Lihominen ketolla??

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja veijari
  • Aloitettu Aloitettu
Elikkäs nyt olen noin 3,5vko vetänyt ketodieettiä salilla olen käynyt 3 kertaa viikossa + 1 kerta matsaamista erikseen sekä olen yrittänyt käydä puntin jälkeen mahdollisimman paljon matsia ottamassa/säkkiä pieksämässä sekä vielä tämän lisäksi jaan postia 2 kertaa viikossa josta tulee noin 2-2,5h porrasjuoksua ja pyöräilyä pitkin päivää. Ruokailut olen ottanut ~3h välein ja ruuaksi tietty kalaa, kanaa, lihaa ~200g tai esim munakas/raejuusto/protsku drinkki jne. Mutta nyt alkaa jo ihmetyttämään että mitäs helvettiä. Eli tilanne on se että paino tippui ensimmäisten 10pvä:n aikana noin 7-8kg sitten seuraaviin 10 päivään ei ollenkaan sitten yht´äkkiä paino tippui taas 2-3kg parissa päivässä jonka jälkeen nyt noin 5 päivää myöhemmin paino onkin noussut jo korkeammaksi kuin edellisessä mittauksessa ja maha on kasvanut suunnilleen cm/kg mitä on tullut. Mitä tässä nyt pitäisi tehdä? Luottaa siihen että tää homma alkaa toimimaan itsestään ajanmyötä taas vai mitä? Onko kokemuksia vastaavasta ja jos on niin mitä teit??

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
veikkaan, että säästöliekille menit. en oo ollu ketolla, enkä tuu koskaan olemaan, mutta uskon ,että oot liian rajun dietin alottanu. nyt se kostautuu, iso osa energiasta menee rasvaks, kun elimistö luulee sun olevan ilman ruokaa. tai no liian vähällä ruualla. joten lisää ruokailua, niin pitäis taas paino lähtee laskuun

Voi myös olla että olet alkanut samaan piilohiilareita jolloin aivan varmasti rupeat turpoamaan kun kuitenkin rasvaa syöt niin paljon enemmän kuin normaali ruokavaliossa.Tässä yksi syy mutta jos olet varma ettei ole piilohiilareita niin sitten olen kyllä ymmälläni sillä itelläni ei tullut mitään takapakkia missään vaiheessa eikä mennyt säästöliekillekkään vaikka mullakin tippui roimasti kalori määrä..

Piilohiilareita uskon vahvasti ongelman syyksi. Ketoosilla ei mene herkästi säätölle sen olen itse kokenut. Mutta jos sulle tulee vaikka 30g hiiltä niin ihan sama onko se 100 tai 500 kcal miinuksella niin seuraavana päivänä on kilo lisää kun se kerää nesteen. Mulla piti olla tosi tarkka ja alle 20g päivässä hiilet.

Elikkäs pitää vielä karsia turhia hiilareita esim. kahvi maidosta(vaikka määrä on pieni niin kahvia tulee nautittua rutosti eli määrä kasvaa). Eli kahvit mustana ja raejuustot tonnikalaksi?

Toimiiko sulla massu normaalisti? Joskus kun keto vetää kropan sillä tavoin jumiin, niin sisuksiin jää sitten enemmän biomassaa kuin normaalisti. Eli tuleehan hyvin kuitenkin kuituja, mm. vehnäleseistä, kuitupitoisista kasviksista ja pellavansiemenrouheesta?

ajajajajajaj. Ei mitään maitoja. Ja siinä alkuperäisessä uusiversiossa:hyper: Atkins luokitteli kahvin sellaiseksi mitä ei pitäisi juoda? Kofeiini ei vissiin sopinut yhteen ton dieetin kanssa, en muist tarkasti. Mutta se maito pois ehdotomasti ja jos maha rupeaa temppuilemaa, eli alkaa paskoa ruskeaa vettä kuten mulla niin pellavansiemenrouhetta ruokalusikallinen 3 kerta päivässä...

Ylläolevien kanssa samalla linjalla. Jos ei kuituja tuu mistään, ni ei oo ihme jos vatta jymähtää. Ainaki vehnäleseessä on hyvä hh/kuitusuhde.. Jos siis et oo kuituja saanu mistään, ni koita saada niitä ja katso - savi valahtaa.

Jos rasvamassa lisääntyy, niin energiansaanti on liian suurta. Ei se ketoositila muuta tätä sääntöä mitenkään.
Noin muutoin tuo kuulostaa ihan normaalilta. Alussa häviää nestettä reilusti, sen jälkeen paino jumittaa ja putoaa sitten taas ikään kuin hetkessä reilusti. Näinhän se usein menee. Jos pitkän aikavälin suuntaus on kuitenkin alaspäin, niin hommahan on ok.

Suolen toiminta on minullakin ollut muinaisilla ketodieeteillä harvahkoa, mikä nyt ei tietenkään ole ihme, jos suurin osa ruuasta on rasvaa ja proteiinia. Ne kun käytetään hyväksi erittäin tehokkaasti, joten eihän sitä poistettavaa materiaalia juurikaan ole.

Jeps, kokeilenpa lisätä pellavansiemen rouhetta vaikkapa ruokavalioon ton ruokalusikallinen 3x päivässä kun vatsa toimii lähinnä satunnaisesti, mutta kahvista en kyllä pysty luopumaan, en edes yrittäisi

Aamu kahvia ei kyllä kerkeä juomaan mustana kun en vain voi juoda kahvia niin kuumana, mutta kyllä päivän mittaan kun ei ole kiire mihinkään voi juoda ihan hyvin mustana jos se sitä vaatii, mutta kahvimaidosta luovun vasta kun olen kokeillut syödä noita pellavansiemenrouheita, onko ne muuten ihan semmosena kaupasta ostettuna pussina suoraan syötäviä? Ne ei nimittäin muistaakseni näytä oikein syötävältä :D

Mulla on normaali marketista ostettu sellainen pieni vihreä paketti ja ne laitetaan esim veteen liukenemaan ja sitten vaan huuhdellaan alas.Osa syy saattaa olla myös tuo sinun runsas kahvin juonti joka kuulemani mukaan myös saattaa heittää insuliini piikin ja näin ollen eikös se ole melkein sama kun söisi hiilareita kun insuliinit pomppaa???En kylläkää ole varma muusta kuin että liika kahvin juonti voi insuliinit kattoon pompauttaa.Ja tällä dietiillähän se ei ole hyvä juttu.Itellä ei tullut juotua kahvia kuin aamuisin yksi kuppi ja senkin vaihdoin jossain vaiheessa vihreään teehen.

Joo ihan hyvin lähti taas etenemään kun otin vähän ruisleipää yhtenä iltana ja vaihdoin varmuuden vuoksi raejuustot tunaan. Maanantaina tulee kuukausi täyteen ketoilua ja -10kg niin eiköhän tällä vauhdilla ehdi ihan hyvin kesäkuntoon vaikka tulis välillä takapakkiakin. Ja tosiaan voiko niitä pellavarouheita syödä semmosesta paketista ihan lusikalla ja sit huuhtoo vaa menee?

Pellavansiemenrouheen voi syödä käsittääkseni ihan sellaisenaan. Musta tuo rouhe ei ole erityisen hyvää jos se likoaa, mutta makuja on tietysti monia. Itse syön kuivana.

Juups.. ihan hyväähän tuo rouhe on ollut, maistuu puurolle kun liuottaa veteen. Mutta toisaalta siitä ei kyllä ainakaan vielä muutamassa päivässä oo ollu yhtikäs mitään hyötyä ja paino on taas lähtenyt nousuun/jumittunut ja maha kasvanut :itku: kohta sekoon tällä dieetillä jos ei ala menee taas oikeeseen suuntaan ja kovaa :curs:

Säästöliekillähän ollaan aina kun laihdutetaan normaalisti. Jotkut stimulantit varmaan vaikuttavat kilpirauhashormoneista puhumattakaan.

Pellavansiemenrouhe on kuivana ihan syötävää, jopa ajoittain hyvän makuista, mutta jos veteen sekoittaa, niin jo haju ällöttää.

darvinisti sanoi:
Säästöliekillähän ollaan aina kun laihdutetaan normaalisti. Jotkut stimulantit varmaan vaikuttavat kilpirauhashormoneista puhumattakaan.

Pellavansiemenrouhe on kuivana ihan syötävää, jopa ajoittain hyvän makuista, mutta jos veteen sekoittaa, niin jo haju ällöttää.

Laitappa yöksi lasilliseen vettä likoamaan pari-kolme rkl pellavansiemeniä tai rouhetta. Sitten aamulla herättyäsi siemaiset tämän herkullisen vatsanystävän nassuun, toistellen mielessäsi "raikas lähdevesi, raikas lähdevesi" jottei laatta lentäisi.

Side silmillä se matsku olis loistavaa johonkin syö-jotain-oksettavaa -ohjelmaan...

"seuraavaksi vuorossa on jakin spermanäyte":lol2:

Puurossa menee helpommalla.

veijari: Mitä jos lopettaisit sen mittanauhan ja vaa'an tuijottamisen? Ala mittailemaan sitä dieetin kehitystä ennemmin sillä, että seuraat paljonko jää peukalon ja etusormen väliin kun puristat vatsanahkaa. Siitä sen näkee paljonko sulla sitä oikeaa rasvaa on. Jos sulla on syystä tai toisesta jotain epämääräisiä turvotuksia tms. niin se paino voi näyttää ihan mitä hyvänsä... Samoin mittanauha. Miltä peilikuva näyttää? Näytätkö oikeasti LIHAVAMMALTA (=enemmän rasvaa), vai vaan nesteisemmältä tai siltä että kroppa on tukossa (=pallomaha)?

Sinuna alkaisin ihan säännöllisesti ottaa aamulla ja illalla 1dl vehnälesettä (vaikka rahkan seassa) ja 1rkl pellavansiemenrouhetta. Kuinka paljon juot päivän mittaan? Pitää juoda, monta monta monta litraa päivässä!

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom