Liian kova pumppi haboissa?!

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Eli ongelmana liiallinen pumppi hauiksia tehdessä. Pari ekaa sarjaa vielä menee, mutta kolmannessa saattaa jo jäädä sarja kesken kun käsi niin pumpissa et hyytyy kokonaan. Lisäks palautumisaika sarjojen välillä venyy ja siltikin tuskaista tekemistä. Aiheesta oli kyllä jo threadeja mutta mitään suuria vastauksia niistä ei löytynyt. Olen kokeillut kevyttä venytystä tms välissä mutta ei tunnu auttavan. Mistäköhän tällainen vaiva johtuu, koska se on ruvennut vasta viimeisen kuluneen vuoden aikana vaivaamaan?

Eli ongelmana liiallinen pumppi hauiksia tehdessä. Pari ekaa sarjaa vielä menee, mutta kolmannessa saattaa jo jäädä sarja kesken kun käsi niin pumpissa et hyytyy kokonaan. Lisäks palautumisaika sarjojen välillä venyy ja siltikin tuskaista tekemistä. Aiheesta oli kyllä jo threadeja mutta mitään suuria vastauksia niistä ei löytynyt. Olen kokeillut kevyttä venytystä tms välissä mutta ei tunnu auttavan. Mistäköhän tällainen vaiva johtuu, koska se on ruvennut vasta viimeisen kuluneen vuoden aikana vaivaamaan?

Mä en nyt voi sanoa mitään järkevää oikeastaan kun aloittelija vielä oon :D Mutta mitäs jos karsisit toistoja ja enemmän painoja ? Itellä ainakin menee 6-8 sarjat vielä kohtuu kivasti mutta jos yli ton mennään niin sitten alkaa tulee kans semmonen paine että ei paljon tehä mitään kun tuntuu että kädet repee :D Tai sitten koitat tehä kunnon "pumppi" harjoituksia parantamaan verenkiertoa/laajentamaan suonia habas (tää voi olla jotain ihan skeidaa mutta näin mä ajattelisin :D)

Jees voisihan tuollaistakin koittaa.. Pitkällä tähtäimellä olis kuitenkin fiksumpaa löytää probleeman syy ja koittaa vaikuttaa siihen kuin pelkästään vältellä ongelmaa..

Montako liikettä tulee tehtyä haballe? Montako sarjaa? Teetkö haban omana päivänä vai selkäpäivän jatkoksi? Itellä tuli ennen tehtyä haukka/ojentaja päivä erikseen, jolloin tein 3 liikettä, 3 sarjaa ja toistot 6-10. Tuolloin oli omissa hauiksissa ja ojentajissa sama ongelma kun meni jo tokan liikkeen jälkeen tajuttomaan pumppiin. Nykyään 2-jakoisella teen parin raskaan selkäliikkeen lisäksi vain yhden liikkeen hauista per päivä. Painoa voi laittaa enemmän ja kun vetää loppuun asti, niin ei tunnu edes tarvitsevan toista, saatika sitten kolmatta liikettä. Jos nykyään tekisin hauiksen omana päivänä, ottaisin luultavasti vain kaksi liikettä joista toinen raskas 6-8 toistoa ja toinen pumppi 10-12, näillä luulisi jo pääsevän pitkälle.
Ainiin ja kasvua on tullut huomattavasti enemmän - vähemmällä.

Oon nyt tehny 2-jakosella ja eri päivinä selän kanssa eli ihan puhtaalta pöydältä lähetty ja yleensä ollut 5x10-12 tuntumaan keskittyen suht pienellä painolla ja yks liike per kerta eli kahdesti viikossa. Ens viikolla ois tarkotuksena vaihtaa 4-jakoseen ohjelmaan eli viikon haukat pitäs tehdä kerralla! Nyt jo tekee pahaa miettiä parin eri haba liikkeen rykäsy putkeen selkäreenin päätteks, vittu! Positiivinen puoli on se, että nyt ei ole ojentajaa samana päivänä eli joskohan se helpottais vähän.. ehkä...

Oon nyt tehny 2-jakosella ja eri päivinä selän kanssa eli ihan puhtaalta pöydältä lähetty ja yleensä ollut 5x10-12 tuntumaan keskittyen suht pienellä painolla ja yks liike per kerta eli kahdesti viikossa. Ens viikolla ois tarkotuksena vaihtaa 4-jakoseen ohjelmaan eli viikon haukat pitäs tehdä kerralla! Nyt jo tekee pahaa miettiä parin eri haba liikkeen rykäsy putkeen selkäreenin päätteks, vittu! Positiivinen puoli on se, että nyt ei ole ojentajaa samana päivänä eli joskohan se helpottais vähän.. ehkä...

Meikäläinen tekee haban rintapäivänä niin välttyy taljojen vedoilta ja näin ollen toi toimii ainakin mulla hyvin...voimaviikoilla 3x6 toistot ja massaviikolla 3x12 (tosin tää 12 on jo niin vaikee saada että käytännössä 3x10...tai sitten pitäs karsia vaan painosta että sais sen täyden 12 :D). Haba liikkeitä mulla ei oo kuin 2 hauiskääntö tangolla ja hammer.

Vissiin menee treeni perille, tee vähän mutta useemmin viikossa. Vaik alotat 4jakosen niin voi sitä aina tehä pari sarjaa hauista treenin lopuks. Mun mielestä tää on vähän tämmönen huuhaa-ongelma. En tajuu miten pumppi voi itsessään estää hauiksen treenaamisen, jos voimat loppuu käsistä niin ota pienemmät painot.

Tee jokunen tosi kevyt sarja ojentajille haba sarjojen välissä kun liiallinen pumppi iskee. Tyyliin pushdown 15-20 toistoa jollain 25kg:lla
Ja jatka edelleen venyttelyä ja käsien pyörittelyä yms. ravistelua sarjojen välissä.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Minähän en tiiä mistään mitään, mutta.. Mee semmoselle hierojalle/osteopaatille, joka osaa ns. avata lihaskalvoja. Kuulostaa just siltä, että sulla on hauiksen lihaskalvot helvetin kireet ja kun veri pakkaa lihakseen treenatessa niin tuo kalvo on se joka aiheuttaa kipua, kun se ei anna periks.

Pumppi ei mielestäni kummemmin laske sarjan pituutta. Sekoitat varmaan pumpin ihan perinteiseen väsymiseen. Monilla liian puhtaat toistot saattavat aiheuttaa sen, että haba väsyy heti alkuunsa. Ratkaisuja: 1) Älä vedä toistoja ihan alhaalta, eli siis älä päästä käsi ihan suoraksi. 2) Älä tee liikkeitä, joissa hauis on pitkänä (eli tee liikkeitä, joissa kyynärpää on sivusta katsottuna kylkilinjalla, tai mielellään sen edessä. Jos koet, että "pumppi" kohdistuu enimmin kyynärtaipeen kohdille, osin jopa ranteen yläpäähän, niin tästä saattaisi olla kyse). 3) Tee pari ekaa sarjaa vajaaksi, eli älä puske failureen vaan ota vähän pienempää romua ja lopeta sarja kun jaksaiist vielä pari kolme.

itel menee kans haukkarit aivan saatanalliseen pumppiin jo ekan työsarjan jälkeen mut en koe sitä mitenkään negatiivisena asiana.ei ainakaan mun treenit jää vajaaks pumpin takia.

kiewille sen verta että miten sä voit neuvoo jonkun ns. lopettamaan puhtaat toistot? niin mä ton ymmärrän! vai ymmärsinkö ihan päin vittua?!?

Kyllä se hauberi mullakin menee pumppiin kun teen isoilla painoilla vähän toistoja (että millä painoilla Jäätävä teet sun hauberi reenin? ja mitä liikkeitä?)...tekis mieli lopettaa ja lähtee kotiin mutta ei auta muu kun uutta sarjaa perään vaan...

Nuo venytykset sarjojen välissä kai nimenomaan päästävät lisää verta lihakseen, joten ei ihme jos ei auta

Veyttely sarjojen välissä ainakin saa maitohappoja liikkeelle.

Ja itse ongelmaan: Luultavasti habat saa liikaa rasitusta, eli lähinnä liian useana päivänä viikossa. Samanlaista itsekin kokenut, kun tehnyt esim. 2jakosta, tai 3-4jakosta niin että selkä ja hauikset treenataan eri päivinä.. Myös forkut tuli jumalattoman kipeäksi treenatessa myöhemmin, joka esti mm. suoralla tangolla hauiskäännön tekemisen.

Pumppi ei mielestäni kummemmin laske sarjan pituutta. Sekoitat varmaan pumpin ihan perinteiseen väsymiseen.

En sekoita normaaliin väsymiseen. Ja niinkuin joku muukin tässä tokaisi että kyllä se sarja siitä lyhenee kun hauis tulee niin kovaks et lopettaa liikkumisen.

Mun mielestä tää on vähän tämmönen huuhaa-ongelma.

Kiitos panoksestasi keskusteluun.

Minähän en tiiä mistään mitään, mutta.. Mee semmoselle hierojalle/osteopaatille, joka osaa ns. avata lihaskalvoja. Kuulostaa just siltä, että sulla on hauiksen lihaskalvot helvetin kireet ja kun veri pakkaa lihakseen treenatessa niin tuo kalvo on se joka aiheuttaa kipua, kun se ei anna periks.

Täytyy koittaa joo. Toivottavasti syy olisi vaikka tämä mainitsemasi kalvokireys. Nyt meinaan ollaan niin kaukana normaalista toimintakunnosta et jotain radikaalia muutosta pitäs saaha.

Tee jokunen tosi kevyt sarja ojentajille haba sarjojen välissä kun liiallinen pumppi iskee.

Juu täytyy ottaa testaukseen ensi reenissä huomenna. Ainoo pelko on et jos se vaan lisää veren määrää entisestään käsivarsissa ni melkonen pökkelö saatta tulla. Mutta kokeilemalla selviää.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom