"Lihavat on leppoisia"

Testosteronin konversiota estrogeeniksi tapahtuu jonkin verran rasvakudoksessa ja tietysti sitä enemmän mitä enemmän rasvakudosta on. Lihavien testo/estro -suhde on matalampi -> vähemmän agressiivisuutta.

MOT.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
N.O.Kummonen sanoi:
Kyllähän täälläkin puhutaan aina "kynäniskoista" vaikka jokainen siitä samasta tilanteesta lähtenyt ellei sitten ole ollut ylipainoinen.
Niin tai sitten on saattanut olla läski kynäniska. Joku viisas joskus sanoin, että vartalotyyppejä on kaksi: läski ja ruipelo. Luulen että se pitää paikkansa. :kippis1:

treenaisko sanoi:
Ainakin miinuskalorit tuntuisi kiristävän pinnaa. Lisäksi läski voi vaikuttaa jotenkin testotasoihin. Tuntuu ainakin, että seksi kiinnostaa enempi kun ei ole liikaa löysää. Lisäksi mulla oli alaskalainen kämppis kerran ja hän sanoi: ”Fat people they have to be nice to get friends” ja tohonkin uskon.

Osa tuosta seksihommasta varmaan johtuu myös kohonneesta itsetunnosta, ja siitä että se yksinkertaisesti luistaa paremmin.. :D

Mutta on totta että itsetunto on hyvä, itsekkyys ei. Ei se sillain saa kihahtaa että muita rupee sitten arvosteleen kärkevästi...

Johnny sanoi:
Mites toi verensokerin heilahtelu? Joku läski joka syö koko ajan niin on
koko ajan sokruhuumassa ja elämä hymyilee :D Toisin ku hoikka, jonka sokrut laskee ja sit onki jo :curs: :wall:

Joo, tiedän. :anssi:

Tämä teoria varmasti lähempänä totuutta kuin se että läskien sulaessa muuttuisi luonne ja päinvastoin.

Verensokerihulluja on yllättävän paljon

Eräs lihava tuttavani aloitti kuntoilun ja laihtui melko lyhyessä ajassa ihan siedettäviin mittoihin. Tyyppi oli lihavana aika sietämätön tyyppi, aina suuta soittamassa ja vastaan väittämässä. Päästyään hyvään kuntoon hemmo alkoi tulla paremmin toimeen paitsi itsensä myös muiden kanssa. Voisi sanoa, että siinä tapahtui jonkinlainen uudestisyntyminen.

Kun muistelen omia mahakausiani, niin täytyy myöntää, että pinna on joskus aika perkeleen kireällä. Pulssi hakkaa 140 ja hiki valuu jo kengännauhoja sitoessa.

Tiivistettynä: kaikki lihavat eivät ole leppoisia.

ttopi sanoi:
Omalla kohdalla ainakin itsetunto/varmuus sai boostia dietin edetessä.
Itse olen saanut nyt noin vuodessa läskiä katoamaan selkeästi sekä kerännyt lihasjäntevyyttä ja ehkä massaakin niin että se todella näkyy peilissä ja tuttujen silmissä: "Oot ihan eri näköinen ja oloinen jätkä".

Itsevarmuus on selkeästi kasvanut, mutta sellainen "mulle ei vittuilla"-aggressio pukkaa esimerkiksi töissä päälle vähän turhankin helposti. On jotenkin kireämpi olo, enkä tarkoita sillä rasvaprosenttia. Ilmeisesti läskien sulaessa rakkonesteet ovat sitten vähitellen päässeet nousemaan päähän asti. ;)

mörssäri sanoi:
Verensokerihulluja on yllättävän paljon

Itselläni ainakin nyt dietillä, kun sokeri on kiellettyjen aineiden listalla, menee hermot hyvinkin helposti jos on edellisestä ravintotankkauksesta päässyt kulumaan pidempi aika (3+h).

abine sanoi:
No mun yks kaveri/tuttu joka laihdutti jonku 20 kiloo veks, niin näin sen parin vuoden jälkeen ja kuuntelin sen juttuja siinä ku kierreltiin kaupungissa ja syömäs, niin kokoajan se haukku muita: "kato ny totakin ämmää ku on läski ja ruma" Tälläästä se oli kokoajan, ei niiku pikkustakaan nöyryyttä jätkäs enää.

Voi johtua siitä että, sitä on arvosteltu ja haukuttu. Nyt sillä on varaa/itsevarmuuta haukkua ja arvostella muita ihmisiä.

Mä oon ainakin hokenut tuota moneen otteeseen, silloin kun ei ole itse kondiksessa. Eli aina.

BigBabyJesus sanoi:
Voi johtua siitä että, sitä on arvosteltu ja haukuttu. Nyt sillä on varaa/itsevarmuuta haukkua ja arvostella muita ihmisiä.

On kai se vähän totakin. Itse olin koko peruskouluajan ja suuren osan lukiostakin se luokan ainoa lihava poika. Ja kyllähän sitä haukkumista sai kuulla vaikka kavereitakin kyllä oli aina. Sitten 18-vuotiaana aloin kuntoilun, laihduin parikymmentä kiloa ja nyt lienen suunnilleen ainoa näistä luokkatovereista joka voi sanoa harrastavansa kilpaurheilua (kestävyys sellaista) :rolleyes: Useimmat niistä jotka harrastivat esim. jotain palloilua tms. niin ovat lopettaneet sen ja ruvenneet harrastamaan lähinnä dokausta... Tuntuu pikkusen oudolta ollakin yhtäkkiä siinä parempikuntoisessa puoliskossa. Ja suhtautuminen huonokuntoisempiin on kyllä toisaalta ymmärtävä ("olinhan minäkin joskus tuollainen kun en paremmasta tiennyt") ja toisaalta taas ylimielinen ("jos kerran minäkin pystyin niin miksei noikin"). En kyllä koskaan tietenkään arvostele kenenkään kuntoa ääneen, mutta tuollaisia ajatuksia...

Ja mitä tulee siihen "isot luut" teoriaan niin ei se itse luitten paino paljoa vaihtelekaan, mutta jos on iso rintakehä, leveät hartiat ja vielä kaupan päälle leveä lantio niin kyllähän ne vaativat enemmän lihaa ympärilleen. Eli ruumiinrakenne kyllä ratkaisee hieman, mutta ei sillä roikkuvaa kessiä voi selittää :david:

Wondadog sanoi:
Sinällään hauskaa, että olen 2 ihmisen suusta kuullut viikon sisään että olen muuttunut "vanhasta leppoista" minästäni. Onko teille tullut paljon lähipiiriltä tätä kommenttia?
Onko siinä perää että lihavana, kun huonon itsetunnon peittää ylihauskalla luonteella ja hauskan miehen showlla? Ja kun paino pudotetaan se tietämättä jää pois, ei tarvitse "esittää mitään" kun hyväksyy itsensä porukkaan sellaisena kuin on...?

Voisiko johtua myös siitä, että ehkä lihavampana näytit jotenkin "leppoisalta ja rauhalliselta" mitä taas tiukemmassa ja lihaisemmassa kunnossa et enää tee ja tämä olisi herättänyt näytä tuntemuksia kavereissasi?

Timba79 sanoi:
Voisiko johtua myös siitä, että ehkä lihavampana näytit jotenkin "leppoisalta ja rauhalliselta" mitä taas tiukemmassa ja lihaisemmassa kunnossa et enää tee ja tämä olisi herättänyt näytä tuntemuksia kavereissasi?

Hih, jos mä kävelen aina rinta rottingilla sellainen yrmy ilme naamalla :D
Vakavasti ottaen, onhan tuokin mahdollista. Enkä mä nyt usko että mitään ihan ääripäästä toiseen muuttumista on tapahtunut, mutta vaimo ja pari kaveria on tuosta maininnut, ei mua sentään kukaan pelkää... :)
Ja niinkuin aiemmin mainitsin, omalla kohtaa muut elämänmuutokset on varmaan ensisijaisia syitä, mikäli se "pelle-meininki" on vähentynyt ym.

Mutta ihan mielenkiinnosta kyselin muidenkin kokemuksia, tästähän sikisi ihan mielenkiintoinen keskustelu.. Eli kaikki muistaa, vaikka kunto paranee ei muututa pissapäiski :thumbs:
(vaikka pakko myöntää että niinkuin minusta on varmasti moni ennen ajatellut, nykyään kun näkee jonkun tukevassa kunnossa olevan, kyllä sitä ajattelee että _ei koskaan enää_. Tämä tosin ei ole pahantahtoista)

Jalat olisi syytä pitää maassa aina! Mutta kyllä sitä väkisinkin niitä kynäniska-ajatuksia mielessä pyörii kun ihmisiä näkee. Minä anakin voin tunnustaa sen, vaikka aika kaukana mistään bodarilookista olenkin. En mä sentään ääneen niitä huutele.

Tuo voi olla tosiaan ihan puhtaasti fyysiseen ulkonäköön liittyvä seikka. Kuten tiedetään n.80-90 prosenttia viestinnästä tapahtuu sanattomasti ilmeiden ja eleiden kautta. Hoikan henkilön kasvonpiirteet näyttävät helpommin tuimilta ja agressiivisilta ainakin omasta mielestäni, joten ns. luonteen muutokset voivat olla selitettävissä ihan puhtaasti fyysisen olomuodon muutoksella.

Mun mielestä se raja menee jossain 100kg:ssa. Eli siitä alle olevat vähän tukevat ihmiset on lepposia ja jos ne laihtuu niin sitten ne saattaa ehkä muuttua,mutta jos painaa yli 100kg ja on lihava eikä lihaksikas niin sitten alkaa taas jo muuttumaan kärttyisämmäks päin.
Mutta tämä on toki vaan teoriani :D

lihava oon..

oon lihava ja lepposa mutta osaan olla vittumainen ja ärsyttävä.. 2 viikkoo oon nyt dietannu enkä oo huomannu mitään lepposuuden vähentymistä. voihan se olla et huumori on joillekkin lihaville ihmisille 'suojakeino' mut jotkut on vaan luonnollisesti hauskoja ;) no ei mut, en usko et mut huumori häviää minnekkään mun kilojen kans ja sama kusipääki löytyy tästä päästä kans.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom