Lihoa pitäisi

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Tomi sanoi:
Vai että 3500-4000 kcal tuossa? :lol2:

Samaa kattelin minäkin. Ja vielä oikein loistavista lähteistä nuokin kalorit... :jahas:

Pizzaa, hampurilaisia yms.

Eli ruokavalio remonttiin, täysin.

Tomi sanoi:
Vai että 3500-4000 kcal tuossa? :lol2:

Voihan noista hyvinkin tulla, kun ei ole edes mitään määriä mainittu. Jos nyt oikein tulkitsin niin keskivertopäivänä tulee tukevat aamu- ja iltapala, lounaaksi kouluruokaa, päivälliseksi kotiruokaa, treenin jälkeen jotain rasvaista roskaa ja päälle vielä kolme välipalaa ja palautusjuoma. 3500kcal ei ole mitenkään mahdottomuus.

Riippuen ihan tietysti noista määristä. Jos kaikkea otetaankin tyttöjen annos, välipalat onkin tosiasiassa joskus pulla ja joskus kolme irtokarkkia ja jatketaan samalla linjalla kouluruokalaan nirsoilemaan niin homma alkaakin olla ihan selvä.

Tuli täs vaan mieleen, että erilaiset ruoka-allergiat, ja imeytymishäiriöt, kuten keliakia ja laktoosi-intoleranssi tehokkaasti estävät minkäänlaisen imeytymisen. Silloin on sama, syökö 3000 vai 5000 kaloria päivässä, kun kaikki tulee ns vellinä ulos.

En nyt tarkoita, että pitäisi säikähtää, että nyt on syöpä tai lapamato, jos paino ei nouse. Kun kalorit on reilusti plussalla, ravintotasapaino kunnossa eikä ripulia, niin kyllähän sitä pitäis lihoa. Jos kuukausienkaan ahtamisen jälkeen ei vaa'an viisari heilahda, niin ehkä voisi harkita lääkärillä käymistä?

:offtopic: Ja vielä sellainen juttu, että lääkärit ei tunnu, ei sitten millään, osaavan diagnosoida keliakiaa, ellei niitä lyö sillä päähän. Ja se sentään on suht yleinen häiriö... Että näin piti sitten avautua... :piis:

kyllä mä pyrin syömään kaikkee mitä eteen tuuaan ja aina mahan täys.
et en ainakaa omast mielestäni nirsoile ruuasta. ja ei tuota roskaruokaa niin useesti tuu syötyä. niitä määriä en osannu tohon laittaa, ku en oikeestaa koskaa kato määrää paljo syön vaan sen et maha tulee täys.

Tomppa85 sanoi:
Tuli täs vaan mieleen, että erilaiset ruoka-allergiat, ja imeytymishäiriöt, kuten keliakia ja laktoosi-intoleranssi tehokkaasti estävät minkäänlaisen imeytymisen. Silloin on sama, syökö 3000 vai 5000 kaloria päivässä, kun kaikki tulee ns vellinä ulos. :piis:

joo.. oon käynny lääkäris ja eipä ne siellä mitää tauteja löytänny!

Alkuperäiselle kysyjälle: (en muista nimimerkkii ....) Ehkäpä voisit heittää enemmän kotiruokakannalle. Eli kunnon annokset lihaa kalaa ym ja TUMMAA pastaa/riisiä ja kasviksia. Leipää ei kannata unohtaa, sillä saa helposti energiaa lisättyä. Eli täysjyväleipää ja pehmeitä rasvoja päälle, runsaasti leikkeleitä (broiskkua, kalkkunaa..) tai tonnikalaa. Ei varmaan rasvaisen pizzan jälkeen heti tee mieli uudestaan samaa vetää naamaan? Rypsi/oliiviöljyt on rasvoja parhaimmasta päästä, toisin kuin roskaruuan rasvat ja valkoiset jauhot. Mä oon sua paljon pienempi, muttei siltikään tuota ongelmia syödä enemmän kuin sä... kyllä se siitä. Tässä opetellessa...... ;)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom