös sitten syödä samalla tavalla, eli aivan perkulaasti. Se on sitten monituisia tuhansia kilokaloreita päivässä. Varmasti 5000-10000... :)

Kiva.. Mä oon 198cm pitkä, tuli mukavasti treeni-intoa lisää tän threadin myötä. :lol2:
Mut mäkin sain kahden vuoden treenillä painon sataan viiteen, tosin suuremmilla rasvoilla, luulis nyt että se sullakin tuosta vielä jotenkin nousis..
Mäkin luulin aina että mulle ei painoa tai läskiä kerry, mutta kolmen tunnin välein kun syö joka kerta tarpeeks, niin kyllä se siitä alkaa kertyyn. Vaikka kuinka nopea aineenvaihdunta oliskin..

Saapas sanoi:
Kiva.. Mä oon 198cm pitkä, tuli mukavasti treeni-intoa lisää tän threadin myötä. :lol2:
Mut mäkin sain kahden vuoden treenillä painon sataan viiteen, tosin suuremmilla rasvoilla, luulis nyt että se sullakin tuosta vielä jotenkin nousis..
Mäkin luulin aina että mulle ei painoa tai läskiä kerry, mutta kolmen tunnin välein kun syö joka kerta tarpeeks, niin kyllä se siitä alkaa kertyyn. Vaikka kuinka nopea aineenvaihdunta oliskin..

Totta puhut!

Asiasta ensimmäiseen.
Eikös 4% rasvat ala olemaan jo hengen vaaralliisen alhaalla:|
Tuo 2.8% rasvat on kyllä paska puhetta.

Siis tuo rasvaprosenttihan on prosentuaalinen eikä verrattavissa esim 50kg ja 100kg tyypeillä keskenään rasvakiloissa.

Alkuperäiseen kysymykseen vastaten:

Et ole liian pitkä, mutta tie voi olla kivinen.
tai uskon sen olevan helvetin vaikea. Mutta jos siihen kuntoon joskus pääsee niin on taas ihan omalla tasollaan luonnollisesti. vrt. Pitkän ihmisen reisi on vaikea saada kasvamaan, mutta sitten kun siihen saa kokoa niin onhan se nyt paljon kauniimpi.

Ois muuten hauska nähdä lavalla joku pitkä tyyppi. Jäis muut kyllä aika hyvin varjoon, kun jotain 190-senttinenkin olis yli päätä pitempi kaikkia.. :D

Tässä kuva intialaisesta voimanostajasta, Dalip Singhistä (nykyään vissiin show-painija tms.). Pituutta 218cm, painoa tuossa kuvassa 183kg. Ei ainakaan mun mielestä näytä lihakset pitkiltä ja laihoilta. :lol2:

giant.jpg

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom