liian nuori?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja radial
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Ikä
35
Olenko mielestänne liian nuori aloittamaan
punttiksen? Ku olen 14v ja 185cm (ennustettu 188cm jonkin käyräsysteemin avulla) ja painoa on 70kg. Ettei ainakaan luulis pituuskasvun pysähtyvän ja vaikka pysähtyiskin niin ei se nyt niin haittaa, jos ei sitten luut kärsi siinä sivussa. Mielipiteitä, kiitos etukäteen.

hushus salille siitä..
ite menin salille ihmettelemään ekan kerran suurinpiirtein ton ikäsenä ja siitä se sitte lähti..

:kippis1:

Mutta muista opetella kaikki nostotekniikat kunnolla heti alusta alkaen. Nimittäin jos lähdet kissaravistuksella tekemään mavea niin voit äkkiä olla hieman lyhyempi.

Joo salille vaan heti. Otat jonkun perusohjelman ja opettelet liikeratoja ja kyselet kokeneemmilta neuvoja nostotekniikkaan ekojen viikkojen ajan. Sit pikkuhiljaa pistät painoo kehiin ja alat tekeen tulosta! :)

Mä alotin punttitreenin, kun olin 15v. ja 170cm. Nyt oon jonkun aikaa treenaillu ja pituutta 174cm. Oikeestaan pituuskasvu on melkeimpä nopeentunu, kun on vähän enemmän syömään ruvennu. Mun pituusennuste on siellä 180cm alla. Eli kesään mennessä varmaankin ollaan jo niin lähellä, että voi reenata miten huvittaa! :kippis1:

Jep, rehkimään vaan. Alota tekemällä kevyemmillä painoilla niin että opit kaikki liikeradat tekemään oikein että tuntuu oikeissa lihaksissa, ja tiedät mihin mikäkin liike ottaa ja mitkä sulle sopii. Helpompi sitten lähteä kun on pohja valmiina. :)

Mä toivon että oisin myös alkanut harrastaa jo vuoden tai pari aikasemmin, nyt oon 17v, vuoden treenannut. Ennenkun treenailemaan alotin olin 186cm ja ~60kg, nyt 186,5cm ja 80kg. =)

Joskus sitä ihmettelee että missä se paino on, kun peili kertoo että siellä on se ihan sama riukula, hyvä kun näkyy ilman suurennuslasia. :cool:

Tosiaankin hommaa kunnon ohjelma! Elä katso kirjasta, anna jonkun vanhemman punttaajan tehdä se. Vaikkapa salin ohjaajan.

Malttia!! Tuloksia ei tule millään ohjelmalla hetkessä. Ei kannata heti suinpäin syöksyä johonkin pakkotoisto-restpause-ultrahardcore-treeniin. Hommaa siis hyvä ohjelma, opettele liikeradat ja liikkeet, treenaa ohjelmalla hartaasti!

Opettele myös ravintotietoutta. Ota selvää mitä, miten paljon ja milloin pitää syödä. Muista myös levätä.

Itse tein alussa kaikki väärin kun ei ollut ketään kuka olisi opastanut. Esimerkkejä:

-lisäravinteena Super Turbo Protein puristeet, joita söin 15kpl treenin jälkeen. Vaikutus siis mitätön.

-salille kuutena päivänä viikossa

-penkkiä kovaa 2xviikossa, kovia sarjoja noin 8-10

-hauista tein jopa 45minuuttia kerralla

-sarjojen välillä pidin jopa 30sekunnin taukoja

-parhaana aikana kesälomalla 17-vuotiaana salille aamuin illoin eli 10 kertaa viikossa.

-söin huonosti, lähinnä patonkia ja jugurttia

Joo kiitos replyistä, kai sitä pitäis sitten vähän uhrata aikaa noiden liikeratojen opettelemiseen.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Täytyy sanoa, että oon kateellinen sulle. Hitto kun ois itekin tajunnu aloittaa noin nuorena! Harjoittele kaikkien liikkeiden liikeradat kunnolla mieluiten jonkin vanhemman treenaajan avustamana. Tohon kannattaa uhrata aikaa ihan kunnolla, se aika varmasti maksaa itsensä takaisin! Sitten vaan treenaamaan järkevästi, kun tekniikat on kunnossa. Lisäksi kannattaa kiinnittää heti alusta alkaen huomiota syömiseen ja riittävään lepoon. Tossa iässä sitä kyllä jakso nukkuakin ihan kunnolla 12 tunnin yöunia!

nuorena...

Itse eksyin koulussa välitunnilla salille 12 vuotiaana ja samalla tiellä vielä ollaan. Minulle isot ja vahvat miehet antoivat silloin ohjeen, että nuorten ei pitäisi nostaa mitään pään yläpuolelle ja kannattaa aloittaa perusliikkeillä.

Re: nuorena...

Originally posted by Looney
Itse eksyin koulussa välitunnilla salille 12 vuotiaana ja samalla tiellä vielä ollaan. Minulle isot ja vahvat miehet antoivat silloin ohjeen, että nuorten ei pitäisi nostaa mitään pään yläpuolelle ja kannattaa aloittaa perusliikkeillä.

Hyvät ohjeet 12 vuotiaalle.

Originally posted by radial
Joo kiitos replyistä, kai sitä pitäis sitten vähän uhrata aikaa noiden liikeratojen opettelemiseen.

Joo salille vaan, mars mars. Ehdottomasti uhraa aikaa, vaikka vuosi pari perusvoiman kehittämiseen, treeniin totutteluun ym.

Maksaa itsensä takaisin jos reenaat vielä kymmenen vuoden päästä. Olet silloin meinaan vielä todennäköisesti ehjä.

Originally posted by msj81
-sarjojen välillä pidin jopa 30sekunnin taukoja

Pisti silmään...pidätkös sitten nykyään vielä lyhyempiä taukoja? Vai oliko tuo "jopa" vitsillä heitetty..?

Aika hurjalta tuo 10 kertaa viikossa kuulostaa, menee jo ihan silkan himokuntoilun puolelle, ei lihasta eikä voimaa kasvateta. Mulle on vakiintunut se 4x viikossa, ei varmasti väsy, muttei ehdi tylsistyä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom