Liian lyhyt treeni?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja eiska
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Vedän nykyään kaksijakoista treeniä jaolla rinta/etureidet/ojentajat/hartiat ja selkä/takareidet/hauikset/vatsat/pohkeet. Muuten ongelmaa ei ole, mutta vähän ruvennut ärsyttämään se, että treeni on nopeasti, jopa 35-40 minuutissa ohi. Onko tämä ihan normaalia, teenkö jotain väärin? Jokaista lihasryhmää on 2 eri liikettä ja molempia liikkeitä teen 3x15 toistoa. Piileekö vika toistomäärissä?

Mielipiteitänne olisi mukava kuulla. Toisaalta ei näin lyhyetkään treenit niin pahasta ole (asun ihan salin liepeillä) mutta jotenkin tuntuu että treeni jää puolitiehen...?

Minun mielestäni tuo nelisenkymmentä minuuttia on ajallisesti ihan ok. Minulla itse "toiminta" vie saman aikaa ja teen kaksijakoisena myös. Tosin lämmittelyn ja venyttelyjen kanssa aika painuu tuonne tunnin tietämille.

Mutta jos salitreenin jälkeen tuntuu siltä, ettei olisi mitään tehnytkään niin silloin jossain menee pieleen. Itse teen(yleensä) paljon vähemmillä toistoilla kuin sinä. Veikkaan, että vika piilee painoissa. Laita rohkeasti enemmän rautaa tankoon ja tee vaikka vähän vähemmän toistoja. En usko, että tulee tunnetta etteikö olisi tehnyt tarpeeksi.

Vähän vaikuttais kyllä liian pieniltä painoilta. Viimesen sarjan pari viimestä toistoo pitäs ainakin olla semmosia oksennan en oksenna vetoja sillo se käy tuntumaan jossain RAUTAA TANKOON

Siltä vaikuttais että liian hepposesti vedät treenit läpi. Jos joka sarjaan panostaa asenteella ja laittaa ittensä koville niin vääjäämättä ne sarjojen väliset palautumisajatkin on sen mukaiset.

Sarjojen väliset tauot on olisi hyvä pitää kellosta katsoen siinä minuutin tietämillä kun lihasta halutaan kasvattaa. Todella raskaat liikkeet kuten kyykky ja mave voi tehdä 2-3 minuutin tauoilla ettei henki lähde :) Voimaa kun treenaan niin tauot on jopa 5 minuuttia.

45 minuutin jälkeen kortisoli tasot nousee ja testosteronitasot laskee ja ohittaa toisensa.

Mä teen samalla jaolla ku sä (vatsat vaan vaihtelee välillä), toistot 6-15 (riippuen liikkeestä), ja mulla menee sillanen 50-70min (lisätty mukaan venyttelyt). Suurin osa aikaa mulla menee kun saa jonottaa esimerkiksi penkkiin ym. laitteisiin.

Ihme ongelmia porukalla. Jos se harmittaa että treeni on liian nopeaan ohitse niin voithan sä aina puuhastella jotain rannerullausta lopuksi vaikka puolituntia.

No siis jos itse treeni kestää sen 40 min ja tekee tiheää frekvenssiä, niin ei siinä liian vähää aikaa todellakaan kestä. Mutta jos tossa on jo ne salille menomatkat ja venyttelyt, niin sitten itse treenille jää aikaa alle puoli tuntia?

No siis jos itse treeni kestää sen 40 min ja tekee tiheää frekvenssiä, niin ei siinä liian vähää aikaa todellakaan kestä. Mutta jos tossa on jo ne salille menomatkat ja venyttelyt, niin sitten itse treenille jää aikaa alle puoli tuntia?

Ei, kyllä tossa on vaan lämmittely + itse treeni.

Ja jos ihmettelette että miksi kysyn niin tyhmiä niin pointtihan oli vaan se, että tuntuu oudolta olla noin vähän aikaa salilla.. Noh, asia selvä, kiitos vinkeistä!

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Itsellä kestää yleensä jalkatreeni noin 40min+ venyttelyt + alkuun 10min lämpö kuntopyörällä ja yläkropan treeni kestää yleensä lähes tasan tunnin..

Nyrkkisääntönä, että treeni kannattaa aina pitää mahdollisimman lyhyenä. Silti mahdollisimman kova intesiteetti ja/tai volyymi riippuen minkälainen ohjelma on kyseessä. Liian lyhyttä treeniä ei ole, jos ohjelma on järkevä ja saa taviotesarjat hyvin tehtyä.

Enempi ei ole tässäkään asiassa aina parempi. Toisaalta, ehkä joskus voisi olla hyvä vetää pitemmän kaavan mukaan, esim. kahtena päivänä ennen kevennettyä viikkoa kovempi/pitempi setti, siten että tulee "traumaa" lihoille vähän reilummin. En kyllä olis huolissaan tuon mittaisen reenin keston puolesta. Jos kehitystä tapahtuu niin silloin sä teet sen ihan oikein, right?

Back
Ylös Bottom