Lihat kasvamaan kevyellä viikolla? Ylikompensaatio?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Cold_
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Oletetaan, että treenaan samalla ohjelmalla 3 kuukautta. Ohjelma sisältää mikrosyklejä ja se on kolme kertaa kroppa viikossa tyyliä.
1., 2., 3. viikko ovat aina kovia viikkoja ja 4. viikko on kevyt viikko.
Ja tämän teen läpi siis kolme kertaa eli kolme kuukautta samaa treeniä. Olen aloittelija, joten söisin koko ajan hieman yli kulutuksen.

Olenko nyt aivan kärryillä, kun väitän, että todellinen kasvu piikki tulee aina tuolle kevyelle viikolle ja silloin sitä ruokaa kannattaisi mättää kunnolla?
Eli tapahtuu ylikompensaatio. Olet treenannut kolme viikkoa kovaa ja yht äkkiä vaihdat vaihteen kevyelle, ja siinä samassa elimistö kauhistuu tilannetta ja seuraa paniikinomainen ylikompensaatio, joka laittaa sopivan ruuan kanssa lihat kasvamaan? :)

En tiedä tuosta tavasta mutta voiman kasvua tuli normaalia enempi kun tein yliharjoittelun rajoille supersarjoja yms. harjoitusta joka pakotti lihakset sopeutumaan korkeampaan harjoitus määrään ja intensiteettiin. Voimaa tuli siis tämän jakson jälkeen aloitetulla "normaali treenillä" n. 3 viikon pätkällä, kehittyminen oli siis huomattavasti parempi kuin aiemmin. Tämä ilo loppui tietysti tuossa ajassa, sillä eihän keho loputtoman tyhmä ole vaan sopeutuu aina tarvittaessa. :)

Niinpä niin, sitähän ne Massaa ja Voimaa kirjan tekijät kehuvat.....ja tottahan se on . Näin sattui mun kohdalla tapahtumaan. Päätin kokeilla sitä sykleillä toimivaa ohjelmaa( 3x5-10/3x10-20) Kyllä toimi ja sai laittaa romua lisää tankoihin ja muutenkin voimataso nousi yllättäen. Alko siinä kyllä itteekin ihan ihmetyttään tämmönen, mut ilmeisesti toimii. Ruokapuoli pitää olla sit kohdallaan.

Mut kokeileppa sitä perusohjelmaa sykleillä, AIVAN varmasti toimii.

:thumbs:

Originally posted by Venom