Tässä olen sellaista miettinyt.. Kun pyrin syömään tällähetkellä niin paljon kuin ehdin.. useina päivinä tulee hotkittua ruokaa. Eli vedän kauheessa kiireessä (5min)loistavan pihvi aterian ja sen jälkee omena käteen ja ulos.. jnejne. eli syön ateriat kiireessä.. voiko tämä vaikuttaa tuloksiin? tai vaikuttaa lihasten kasvuun huonolla tavalla? Muutenkin tuntuu ettei pelkkä ruoka auta lihasten kasvvuun :s
MAHALAUKULLA EI OLE HAMPAITA!!!!!
Se seikka on syytä muistaa.
Ruuansulatusnesteet eli hapot alkavat erittyä jo suussa ruokaa pureskellessa, jolloin itse maha pääsee vähän helpommalla. Jos hotkit ruokasi lähestulkoon pureskelematta, ovat suuret palaset ruokaa mahassa, jossa alkaa nk. hälytystila sillä mahalle tulee kiire erittää ruuansulatusnestettä eli HAPPOA syövyttääkseen nopeasti syötyä ruokaa ettei sitä joudu suolistoon sellaisenaan.
Jossain vaiheessa maha sitten breikkaa... Se alkaa erittämään nesteitä kiihtyvällä tahdilla eikä osaa lopettaa ajoissa. Niinpä koet sen mahassasi poltteluna. Happo se siellä polttaa mahalaukkusi sisäpinnan limakalvoa puhki ja seurauksena saat mahahaavan!
No, nou hätä, aattelet ja alat popsimaan närästyslääkkeitä. Jepjep, sitäkö aattelit sitten loppuikäsi tehdä, olla naama vääntyneenä tuskan irveen ja pitää jatkuvasti mukana närästyslääkkeitä? Tuskin aattelit.
Joten arvannet itsekin, että jatkuvat vatsavaivat alkavat taatusti haitata koko elämää, eikä vain bodailua.
Liha muutoinkin on hitaasti sulatettavaa ja sen mätänemisaika voi olla jopa 8 tuntia.
Pureskele ruokasi niin hyvin, että tunnet syljenerityksen alkaneen suussasi.
ÄLÄ JUO RUOKAILUN AIKANA VAAN MIELUIMMIN SITÄ ENNEN.
Tämän neuvon olen kuullut, sillä silloin ei, kuulemma, laimenneta sitä ruuansulatusnestettä koska sen laimentaminen ruokailun aikaisella juomisella aiheuttaa myöskin lisätehoja eritykseen. Kuulostaa kyllä ihan järkeenkäyvältä ja olen sitä noudattanut jo muutaman vuoden.
Kun mahalaukun nesteet ovat tehneet tehtävänsä, ruokamassan tähteet lähtevät suolistokierrokselle. Mikäli olet syönyt runsaasti myös kuituja (marjat, vihannekset, hedelmät, ruis, leseet jne) on massassa niin paljon painoa, että se menee jo painovoiman ansiosta riittävän nopeasti elimistöstäsi ulos. Kuitujen ohella myös juot runsaasti muina kuin ateria-aikoina, niin huuhdotkin suolesi.
Eli vessareissu olisi tuiki tarpeellinen joka päivä niin ei suolenmutkiin jäisi mitään, mikä myöhemmin saattaa aiheuttaa inhoja kertymiä ja muuttua ties miksi tuumorin aluiksi. Ruuansulatusjuttu kierroksineen kestää terveillä ihmisillä vuorokauden joten se mitä vessassa saat ulos, on edellispäivän sapuskaa.
Ja jos et pääse tarpeeksi usein vessaan, alkaa hengitys haista ihan sille itselleen eli paskalle. Kai se jotenkin haisee myös ihohuokostenkin läpi. Onneks sentään väri ei naamassa vaihdu! Kai...