Lihominen ketolla??

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja veijari
  • Aloitettu Aloitettu
Faidra sanoi:
veijari: Mitä jos lopettaisit sen mittanauhan ja vaa'an tuijottamisen? Ala mittailemaan sitä dieetin kehitystä ennemmin sillä, että seuraat paljonko jää peukalon ja etusormen väliin kun puristat vatsanahkaa. Siitä sen näkee paljonko sulla sitä oikeaa rasvaa on. Jos sulla on syystä tai toisesta jotain epämääräisiä turvotuksia tms. niin se paino voi näyttää ihan mitä hyvänsä... Samoin mittanauha. Miltä peilikuva näyttää? Näytätkö oikeasti LIHAVAMMALTA (=enemmän rasvaa), vai vaan nesteisemmältä tai siltä että kroppa on tukossa (=pallomaha)?

Sinuna alkaisin ihan säännöllisesti ottaa aamulla ja illalla 1dl vehnälesettä (vaikka rahkan seassa) ja 1rkl pellavansiemenrouhetta. Kuinka paljon juot päivän mittaan? Pitää juoda, monta monta monta litraa päivässä!

Hmm... no lähinnä ongelmana on se että peilikuva ei muutu juuri mitenkään paitsi juurikin välillä rupeaa turpoamaan, mutta sen jälkeen taas takas alkuperäiseen :( mites nuo dl vehnä leseitä ja rahka saadaan sopimaan ketolle :rolleyes: ja sitten vieläpä se että vaikka kuinka yrittää olla tuijottelematta vaakaa ja nauhaa niin se on lähes mahdotonta kun yli vuodella lykkäsin tätä kesäkunto dieettiä ja sitten tuntuu ettei onnistu niin tulee väkisin hiukan ahdistunut ja epätoivoinen olo, mutta onneksi aikaa vielä on. Ja vettä tulee juotua no tota... aika hitosti eli useita litroja päivässä.

PS: Niin ja vielä tosta näppituntumamittauksesta, siitä en oikein perusta kun alavatsassa on vielä melkein yhtäpaljon rasvaa kuin 10kg sitten(ei tietenkään ole mutta siltä tuntuu) kun taas selästä, hartioista ja käsistä on selvästi enimmät lähtenyt.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Nostetaanpas ylös tämä!
Elikkäs mulla on kummallisesti ruvennut pupillit laajenemaan tässä dieetin aikana(en syytä dieettiä), mutta ajattelin kysyä että onko kellekkään muulle käynyt niin tai tietäisikö mistä se voisi johtua sillä ei tää ainakaan ihan normaalia oo mulla.

PS: Niin ja en käytä mitään.

veijari sanoi:
mites nuo dl vehnä leseitä ja rahka saadaan sopimaan ketolle
Mä olen nyt kans, jälleen kerran, ketolla. Vannoin viime keväänä että ei koskaan enää, mut tässä sitä taas porskutetaan. ;) Mulla on aamupalana 1prk laktoositonta rahkaa (ei sisällä maitosokeria, vaikka hiilaria onkin se ~10g) ja siihen tulee vehnäleseitä 10g ja vadelmia 100g. Lisäksi kuituja tulee aamulla 5g ja illalla 5g pellavansiemenrouheista. Muuten hiilareita ei tulekaan mistään - aterioilla tonnikalan kaverina on pelkästään kurkkua. Viime keväänä ketolla ollessa söin kaurahiutaleitakin joka päivä, pienen määrän tosin. Hiilarit oli silloin n. 45g päivässä ja keto pysyi päällä. Tarkistin sen ketostixien avulla, niitä saa apteekista. Nytkin nuo hiilarit näkyy olevan 26g/pv, laskin tuosta nopsasti. Tällä määrällä aerobista pysyn kyllä ketoosissa vaikka se määrä olisikin yli 20g/pv. Niin ja olen siis tämmöinen ~60kg tyttölapsi... joten isomman miehen kehon luulisi polttelevan noita hiilareita esim. sen 40g päivässä ja silti pysyvän ketolla.

Pystyisitköhän pistämään tänne päiväohjelmasi ruokailuineen, juomisineen jne? Kurkataan mitä teet mihinkin aikaan ja paljonko syöt, ehkä niiden avulla me voidaan sua auttaa.

No hmm...

Siis ruokailu on samalla kaavalla joka päivä eli noin 3h välein aina ruokaa koneeseen ja tämä "ruoka" on milloin mitäkin täysin satunnaisesti näistä:
protskujuoma, kana, kala, liha, munakas, tuna, raejuusto. Jokaisen ruuan yhteydessä juon ainakin 3-6dl vettä. Aamulla ja päivällä otan vitamiini tabletin ja sitten yöllä/illalla tulee juotua vielä erikoisen paljon. MA-PE olen koulussa ja käyn nukkumaan joskus 22-00 välillä ja herään ~klo7 eli tulee syötyä sen 6krt päivässä, kuin myös lauantaina. Sunnuntaina on sitten hiukan lyhyempi päivä eli nukun vähintään 12:sta ja samoihin aikoihin yritän mennä nukkumaan eli 5 ruokailua silloin. Niin ja aamuin sekä illoin nyt noita pellavansiemenrouheita olen ottanut.

LIIKUNNAT
MA: Käydään matsailemassa ja hakkaamassa säkkiä yms. 1-3h
TI: Sali + ehkä matsailut/säkkiä 1,5-3h
KE: Lehdenjako: matala syke, paljon hikeä, 2-2,5h jaettuna pitkin päivää ~½h pätkiin
TO: sama kuin tiistai
PE: Lepo
LA: Lehdenjako: matala syke, paljon hikeä, 2-2,5h jaettuna pitkin päivää ~½h pätkiin
SU: katso TI

NIIN ja sitten vielä että painoa on reilu 92-93 nyt

Siksi kysyin tuota päiväohjelmaa ruokailuineen, että voisin laskea vaikkapa kalorimäärän jota syöt viikottain. :)

Faidra sanoi:
Siksi kysyin tuota päiväohjelmaa ruokailuineen, että voisin laskea vaikkapa kalorimäärän jota syöt viikottain. :)

Kyllä mä osaan laskea tarvittaessa itsekkin, mutten ole koskaan laskenut ja ihan hyvin on mennyt. Ja tosiaan ainakaan viikottaista määrää ei oikein kannata käydä laskemaan kun toisena päivänä voin syödä 3-5 kertaa kunnon pihvejä ja esim. eilen en syönyt mitään semmoista mitä pidetään ruokana :(
Mutta niin, pidin taas viikottaisen hiilaripäivän perjantaina eli söin iltapalaksi ruisleipää ja sitten rupesi taas homma toimimaan aika hyvin.

EDIT: Ja silmätkin oli sitten lauantai aamuna jo normaalit.

Hmm... noh, kun se vaan tuntuu hassulta - syöt alle kulutuksen, vieläpä ketolla jolla yleensä rasva tirisee hyvin, lisäksi urheilet ja mitään ei tapahdu (tai tapahtuu - lihot?!)? Jotenkin vaan olettaisin, että sellaista ihmistä ei olekaan joka ei miinuskaloreilla painoa saa putoamaan. Siksi kysyin. Etkä ole täällä missään välissä maininnut lasketko tms. joten en olisi voinut tietää. Yritän vaan auttaa! :)

Hmm.. kuulostinko närkästyneeltä? Sori... Mutta niin tuohon "lihomiseen" viitaten se siis mitä ilmeisemmin johtuu vain siitä että kroppa tuntuu keräänvän mahdollisimman suuren tukoksen(paino nousee hitaasti ja maha turpoaa) joka sitten lauetessaan tuo oikeat tulokset esiin. Ja kiitoksia kaikista avuista!

Täytyy vielä mainita ettei niistä pellavarouheista tunnu olevan mitään apua mutta kerran viikossa kun olen syönyt ruisleipää 1-4 palaa niin sitten on seuraavana aamuna lähtenyt maha toimimaan :D

Ketostixin mukaan ketoosissa ja kunnolla, hyvähyvä. Tiesi sen testaamattakin, mutta pitihän noita testata ja tummaksi meni liuska (apteekeista 50kpl/~13e), kuten pitääkin ja rasva tirisee.

veijari sanoi:
Jeps! Keto rokkaa kunhan vaan saa tälläi rutinoitua syömiset yms. 7vko = -17kg vatsa -15-20cm kädet vain -1-2cm :rock:

Huh, aika hyvä tahti, onneks olkoon! :)

Stiltskin sanoi:
Laitappa yöksi lasilliseen vettä likoamaan pari-kolme rkl pellavansiemeniä tai rouhetta. Sitten aamulla herättyäsi siemaiset tämän herkullisen vatsanystävän nassuun, toistellen mielessäsi "raikas lähdevesi, raikas lähdevesi" jottei laatta lentäisi.

Joisin kuitenkin vahingossa yöllä tokkurassa ja saisin pysyvät traumat.:urjo:

Ei se itseasiassa ole pahaa ainakaan tuo rouhe... kiehuvaan veteen kun lisää niin siitä tulee puuroa joka on hiukan vetelää ja kylmään veteen siitä ei tule mitään muuta kuin rouheita jotka lilluu vedessä

Nimim. Ei se ekalla kerralla hyvältä näyttänyt :D

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom